Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Antalya AntRay 3. Etap: Varsak-Otogar ve Otogar-Üniversite-Işıklar
123 ... 545556   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Ömer YILMAZ
3 yıl önce - Çrş 19 Ksm 2014, 00:44
Antalya AntRay 3. Etap: Varsak-Otogar ve Otogar-Üniversite-Işıklar


Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Türel 3.etap güzergahını açıkladı.

Buna göre yeni hatlar şöyle olacak:

1-Varsak-Sakarya Bulvarı-Otogar. Otogar'da bu hat mevcut Antray hattına bağlanacak. Böylece Varsak'tan kalkan tramvay Otogar'a gelip buradan Meydan'a hatta yapılırsa Aksu'ya kadar gidebilecek. Bun yanında Varsak-Otogar hattı sadece Otogar'dan şehir merkezi yönüne dönmeyip 2. olarak anlatacağım Otogar-Üniversite-Araştırma şeklindeki hatta Otogar'dan itibaren katılıp Eğitim-Araştırmaya kadar uzatılacak Nostalji hattının güzergahından giderek Işıklara kadar kesintisiz ulaşılabilinecek.

2-Otogar-Tıp Fakültesi-Üniversite-Meltem-Eğitim Araştırma. Bu hat yıllardır konuşulan bir hattı. Akaydın döneminde de ulaşım planında yer verilmişti. Büyük ihtimalle mevcut hattın Otogar durağından sonraki hazır tünel girişleri kullanılarak bu hat devam edecek. Sona erdiği yer ise Eğitim ve Araştırma Hastanesi. Bu hatta da büyük ihtimalle Fatih'ten kalkan tramvaylar ikiye ayrılacak ve bazıları Otogar-Üniversite hattına devam edecek.

3-Zerdalilik-Müze-Eğitim Araştırma. Başkanın dediğine göre Nostalji hattı Eğitim Araştırma hastanesine kadar uzatılıp burada Otogar-Üniversite-Meltem şeklinde gelen yeni hat ile birbirine bağlanacak. Bu da nostalji hattının çift hat olacağını ve yenileneceğini gösteriyor.

Başkanın dediğine göre Varsak'tan binen bir kişi ister Aksu'da İster Otogar'da isterse Işıklar'da inebilecekmiş. bu da kesintisiz hatların olacağını gösteriyor.

Sonuç olarak benim diyeceğim şu: Varsak hattı çok yanlış. Çevre yoluna yapılan plansız viyadükler yüzünden şehir merkezine direk raylı sistem yapılamayacağını geç de olsa gördüler. Aynı olay 100.yılda da oldu. Bugün o alt geçitler yüzünden 100.Yıldan tramvay geçemiyorsa aynı şey Kepez'de de oluyor. Varsak hattı Sakarya Bulvarından Otogar'a gidecek, peki Antalya'nın tüm kamyon, tır ve şehirlerarası otobüs trafiğini çeken bu güzergahta raylı sistem ne derece trafiğe fayda sağlayabilir, acaba zarar mı verecek, hiç düşündüler mi?

Otogar-Işıklar arasındaki güzergahı ise destekliyorum, olması gereken bir proje. Nostalji hattı da yenilenip çift olmalı.

Eğer Antalya'nın yararınaysa hayırlı olsun, zararınaysa geçmiş olsun

Detaylı bilgiler:
Antalya Nostalji Tramvayı Eğitim ve Araştırma Has ...Uzatılacak
Antalya Raylı Sistem 3.Etabı da Yapılacak
Raylı Sistemin 3.Etap Güzergahı Açıklandı


Ertan Akyüz
3 yıl önce - Çrş 19 Ksm 2014, 00:55

2.ci Etap var mı ? ki Ben sadece 1. etap var diye biliyordum.

Ömer YILMAZ
3 yıl önce - Çrş 19 Ksm 2014, 00:57

1. etap şu anki Fatih-Meydan hattı
2. etap Meydan-Havalimanı-Aksu (bunu Ulaştırma Bakanlığı yapacak, 20146'ya yetiştirilmesi planlanıyor.)
3. etap da üstte saydığım güzergahlar.



Musa07
3 yıl önce - Çrş 19 Ksm 2014, 16:43

Çevreyoluna viyadük değil köprülü kavşak yapıldı Ayrıca dikey hatta mani değildir. Üstten alttan bir şekilde hat geçirirsin. Bunlar düşünülmüyor değil.

Lara Konyaaltı ve Otogar Havaalanı hatları Halk ve Turist açısından bu şehrin kalbindeki olmazsa olmaz güzergahlardır. Düşünülen güzergahlar gösteriyor ki hâlâ eski kafa ile iş yapılıyor.


Ömer YILMAZ
3 yıl önce - Çrş 19 Ksm 2014, 18:02

Alıntı:
Çevreyoluna viyadük değil köprülü kavşak yapıldı


genel adı köprülü kavşak, ama o yapının adı viyadük. Doğru viyadük engel değil ancak alt geçit engel olacak.
Onun yerine raylı sistem için alt geçit yapılsa Çallı gibi bir sorun olmazdı. Mevlana'da yapılacak viyadük de engel olacaktır.


berkapp
3 yıl önce - Çrş 19 Ksm 2014, 22:49

Alıntı:
2. etap Meydan-Havalimanı-Aksu (bunu Ulaştırma Bakanlığı yapacak, 20146'ya yetiştirilmesi planlanıyor.)


Alıntı:
Çevreyoluna viyadük değil köprülü kavşak yapıldı Ayrıca dikey hatta mani değildir. Üstten alttan bir şekilde hat geçirirsin. Bunlar düşünülmüyor değil.
emin ol düşünülmüyor. o yapılan viyadüğün ortasında bir tramvay veya metro veya metrobüs boşluğu bırakılmadı. düşünülseydi böyle olmazdı. veya alttan geçme meselesine gelirsek her ne kadar yol viyadükle üste alınsa da o kavşağın altı hala çevre yolu ve buradan hemzemin tramvay geçirilmez. geçirirsen belli ki plansız programsız boş beleş işlerle uğraşıyorsun demektir.

antalyanın geleceği yapılan her hamle ile daha da karartılıyor. nasıl ki istanbulda 10 larca yıldır yapılanlar yanlış diyenler kaale alınmadı ve istanbul bugün mumbai ile denk bir şehir oldu aynısı antalyada da oluyor. geleceği azcık düşünüyorsak metro yapmak zorundayız. şu an yakın ve uzak gelecekte tramvayın yeteceği yerler kemer, döşemealtı, aksu, serik, manavgat ilçeleridir.



Ömer YILMAZ
3 yıl önce - Çrş 03 Arl 2014, 23:25

20146'yı yeni fark ettim. kusura bakmayın biraz klavye özürlüyüm, gözler de pek iyi sayılmaz

Mesaj boş gitmesin birkaç yorum yapalım.

Antalya'da yapılacak raylı sistemlere baktığımızda tipik cadde tramvayı olduğunu görürüz. Cadde tramvayı çok kötü bir araç değil ancak Antalya Türkiye'nin 5.büyük kenti ve yapılan bu hatlar kenti boydan boya katedecek. Yani önemli oranda yolcuya hitap edecek.

Bunun örnekleri Kayseri ve Eskişehir'de mevcut ve bu tür raylı sistemlerin kapasitesinin yetersiz kaldığına dair eleştiriler sık duyuluyor şu sıralar.

Bununla birlikte Ankara'da yapılan raylı sistemlere bakınca hiç cadde tramvayı olmadığını, çoğu hattın ağır metro olduğunu görürüz. Sadece Aşti-Dikimevi hattı hafif raylı sistem. 3 vagonlu, enerjisini 3.raydan alan ağır metroya yakın bir sistem. Türkiye'deki çoğu şehirdeki hafif metro diye geçen hafif raylı sistemlerden ileri. Adana, Bursa vs. Yapılan metro hatlarına baktığımızda Koru, Törekent, Batıkent ve Keçiören bölgelerine giden metro hatlarının hepsi yüksek kapasiteye sahip ve ağır raylı sistem. 6'lı vagon çalışabiliyor. Ek olarak Esenboğa Havalimanına yapılacak raylı sistemin de ağır raylı sistem olacağı belli oldu.

İşin bu yönünden bakınca Antalya'nın ne derece hor görüldüğü ortaya çıkıyor. Her ne kadar projelerin detaylarını bilemesek de bunların hepsinin cadde tramvayı olduğu ve yer üstünden gideceği aşikar. Sadece belli önemli kavşak noktalarında alt geçit ya da viyadük geçişi sağlanabilir. Onun dışında klasik tramvay hattı olacak.

Belki düşünüp Meydan-Aksu, Varsak-Otogar ve Otogar-Üniversite arasındaki hatların etrafını duvarla kapatırlar.


selman canatan
3 yıl önce - Prş 04 Arl 2014, 11:47

aşağıdaki hatta ağır raylı sistem yapılmadıktan sonra antalya'nın tüm yollarında abidük gubidik sistemlerle çözüm bulamazsınız.


(+)


ayrıca bu hatta mevlana kavşağından varsak'a giden bir hat da eklenmeli. yapılan mevcut sistem ile de entegre halde çalışırsa bu sistem ulaşım sorunu çözülür bunun farkında olmak için şehir plancısı ulaşım profesörü olmak falan gerekmiyor. türel 100. yıl'a yaptığı kavşakların ne kadar gereksiz yatırımlar olduğunu fark etti ama hala üzerine tüy dikmeye çalışıyor. mevlana kavşağına yapacağı flyover ile geri dönüşü çok büyük maliyetler getirecek yatırımlar yapıyor aynı şekilde gazi bulvarındaki kavşaklar da antalya'nın geleceğini öldürecek yatırımlar. 3. etap olarak planlanan varsak-otogar hattı canlı kanıt. bu kadar yanlış bir güzergah seçimi olamaz, olmamalı. yapılan tüm hatalardan vaz geçip yukarıdaki hat ağır raylı olarak gerçekleştirilmeye başlanmalıdır. farkındayız bu hattı yapmak kolay değil çok büyük maliyetler ve süreler gerekli ama antalya bu çileyi çekmeden ulaşımda hiçbir zaman cefa süremez. yanlışlar üstüne yanlışlar yapılmaya devam ettikçe, antalya'nın ulaşım haritası örümcek ağı gibi şekillenmeye devam edecek.


görkem 07
3 yıl önce - Cum 05 Arl 2014, 03:01

Ağır metro bu kente yakışacak vizyon bir projedir ama bu yerel yönetim bütçesiyl,bu me il özel irade bütçesiyle bu kente konyaaltından güzelobaya kadar yarısı falez üstünde konumlanan bir metro hattının maliyeti 1 milyar dolardan aşağı olmaz. Ben bunu şu an finanse edecek bir yağı olduğuna inanmıyorum.Ya büyüklehirlerde ulaşım projelerini ulaştırma bakanlığı devralır yada bu antalya büyükşehirin bu bütçesiyle kotaracağı bir proje değil!
Şimdi Raylı sistemleri esasında belirleyen 3 unsur vardır. 1 saatteki maksimum teorik kapasitesi, 2 işletme hızı 3 trafikten ne derece izole olduğu.Cadde tramvayı 2 setle aslında antalyanın ihtiyaçlarını görmeyecek bir ulaşım metodu değil. zeytinburnu bağcılar tramvayı günde 300 bin kişi taşıyor.Tabii trafikten izole olma oranı işletme hızını ve doğrudan kapasiteyi etkileyen faktörler.Yoksa şu an antray teorik kapasitesinn en fazla %15 ini taşıyor.
Varsak otogar hattını doğru mımariyle doğru projelendirilse ben doğru bir güzargah olarak değerlendiriyorum. kepez bölgesindeki tapu mülkiyet ve 2b problemleri çözülür bu tarz yatırımlarla cazip kılınırsa şehrin doğusuna olan göç baskısı kuzeye yönlendir bu da tarım araziler için rasyonel bir hamle olur.


Alprncnr
3 yıl önce - Cum 05 Arl 2014, 11:56

Yol izalasyonu olmadıktan sonra hatlar Antalya'da kağnı yerine kullanılabilir. Şu an Antray 1. Etapta olduğu gibi.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 545556   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM