Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 13
alikurultay

15 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 13:53

Evet, gerçekten de dikkat çekici bir yavaşlıkta geçiyorlar köprüden. Köprünün yılan hikayesine dönen açılma/açılamama sorunu da malum. Epey bir süre tamir/bakım gördü; ama bildiğim kadarıyla projesinde öngörülen sıklıkla açılıp kapan(a)mıyor. Konuyu çok da iyi bilmeden güvenliğle ilgili bir spekülasyon yapmak yanlış olur. Böyle bir hareketli yükün getireceği etkiler mutlaka enine boyuna incelenmiştir. Evet köprünün inşasında büyük hatalar yapıldı, iş hem uzadı hem de neredeyse iki katı maliyetlendi vs. ama böyle bir konumdaki köprünün yapısal güvenliği sağlanmadan işletilmesi düşünülemez; bu konuda için gerçekten rahat.

Galata köprüsünden yaya olarak geçerken büyük vasıtaların yarattığı titreşim rahatlıkla hissedilebilir. Özellikle açılan kapanan kısmın tam ortasında biraz beklemenizi; bir özel halk otobüsünün (canavarca gittikleri için en çok titreşimi yaratan onlar) geçişini gözleriniz kapalı titreyerek hissetmenizi tavsiye ederim. Sonuçta 40 metreye yakın bir konsolun (çıkmanın) üstünde durmakta olacaksınız aslında. İki parçanın birbiri üstüne kilitlendiğini pek zannetmiyorum. (genleşme payı, ayakların farklı oranda çökmesi vs. gibi sebeplerden).

Tramvaya gelince; hızıyla orantılı olarak (ki muhtelemen logaritmik bir oran olacak bu) titreşim yaratacaklarını öngörebiliriz. Muhtemelen şimdiki 25 km/s ile değil de 35 km/s ile gitseler 4-5 yıl içinde rayların sökülüp tekrar döşenmesini gerekir (rakamlar tamamen kaba tahmindir). Araç başı 50 ton desek 100 tonluk bir yük, yük kolu üzerinde 40 metre mesafede durmakla da kalmıyor bir de hareket ediyor.

3 noktada ray bağlantısı üzerinden geçiyor tramvay; açılır kapanır kısma girerken bir de çıkarken ve de en hassası ve en yavaş girmesi gerekeni tam ortadaki bağlantı noktası. bu aralarda hızlanması sonra tekrar yavaşlaması da pek kolay değil; ayrıca özellikle fren yaparken kinetik enerjisini belli oranda yere de akrataracağı için titreşimi iyice arttırabilir.

Sonuç olarak Galata köprüsünün inşaatı ilk tasarımına uygun olarak sorunsuz bir şekilde yapılabilseydi bile muhtemelen araçlar çok hızlı gidemeyeceklerdi. Ancak bugünkü durumda biraz da emniyet payıyla fazlasıyla yavaş gittikleri söylenebilir. Aslında ilk açıldıkları günlere göre hızlandıklarını düşünüyorum ki bu beni aslında daha fazla rahatsız ediyor.


kemalsoylemez

15 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 14:34

Bu başlığa çok şey yazılmış, fotoğraf eklemek lazım.  



(+)


hakan_1970
15 yıl önce - Pts 30 Ekm 2006, 23:58

Yukarıdaki fotoğraf İETT ve Enteresanlıklar başlığına da yakışırdı.
Duran (takip mesafeleri çok az olduğundan duruyorlar bence) Mercedes ve MAN otobüs oldukça ilginç. İlk önce arkadaki MAN'ı tamir otosu sanmıştım ama reklamı olduğundan değilmiş. Otobüslerin orada durması açısından da, arkadaki MAN açısından da ilginç, bildiğim kadarıyla uzun zamandır MAN'ın bulunduğu yerden MAN otobüsü olabilecek bir hat da geçmiyor. Bu otobüsler "görevli" olabilirler.

Denetçilere not; konu başlığıyla ilgili olmayan bu mesajın sonradan silinmesi ya da gerek görülürse başka başlığa aktarılması konusunda yardımınız rica olunur, foto nedeniyle bu başlığa yazdım.


Arda Alkaya
15 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 00:49

Alıntı:
Denetçilere not; konu başlığıyla ilgili olmayan bu mesajın sonradan silinmesi ya da gerek görülürse başka başlığa aktarılması konusunda yardımınız rica olunur, foto nedeniyle bu başlığa yazdım.


Bence denetçilerin kızdıracak bir şey yok burada. Özellikle Akın Üstad, fotoğraf analiz etmeyi pek sever.

Otobüslerin sabit durdukları kesin. Otobüslerin bir diğer özellikleri de klimalı olmaları. Eminönü'ne E-otobüs çalışmadığına göre, otobüslerin orada görevli olarak bulundukları kuvvetle muhtemel.

Diğer bir enteresanlık da deniz otobüsü. Eminönü deniz otobüsü iskelesi kış tarifesi ile işlevini yitirdi. Artık, Eminönü iskelesinde deniz otobüsü gelmiyor, ancak başka bir noktadan kalkacak olan deniz otobüsü burada ara dinlenme yapıyor olabilir.

Başka bir enteresanlık ise trafik. Çok sakin bir trafik varmış gibi gözüküyor. Normalde her zaman o bölge tek kelimeyle lanet bir trafik olur.

Kemal Bey, tek kelime ile çok entresan bir fotoğraf çekmiş. Tebrikler...  
Aslında alt geçitin yeraltına indiği yerde bulunan çeyrek daire şekildeki yeşil alanın kenarında bulunan adamın oraya nasıl gittiği ve ne amaçla orada bulunduğu da başka bir enteresanlık ama neyse abartmayalım...  


Mustafa Noyan

15 yıl önce - Sal 31 Ekm 2006, 09:02

Alıntı:
Bu otobüsler "görevli" olabilirler.

Güneşin batıdan Haliç'e yansıması ve Yeditepe deniz otobüsünün halen kapıları açılmamış olan Eminönü İskelesi'nde bekleme yapmasından anladığım kadarıyla fotoğrafın öğleden sonra saat 3-4 arası çekildiği tahminimden yola çıkarak; otobüslerin muhtemelen erken geldiklerinden, saat 17.00 sonrası İETT Genel Müdürlüğü'nün personel servisi olarak Karaköy'den hareket etmek üzere Eminönü'nde beklediklerini düşünüyorum...



didem_
15 yıl önce - Çrş 22 Ksm 2006, 01:12



(+)


Bir fotoğrafda benden


sabahattin kayış

15 yıl önce - Cum 09 Şub 2007, 04:54



(Akın Kurtoğlu için)


 

(Kemal Söylemez için)




yasemin söylemez

15 yıl önce - Prş 05 Nis 2007, 21:08



(+)

 

(+)


kemalsoylemez

15 yıl önce - Sal 01 May 2007, 23:10

Karışık bir ulaşım fotoğrafı;
3 köprü + 4 otobüs + 2 deniz motoru + 3 taksi.    


(+)


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Çrş 02 May 2007, 00:20

3 köprü + 4 otobüs + 2 deniz motoru + 3 taksi = Cânım Şehr-Istanbul...  

Akın KURTOĞLU



sayfa 13
« önceki   123 ... 12131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM