Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Burç

17 yıl önce - Cmt 21 May 2005, 22:48
İstanbul Raylı Sistem Planlamasındaki Hatalar


İstanbul'da maalesef inanılmaz hatalar yapılmakta.
Birbiri ile alakasız kopuk, bölük pörçük hatlar inşa edildi ve aynen devam ediliyor.

Mesela havalimanından Mecidiyeköy'e gitmek için 4 ayrı araca binmek gerekecek.
Ve bu yol resmen saatler alacak. Oysa otobüs bile bu yolu trafikte yarım saatte gidiyor.

Hafif metro ve tramvay hatları Aksaray'da kesişiyor, sonra gidip Zeytinburnunda bir daha
kesişiyor. Yetti mi? Yok, şimdi bir de Bağcılar'da kesişecekler!
Evet, ikisi de Bağcılar'a uzatılıyor. Neden?

Ilk önce bir ana hat yapılmalıydı. Bu hat tabii ki E5 üzerinde olmalıydı.
Daha sonra bu hatta kısa bağlantı hatları yapılırdı.

Oysa garip bir takım mahallelere ulaşmak amacı ile çok dolambaçlı yollardan
giden hatlar yolu o kadar uzatıyor ki, zamandan kazanmak için trene binmemek gerekiyor.
Mesela Cevizlibağ'da tramvay'a binip "Zeytinburnu" istasyonuna 15 dakikadan önce
ulaşmak mümkün değil. Oysa bu yol E5'den otobüsle 1 dakika sürüyor.

Yenibosna'dan metroya binen bir insan Taksim'e Mecidiyeköy'e veya Eminönüne gidemiyor.
Ancak Aksaray'a gidebiliyor ama oraya gitmek için bile önce Otogar'a uğramak zorunda!
Kulağını ters elinle gösterip durmayan bir hat yapılamıyor mu?

Aynı şekilde Marmaray geçişi de bu dolambaçlı hatların kurbanı olmuş durumda.
Diyelim Kadıköy'den Mecidiyeköy'e gideceksin.
Yok sen önce bir üsküdar'a git, oradan Eminönü'ne gideceksin,
oradan Yenikapı'ya gideceksin, oradan Taksim'e gideceksin, bütün Istanbulu dolaş resmen!


messiah_haktan

17 yıl önce - Cmt 21 May 2005, 23:26

Bence yanlis düsünüyorsun Burc abi.Ne demek istedigimi ayrintili bir sekilde acikliyayim:


Alıntı:
Mesela havalimanından Mecidiyeköy'e gitmek için 4 ayrı araca binmek gerekecek.
Ve bu yol resmen saatler alacak. Oysa otobüs bile bu yolu trafikte yarım saatte gidiyor.


2007-2009 yillarinda Istanbul'un sahip olacagi harita


Alıntı:
Mesela havalimanından Mecidiyeköy'e gitmek için 4 ayrı araca binmek gerekecek.
Ve bu yol resmen saatler alacak. Oysa otobüs bile bu yolu trafikte yarım saatte gidiyor.


Havalimanindan Mecidiyeköye gitmek icin LRT'ye binip Yenikapi'da Metro'ya gececeksin ve Mecidiyeköy'de ineceksin.(Belki LRT ile Metro birlesince Yenikapida aktarmaya bile gerek kalmiyacak.)Öte yandan havalimanindan cikan herkez Mecidiyeköy'e gitmez herhalde,bir aktarma ile Marmaray ile karsiya gecip buradaki rayli sistemi ile yine istedigin yere gidebileceksin.Yani havalimanindan bir aktarma ile Maslaktan öteye(orta zamanda sariyer'e) yada Kartal'a kadar gidebileceksin.



Alıntı:
Hafif metro ve tramvay hatları Aksaray'da kesişiyor, sonra gidip Zeytinburnunda bir daha
kesişiyor. Yetti mi? Yok, şimdi bir de Bağcılar'da kesişecekler!
Evet, ikisi de Bağcılar'a uzatılıyor. Neden?


Bu iki hattin kesismesinde ki zarar ne?Unutmaki her tramvaya yada LRT'ye binen ilk durakta binip son durakta inmiyor.Ara durkalrda binenlerde var tabiki.



Alıntı:
Ilk önce bir ana hat yapılmalıydı. Bu hat tabii ki E5 üzerinde olmalıydı.
Daha sonra bu hatta kısa bağlantı hatları yapılırdı.


Bu mantikli bir öneri.


Alıntı:
Oysa garip bir takım mahallelere ulaşmak amacı ile çok dolambaçlı yollardan
giden hatlar yolu o kadar uzatıyor ki, zamandan kazanmak için trene binmemek gerekiyor.
Mesela Cevizlibağ'da tramvay'a binip "Zeytinburnu" istasyonuna 15 dakikadan önce
ulaşmak mümkün değil. Oysa bu yol E5'den otobüsle 1 dakika sürüyor.


Gene ayni seyi diyecegim.Yolcular sirf ilk durakta binip son durakta inmiyor.O "garip" mahalledeki insanlar niye yararlanmasin rayli sistemden?


Alıntı:
Yenibosna'dan metroya binen bir insan Taksim'e Mecidiyeköy'e veya Eminönüne gidemiyor.
Ancak Aksaray'a gidebiliyor ama oraya gitmek için bile önce Otogar'a uğramak zorunda!
Kulağını ters elinle gösterip durmayan bir hat yapılamıyor mu?


-Yenibosna'dan Taksime gitmek isteyen bir kisi Yenikapiya kadar LRT ile gider oradan Metroya aktarma yapar ve Taksim'e gidebilir
-Eminönüne gitmek isteyen biri ise LRT'ye binip Zeytinburnunda tramvay'a gecebilir ve tramavayla 10 dakika icinde Eminönüne varir yada baska bir secenek ise Yenikapi'da marmray'a binerek Eminönü istasyonunda inebilir.



Alıntı:
Diyelim Kadıköy'den Mecidiyeköy'e gideceksin.
Yok sen önce bir üsküdar'a git, oradan Eminönü'ne gideceksin,
oradan Yenikapı'ya gideceksin, oradan Taksim'e gideceksin, bütün Istanbulu dolaş resmen



Kadiköy'den Mecidiyeköy'e sandigindan cok daha kolay variliyor.Kadiköyden Marmaray'a binip yine Yenikapi'da aktarma yapip Metro ile Mecidiyeköye gecebilirsin.

Bu konuda bence fazla karamsarsin yada rayli sitem projelerini tam olarak anlamadin.


Burç

17 yıl önce - Cmt 21 May 2005, 23:49

Alıntı:
Zeytinburnunda tramvay'a gecebilir ve tramavayla 10 dakika icinde Eminönüne varir

işte mesele burada... 10 dakika içinde Topkapı'ya bile varamıyor!


Alıntı:
LRT'ye binip Yenikapi'da Metro'ya gececeksin ve Mecidiyeköy'de ineceksin

Mecidiyeköy'e gitmek için önce Otogar'a gitmek, sonra da Yenikapı'ya gitmek zorunda
kalan kimse bu hattı kullanmaz. Otobüsten hızlı gidemezse kim biner?


Alıntı:
Belki LRT ile Metro birlesince Yenikapida aktarmaya bile gerek kalmiyacak

maalesef bölük pörçük planlama yapıldığı için bu da imkansız.
Metro yerden elektrik ile çalışıyor, LRT ise yukardan telle elektriğini alıyor.


Alıntı:
O "garip" mahalledeki insanlar niye yararlanmasin rayli sistemden?

Tabii ki yararlanacaklar. Ama 3 bin kişi için 70 bin kişinin yolunu uzatmak yanlış.
Para olunca o 3 bin kişi için ayrı yol yapılır, ana hatta eklenir.


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Pzr 22 May 2005, 01:18

Gerçekten de Burç’un dediği gibi, İstanbul’un raylı sistem şebekesi o kadar dengesiz ve karmaşık olarak plânlandı ki, olabilecek her türden raylı taşıma aracı (Metro, LRT/Hızlı Tramvay/Cadde Tramvayı/Füniküler/Havaray/Teleferik vs...) bu sisteme entegre edilmeye çalışılıyor. E tabii ki, bunların çizilen güzergâhları kimi zaman kısa, kimi zamansa mantıksız yolları takip ettiğinden, haliyle bunları birbiriyle eşgüdümlü kullanmak sefadan çok cefa olacak İstanbullular’a...

Halbuki, İstanbul’un genel görünümü masaya yatırıldığında sistemli bir şekil oluşturularak, bunların içleri doldurulmaya başlansaydı zamanında, bu kesiklikler hiç oluşmayacaktı.




(+)



İstanbul’u kurtaracak olan tek toplu ulaşım entegrasyonu, ancak yukarıdaki gibi bir; “Örümcek Ağı” yapısıyla mümkün olabilir. İstanbul; denize kıyısı olmayan, ya da denize kıyısı olmakla birlikte üstten bakıldığında kabaca bir kare veya dairesel bir görüntü arzeden şehirlerden ayrı tutulmalıydı. Londra, Paris, Atina, Moskova hep bu türden yerleşim bölgeleri... Buralarda kolaylıkla ızgara plânını uygulamak mümkün. Birbirlerini yatay ve dikeyde belli noktalarda kesen hatlar... Halbuki İstanbul tam ortasından adeta bıçakla ikiye kesiliyor (Boğaziçi), bu yetmediği gibi batı yakası kendi içinde tekrardan ikiye bölünüyor (Haliç). Yatay ve dikey hatları kalıp gibi İstanbul’a uygulamaya kalkışmak zaten geometrik açıdan imkânsız... O halde şehrin dış bölgelerinden Merkezi İş Alanı’na (MİA) ulaşan düz hatlar (1, 2, 3, .... 10, 11) ve bu düz hatları yine belli noktalarda kesen yay görünümlü ve başlangıç noktaları mutlaka sahilde başlayıp biten dikey hatlar (A, B, C, D)...

Bunların kesişme noktaları, aynı zamanda II. Dereceden merkezler üzerinde sağlanınca (Topkapı, Edirnekapı, İncirli, Otogar, Maslak, Altunizade, Ümraniye, Yakacık vs...), buraları otomatik olarak hem birer aktarma merkezi, hem de belediye otobüsleri ile yolcu dağıtan noktalar olabilirlerdi...

Kırmızı ile gösterilen çizgiler yeraltında giden yolları, mavi ile gösterilenler ise yerüstüne çıkan güzergâhları göstermektedir. Sadece başından sonuna dek yeraltında giden hatlar yerine, MİA içinde yeraltında devam ettikten sonra şehirden uzaklaşıldıkça yerin üzerine çıkan, ama aynı araçlar devam edebilme imkânı veren düz hat sistemi, kanaatimce çok kullanışlı olabilirdi. Eğer ki ileride yerin üzerinde giden merkeze yakın çizgilerde trafik sorunu başgösterirse, bu hat kesimleri peyderpey yerin altına alınabilirdi (Avrupa’da bunun birçok örneği bulunmakta).

Düz hatları kesen yay biçimli; A, B, C ve D hatları ise denizi; “A-A” arasında (Yenikapı-Kadıköy) tüp geçit ile, “B-B” (Yedikule-Caddebostan), “C-C” (Bakırköy-Bostancı) ve “D-D” (Havaalanı/Florya-Maltepe/Kartal) arasında ise seri biçimde çalışan Deniz Otobüsleri ile birbirlerine bağlanarak tam bir daire görünümü verilebilinirdi. Aynı su geçişleri Boğaziçi üzerinde de, 2 Boğaz köprümüzün ortasından ya da altından (veya üzerinden) geçirilecek demiryolu hattıyla sağlanabilir ve bu yay görünümlü hatların kesintisiz bir şekilde Marmara’nın iki kıyısı arasında devam etmesi gerçekleştirilebilinirdi.

Böylece, Bayazıd’dan gelen tramvayın Merter’e ulaşmak için Zeytinburnu’nun ara sokaklarına girmesi ya da LRT’nin Havaalanı’na ulaşabilmesi için kapı kapı dolaşmasına (Otogar, Merter, İncirli) gerek kalmazdı.

Tabii ki, yukarıda çizmeye çalıştığım harita, sistemi kaba hatlarıyla anlatmaya yönelik olup, detaylar rahatlıkla değiştirilebilirdi ama, temel görünüm itibarıyla ancak bu tür bir şebeke İstanbul’un ulaşımını rahatlatabilirdi.

Ah!... Başa gelen her yeni belediye başkanı, bir öncekinin plânını kesintiye uğratmaksızın, sadece İstanbul aşkı için hazırlanan mantıklı bir plânı devam ettirselerdi, şimdi sadece 2 raylı sistem değiştirerek, İstanbul’u baştan başa ve hızlı olarak katediyor olurduk...

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
17 yıl önce - Pzr 22 May 2005, 23:26
Hatadan dönüş


Arkadaşlar,

Öncelikle bu büyüklükte ve dağınıklıktaki bir şehirde tek bir araçla havaalanından şehire inmek mümkün değildir. Kaldı ki Istanbul’da şehire inmek deyince neresi kastediliyor, buna bile karar veremedik bu sayfalarda.

Öte yandan biz yıllarca uğraştık havaalanına raylı sistem götürelim diye ama sistem yıllardır orada, Sirkeci – Halkalı demiryolu nereden geçiyor bir düşünsenize. İki kilometrelik bir demiryolu ile çoktan bağlantıyı sağlamıştık. Bilemiyorum Marmaray kapsamında bu bağlantı var mı? Yoksa çok önemli bir eksiklik. Gene Sabiha Gökçen demiryoluna ne kadar uzak? Tekrar söylüyorum eğer Marmaray Atatürk – Sabiha Gökçen bağlantısını içermiyorsa çok eksik bir proje.

Şimdi tüm sistemin var olduğunu düşünelim. Bırakın mecvut LRT ve uzantıları ile tramvay ve dalları kesişe kesişe belli bir alanı taşısın. Uçaktan inince binin Marmaray’a Yenikapı’dan metroya geçip Ayazağa yönüne, tramvaya binip Eminönü’ne, inmeyip Anadolu yakasına devam edin. Söğütlüçeşme’de Kartal yönüne aktarın ya da inmeden Gebze’ye kadar gidin.

Dikkat ettiyseniz Marmaray havaalanları bağlantısı hariç hep inşaa halindeki projelerden bahsediyorum, kağıt üzerinde ihaleye çıkmayı bekleyenleri bu işe karıştırmıyorum.

Düzenlemenin düşünülmeden (en hafif deyişle) yapıldığına sonuna kadar katılıyorum, ama sürün artık Marmaray’ı havaalanına, hiç değilse bu pazarı kaçırmayalım.

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK



Semih Yaşar

17 yıl önce - Pts 23 May 2005, 09:39
ulaşım master planı


Herkese Günaydın
Akın Beyin planı güzel , kararlı bir çalışmayla gerçekleşebilir.
Burç arkadaşımızın dediği gibi Ataköyden Taksime raylı sistem dolambaçlı gidecek ben pek
fazla kimsenin Ataköy-Yenikapı- Mecidiyeköy güzergahını tercih edeceğini sanmam ama
Raylı sistem projeleri içinde Otogar-Şişli Metro hattıda var. Yapılırsa , Ataköy-Otogar-Şişli
güzergahı tahminim 30 dakika sürer , fena değil.
Cevizlibağ-Zeytinburnu arası uzun sürüyor , doğru ama Tramvay tam verimli çalışamıyor , güzergah panayır gibi, özel otolar cirit atıyor, minibüsler tramvaydan intikam alırcasına ihlal ediyor yolu, pazarcının tezgahı tramvaya sürtüyor neredeyse. Bence tramvayın yoğun yerleşim bölgelerinin içinden geçmesi çok güzel , çok insan faydalanabilir. E-5 ana arter olmakla birlikte E-5'de inen insanlar içerilere doğru ilerliyorlar
yerleşim bölgelerine doğru. Bu nedenle Cevizlibağ-Zeytinburnu güzergahı bence güzel
ama iyi çalışmıyor.
Ben ulaşımın kaldırımdan başladığını düşünüyorum. Toplu taşıma araçlarına erişebilmekte ulaşım sürecinin bir parçası. Bu noktada geniş ve güzel kaldırımlar çok önemli , İstanbul genelinde güzel kaldırımlar yapılsa toplu taşıma araçları daha fazla kullanılır diye düşünüyorum.


Mustafa Noyan

17 yıl önce - Pts 23 May 2005, 12:44
İstanbul Raylı Sistem Haritası


Mevcut İstanbul Avrupa Yakası Raylı Sistem ve tavsiye ettiğim bağlantılar Haritası



(+)




En son Mustafa Noyan tarafından Prş 26 May 2005, 11:46 tarihinde değiştirildi, toplamda 4 kere değiştirildi


Burç

17 yıl önce - Pts 23 May 2005, 13:07

Sadece tek yakayı göz önüne almak, şimdiki plancılar ile aynı hataya düşmek olur bence.
Bir de Beylikdüzü hattı Küçükçekmece'nin tepelerinden dolaşmasa iyi olur.
(Dolambaçlı yol hatası)


e_mutlu

17 yıl önce - Pts 23 May 2005, 14:33

burç'un soylediğine sonuna kadar katılıyorum ....istanbuldakı tum bu raylı sistemler gerçekten verimsiz...tek verimli yer havalımanı-otogar arası ve taksım-4.levent hattı bunun dışında gerçekten zaman ve sinir kaybına neden oluyo...diğer bazı hatların yapımı yılan hikayesine döndü..edirnekapı-sultançiftliği gibi...e5 e paralel bi hat yapılması ve ara hatlarla desteklenmesi en makul çozum bence....

Volkan
17 yıl önce - Pts 23 May 2005, 15:02



(+)


Bence bu hatlari bi yapsinlar da ozaman devamini tartisiriz.

verimsilikten konusurorsunuz: bence tüm Istanbul verimsiz (IBB neyapsin artik)
böyle daginik bi sehire böyle bi metro



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM