Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kayseri-Tomarza-Tufanbeyli-Göksun Yeni yol
« önceki   123 ... 891011   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 9
COGRAFYACI
7 ay önce - Cmt 28 Ekm 2017, 02:21

Yol zaten Sarız'ın içinden geçmiyor, 5-6 km dışardan gidiyor, ayrıca Karadeniz Akdeniz yolundan faydalanır Sarız, aynı şekilde Pınarbaşı da Malatyadan gelen Doğu yolu ve yine Karadeniz Akdeniz yolunun geçtiği bir yer, oraya da bir şey olmaz. Tabi bu söylediğim şimdiki şartlara göre. Şayet bu yeni güzergah, ilerde Malatya-Kayseri trafiğini Elbistan-Göksun-Tomarza yönüne çekebilirse, Pınarbaşı ciddi sıkıntı yaşar.

Misafir 8d9

7 ay önce - Cmt 28 Ekm 2017, 13:45

Yeni yol birlikte göksun-kayseri 126 km göksun-elbistan 70km elbistan-malatya 100km duruma oluryor göksun malatya arasi ile duble yol yapilsa. simdiki malatya kayseri yolundan hem kisa hemde virajsiz olur. Dogu anadolu, akdeniz ,guneydogu,ic anadolu ticaret ile seyahat bakiminda rahat olabilir

alperenfatih
7 ay önce - Cmt 28 Ekm 2017, 14:30

Şu an Göksun Elbistan zaten 69 km. Elbistan Malatya 120km.
Goksun tarafina yapılacak yeni yolda kısaltma olmadığı için viraj iniş çıkış vb den ancak 1-2 km kısalir.
Malatya yolu ise 5-6 km ancak kisalir 20 km mümkün değil.

Alıntı:
göksun-elbistan 70km elbistan-malatya 100km duruma oluryor




COGRAFYACI
7 ay önce - Sal 31 Ekm 2017, 01:30

Kayseri-Malatya arası trafiğin Elbistan-Göksun güzergahına kaymasını konuşuyorsak,
Göksun civarında ciddi bir kısaltma imkanı var.
O da şu, Göksuna bağlı Bozhüyük Köyü ile Kanlıkavak köyleri (yeni isimleri mahalle) arasında yapılabilecek bir tünel, yolu yaklaşık 15 km kısaltıyor. Yani Elbistandan Kayseri yönüne giderken Göksuna girmeden devam eden bir yol imkanı bu.
Bunun dışında Elbistan Gücük civarında bir 5-6 km kısaltma imkanı var. Neticede, Elbistan-Göksun güzergahı kabaca 300 km civarına hatta daha aşağı inebiliyor. Burada asıl kısaltma Göksun-Tufanbeyli-Tomarza arasındaki çalışmalar ile belli olacaktır.
Benim iddiam, ki bunu Mahir Beye email yoluyla bildirmiştim, Göksun-Elbistan güzergahı Gürün güzergahına göre 15-20 km daha uzun bile olsa, ki değil, MALATYA-KAYSERİ trafiğinin Göksun-Elbistan güzergahına kayması daha ekonomik olacaktır.
Bunun nedeni, Göksun-Elbistan-Tufanbeyli-Tomarza güzergahının çok daha düşük bir kottan (ortalama 1300 metre) gidiyor olması, (oysa Gürün güzergahı yer yer 2000 metreleri buluyor.), Dolayısıyla kış aylarında kapanma riski daha az ve virajsız olması ve araçların daha hızlı yol almasına imkan vermesidir.
Özetle, tüm göstergeler, ilerleyen yıllarda Malatya-Kayseri arasındaki Doğu yolunun Göksun-Elbistan güzergahına kayacağını işaret ediyor. Bu Eninde sonunda olacaktır. Göksun-Tufanbeyli-Tomarza güzergahının yapılması bile bunun için yeterli sebep olacaktır.


Vural Demir
7 ay önce - Cum 17 Ksm 2017, 23:29

Tomarza güzergahı artık proje #İHALE aşamasında.

#Kahramaraş-Kayseri arası yollar kısalacak

#AYRINTILI #BİLGİ

#Kayseri – #Tomarza – #Tufanbeli –#Göksun Yolu

Mevcut Kayseri – Pınarbaşı yolundan Tomarza yolu, ayrılmakta yol yapım çalışmaları devam etmektedir. Tomarza – Süvegenler arası yol yapımı tamamlandı. Tomarza geçişi için 5 Km lik yeni çevre yol proje çalışmalarına başlanıldı.

6. Bölge #Klavuz Planı :

#Süvegenler – #Aslantaş – #Ayvat – #Yeşilkent

güzergahı 54 Km olarak proje ihale için Genel Müdürlüğe gönderildi. Güzergahta tünel bulunmamakta olup, Arslantaş – Ayvat arasında 2 Km lik kesimde standart düşük olup diğer kesimlerde proje standartlarına riayet edilmiştir. Max kot 2030m. Yolun yaklaşık yapım maliyeti 64.000.000 TL’dir.

5. Bölge Klavuz Planı :

Süvegenler - #Tozlu – #Tufanbeyli – Keklikoluk güzergahı 53 Km olarak çalışılmış, güzergahta 5,2 Km tünel bulunmakta, maden ocakları ruhsat alanlarından geçmektedir. Klavuz plan çalışma olarak Genel Müdürlüğe gönderildi. Tünel giriş kotu 1800m, çıkış 1650m dir. Max kot 1800m. . Yolun yaklaşık yapım maliyeti 221.600.000 TL’dir.

​Kayseri – Pınarbaşı Devlet yolu Tomarza ayrımından başlayıp Tomarza – Süvegenler – Ayvat – Dayıoluk köyü kavşağında Pınarbaşı – Sarız – Göksun devlet yoluna bağlanan güzergah 93 Km dir. Aynı yolu Devlet yolu ( Bölünmüş yol ) olarak hesapladığımızda 115 km olmaktadır. Yeni yol mevcut yola göre 22 km kısalmaktadır.

​Mersin Bölge çalışmasına göre güzergah Süvegenlerden başlamakta Tozlu, Tufanbeyli Keklikpınarında Pınarbaşı – Sarız – Göksun devlet yoluna bağlanmaktadır. Güzergah 92 km dir.( 5.2 km tünel bulunmaktadır.) Mevcut yol 131 km dir. Göksundan Kayser i istikametine gidecekler için 39 km kısalmaktadır.




(+)




(+)




(+)


mirza2738
7 ay önce - Pzr 19 Ksm 2017, 15:15

Projede bahsedilen 5,2 km lik tünel Dedebeli tünelimi?



COGRAFYACI
6 ay önce - Cmt 25 Ksm 2017, 01:31

Evet, Dedebeli tüneli

Misafir ad7

6 ay önce - Cmt 25 Ksm 2017, 10:04

Yol maksimum 39km kısalacak ve tek gidiş gelişli bir yol olacak. Kaymak gibi otoban dururken (ucuz otoban) kimse bu yolu transit olarak kullanmaz. Uzay çağında yaşıyoruz. Hiçbir kamyon- tır 2000 rakımlı dağlara tırmanmaz.

Misafir 473

6 ay önce - Sal 28 Ksm 2017, 03:06

Devlet yolu dediğine bakma, tek gidiş geliş olmayacak, duble olacak. Artık duble yollar için de devlet yolu tabiri kullanıyor. Daha etud aşamasında zaten.

doralak
6 ay önce - Cum 01 Arl 2017, 11:30

Bu işte mantık hataları var. Ya da vizyonsuzluk var. Hem Torosları delip 5.2 km'lik Dedebeli Tünelini açacaksınız, hem de iki coğrafi bölgeyi birbirine bağlayan en önemli geçiş noktası olabilecek güzergahtan akan trafiği ilçe yollarına, tek gidiş geliş yollara, ya da bölünmüş olsa bile standardı düşük yollara yönlendireceksiniz.

Ayvat-Arslantaş güzergahı topografik yapısı ve çok yüksek rakımı nedeniyle ana arter olarak nitelendirilebilecek bir yolun geçebileceği yer değil. Buradan da bir yol yapılabilir ama Kayseri-K.Maraş yolu olmaz. İlçe ve köy yolları olur. Yoksa 2030 rakımlı dağın başından kışın kaç tane araç geçebilir?

Eğer mevcut Tomarza yolu kullanılmak isteniyorsa yolun kalitesi iyileştirilmelidir. Tomarza'nın doğusuna çevreyolu yapılmalı ve yol buradan geçmeli. Şehir içine girmemeli. Kalan bölümlerde köylerin içinden geçmemeli.

Bu yol K.Maraş-Göksun yolunun devamı niteliğinde olmalıdır, öyle planlanmalıdır. K.Maraş-Göksun Yolu şu an hangi standartta yapıldıysa Göksun-Kayseri yolu da aynen öyle yapılmalıdır. Böyle yapmayacaklarsa boşuna para harcamasınlar.



sayfa 9
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 891011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM