Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Misafir 75d

2 yıl önce - Pts 02 Mar 2015, 23:44

Balıkesir'in hiç bir şansı yok. Bursa-Eskişehir-İzmir üçgeninde, her zaman bu üç ilin arkasında kalmaya mahkum.
Doğa kuralı gibi birşey. Tarımda seyreltmeyi hatırlayınız.


Misafir 033

2 yıl önce - Sal 03 Mar 2015, 00:07

Misafir 75D... Balıkesir nüfus,tarım,turizm ve ekonomi,sanayi olarak Eskişehirden önde...bunu ben değil sayılar söylüyor...İSO 500de Balıkesirli 6 firma, Eskişehirli 4 firma var...bilip bilmeden ahkam kesme

Misafir 367

2 yıl önce - Sal 03 Mar 2015, 00:21

Bugüne kadar olmamış olması çok ilginç yarışa bayağı geç başlıyor ama 4. olmasa bile ilk 10'a çok rahat girebilir.



ahmet sert
2 yıl önce - Sal 03 Mar 2015, 00:55

Balıkesir'in şöyle ilginç bir durumu var.Balıkesir'de ilçelerle birlikte dengeli bir büyüme stratejisi güdülüyor.Bu durum nüfus,sanayi,eğitim vb. kısacası her alanda gözetilmiş.O yüzden Balıkesir şehir merkezi ( şimdi Karesi ve Altıeylül ) yatırım çekmede,nüfus artışında,sosyal ve kültürel alandaki gelişiminde istenilen seviyede değil maalesef,sebebi bu.Örneğin hala Balıkesir BŞB.'nin hedeflerinde Marmara kıyılarını ( Bandırma,Edincik vb.) sanayi yatırımlarında öne çıkarmak-kimya ve ana metal sanayi yatırımları-,Ege kıyılarımızı ( Ayvalık,Edremit, Burhaniye,Gömeç vb.)turizm yatırımlarında kalkındırmak var.Olsun tabi ki ama,gözden kaçan bir husus var.İlçelerimizi ihmal etmeyelim derken,merkezi unutma tehlikesiyle karşılaşıyoruz.Bu yüzden,yurdum insanına Balıkesir deseniz,size Ayvalık,Edremit,Bandırma diye cevap veriyor.Yine mesela Bandırma'ya ve Edremit'e birer üniversite söylemi var BŞB.'sinin.Ben de sordum kendilerine birkaç kez"Bana üniversiteye sahip -istisnalar hariç-kaç tane ilçe sayabilirsiniz"Bunlar bana göre yanlış stratejiler.Her zaman şehir merkezleri treni çeken lokomotiflerdir.İlçeler de onun arkasında takılı vagonlardır.Arkadaşlar bana şimdi il merkezinden fazla gelişmiş,daha fazla nüfusa sahip bazı ilçeleri sayabilirler.Doğrudur böyle örnekler var.Ama ben kendi düşünceme göre doğru olanı söylüyorum.

Eskişehir örneğinde Toplam 812.000 il geneli nüfusunun 700.000'i Eskişehir merkezinde yaşıyor.O yüzden Eskişehir bize uygun bir örnek olamaz,biz bu yönüyle farklılaşıyoruz Eskişehir'den. Biz tüm şehirde,daha dengeli bir yapıda ilerliyoruz,Eskişehir'de Balıkesir örneğindeki Edremit,Bandırma,Ayvalık gibi kendine göre bir büyüklüğe,nüfusa sahip ilçeler yok.

Yoksa Balıkesir merkezinde de aynı doğrultuda çalışmalar yapılsaydı,yani şehir merkezine birkaç üniversite hem de yıllar öncesinden kurulup geliştirilseydi,sanayi yatırımlarını getirmek için il genelinde değilde sadece merkezde çaba gösterilseydi durum çok daha farklı olabilirdi.


mehmetalisen54

2 yıl önce - Sal 03 Mar 2015, 00:59

Istanbul un gıda ve tekstil sanayisini Balıkesir'e Taşıma planım var. 5 senede Izmiri geçersiniz bu projemle )

Misafir 6e6

2 yıl önce - Sal 03 Mar 2015, 01:12

Niye hep çok olmak istiyorsunuz.
Balikesir 5.olacagina nufusda Türkiye nin besjnci zengin
Sehiri olsun.
Nufüs belirli bir sayidan sonra zararlidir.
Kontrolsuz nufus la övünülmesin.
Balikesirin 5. büyük olmasi gece konduladma düzensizlik
Kaos demek.
Yavas yavas kontrollu büyümeyi tercih edin.



Batuhan42
2 yıl önce - Sal 03 Mar 2015, 01:20

Balıkesir'in geleceği çok parlak. Artık kavşak şehir rolüne yükseliyor Şöyleki:
1-Balıkseri, İzmir-Bursa-İstanbul otoyolu hattındadır.
2-Çanakkale köprüsü ve otoyolu ile İzmir'in avrupaya açılan kapısı olacaktır. Otoyol projelerini incelerseniz Çanakkale'den Balıkesir'e gelen ve İstanbul hattıyla birleşen bir otoyol kavşağı halini almaktadır. Yani Balıkesir'den biri İzmir, diğeri Çanakkale öbürü İstanbul'a uzanan Otoyol projeleridir.
3-Bakan Elva'nın açıkladığına göre Çanakkale köprüsüne demiryoluda yapılacaktır. Bu hat Balıkesir'e, Kütahyay'a kadar uzanacaktır. Kütahyadan Eskişehir ve Ankara hattına bağlanacaktır.
4-Balıkesir'den gelen Demiryolu hattı Kütahya ve Afyon üzerinden Konya'ya bağlanacaktır. Böylece Balıkesir anadolunun avrupaya açılan hızlı tren hattı olacaktır.
5-İzmir-Bursa ve İstanbul hızlı tren hattı yapıldığında yine Balıkesir demiryolu kavşağı haline bürünmektedir.
6-Çanakkale köprüsü yapıldığında Kütahya, Afyon, Konya, Karaman, Adana ve Mersin Balıkseri üzerinden Çanakkale köprüsünü aşacaktır. Buda Balıkserin karayolu anlamındada kavşak olduğunu gösteriyor.
Balıkesir'i artık değerlendirirken bu 6 potansiyelinide hesaba katarak değerlendirmek gerekir.

Balıkesir'in tek negatif yönü anadolunun merkezinden uzak olmasıdır.


Aydın10
2 yıl önce - Sal 03 Mar 2015, 01:22

Ahmet Abim yine en doğru sözü söyleyip noktayı koymuşsun.Noktasına,virgülüne kadar katılıyorum.Hele tren-vagon vurgusu mükemmel

Balıkesir yıllarca ilçeleri ile beraber dengeli büyümeyi görev edinmiş ama maalesef merkezi parlatamamış.

Bugün Balıkesir genelinin nüfusu 1.200.000 şehir merkezinin nüfusu 350.000 halbuki merkezin nüfusu 700.000-800.000 olmalıydı.

Hala daha bazen sanayi bölgesi olarak Bandırma, turizm bölgesi olarak Edremit öne çıkarılacak söylemleri oluyor.Eğer yapılan hatalardan ders alınmadıysa ve bu hataları yinelerlerse Balıkesir emeklemeye devam eder. 1960-1970li yıllarda Balıkesir, Bursa arasında çok fark yok iken şimdiki durum ortada. Ayrıca Sabri Uğur'un belediye başkanlığı Balıkesir için gerçekten bir şans oldu.Eğer onun yaptıkları olmasa bugün Balıkesir kent havasında olamayabilirdi.

Balıkesir'e ikinci üniversite kurulacaksa,oradaki BAÜ'nün akademik birimlerinden dolayı Bandırma'ya kurulabilir.Merkeze Üni kurmak yerine Balıkesir Üniversitesinin mevcut akademisyenleri 2 katına çıkartılmalı,kampüse çağdışı minibüs ulaşımı ile değil hızlı trenlerle ulaşılmalı,Teknokent bitirilmeli ve dünya çapında tercih edilen örnek bir eğitim üssü haline getirilmelidir.

Fakat bence Balıkesir merkeze özel üniversiteler kurulmalıdır.Böylece BAÜ ile de rekabet ortamı oluşur.Öğrenciler için alternatif olur.

Körfez bölgesi turizm ile desteklenmelidir.

Diğer ilçelerimiz kendi yerel özellikleriyle öne çıkarılmalıdır.

Fakaaaat 10lira varsa eskisi gibi 3-4 lirası değil, 6-7 lirası Balıkesir merkeze harcanmalı!!!! OSBlerde 50.000 kişiye iş imkanı kurulmalı,yeni stadyum yapılmalı,hızlı tren yapılmalı,AVMler,plazalar,spor salonları,fuar ve kongre alanları,modern havaalanı,gökdelenler,turistik merkezler,kentsel dönüşüm gibi yatırımlar yapılmalıdır.


canvarol55

2 yıl önce - Sal 03 Mar 2015, 01:34

lütfen, hayalle yaşamayın. ülkemizin ilk 10 şehri bellidir..

yusufyuşa23
2 yıl önce - Sal 03 Mar 2015, 03:55

Alıntı:

Olur mu öyle şey demeyin.Zamanında olmuş, yine niye olmasın

Türkiye süper güç olabilir mi sorusu kadar cevabı net bir başlık açmışsın. Olur mu demeyin geçmişte bir kaç yüzyıl önce Osmanlı süper güç değil miydi?



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET