Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Türkiye limanları
12   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Erkut A2.

12 yıl önce - Pzr 15 May 2005, 23:25
Türkiye limanları


Arkadaşlar ülkemizin 3 tarafı denizlerle kaplı olmasına rağmen Deniz yollarina veya ne bilim Deniz yolu ile şehirler arası seyhatlere pek önem verilmiyor: Oysa o kadar imkani olmayan Almanya hemen her nehir arasi bi kanal yapiyor.
Burada benim gayem memleketimi kötülemek degil sadece bir konu üzerinde ilk adımı atarak limanlarımızı tanitmak isterim:
Türkiye elindeki imkanlarla istese çok şeyi daha kolay bir şekilde halledebilir-> Denizyolları



Türkiye de önemli limanlar



(+)



KARADENIZ LİMANLARI
Hopa, Rize, Trabzon, Giresun, Ordu, Samsun, Samsun Tügsas, Zonguldak, K.Eregli, Erdemir, Bartin


MARMARA LİMANLARI
Haydarpasa, Cubuklu Petrol Ofisi, Zeytinburnu TCDD,
Ambarli Kumport, Ambarli Shipowners(Armaport), Ambarli Mardas,
Ambarli Soyak, Ambarli Total, Terminals at Haramidere,
Maltepe TCDD Pier, Cayirovasi Glass Factory,
Gemlik Ports, Gemlik Municipal, Gemport, Bortrans Borusan,
Gemlik Azot Tügsas, Gemlik MKS (Marmara Chemicals), Gemlik BP, Mudanya, Bandirma, Bandirma Bagfas, Edincik Etibank, Tekirdag Akport, Tekirdag Silo, Botas LNG Terminal, Martas, Canakkale Municipality, Canakkale Cement (Akcansa)


İZMİT KÖRFEZİ
Bay of Izmit, Aslan Cement (Lafarge), Diliskelesi Piers, Poliport (Polisan & Izmir Chemical), Colakoglu, Sedef, Alemdar, Altintel, Solventas, Kizilkaya, Total Gebze, Tavsancil Asphalt Plant, Diler-Ok, Nuh Cement, Gübretas Fertilizer, Molasses (Zülfikar), Rota & Körfez Municipality, Yarimca Piers, Petkim(Yarpet), Aygaz, Igsas Fertilizer, Tüpras Refinery, Camar, Derince Port, Rafine Chemical Plant, Terminals at Derince, Petrol Ofisi, Shell, Koruma, Transtürk, Seka, Limas/Pürsan/UM, Yalova Elyaf, Aksa (Akkum)


EGE LİMANLARI
Dikili, Güllük, Nemrut Bay, Aliaga Total Terminal, Aliaga Petkim Terminal, Aliaga Tupras, Habas, Cukurova, Limas, Nemtas, Ege Fertilizer, Izmir, Kusadasi, SEKA Göcek Fethiye


AKDENİZ
Antalya, Mersin, Mersin Tasucu, Mersin Seka, Iskenderun Bay, IskenderunPort, Sariseki Fertilizer, Toros Fertilizer, Ekinciler, Yazici, Isdemir, Delta Terminal, Botas Oil

Iskenderun dan bir görüntü



(+)


Erkut A2.

11 yıl önce - Sal 07 Hzr 2005, 21:50

Giresunda yeni tersane acilacakmis...diye duydum,....

enderakay
11 yıl önce - Çrş 08 Hzr 2005, 20:09

liman olarak değerlendirilebilecek çok yer olmasına rağmen yatırımın yeterli olmaması
limanların artmasını engelliyor.



Erkut A2.

11 yıl önce - Çrş 08 Hzr 2005, 20:36

Haklisin arkadasim...bir ara Orduya liman ve havaalani yapilacagi da gündemdeydi...

Emir Kula
11 yıl önce - Cum 07 Ekm 2005, 19:38

Alıntı:
MARMARA LİMANLARI
Haydarpasa, Cubuklu Petrol Ofisi, Zeytinburnu TCDD,
Ambarli Kumport, Ambarli Shipowners(Armaport), Ambarli Mardas,
Ambarli Soyak, Ambarli Total, Terminals at Haramidere,
Maltepe TCDD Pier, Cayirovasi Glass Factory,
Gemlik Ports, Gemlik Municipal, Gemport, Bortrans Borusan,
Gemlik Azot Tügsas, Gemlik MKS (Marmara Chemicals), Gemlik BP, Mudanya, Bandirma, Bandirma Bagfas, Edincik Etibank, Tekirdag Akport, Tekirdag Silo, Botas LNG Terminal, Martas, Canakkale Municipality, Canakkale Cement (Akcans
Bunu peşin söyleyeyim,niyetim Erkut A. arkadaşımı suçlamak değil.Mudanya,Marmara limanları içinde geçiyor fakat Mudanya'ya gittiğimde iskelede yanaşmış 2 yük gemisi gördüm.İskele boyu da biraz küçüktü (Tahmini:80-90 metre civarında).Yani Giresun veya Trabzon Limanı gibi büyük değildi.Merak ettiğim şu:Bir yerin liman sayılması için yük gemilerinin indirme-boşaltması için o iskeleye izin verilmiş olması mı gerekiyor?
NOT:Tekrar söyleyeyim niyetim kimseyi suçlamak veya Mudanya İskelesi'ni eleştirmek değil,sadece merak.


Deniz1993
11 yıl önce - Prş 27 Nis 2006, 01:08

Marmara bölgesindeki limanlara bir ek bilgi olarak Karabiga limanını da eklemek isterim.Ancak küçük bir liman olduğu için yük gemileri bazen bu limanı tercih etmiyorlar.

Bilirsiniz ki her gemi her limana giremez.Her geminin bir ağırlığı vardır.Bu ağırlık da tonaj olarak nitelendirilir.Ülkemizdeki limanların gelişmesi ticareti de geliştirecek.Bu yüzden de limanlarımızın büyük ve kullanışlı olması lazımdır.Ayrıca limanlardaki tonaj miktarını arttırmak da limanlarımızdaki tiicareti geliştirir.

Örneğin küçük bir liman olan Karabiga limanını ele alalım(Çanakkale Biga ilçesi Çanakkale boğazı girişinde küçük bir kasaba).Karabiga küçük bir limana sahip.Limana küçük gemiler ancak yanaşabiliyor.Bu yüzden de art bölgesindeki Biga,Çan,Yenice gibi ilçeler bu limandan yeterince yaralanamıyorlar ve kendilerine uzak olmasına rağmen Bandırma limanını tercih ediyorlar.Bu da maaliyeti arttırıyor.Böylece tüketiciye pahalı bir ürün olarak  geliyor

Babam gemi makineleri işletme mühendisi olarak bu alanda yıllarını vermiş bir insan.Bu tür olayları bana anlatır.Bende size yansıtmaya çalıştım.

Saygılar
Deniz Özharar



BuRacK
8 yıl önce - Pts 01 Arl 2008, 01:26

Teşekkürler Usta

MEHMET BAL

7 yıl önce - Çrş 24 Hzr 2009, 00:21



(+)





(+)

İlk fotoda Derince POAŞ. tesisleri görünmektedir.İkinci fotoda ise M/V Yakıt-II tankeri Derince POAŞ. dolum tesisleri iskelesine yanaşırken görünmektedir.


cihan mercan

5 yıl önce - Çrş 21 Eyl 2011, 13:09

Yalovayada bir liman yapıla bilir mesela

KAZIM HASIRCI

4 yıl önce - Pts 04 Hzr 2012, 18:42



Giresun Limanı




sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET