Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Burç

14 yıl önce - Sal 24 May 2005, 10:50
[İST-A2.02] - Halk Otobüslerinde Mavi Kart Uygulaması



Halk otobüslerini seven bir Istanbullu olduğunu sanmıyorum.
Minibüs zihniyeti ile çalışan, kafasına göre heryerde yolcu alan,
akbille aktarma yapılmayan, aylık akbil geçmeyen, para alıp, karşılığında
hiç bir bilet ve vergi vermeyen bu mafyavari hatlara hepimiz gıcık oluyoruz.

şu okuduğum haber doğru olsa keşke :

Alıntı:
İstanbullulara “Mavi Kart” müjdesi


İstanbul`a sevindirici bir haber geldi: İETT, 2051 özel halk otobüsünü bünyesine aldı, bu otobüslerde de artık mavi kart geçecek. Uygulama ne zaman ve nasıl başlayacak?


Bir açıklama yapan İETT Taşıtlar Daire Başkanı Kamil Dizdar, İstanbul genelinde çalışan 2500 İETT otobüsünün yetersiz kalması nedeniyle 2051 özel halk otobüsünün İETT bünyesine alındığını belirtti. Dizdar, bu halk otobüslerin bir kısmının kuruma bağlı olarak çalıştırıldığını, diğerlerinin ise bağımsız olarak çalışacağını ifade etti. Ortak çalışılan hatlarda İETT otobüs şoförlerinin sayılarının yetersiz olması ve bazı şoförlerin yoğunluğun yaşandığı hatlara kaydırılması nedeniyle, özellikle öğle saatlerinde halk otobüslerinin sıklıkla sefere çıktığını ifade eden Kamil Dizdar, şoför sıkıntısının giderilmesiyle yaşanan sorunların ortadan kalkacağını belirtti. Ayrıca İETT`nin mavi kart kullanan vatandaşların özel halk otobüslerinden yararlanması ile ilgili yaptığı entegrasyon çalışmasının da üç ay içinde tamamlanarak yürürlüğe gireceğini söyledi.                                                                                    Adom Ajans (AA).

http://www.yerelhaberim.com/289.htm



haber 2 hafta önce girilmiş.


Kemal Çevik
14 yıl önce - Sal 24 May 2005, 20:23
Bünyeye almak?


Arkadaşlar,

Alıntı:
Bir açıklama yapan İETT Taşıtlar Daire Başkanı Kamil Dizdar, İstanbul genelinde çalışan 2500 İETT otobüsünün yetersiz kalması nedeniyle 2051 özel halk otobüsünün İETT bünyesine alındığını belirtti
(alıntının alıntısı oldu ama kusura bakmayın)

Bu otobüsler zaten hesapta IETT "bünyesinde" IETT denetimi altında çalışıyordu, şimdi ne değişiyor?

- 2051 otobüse el mi kondu?
- Bakım onarımları IETT tarafından mı yapılacak?
- Sürücüler IETT personeli mi oldu?
- Sürücüler IETT araçlarında da mı çalışacaklar?
- Mevcut IETT sürücüleri de mi bu araçları kullanabilecek?

gibi bir sürü şey geliverdi hemen aklıma bilen, anlayan, izleyen birileri varsa lütfen beni/bizleri aydınlatsın.

Teşekkürler
Kemal ÇEVİK



gundar

14 yıl önce - Pts 30 May 2005, 18:51

ben halk otobüslerini sıkça kullanan bir insanım çünkü
sadece onlarda oturacak yer buluyorum
koltukları da ters değil çünkü tersa oturunca otobüs tutuyor
bir de iett kadar hızlı gitmiyorlar


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 31 May 2005, 02:41

Özel Halk Otobüsleri, İETT kadar hızlı gitmiyorlar, doğru... Ama normal limitin de çok altında seyrediyorlar. Gerçekte İETT'ler normal hızlarında gidiyorlar. ÖHO'lar bunların yanında kaplumbağa hızında kaldıkları için, İETT'ler sanki hızlı gidiyormuş gibi algılanıyorlar (Fizikteki meşhur; "Özel Görelilik Kuramı"). Bir sonraki durağa ne kadar geç ulaşırlarsa, o durakta daha çok yolcu birikeceğini hesaplıyorlar. Yol boyunca 20 durak varsa ve yavaşlama paralelinde yinelenen adıgeçen küçük hesaplar 20 defa üstüste tekrarlanıyorsa, bu işte bir anormallik olduğu aşikâr...

Fatih'ten Beşiktaş, normal şartlar altında 35 dakika sürer. Ama binin bir ÖHO "28"e... 1 saatte Beşiktaş'a ulaşabilirseniz şanslısınız... Otobüs, durağın tam baş noktasında duruyor, yani durağın sonunu belirleyen metallerle ön kısmı aynı hizaya geliyor. Durakta binen yolcu olmasa dahi beklemeye devam ediyor. Tâ ki, arkasında biriken diğer otobüsler uyarı kornaları çalana kadar... Kalkmamakta ısrar ettikçe, bu kez arkadaki kuyruktaki otobüslerden birine binmek isteyenler, duraktan çıkarak geriye yürümek zorunda kalıyorlar. Bu sefer yol açılıyor, geridekiler siz tam onların hizasına geldiğinizde, hareket edip az önce terkettiğiniz durağa kadar arabayı kaydırıyorlar, siz de peşlerinden gerisingeri, hadiiiii... Otobüs yolculuğu değil, sanki Karagöz-Hacivat oyunu...

ÖHO'larda oturuyorum diyorsunuz... Tabii her 3-4 dakikada bir kalkan ÖHO'lar olduğu sürece o koltuklar hiçbir zaman dolmaz ve onlar da adı geçen bu boş koltukları doldurma derdine düşüp, duraklarda harici zaman kaybına yol açarlar bekleyerek. Yolcular, ÖHO onları gidecekleri yere yavaş götürerek geç bırakacak endişesiyle, arkadan gelecek İETT'leri beklemeye başlıyor bu sefer. yine koltuklar dolmak bilmiyor, yine ÖHO'lar duraklarda zaman geçiriyorlar... Yani, anlayacağınız tam bir kısır-döngü...

Akın KURTOĞLU


bulent222
14 yıl önce - Sal 31 May 2005, 10:02

Evet, Akın Bey çok haklı. Özellikle durağın gerisinde durmalarına çok sinir oluyorum. Ayrıca yavaş giderken arkadan aynı yöne giden başka bir araç yetişirse, bu defa da yarışa başlıyorlar ve bazen az yolcu olan durakları da atlıyorlar. Halk otobüsleri ve minibüsler İstanbul'dan tamamen kaldırılmalıdır.



mcagri
14 yıl önce - Cum 03 Hzr 2005, 14:12
ÖHÖ ve Dolmuşlar


ÖHÖ ve Dolmuşlar çağdışı uygulamalar ve bence süratle tasfiye edilmeleri gerekiyor.

muhammet akif
14 yıl önce - Cum 12 Ağu 2005, 03:34
2051 Otobüs mevzuu


Bilindiği üzere yeni çıkan yasa ile İstanbul il sınırları büyükşehir sınırı haline geldi. Bu durumda eskiden bağımsız olarak çalışan belde otobüslerine de halk otobüsü statüsü verildi ve yaklaşık 1300 olan halk otobüsü sayısı 2051'e çıktı. Yanılmıyorsam haber bu konu ile alakalıdır.

muhammet akif
14 yıl önce - Cum 12 Ağu 2005, 03:39
Mavikart ÖHO


Mavi kart ile yolculuğun İETT'ye mal oluşu yaklaşık 65-70 YKR ve halk otobüsleri bu rakamlarla yolcu taşımak istemiyor. Çünkü halk otobüsleri sisteme dahil olduklarında bu rakam biraz daha düşecektir. Bunun yerine yolculuk başına 80-85YKR istiyorlar ve doğal olarak İETT'de almadığı parayı vermiyor. Sorunun özü bu ve çözümü zor. (bilgiler halk otobüslerinden)

nerminkumbar

14 yıl önce - Cmt 10 Eyl 2005, 20:36

Halk otobüslerine bir defa bindim ve o binişimden sonra bir daha binmemeye yemin ettim. sebeplerini sıralamak istemiyorum ama umarım mavi kartlılar halk otobüslerine binemez , eğer binerse popülist olurlar. Ben halk otobüslerinin kalkmasını veya bu şekli ile kalması yandaşıyım. Umarım bir gün bu fikrim gerçekleşir ve minibüs dolmuş taksi ve halk otobüsü diye bişey kalmaz. Fakat bunun yanında kendini yenilemiş bir iett var olur. Trafik derdi kalmaz dünyanın bir çok ülkesinde olduğu gibi köprü geçişleri ve sık kullanılan yoğun trafiklerde özel geçişli yolları olan bir şehir haline geliriz. Kullanımı kolay yeni ve modern bilet sistemi ile yaşanır kent haline geliriz.

Pembe hayallerim ile umutlanmanızı istemem kesiyorum.

Hoşcakalın.


Ünal111
13 yıl önce - Prş 23 Mar 2006, 02:57

Burada da başka bir bakış açısı var. Başlık mayısta açılmış 3 ay içerisnde entegrasyon sağlanacak denilmiş ama tık yok, sanırım 1 Nisan olayı şehir efsanesi zaten hatlar ayrılmadan bu uygulama büyük zararlar getirir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM