Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İETT Otobüsleri - Klima
« önceki   1234 ... 414243   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 08 Arl 2005, 19:24

Alıntı:
(ev tipi) klimalı  MAN    gören var mı?


Ev tipi klimadan kastımız nedir? Yani, camın bir bölümü kesildikten sonra, yarısı dışarıya taşırılan ve sokağa şıp-şıp damlayan, o ucube pencere üstü klimalardan mı söz etmekteyiz? Ayrıca, bunların İETT otobüslerinde monte edilmiş hiç fotoğrafı var mı?

Akın KURTOĞLU


Murat Erol 2
13 yıl önce - Prş 08 Arl 2005, 19:28

aynen , o şıp şıp damlayanlardan, gruptaki  şöför arkadaş  yanıtını verir sanırım. ben söylemiyeyim

Mustafa Noyan

13 yıl önce - Prş 08 Arl 2005, 22:01

MAN marka E otobüslerde genellikle Yılkar tipi klimalar kullanılıyor:

 



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 09 Arl 2005, 00:01

Alıntı:
aynen , o şıp şıp damlayanlardan


Hakan_34'ün bahsettiği, daha farklı bir tarz sanırım... Yani, tavana raptedilmiş bir klima değil de, aracın camına monte edilmiş, dışarı taşmalı ilginç bir aparattan söz ediyor.


deryadogan
13 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 08:35

Alıntı:
hiç bir zaman kliması bozuk bir otobüsle yola çikmadım hadi diyelimki yolda klima bozuldu olur öyle vakalar yarınına bu kliması bozuk otobüsle yola çıkmam merkeze bildiririm alternatif otobüs gelir bozuk yerine buradaki halk haklı olarak bu konuda çok hassas

Geçen cuma günü İETT'nin o çift biletli,express ve prestijli otobuslerinden birine bindim.Cuma günü İstanbul'da müthiş bir soğuk vardı hatırlarsanız.
Sıcak sıcak ve hızlıca giderim diye düşünürken otobusun ısıtma sisteminin çalışmadığını öğrendim.Arızalıymış!!!
Dışarı çıksam yürüyerek gitsem daha az üşürdüm herhalde...1 saat yol boyunca ben dahil bütün yolcular titreye titreye geldik,abartmıyorum,hatta yanımda oturan arkadaş halime acıyıp eldivenlerini vermek istedi.
Şimdi diyorum ki; kış günü,hava bilmem kaç derece, herkes donarken bu kliması arızalı aracı nasıl insanların hizmetine verebilirsiniz?Nasıl Nasıl Nasıl ???



Mustafa Noyan

13 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 11:28

Alıntı:
...1 saat yol boyunca ben dahil bütün yolcular titreye titreye geldik,abartmıyorum

Derya Hanım,
Her ne kadar boyası makyajı yenilenmiş olsa da üstünde yazılı kapı numarası 92-XXX ile başlayan yani neredeyse 14 yaşında bir İkarus otobüsten daha fazlasını beklemek zaten aşırı iyimserlik olurdu.
Bizler kıdemli İETT yolcuları olarak zaten soğuk otobüslere alışkınızdır, öğrencilik yıllarımızda Leyland otobüslere fazladan bir palto ve kaşkol giyerek biner, inince çıkarırdık
Bu yazlık otobüs tecrübenizin acısını da artık otobüslerimize güzel havalarda daha sık binerek çıkartırsınız artık


kutlay34
13 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 15:46

bence; ikarus ve man marka otobüslerin miladı doldu... o 345'lerse ömrünün son yıllarını yaşıyor...



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 17:22

Alıntı:
ikarus ve man marka otobüslerin miladı doldu... o 345'lerse ömrünün son yıllarını yaşıyor...


Aslında çok haklısın Kutlay... Bir belediye otobüsünün normal ömrü genelde 8-10 sene olarak biçiliyor dışarıda. Bizde ise posasını çıkartana kadar kullanmak adettendir. Herhalde maddî olanaksızlıklar ve biraz da vurdumduymazlık burada baskın çıkıyor...

Gerçi 0345'ler için pek birşey diyemeyeceğim. Çünkü bunların en yaşlısı; 8, en genci ise; 5 yaşında. Yani nereden bakarsak bakalım, dünya standartlarında bile, daha; 2-5 yıl ömürleri var. İETT idaresinin elinde ise, yaklaşık bir; 15 seneleri!...  

Ancak, 1990, 91 ve 92 model İkarus sololar ile körüklülerin yaşları aldı başını gidiyor; 13-15 yaş sınırını da 2006'da aşacaklar (1979-80'de alınan ilk parti İkaruslar, İETT tarihinde rekor bir hızda hurdaya çıkarılmıştı: 13 yaşlarında!...   ). Ancak bir Leyland, bir Büssing-U47D, yaklaşık olarak; 20-25 senelik yaş aralıklarını görmüşlerdi...

Şimdi ilk olarak sırada; 84-86 model MAN-Sololar (SL-200) ile, 86-87 model MAN-Körüklüler (SG-220) var... Bunlar artık; 19-22 yaş sınırına dayandılar. Çeyrek asra doğru gidiyorlar. Zannedersem ilk hurdaya ayrılacak olanlar bu 500 otobüslük grup olacak. Ardından da sıra İkaruslar'a gelecek... Sonra da filo, belki sadece ve sadece yeşil Mercedes'lerden (Solo ve Körüklü karma şekilde) oluşturulacak...

Akın KURTOĞLU


alabay

13 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 20:52

İkarus eski de olsa, sadece ve sadece bakımsızlık ve ilgisizlikten dolayı çalışmıyor bazı şeyleri. Yoksa olurdu. Eski vasıtalar otomatikman daha alçak seviyede kaliteye sahip değil

B. Alabay


Mustafa Noyan

13 yıl önce - Sal 27 Arl 2005, 21:06

Alıntı:
İkarus eski de olsa, sadece ve sadece bakımsızlık ve ilgisizlikten dolayı çalışmıyor bazı şeyleri. Yoksa olurdu. Eski vasıtalar otomatikman daha alçak seviyede kaliteye sahip değil

Kesinlikle katılıyorum, İkarus otobüsler dünyanın birçok yerinde gayet verimli olarak çalışıyorlar, bizim İkarus otobüslerin problemleri bakımlarının yetersiz oluşu; zaten benim bir önceki mesajımda kastettiğim olay (daha önce de forumda tartışılmış olan) bu İkarus otobüslerinden bazılarının mekanik yönden de yenilenmeleri gerekirken sadece kaporta ve boyanın elden geçirilerek klima ilavesiyle sözde prestij E otobüs araçlarına dönüştürülmeleriydi.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 414243   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM