Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
berkkorkmaz
5 yıl önce - Pzr 18 Oca 2015, 16:42

Bence kelime oyunu yapmaya gerek yok. Baslayan Pamukkale ekspresi degil. Pamukkale ekspresi Denizli Istanbul arasindaydi. Denizli Eskisehir arasina bu treni koymalarina müjde pamukkale ekspresi sefere basliyor diye baslik atan Tcdd nin bizi saf yerine koydugunu dusunuyorum
Istanbul a inatla konvansiyonel hat vermeyecekler anlasilan
Haydarpaşa tarih oldu galiba
Tvs leri hizli trenlerle isletmeyen tcdd yi anlayamiyorum. Bu vagonlar 160 km hiza uygun degil mi
Gereleri cok rahat gidip gelebilirler


Eyup2558
5 yıl önce - Pzr 18 Oca 2015, 16:47

Alıntı:
Eskişehir-Denizli arası yeni hatla beraber ne kadar sürecek acaba? Internette bir bilgi bulamadım, bilen var mı?







Eyup2558
5 yıl önce - Pzr 18 Oca 2015, 16:55

Alıntı:
Bence kelime oyunu yapmaya gerek yok. Baslayan Pamukkale ekspresi degil. Pamukkale ekspresi Denizli Istanbul arasindaydi. Denizli Eskisehir arasina bu treni koymalarina müjde pamukkale ekspresi sefere basliyor diye baslik atan Tcdd nin bizi saf yerine koydugunu dusunuyorum
Istanbul a inatla konvansiyonel hat vermeyecekler anlasilan
Haydarpaşa tarih oldu galiba
Tvs leri hizli trenlerle isletmeyen tcdd yi anlayamiyorum. Bu vagonlar 160 km hiza uygun degil mi
Gereleri cok rahat gidip gelebilirler

Yaa yht hattını geç taş gibi Eskişehir Arifiye konvansiyonel hat var ama ne halde olduğunu bilemiyoruz. 10 yıldır konvansiyonel işletmecilik yerlerde sürünüyor.


ediz000

5 yıl önce - Pzr 18 Oca 2015, 21:07

yaa çalışsa konya istanbul çalışması gerekir iç anadolu mavi ve toros istanbuldan kalkışlı trenlerdi şimdi millet hücum ediyor hızlı trene konvasiyonel tren manası bile kalmıyor kaldıki ankara izmir treni eşkisehirdende geçiyor ama hiç kimse binmiyor binmek istemiyor

Misafir 8ac

5 yıl önce - Pzr 18 Oca 2015, 23:12

Pamukkale Ekspresi'nin gidişini inceledim. İlk defa, uğruna yıllarca seferler durdurulan bir yol yenilemesinin sonucunda, tren azıcık hızlanmış. Azıcık derken, gerçekten azıcık. Tren seferden kaldırılmadan önce, (örnek olarak) Goncalı - Dinar arasını 2 saat 48 dakikada alıyormuş. Ortalama hız, 44.57 km/sa. Yenilemeden sonra bu süre 2 saat 9 dakikaya inmiş. Ortalama hız, 58.05 km/sa. Biz yıllardır demiryollarında ne dağların doğurduğu ne fareler gördük, buna da şükür diyerek bahsin bu bölümünü kapatalım.

Yukarıdaki yorumlara katılmamak elde değil. Bu haliyle buna Pamukkale Ekspresi demek yanlış. İstanbul'a kadar gitmediği sürece, Pamukkale Ekspresi geri dönmüş demek mümkün değil. Kim sabahın 7'sinde Eskişehir ayazında inip aktarma yapmak ister ki? Hele ki yataklı yolcusu böyle bir şeye tahammül edebilir mi? Üstelik, ücretler de çok yüksek. Eğer tek kişilik yataklı ile gelip YHT'de business class ile devam ediyorsanız (ki bunlar kraliyet seviyesinde şeyler değil, insani konfor koşullarında yolculuk yapmak istiyorsanız elzem şeyler), indiriminiz de yoksa, 165.5 TL'lik bir ödeme yapmayı göze almanız gerekiyor. Pullman + ekonomi giderseniz de durum çok iç açıcı değil. Orada bile 70 TL'lik bir ücret çıkıyor. Hiç kimse bu kadar para verip bir de aktarmalı yolculuk çekmez. Kaldı ki, aktarmanın kendisi de sakat. Pamukkale Ekspresi tehir edip de YHT saatine yetişemediğinde, YHT bekletilecek mi? Tabii ki hayır. Yolcu ortada kalacak. Yer varsa bir sonraki trene aktarılacak. Yer yoksa, muhtemelen bir sonraki trende ayakta gidecek. Yani, tüm gece yol çektikten sonra, bir de 2 buçuk saat ayakta gidecek.

Başka yorumlara bakıyorum da, algı yönetimi operasyonları güzel başarı sağlamış. Pek çok kişi, YHT hattına konvansiyonel tren girmez masalına inanmış. Gayet güzel de girer. Zaten giriyor. Köseköy - Sapanca hattı, YHT'nin 250 km/sa hıza fiilen ulaştığı (defalarca tecrübe edilmiştir) bir YHT hattıdır. Ha, bu hızın ömrü, hat kesiminin kısalığı ve trenin hızlanma için uzun mesafeye ihtiyaç duyması nedeniyle 1 - 2 dakika sürüyor o ayrı. 250 km/sa hız için tasarlanmış bir YHT hattına 140 km/sa hız yapan konvansiyonel trenler gayet de güzel girer.

Bu tren bir an önce İstanbul'a devam ettirilmeli ve aktarma komedisine son verilmelidir.



Misafir 3f5

5 yıl önce - Pts 19 Oca 2015, 04:01

tcdd talgo 250 dual 730 serisi hibrit setlerden alsa hem elektirikli hatlarda hemde elektrifikasyon olmayan hatlarda kullansa. bildiğim kadarıyla ispanyada yht ve konvansiyonel hatlarda ortak kullanılıyor yatar gövdeli olduğu için kurplara hızlı giriyor elektirikli olarak 250 dizel olarak 180 km hıza ulaşıyor. haraket halindeyken elektirikli moddan dizel moda yada dizelden elektirikli moda geçiyor. bandırma izmir arası elektirikli oluyor bu setlerle izmirden torbalıya kadar elektirikli modda torbalıdan denizli eskişehire kadar dizel modda eskişehir pendik hızlı tren hattından elektirikli aktarmasız ulaşım olur bilet fiyatları normal trenlerden biraz pahalı olur.
pamukkale ekpiresi için düşünülebir. tümosanla talgo ortaklık imzaladılar konyada hızlı tren üretecekler tümosan tesislerinde. talgonun bu modeli şu anda kullandığımız caf lardan daha iyi


berkkorkmaz
5 yıl önce - Pts 19 Oca 2015, 09:40

Yataklı vagonların böyle yüksek fiyatta olmasını anlayamıyoumm. uçak fiyatının 2 hatta 3 katı. Hİç yataklı ile yolculuk yapmadım ama bu fiyatı anlayamıyorum . Ne hizmeti var ki yataklıda.
Pamukkale ekspresi dedikleri bu trenle yataklı + yht aktarması zaten kimse yapmaz. Ayrıca bu tren THY seferine yetişebilecek mi. mümkün dğeil. Hiç bir yolcu bu aktarmaya güvenip bilet almaz


Berktuğ
site denetçisi

5 yıl önce - Pts 19 Oca 2015, 11:02

berkkorkmaz demiş ki:
Bence kelime oyunu yapmaya gerek yok. Baslayan Pamukkale ekspresi degil. Pamukkale ekspresi Denizli Istanbul arasindaydi. Denizli Eskisehir arasina bu treni koymalarina müjde pamukkale ekspresi sefere basliyor diye baslik atan Tcdd nin bizi saf yerine koydugunu dusunuyorum

TCDD'nin YHT harici düşüncelerini ben de doğru bulmuyorum açıkçası. Ancak burada kelime oyunu yapıldığını zannetmiyorum.


Misafir 349

5 yıl önce - Pts 19 Oca 2015, 11:29

devletin istanbul icin hizli trenden baskasini dusunmemesi dogru degil. denizli'ye eskisehir aktarmasi, hattin tercih edilmesini azaltacaktir.

denizli'yede, konya'yada istanbul'dan karsilikli gece seferleri olmali. Istanbul dedigimiz yerde gercekten istanbul olsa gam yemem. istanbul'un kenar ilcesi pendik.

bir zamanlar haydarpasa'ya istanbul degil diye karsi cikanlar acaba simdi ne dusunuyor?


Misafir 42e

5 yıl önce - Pts 19 Oca 2015, 11:40

Alıntı:
bir zamanlar haydarpasa'ya istanbul degil diye karsi cikanlar acaba simdi ne dusunuyor?


Pendik'in Haydarpaşa'dan daha İstanbul olduğunu düşünüyor herhalde.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege