Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Tunç D.
4 yıl önce - Prş 27 Ksm 2014, 12:56
EGO 3.bölge şube müdürlüğü hakkında sorunlar,görüşler,bilgiler


Herkese günaydın.
Bugün sitede 3.bölge hakkında bir yorum yapılabilecek bir başlık olmadığı için bu başlığı açmaya karar verdim,ben de doğduğum günden 2007 Ocak ayına kadar 3.bölgenin eski yetki alanlarından olan Örnek Mahallesinde oturdum,otobüsleri de 2001-2002 yılı gibi kullanmaya başladığım için değerlendirmemize oradan başlayalım.

Örnek Mahallesi ;

2001

2001 yılı itibariyle Örnek hareket noktasından şu hatlar kalkmaktaydı

301 Örnek-Kızılay-Balgat
302 Örnek-Yenidoğan-Kızılay-Öveçler
303 Örnek-Kızılay-Beştepe-Söğütözü
304 Örnek-Kızılay-Aşağı Ayrancı
305 Örnek-Emek-Bahçeli (Bu hat 2013 yılına kadar aynı hat koduyla hem Yenidoğan hem de Babür Caddesi üzerinden çalışmaktaydı)
306 Örnek-Çalışkanlar-Kızılay
307 Hıdırlıktepe-Kızılay
308 Örnek-Gazi Mah.-Gazi Orduevi
309 Örnek-Bakanlık (Ekspres)
310 Örnek-Yenidoğan-Bakanlık (Ekspres)

Bu hatların neredeyse tamamı 90'lı yıllarda açılmış,zamanında EGO'nun elinde yeteri kadar araç ve personel bulunmaması sebebiyle en iyi hizmeti vermek amacıyla açılmışlardı,fakat zamanla sefer saatlerinin çakışması nedeniyle zamanla bu anlayış terkedildi.

Ayrıca da bu hatların zaman içinde saatleri çaktırmadan kırpıldı.

2002

308 hattı Gazi Mahallesi yerine Beştepe'den gidecek şekilde düzenlenip 303'ün bir yan hattı haline getirildi.

2003 ve 2004 yılına dair önemli bir detay olmadığı için o yılları es geçiyorum.

2005

2005 yılı itibariyle Samanpazarı'ndan dönen 304 hattı,yeterli yolcu potansiyeli olmadığı için Atatürk Bulvarı'ndan dönmeye başladı.

2006-2011 arasında ciddi bir değişiklik olmadığı için o yılları es geçiyorum.

2011

2011 yılında 302 hattının güzergahı Gültepe Toki'ye de gidecek şekilde tekrardan düzenlendi.

2012

2012 yılında 308 Örnek-Beştepe-Gazi Orduevi hattı iptal edildi.Aynı yıl 303 hattının saatleri kırpıldı,bu hat ta yavaştan etkisiz hale getirilmeye çalışıldı.

2013

2013 yılı itibariyle pek çok değişiklik yapıldı,2013 yılının başında 303 Örnek-Beştepe hattı iptal edildi,302 hattı ise eski 310 hattıyla birleştirilip Öveçler kısmı iptal edildi,Örnek-Yenidoğan.Bakanlık haline getirildi.Aynı yıl 305 kodu ile hem Yenidoğan hem de Babür üzeri çalışan Bahçeli hatlarına ayrı numaralar verildi,305 Yenidoğan üzeri çalışan hatta,311 ise Babür üzeri çalışan hatta verildi,hatta bunlar Bahçelievler içinde de ayrılıp 305 hattı 4.Cadde üzerinden,311 hattı ise 7.Cadde üzerinden Beşevler'e dönecek şekilde yeniden düzenlendi.

2014

2014 yılı Örnek hatları için en köklü değişikliklerin yapıldığı yıl oldu,Örnek hatları önce 4.bölgeye bağlandı,sonrasında ise 2014 yılında yapılan genel hat revizyonları çerçevesinde 301,305 ve 311 iptal edildi,304 hattının ise Aşağı Ayrancı kısmı iptal edilip Bakanlıklar'dan ringe dönüştürüldü,bu çerçevede de sefer saatlerinde çok ciddi iyileştirmeler yapılıp saatleri sabahte saatlerinde 10 dakikada bire,gün içinde 20 dakikada bire,hafta sonları ise 30 dakikada bire düşürüldü (Bir ana hat için diyeceğim tek laf,OHA,en azından Cumartesi günü 20 dakikada bir olması lazım)
Ayrıca 2014 yılında 302 hattının numarası 452'ye,304 hattının numarası 454'e,306 hattının numarası ise 456'ya ve en son olarak 307 hattının numarası da 453'e çevrilerek 3.bölge kapsamından tamamiyle çıkarılıp,4.bölgeye bağlandılar.

Ayrıca 3.bölgeye dair birkaç detay da paylaşayım ;

3.bölgede de 1997 yılında yeşil renkli ÖHO'lar hizmete başladı,2007 yılı Nisan ayına kadar çalıştılar,bu süreç içerisinde de başta Mamak olmak üzere 3.bölge kapsamında bulunan pek çok semt halkına kan kusturdular.

Doğantepe hatları da eskiden 4.bölgeye bağlı olarak faaliyetlerini sürdürürken 2007 yılı itibariyle 3.bölgeye bağlandılar.

Mamak'ta bulunan Çarşı Demiryolu Köprüsü'nün yüksekliğinin çok az olması sebebiyle CNG'li araçlar geldikten yıllar sonrasında bile bu bölgede ciddi anlamda kullanılamadı,CNG'lerin Mamak'ta etkinliğini artırmak amacıyla 2010 yılında 351,353,355,357 ve 361 hatlarında bir güzergah değişikliği yapılarak Mamak Diş Hastanesi
önünden geçecek şekilde düzenlendi,fakat Kayaş tarafına çalışmakta olan hatların mecburi olarak Mamak Çarşısından geçmesi sebebiyle buralara da CNG'li araçların gönderilebilmesi için bu yılın ortalarında Mamak köprüsünde ufak bir operasyon yapılıp dibe hafifte kazılaraö yükseklik sorunu kısa yoldan çözüldü,Kayaş tarafına da CNG'li araç gönderilebilmesi sağlandı.


aslanpaşa
4 yıl önce - Prş 27 Ksm 2014, 22:33

3.Bölge Ego şoförlerinin gözünde ölüm bölgesi olarak adlandırılırdı.

Yıllar geçtikçe tasarruf cimrilik artıyor.

341 Ege Mahallesi Kızılay Büyükşehir Belediye Yeni Bina

Bu hat günün her saati kızılaya dolu giderdi ege mahallesine 340'a takviye idi 330 ise Boğaziçi demokrasi parkına gider yani samsun yoluna u çekerdi. Fakat bu hattın kaldırılması halkın mağdurluğuna yol açtı diye düşünüyorum.

332 Kayaş Eskiyol Kızılay

Bu hattın dikimevi'ne dönüşmesi saat 19.30'a kadar çalışması gösteriyor'ki 220/221'e resmen rant ve ortalığa cirit atması sağlandı bu resmen 3.bölgenin halk otobüs terörüne verdiği çözüm bu zihniyeti yanlış buluyorum halk olarak

366 Derbent Araplar DDY

Bu hat zamanında çok iyi yolcu taşırdı ve Derbent mahallesinin tek hattı burada'da cimrilik ortaya çıkmış.

Açıkcası 324 Çatak Caddesinden ve 3.bölgedeki kalabalık giden yerlerin nerdeyse önemli hatları cimrilikten kaldırıldığını düşünüyorum halkımıza yazık yani vergisiyle alınan ve ulaşım haklarının sınırılandırılması çok yanlış ve cimrilik


Ömer YILMAZ
4 yıl önce - Prş 27 Ksm 2014, 22:46

Öveçler hattına 2011'de sanırım binme fırsatım olmuştu. ÖSYM Ankara şubesine gitmiştim. Akşam yağmur yağıyordu. Otobüsler de almıyordu. 300'lü Örnek-Öveçler hattı geldi Kızılay mı dedim evet dedi. bindim boştu otobüs. 5-10 kişi ancak vardı. O zamanlar Örnek neresi bilmiyordum bile

Diyeceğim o 3. bölge otobüsü işime yaradı. Çapraz olduğu için boştu sanırım...



engin_ank
4 yıl önce - Cum 28 Ksm 2014, 00:27

Peyamisefa - Dikimevi hattını bir kaç gündür akşamları Kurtuluş'dan dönerken görüyorum. Diğer hatları da böyle yapsalar bari.

Misafir 98b

2 yıl önce - Cmt 24 Eyl 2016, 15:54

326 toki otobüsleri neden saatlerinde harekat etmiyor

Misafir acc

2 yıl önce - Sal 27 Eyl 2016, 18:43

Ben 326 Bahcelerustu hattinin soforlerinden sikayetciyim durmasi gereken hatlarda durmuyor yolcular inerken hareket ediyor .cok agresif arac kullaniyorlar . Ben sabah yirmidort saat hastanede nobet tutmusum dikimevi duraginda saat sekizde durmadi bununla cok sik karsilasiyorua .zaten otobus saatlerimiz cok aralikli gidis gelislerde cok zorlaniyoruz . Soferlerin uyarilmasini istiyorum.



Misafir acc

2 yıl önce - Sal 27 Eyl 2016, 18:47

326 otobusleri cogalmali birde vakitlerinde gelsin bizim kadar soforler dikkatli olsun duraklara ugramadan hizla geciyorlar asagida bekleyen kendileride olabilir bunu unutmasinlar hastaneye gidince sira beklemek nasil zorsa durakta otobusde beklemek zor hizmetlerini dogru yapsinlar

Misafir acc

2 yıl önce - Sal 27 Eyl 2016, 18:55

326 otobusleri cogalmali birde vakitlerinde gelsin bizim kadar soforler dikkatli olsun duraklara ugramadan hizla geciyorlar asagida bekleyen kendileride olabilir bunu unutmasinlar hastaneye gidince sira beklemek nasil zorsa durakta otobusde beklemek zor hizmetlerini dogru yapsinlar

Misafir ea6

2 yıl önce - Sal 27 Eyl 2016, 20:12

355 zerdalitepe 3.bolgenin en fazla yolcusu olan hattidir.Ona ragmen 40 dakika da bir otobus verilmekte bu nasil vicdandir ya?

onurnazliaka
2 yıl önce - Sal 18 Ekm 2016, 14:30


3. Bölge Şube Müdürlüğü Garajı




sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet