Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Çrş 02 Mar 2005, 04:08

Alabay II, merhabalar...
Yazdıklarının son noktasına kadar haklısın...Mutlaka hatların numaralarının olması gerekli... Hatta ve hatta şehirhatları vapurları ile İDO'ların bile numara sistemine dahil olmaları lâzım... V01: Eminönü-Kadıköy, V02: Eminönü-Üsküdar, V03: Beşiktaş-Kadıköy, V04: Beşiktaş-Üsküdar, V05: Karaköy-Kadköy, V06: Eminönü-Boğaziçi, V07: Eminönü-Adalar.... gibi... Denizotobüslerine de D11: Bostancı-Bakırköy, D12: Bostancı-Kabataş, D13: Kartal-Yalova.... gibi numaralar verilebilir... "V" şehirhatlarını, "D" ise Denizotobüslerini belirtir...
Tramvaylara ise İETT ile karışmamaları için; açıldıkça; "T01", "T02", "T03"... hat numaraları konulabilir.
İETT ile karışmamaları için V'ler; 01-20 arası, D'ler; 21-40 arası, T'ler; 41-50 arası, (gerekirse LRT'ye "L" ve hatta nostaljiklere bile "N" önekiyle) 100'e kadar şimdiden rezerve edilebilir. İETT ise Avrupa yakasında 101-200, Beyoğlu'nda; 201-300 ve Anadolu yakasında 301-400, köprü geçişliler; 401-500 arasında tekrar numaralandırılabilir.
Listeyi uzatmak mümkün: Minibüs hatları bu entegrasyona dahil edilerek "M" önekli sayılar alabilir. Sadece Özel halk otobüsü (ÖHO) işleyen hatlar; "H" önekiyle; 501-600... gibi düzenlenebilir.
Dolayısıyla, bence dijital göstergedeki difault bir değerden kaynaklanmaktan öte herhangi bir mânâsı olmayan "37" hat numarası öyle göstermelik yazılmaya devam ediyor...

Selâmlar...

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Çrş 02 Mar 2005, 21:18

1961'e kadar Avrupa yakasında, 1966'yakadar daAnadolu yakasında çalışan eski tramvaylarımızın hat numaraları adeta kemikleşmişti ve 50 yılda hiç değişmediler...
Meşhur; "12-Fatih-Harbiye" hattı için, aynı adla roman bile yazılmıştır...

Akın KURTOĞLU


Mustafa Noyan

17 yıl önce - Cum 04 Mar 2005, 08:44

37 Eminönü Zeytinburnu dışında, sabah ve akşam kısa deparlı Sultanahmet ve Bayazıt Topkapı arasında çalışanlar 46 hat numarasıyla çalışıyorlar, son günlerde Kabataş tramvaylarında da 0 yerine 25 yazmaya başladı.
37 nin değiştirilmesi imkansız olmadığına göre bari 93 olsun, zaten eski 93A hattını takip ediyor, Topkapı' ya kadar gidenler de 84 olsun, 84 hiç olmazsa tramvayda yaşasın.


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Cum 04 Mar 2005, 15:50

Çok doğru... Hiç değilse 93 olabilir...
Eminönü olduğu için boş kalan 84 numarası da verilebilir.
Kabataş'a da 22E verilebilir. Zaten bu İETT hattı pasif olup, çalışmıyor...

Akın KURTOĞLU


Kemal b
17 yıl önce - Cmt 05 Mar 2005, 02:12

BUGÜN İTİBARİYLE EMİNÖNÜ -KABATAŞ TRAMVAYI ÜCRETLİ ÇALIŞMAYA BAŞLADI.FINDIKLIDAN ZEYTİNBURNUNA KADAR 2 VAGONLU TRAMVAY GİDİYOR.TAHMİNİME GÖRE EMİNÖNÜNDEN AKTARMA OLAYI DA KALKMIŞ OLSA GEREK.



Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Pts 07 Mar 2005, 02:50

Çok da iyi yapmışlar... Hiç değilse Bayazıd'dan aktarmasız Fındıklı yapabiliriz artık...

Kabataş istasyonu daha faaliyete geçmedi diye biliyordum, açıldı mı?

Diğer hat duruyor mu? (37-Z.Burnu-Eminönü)

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
17 yıl önce - Pts 07 Mar 2005, 20:47
FATİH 12 HARBİYE


Akın bey,

Evet ama iki tane 12 numaralı tramvay hattı vardı, nedense 12 bende Üsküdar-Kadıköy'ü çağrıştırıyor daha çok, belki de son anına kadar kullandığım içindir.

"G" hattı da iki taneymiş meğerse ama burada anlatmayacağım....

Kemal Çevik


alabay

17 yıl önce - Sal 08 Mar 2005, 00:49

Merhabalar,

Akın Kurtoğlu'nun benim mesaja verdiği cevaba bir cevap vermek isterim: bence tramvayları İETT hat numaralarından ayırmak lâzım değil. Vapur ve Deniz otobüsü hat numaraları güzel bir fikir. Genel olarak bütün İstanbul'da çalışan herşeyin hat numaraları birbirine ayarlansa iyi olur bence. Am öyle bir şeyler plânlanıyor denmişti bir zamanlar bana, İETT tarafından. Bakalım ...
Minibüslerin de hatlara dahil olmaları ... yani bilmem. Minibüs biraz çag dışı sistem değil mi?


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Sal 08 Mar 2005, 14:46

Alabay Selam,

Söylediğin çok doğru.. Minibüslerin aslında toplu taşıma sistemleri içinde yeri ciddi olarak tartışılır... Ancak şu gün itibarıyla yapılabilecek fazla birşey olmadığı için, hiç değilse İstanbullular için akılda tutulabilecek bir numaralama sistemi içine (geçici de olsa) tabi tutulmaları mantıklı olabilir... 6500 minibüsün de üzerinde 6500 farklı tabelâ görmek hoş değil... Kimileri tükenmezle yazılmış, kimisi yapıştırma harflerle hazırlanmış itici bilgilendirme levhaları...

Ayrıca bu türden bir uygulamaya tabi tutuldukları zaman kendilerine biraz daha çeki-düzen verirler... (Hani, öğretmenin, sınıfın en yaramazını sınıf başkanı yapması gibi...) Aslında onların çoğunun da çağdaş ve düzenli bir taşıma entegrasyonuna dahil olmak için can attıklarını tahmin ediyorum... Tertip ve düzen her zaman ve herkes için hoştur...

Selâmlar...

Akın KURTOĞLU


alabay

17 yıl önce - Sal 15 Mar 2005, 01:14

Merhaba Akın,

evet, dediklerin doğru ve mantıklı; bu açıdan bakılırsa hiç fena fikir değil. Antalya'da galiba Minibüs hatlarında da numara var, ama orada hem minibüs, hem otobüs ayni numaraları kullanıyordu (galiba), o da yine hata bence. Ama zaten Antalya'da eskiden durakte otobüs beklemek gülünç duruma düşmek demekti (1995/96 yılı).
İstanbul'a belki lâzım olabilir. Ama o zaman tabiîki dolmuş hatlarını da unutmamalı

Şimdi şu tramvaylara doğru dürüst numara verlidi mi, verilmedi mi? Hâlen anlamadım.
Zaten - numara ve levha derken - eskiden hep otobüslerde şöyle yazardı [Üsküdar 14 Kadıköy] (1982 durumu). Eh peki, orasını tanımayan, gelen otobüsün Üsküdar'a mı Kadıköy'e mi calıştığını nasıl anlasın? Bence lüzûmsuz bir roman. Yani [14 Üsküdar] (bir yönde) yeterdi (bugün 12A hat galiba, ona bakılırsa ...). Bakalım yeni dijital levhalarla ne yazarlar. Ben de 97'den beri İstanbul'da değildim artık vah vah ...



sayfa 3
« önceki   1234 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM