Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Antalya AntRay 3. Etap: Varsak-Otogar ve Otogar-Üniversite-Işıklar
« önceki   123 ... 126127128129130131   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 127
mba1907
1 ay önce - Cmt 11 Oca 2020, 15:24

Dediğinize göre adamlar 50 yıl o hattı yerin altından işletmişler, yapalım da 50 yıl da biz işletelim, sanki yaptığın tramvay 50 yilda hiç mi bakım araç maliyeti oluşturmayacak. Ayrica bir konudan daha bahsettim, adamların imarı senin şehrin gibi sıkışık daracık yoğunluklu değil, senin şehirlerin plansız dikine mimari yogunluk çok fazla trafik çok sıkışık. Sen burada o yukarıdaki yoğunluğu azaltacak işler yapmak zorundasın üstte kalan raylı sistem yüktür. Bu kadar net.

akincan
1 ay önce - Cmt 11 Oca 2020, 15:33

Yol eken, trafik bicersin, yollar arabaların degil, insanların, tramvayların olmalidir. O tünele verilən para ilə Antray hattini 3e katlarsiniz



alihanmalan
1 ay önce - Cmt 11 Oca 2020, 21:52

Alıntı:
Evet Dogru, o saydiginiz alman sehirleri 1960-1970 yillarinda Arabalara yer acmak icin Tramvay hatlarini HRS hatlarina cevirip yerin altina aldilar ama bugün ise o yer alti hatlarini onarmak ve bakmak icin tonlarca para harciyorlar ve cok pismanlar.. Kölnde Bagimsiz bir hatti yikmak istiyorlar (Linie 13) ve Duisburgda Tünel yikmayi düsünüyorlar.. Yer altinda süren aracin sagladigi tasarufu zaaten Tünel duragina ininceye Kadar yok etmis oluyorsan.. Fransa ve bir sürü ülke Metro yerine Tramvay kuruyor, Daha tasaruflu (Hem simdi hem ileride) taha kentsel ve bir sehirin görünümünü positif etkiliyor.


Bu mantıkla o zaman istanbula metro yapılmasın her taraf tramvay olsun.Şehirin bir ucundan diğer ucuna tramvayla 8 saatte metrobüsteki gibi konforlu ve kucak kucağa gidilsin.Sizin dediğiniz olursa bu olur.Peki tramvayların özellikle şehir içlerinde at arabası hızında gittiğimi ve yeraltı ulaşım sistemlerinin çok daha hızlı gittiinide biliyor olmalısınız.Sırf şu hız farkından dolayı kazanalıcak zaman tasarrufu bile tek başına bir sebebtir.Gidin eskişehiri bbir bakın tramvayın artık kapasitesi de yetmiyor çoklu vagon olmasına rağmen durakları uzatıyorlar şimdide.Ayrıca hiç bir büyük şehirde özellikle yoğun bir hatta tramvay da yapılmaz.


alihanmalan
1 ay önce - Cmt 11 Oca 2020, 21:55

Alıntı:
Yol eken, trafik bicersin, yollar arabaların degil, insanların, tramvayların olmalidir. O tünele verilən para ilə Antray hattini 3e katlarsiniz


Hamburg gibi nispeten trafiği çok az olan bir yerden yazması kolay tabi.Gidin bir istanbulda tramvaya binin sonrada sonrada metroya binin farkı iyice anlarsınız.Antalya gibi bir şehire yeraltı hattı yapma imkanı varken tramvayda ısrarcı olmak gafletten başka bir şey değildir.


akincan
1 ay önce - Pzr 12 Oca 2020, 00:18

Hamburg'un trafigi az mi? Burda bulundunuz mu bilmiyorum ama 2 Milyonluk şehir den sadece bir Otoban geciyor kuzey Güney olarak, Doğu və bati yönünde birləşik Otoban yok və diger hatlar şehir içinden geciyor, tren hatti zaaten berbat, nehirin obür kiyisina sadecd bir hat calisiyorum, Hamburgun metro hatlari ve yolları berbat

Ayrıca İstanbul başka antalya başka, İstanbul əlbəttə metro şart ama antalya'ya masrafdan başka birşey degil



alihanmalan
1 ay önce - Pzr 12 Oca 2020, 02:52

Alıntı:

Hamburg'un trafigi az mi? Burda bulundunuz mu bilmiyorum ama 2 Milyonluk şehir den sadece bir Otoban geciyor kuzey Güney olarak, Doğu və bati yönünde birləşik Otoban yok və diger hatlar şehir içinden geciyor, tren hatti zaaten berbat, nehirin obür kiyisina sadecd bir hat calisiyorum, Hamburgun metro hatlari ve yolları berbat

Ayrıca İstanbul başka antalya başka, İstanbul əlbəttə metro şart ama antalya'ya masrafdan başka birşey degil


Bunu neye göre dayanarak söylüyorsunuz ?Ulaşım konusunda uzman mısınız yoksa benim gibi inşaat mühendisliğimi okuyorsunuz ? Siz dediğiniz o işler kafama göre tramvay olsun demekle olmuyor.Yolcu istatiskileri çıkarılıyor ve nufüs artış hızı vs hepsi değerlendiriliyor ona göre yapılıyor ki yapılmasıda şart antalyada.Bende almanyada yaşıyorum mesela münih nufüs olarak hemen hemen antalya ile aynı.Ama münihte kaç tane metro s-bahn ve tramvay hattı var biliyor musun ? O Metro ve s bahnları çıkar yerine tramvay koy sence kapasitesi yeter mi ? Münihteki raylı sistem hattı gayet güzel işliyor ve doluda.Tramvayın en kötü dezavantajı saatlik yolcu sayısı yönünden kapasitesi ve trafiğe izole olmadığı alanlardaki hızı.Antalyada özellikle liman kundu hattı yapılmalı ve metro olarak yapılmadı.Bu hat tramvay olursa limanda oturan biri kaç saatte kunduya varır tahmin edebiliyor musunuz.?Antalya en fazla göç alan şehirlerden biri ve her sene nüfus belli bir oranda artıyor.Bu yüzden bir raylı sistem yapılacaksa geleceğe yönelik yapılmalı.Afedersin ama 400 binlik kıç kadar bochumda bir bile bir tane metro/lrs hattı 2-3 tanede tramvay hattı var. Şimdi bunu yapanlar gereksiz bir masraf mı yapmış oldu.En azından berbat diyecileceğiniz bir metro sistemi var hamburgta antalyada o da yok ve eğer düzgün planlanıp yapılırsa çokda faydalı olur.


mba1907
1 ay önce - Pzr 12 Oca 2020, 09:39

Ben de Almanya'da bulundum, mühendisim ve kent içi raylı sistemler üzerine çalışmam var. Benim tek itirazım şu, evet yer altı sistemler maliyetlidir ama şehir ve trafik yoğunluğunun çok fazla olduğu yerlerde yerin altına almak elzemdir. Bu Avrupada da böyledir. Meltem kavşağı üniversitenin olduğu Konyaaltı sahiline bağlanan yoğunluğun çok olduğu bir yer. Oranın doğru olan alt geçit projesinin üst gecite çevrilmesi yanlış. Ben sadece buna itiraz ediyorum. Şunu da söylüyorum şehir merkezinden uzaklaşan yerler, varsak gibi Uncalı gibi buralarda yerin üzerinden gitmesi normaldir.

ARCMANİA24
1 ay önce - Pzr 12 Oca 2020, 23:37

Havaalanından kemere hatta daha ileri il sınırına kadar metro olmalı ama yer üstünden olmalı metro,yer altında hem daha çok maliyetli hemde yıllar geçiyor uzun sürüyor bu işler

FRAKZ

1 ay önce - Çrş 15 Oca 2020, 23:42
VARSAK DEPO SAHASI



(+)


scars

1 ay önce - Çrş 15 Oca 2020, 23:47
Calismalar


[url=]https://www.facebook.com/114357406669727/posts/146790100093124/?sfnsn=scwspmo&extid=gK0AYDGl4NepoBVI&d=n&vh=e[/url]



sayfa 127
« önceki   123 ... 126127128129130131   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM