Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
ceren06
13 yıl önce - Cum 29 Arl 2006, 01:08

Düzenli ve araç trafiğine uyumlu olarak tesis edilen tramvay hattinin, izmir trafiğini çıkmaza sokması mümkün değildir. Aksine, bugünkü trafiğin çıkmaz halini belediye otobüslerinin varlığı ile beraber düşünmek gerek. Tramvayların izleyeceği güzergahın belli olması ve hareket saatlerinin çok daha rahat ayarlanabilecek olması, otobüslere olan ihtiyacı da azaltacak ve trafiği rahatlatacaktır. Konforlu bir ulaşımı hakediyoruz...

tahsinsonerada

13 yıl önce - Cum 29 Arl 2006, 04:23

Ceren Hanım a katılmamak elde değil.Gönül ister ki heryere metro ile gidebilelim.Ekonomik şartlar malum olunca kesitrmeden, onlarca otobüs alıyoruz ve trafiği her geçen gün biraz daha içinden çıkılmaz bir problem haline getiriyoruz.(daha doğrusu getiriyorlar)Tramvay, nihayi çözüm olmasa da otobüs e kıyasla çok daha sağlıklı, çok daha çevreci ve düzenli bir trafik akışı salıyacak bir projedir.
şunu da unutmayalım ki tramvay denince illa da tıntıntın giden yavaş araçlar gelmesin aklımıza. Japonya da ki, saatte 300 km hız yapan araçlar da, kentin göbeğinden geçtiği için tramvay niteliğindedir.

Ayrıca daha önce de defalarca söylediğim gibi bu tramvay hattı ne Pasaport_Alsancak nede Narlıdere_İncirltı hatlarından ibaret olmamalıdır. Tüm bu güzargahlar birleştirilip ,yapılacak bir tarmvay yada hızlı trenin,  tüm körfezin etrafını sararak, Narlıdere den Karşıyaka ya kadar kesintisiz devam etmesi sağlanmalıdır.Bu güzargah da yaşayan insan sayısı ve o bölgelerin merkezi konumları düşünülürse hattın gerekliliği konusunda bana hakvereceğinizi düşünüyorum.



berent
13 yıl önce - Cum 09 Şub 2007, 00:32

4 mesaj yukarda mesidu adlı arkadaşımızın yazdığı anlaşılan kimsenin dikkatini çekmemiş. 1861 yılında açılan Buca istasyonuna Temmuz 2006'dan itibaren artık tren girmiyor, girmeyecek. Buca belediyesi şimdi o tren yolunu karayolu haline getirecek.  TRamvay yolu olarak kullanılırsa Buca Göksu'dan Şirinyer'e Aliağa-Cumaovası hızlı banliyo trenine besleme hattı olarak kullanılabilir.

Göker Bilge

13 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 00:05
Tramvay ve tren


Sadece Buca'yla kalsa iyi... Tarihi Basmane, Alsancak tren istasyonlarına da bundan sonra tren gelmeyecek. Halbuki metro, Alsancak, Basmane ve Buca tren istasyonuna kadar uzatılmalı ama nerdeee... Daha 10 sene önceye kadar  Bornovaya tren vardı ama şimdi Bornovaya tren yok!  Bornovaya metro yapıldı ama metro yerüstünden değilde yeraltından yapılsaydı, belki bugün hala bornovada tren olabilirdi.  Sadece tarihi tren istasyonlarında değil, her konuda izmirin tarihi eserlerine sahip çıkılmıyor. Tarihe sahip çıkılsaydı, bugün Göztepe, Güzelyalı, Konak, Kordon, Bayraklı ve Karşıyaka sahilleri böyle beton yığını olmazdı.  

Göker Bilge

13 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 00:18
TRAMVAY


Aslında Güzelbahçe sahilden İnciraltı, üçkuyular, Konak, Alsancak kordon, Bayraklı, Karşıyaka, Bostanlı ve mavişehir sahiline kadar tramvay olsa ne kadar güzel olur. İzmir için güzel bir fikir...  Olabilir mi?  



leroycan
13 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 12:55
bence...


Biraz zor bir iihtimal o kadar uzun hat çekmek için belediye uğraşır mı ??? bence alsancak kıbrıs şehitleri bulvarından başlasın oradan kordona sonra pasaport, konak iskele vaya merkez(çankaya olabilir), sonrada kemeraltı çarşısının sonunda bitsin biraz uzun oldu yine ama turistik çarşıdan ve bulvardan geçmesi iyi oldu. bayraklıyada 3. izmir projesi bittikten sonra hat çekilebilir benceee...

Deniz Berktay
13 yıl önce - Pzr 11 Şub 2007, 19:11
Şirinyer-Buca


Buca hattı konusundaki öneriye aynen katılıyorum. Sonuçta, Alsancak, Kemer, şirinyer ve Buca istasyonları, Türkiye'nin en eski tren istasyonları. (seydiköy istasyonu da bunların arasında yer alıyordu ki, bu istasyonun bugün ne hale döndüğünü Sayın Berent gayet güzel göstermiş). Bu nedenle, Türkiye'nin ilk demiryolu hattının ve ilk istasyonlarının, işlevlerini sürdürerek korunması gerekiyor.

H.ANIL

13 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 09:15

Bence nostaljik tramvay yapmak para kaybi Izmirin bunun yerine gercek tramvaylara ihtiyaci var ; sehrin merkezinden gecen sehri iki yada uc yerden sarip metrolara baglanti veren tramvaylardan.En azindan Narlidereye LTT hatti kurmayi deneyebilirler



Umarim Buyuksehir Belediyesi metro hatlarini tramvaylarla desteklemek icinde projeler uretiyordur.


EnderYıldırım
13 yıl önce - Pzr 11 Mar 2007, 19:18

İzmir Televizyonu' nda, İzmir Ticaret Odası Başkanı, Ekrem Demirtaş, İzmir için atlı tramvay sipariş ettiklerini ve geldikten sonra İzmir Büyükşehir Belediyesi' ne hediye edileceğini söyledi. Ayrıca, proğramda yer alan diğer konuklar da, tramvayın olmayışının, İzmir için büyük bir eksiklik olduğunu vurguladılar.
 Belediyenin artık, böyle bir projeyi gündeme dahil etmesi gerekiyor. Daha önce, belediyeye attığımız mesajları, tekrar başlatmalıyız. İzmir sahilini baştan başa katedecek modern bir tramvay, dünyanın diğer gelişmiş şehirlerinde olduğu gibi, bu kente şart.


Haluk Erkurun
13 yıl önce - Çrş 02 May 2007, 15:21

Günün birinde İzmir'de tekrar tramvaylar çalışmaya başlayabilir,ancak bunlar tabiatıyla modern araçlar olacaktır.Acı olan 1954 yılında seferden alınan eski araçların bir tanesinin bile korunamamış olmasıdır.Kısacası tek tük eski fotoğrafın dışında İzmir'in eski tamvayları iz bırakmadan yok olmuşlar.



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege