Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Antalya AntRay 3. Etap: Varsak-Otogar ve Otogar-Üniversite-Işıklar
« önceki   123 ... 545556   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
mertesat07

3 yıl önce - Cum 05 Arl 2014, 12:01

Antrayin Adliyeden sonra Antalyaspor Kavsagi-Minicity Aquarium-Konyaalti Plajlari-Liman-Sarisu uzatmasi olmasi gerekirdi boylece hem KL08 KC06 AC03 gibi hatlarin yuku hafifletilmis olunur hemde Sarisuya aktarma kolay olurdu

selman canatan
3 yıl önce - Cum 05 Arl 2014, 13:25

ankara'da da melih gökçek sincan ve çayyolu hattı'nı yıllar yıllar önce başlattı. sonra geçen seçimlerden önce çıktı birçok tv programında hem de alenen dedi ki; biz bu işe başladığımızda belediyenin bütçesiyle bu işi bitiremeyeceğimizi biliyorduk, hele biz bi başlayalım bakanlık bu işi tamamlar diye düşündük, şeklinde konuştu. sonra bakanlık devraldı bitirdi bu yatırımlara üstüne şimdi keçiören hattını yapıyor vs.
böyle abuk bir politikayla bu kadar büyük yatırımlara başlanılmaz tabi ki ama bu işin oluru nasıl oluyorsa nasıl olmalıysa o formül bulunup ona göre hareket edilmeli. yoksa antalya'nın ulaşım problemi yanlış yatırımlarla beraber gün geçtikçe daha da kötü hale gelecek.

varsak-otogar hattı nasıl doğru bulunabiliyor onu da çok anlamadım. varsak'tan ışıklara raylı sistemle gidilecekmiş vs. gibi söylemler var. sen insanları al varsak'tan önce taaa otogara götür ordan dumlupınar bulvarından, eğitim araştırmadan ışıklara ulaştır. bu sağ elinle sol kulağını göstermek bile değil. bu hat olur ama ne zaman olur sen kurmuşssundur konyaaltı-güzeloba hattını ve ona bağlı varsak-mevlana hattını mevlana kavşağı aktarma merkezi olacak şekilde, ondan sonra sakarya bulvarı ile otogar hattını halihazırdaki hafif raylı sistemle yine hafif raylı olacak şekilde ara hat olarak bağlarsın. adı da varsak-otogar olmaz, sakarya bulv.-otogar olur.

bu söylediklerimin olmayacağı çok belli ama gönlümüzden geçen antalya'ya yakışan ve antalya'yı kurtaracak ulaşım çözümü budur, buna karşı çıkacak olan yoktur sanırım. madem bunu yapamıyoruz şu varsak-otogar gibi gereksiz işlere girip milletin parası hiç edilmese bari. yapacaksan otogar- üniversite-meltem bulv.-eğitim araş. has. - yıldız cad - tonguç cad. - karacaoğlan cad. - kızılırmak cd. yeşilırmak cd. - varsak yaparsın. hem hastane durağı ile nostalji tramvayı bağlamış olursun hem de varsak'a kadar hattı taşımış olursun. tabi bu hat da mevcut hali hazırdaki hat gibi yollara daraltacaktır aynı varsak-otogar da olacağı gibi. bu yöntemi uygulayacaksak bundan kaçış da yok zaten.


Ömer YILMAZ
3 yıl önce - Cmt 06 Arl 2014, 12:48

Alıntı:
varsak-otogar hattı nasıl doğru bulunabiliyor onu da çok anlamadım.


Varsak-Otogar hattı kesinlikle doğru değil. Ancak Sakarya Bulvarı için yararlı olur. Sakarya Bulvarının çevresinde birçok mahalle var ve bu mahalleler Kepez ilçesinin bel kemiğini oluşturuyor ve buraların Varsak'la alakası da yok.

Burada harita üzerinden gösterdim. En yakın semtler ve hatların nerelerden geçeceği. Varsak hattı görüleceği üzere en çok Sakarya bulvarına yarayacak. Aslında Otogar'dan başlayıp Sakaya Bulvarı-Kepez Belediyesi-Kızılarık şeklinde bir hat da güzel olurdu ancak yapmıyorlar.



Varsak-Sakarya-Otogar-Çallı-Meydan
Varsak-Sakarya-Otogar-Üniversite şeklinde işletmeler olacak.



Misafir 49c

3 yıl önce - Cmt 06 Arl 2014, 22:52

ileriki yıllarda ( 15-20 yıl sonra ) bu hatlar hafif metroya döndürülebilir. Bursanın metrosu gibi trafiğe çözüm bulunabilir. O nedenle tramvay yapılması hic yapılmamasındansa daha iyidir.

Bu arada hatlar bittiğinde kac km ye çıkacak raylı sistem uzunluğu.


berkapp
3 yıl önce - Pts 22 Arl 2014, 17:46

hafif metroya falan dönüşmez teknik olarak mümkün değil.

alihanmalan
3 yıl önce - Pts 22 Arl 2014, 18:24

Hafif metroya dönüşmesindeki teknik engel nedir ?



berkapp
3 yıl önce - Pts 22 Arl 2014, 18:54

geçtiği sokaklar yollar. hızlı giden bir trenin alamayacağı köşe yerler binaların temeline de girilemez sonuçta. yani metrolar örneğin 90 derece açı alacaksa dev bir yay çizerek bunu yapıyorlar tramvay ise 2-3 metre açılarak 90 derece dönüyor.ayrıca istasyon yapılması gereken yerlerin dar olması, araç altgeçidi üstgeçidi olması vb. bunun yanında milyonlarca lira harcanarak yapılan sistemleri de atıp kurtulamazsınız her hamleniz milyonlarca lira ile ölçülüyor. bir tramvay seti bile devasa paralar demek.

Ömer YILMAZ
3 yıl önce - Sal 30 Arl 2014, 10:53

Arkadaşlar, 3. etap kapsamında mı bilmiyorum ancak geçen haftalarda Nostalji tramvayının Müze kavşağından Konyaaltı Sahili boyunca Liman Kavşağına kadar uzatılacağı açıklanmıştı. Projesi ise Konyaaltı Sahili Projesi içinde yer alıyor ve 2016'da bitirilmesi hedefleniyor(muş).

Önce Müze-Zerdalilik arası çift hat yapılıp modernize edilmeli ve bununla birlikte hat hem Konyaaltı'na hem de Üniversite, Otogar ve Kepez'e uzatılmalı.

Tek hatla bu kadar hat bağlanmaz.

Alıntı:


Nostalji Tramvayı Müzeden Konyaaltı'na Uzatılacak

Konyaaltı Sahili Projesi kapsamında Nostalji Tramvayının Müze'den Liman Kavşağına kadar uzatılması planlanıyor.

Proje kapsamında Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından Nostalji Tramvayının Müze kavşağından başlayarak trafiğe kapatılacak Akdeniz Bulvarı boyunca Liman Kavşağına kadar uzatılması düşünülüyor.

Nostalji Tramvayı Eğitim Araştırma Hastanesine de Uzatılacak

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Nostalji Tramvayının Otogar ve Üniversite'den gelecek 3.etap raylı sistem hattıyla Eğitim Araştırma Hastanesinde birleştirileceğini açıklamıştı.


alihanmalan
3 yıl önce - Sal 30 Arl 2014, 12:50

Alıntı:
Önce Müze-Zerdalilik arası çift hat yapılıp modernize edilmeli ve bununla birlikte hat hem Konyaaltı'na hem de Üniversite, Otogar ve Kepez'e uzatılmalı.

Tek hatla bu kadar hat bağlanmaz



Dediğiniz gibi muhtemelen çift hat olarak yapılıp nostalji tramvayı kaldırılıp yerine daha modern setler alınacaktır.Ayrıca zerdalilikten lara tarafına hat uzatılarak konyaaltı-lara bağlantısı yapılırsa harika olur


Ömer YILMAZ
3 yıl önce - Sal 30 Arl 2014, 13:26

umarım öyle yapılır...

Müze'den kuzey ve batı uzatmaları 3. etapla birlikte yapılacağa benziyor. Hattın çift hat olması ve yenilenmesi de 3. etapla yapılabilir. İhaleler farklı olabilir, gerçi çorbaya benzedi şimdiden

2. etap olan Meydan-Expo arası güzergah bakanlık tarafından inşa edileceğinden Büyükşehir Beleidyesinin 3. etabı başlatmasında pek bir engel görmüyorum.
Varsak-Otogar-Üniversite-Hastane hattı bir bütün olarak yapılabilir, hatta buna Müze-Zerdalilik hattının birleştirilmesi, yenilenmesi ve çift hatta çıkarılması dahil edilelerek tek seferde işin içinde çıkılabilir.
2015'de ihale yapılsa 2 senede rahat biter, sonuçta tramvay hattı.

Aynı yıl yetişirse Müze-Konyaaltı ve Zerdalilik-Lara uzatmaları ihale edilerek yeni hatların inşasına başlanabilir.

tramvay hatlarını köprülü kavşaklardan daha önemli görüyorum.



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 545556   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM