Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Engin

14 yıl önce - Sal 17 May 2005, 18:53
[İST-A1.13] - Emirgan'da Bir İETT Durağı



dünyanın kaç yerinde böyle bir otobüs durağı vardır bilemiyorum  

bugün hep önünden geçip te telaştan farkedemediğim güzellikleri farkettim sanırım

sitede semtler adı altında emirgan başlığı olmadığından konu açmak zorunda kaldım.


 

(+)


Başdoğan

14 yıl önce - Sal 17 May 2005, 20:13

Ahhh bide şu kaldırım taşları düzgün döşenmiş olup sarıya marıya boyanmasa!!!



MehmetK
14 yıl önce - Cum 20 May 2005, 14:06

Boyanmasa mı?? Olur mu öyle şey , İstanbul belediyelerinin yaptığı işlerin yarısı durmadan etrafı sarı beyaz boyamaktır , onca işçi işsiz mi kalsın??


Bu etrafın sarı beyaza boyanması işi bitene dek İBB'de zevk sahibi insanlar da olduğuna inanmayacağım.


Mustafa Noyan

14 yıl önce - Pts 20 Hzr 2005, 08:13
Yeniköy İETT Sayfiye Durakları


Yeniköy ile Kalender Orduevi arasındaki otobüs durağının ismi Sayfiye dir. Az ilerisinde de eskiden Banyo (eskilerde plaj) durağı vardı.



(+)





(+)


ümit 806

13 yıl önce - Pts 06 Şub 2006, 14:05

Alıntı:
dünyanın kaç yerinde böyle bir otobüs durağı vardır bilemiyorum  

bugün hep önünden geçip te telaştan farkedemediğim güzellikleri farkettim sanırım  

sitede semtler adı altında emirgan başlığı olmadığından konu açmak zorunda kaldım

Resimdeki duraklar bu şekilde eklenerek iyice uzatılabiliyorlar fakat her nedense İETT her yerde bu şekilde uzun yaptırmıyor, bunların küçüklerinden 3-4 tane yan yana koyuyor. Halbuki hiç olmazsa peronlara böyle uzunlarından yapılmalı. Bu durakların bir tarafında reklam panosu diğerinde cam var. Son 4 yıldır yapılan duraklarda ise camın olduğu taraf üçgen açık duraklar gibi ve cephe açık. Kimilerinde de iki tarafta da reklam panosu var ve gelen otobüsler görülemiyor. Benim modern duraklar içerisinde en sevdiğim model bu resimde görünenler. Uzadıkça da daha çok hoşuma gidiyorlar.

Yine Wall'un yaptığı ilk duraklardan biri Boğaziçi Köprüsü'nün çıkışındaki Astsubay Okulu durağıdır. Tavanı şeffaf değildir ve tavanda durağı aydınlatacak lâmbalar vardır. Şekil şemal yönünden diğeri kadar hoşuma gitmese de işlevsellik yönünden en iyisi bana göre bu duraktır.

Yine İETT, bir tarafı üçgen duraklı kapalı modern durakları peronlara yerleştirirken üçgen duraklar ve panolar birbirlerine bakacak şekilde yerleştiriyor. Yâni 1. sıradaki durakta önde reklam panosu, arkada üçgen, 2. sıradaki durakta önde üçgen arkada reklam panosu şeklinde... Durağın içindeki 4 koltuk üçgene yakın. Dolayısı ile Reklam panosu önde olan peron duraklarında sıra başındaki 4 kişi oturmak isterse sıra da doğal olarak durağın ortasından başlamış oluyor. Hem üçgen durağın olduğu taraf açık olduğu için, hem de bu koltukları sevmediğimden bu en son tip modern durakları hiç ama hiç sevmiyorum. Normalde 4 koltuk var bu duraklarda ama bu resimdeki durağa fuar diye herhalde 5 koltuk yapmışlar



Mustafa Noyan

13 yıl önce - Pts 06 Şub 2006, 15:06

Alıntı:
duraklar bu şekilde eklenerek iyice uzatılabiliyorlar fakat her nedense İETT her yerde bu şekilde uzun yaptırmıyor, bunların küçüklerinden 3-4 tane yan yana koyuyor. Halbuki hiç olmazsa peronlara böyle uzunlarından yapılmalı.


Fatih
 

Aksaray
 

Haznedar
 


ümit 806

13 yıl önce - Pts 06 Şub 2006, 15:59

Mustafa Bey, üçüncü resimdeki duraklardan ilk defa bu resimde gördüm, elinize sağlık . Herhalde çok nadir bu şekilde üçgenli geniş duraklar.

Peronlarda da böyle uzun durak kullanmalılar. Meselâ Mecidiyeköy Boğaz peronlarındaki 3. peron bütün olarak Kozyatağı'na ayrılmış olmasına rağmen iki küçük durak var. Bunun yerine upuzun bir durak konulabilir. Yine diğer peronlarda da küçük duraklar var ve peronun gerisi boş, kaldırım olduğu için zaten otobüsler de kullanamıyor. Kaldırımın kalanında da üzerleri açık şekilde yolcular bekliyor. Buralarda da uzun duraklar yapılmalı ve 1. ve 2. resimdeki duraklardan olursa daha iyi olur tabi


tolginho

13 yıl önce - Sal 07 Şub 2006, 23:35

benim bildiğim kadarıyla bu durakları Wall şirketi yapıyor. Reklamları daha dikkat çekiyor diye standart durakları peronlara koyuyor olabilirler. Özellikle yağmurlu havalarda duraklarda otobüs beklemek ilginçleşiyor.Oturmak isteyen, ıslanmak istemeyenler vs. sıralar iyice karışıyor

Tolga KAPROL


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Prş 18 May 2006, 05:06

ALTMIŞ YIL EVVEL, ALTMIŞ YIL SONRA...



(+)



(+)
(Foto: Faruk ÖNCAN)

Üstteki 2 fotoğraf, yaklaşık olarak 60 sene arayla çekilmiş. İlki 1947'lerin İstanbul'u, diğeri 2005'in... Yer; Boğaziçi'nin Avrupa sahili... Belki tam olarak Emirgân değil ama, biraz aşağısı biraz yukarısı. Eminim ki, bir cigara içimi mesafeden fazla olmasa gerek Emirgân Çınaraltı...

Aradan geçen 60 yıl zarfında, insanlar değişmiş, yollar değişmiş, belediye otobüsleri değişmiş, duraklar değişmiş, kısacası doku değişmiş... Değişmeyen 3 şey var Faruk Üstad'ın fotoğrafında saklanan: Sahildeki naif yalılar, simitçiler ve o muhteşem Boğaziçi...

Altmış sene evvel bu yolu arşınlayanlar, acaba içinde bulundukları Scania-Vabis'lerin yerini birgün çok daha modern çizgili ve hızlı otobüslerin alacağını hiç düşünmüşler midir? Ya da simitçilerin birgün gelip de tarih olacaklarını ve torunlarının simidin tadını hiç bilemeyeceğini mi tasavvur etmişlerdir? İstanbul tuhaf bir yerleşim... Neyin değişip, neyin yerinde kalacağını insan estiremiyor bir türlü!...

İkinci resimde, sağdaki yalının ikinci katındaki amca, acaba o da bizim gibi gelip geçen otobüsleri seyredip de filo numaralarını mı not ediyor dersiniz?!    

Akın KURTOĞLU


ümit 806

13 yıl önce - Cmt 20 May 2006, 03:11
3 durak 4 resim


3 duraktan 19 mayıs 2006 tarihi itibariyle 4 resim...

Sadece ilk iki resimdeki duraklar aynı. Duraklar faal, içlerinde yolcu bekliyor ama kimse oturamıyor, çünkü pis. İçinde yolcu bekleyen bir durağı da çekmedim. Yolun bir kısmında inşaat var ve son sürat geçen İETT otobüsleri ve çöp kamyonları nedeni ile fazla toz kalkıyor olmalı.


(+)



(+)



(+)



(+)




sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM