Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Cum 04 Şub 2005, 03:28

Eminönü-Fındıklı Tramvay hattına ekleme:
Mevcut 55 adet tramvay aracı 2'şerli olarak birbirlerine bağlanarak katarlar haline getiriliyor. 2X27=54+1 (1 adet tekli araç yedekte beklliyor) Zeytinburnu'ndan Eminönü'ne kadar gelen hatta hergün (pik saatler olan zirve saatlerde) (80 dakikalık turlar halinde) her 5 dakikada bir toplam 16 katar (32 vagon) çalışıyor. Adı geçen pik saatlerde Topkapı-Beyazıt arasında da besleme hattı sefer yapıyor. Bu hatta da (40 dakikalık turlar halinde) 8 adet katar (16 vagon) 5'er dakikalık aralarla çalışıyor. 32+16=48 vagon eder...
55-48=7 adet tek vagon artıyor. (3 katar +1 adet tek vagon) Eminönü'nden itibaren Fındıklı'ya kadar olan hatta Karaköy, Tophane ve Fındıklı durakları var. Her iki durak arası 2 dakika olarak hesaplanıyor. Ancak Galata Köprüsü'nü 4 dakikada geçiyor (Eminönü-Karaköy arası). Böylece hat 8 dakika sürmüş oluyor (İkinci gün kronometre tutarak takip ettim). 2 dakika bekliyor ve 10. dakikada geri dönüyor. Bu hattın tur profili 20 dakika olarak oluşuyor. Her 10 dakikada bir 1 adet tekli vagon karşılıklı olarak sefer yapıyor. (Üçüncüsü ise Fındıklı'da Akademi önünde bekliyor). Çalışan ilk 3 vagon numaraları; 706, 733 ve 746...
Her 5 dakikada bir çalışsa bile çiftli 4 adet katar gerekli (8 vagon). Yukarıda 48 rakamına ulaşmıştık. 48+8=56 eder. 56>55 ... Ancak hergün hiç değilse minimum %10 kadar aracın yedekte bekleme mecburiyeti var.
Anlaşılıyor ki, bu hattın verimli ve seri çalışması için 56+5.6=61.6 Yaklaşık 62 tek vagona ihtiyaç var ki, bu da 31 katara karşılık gelir. Eldeki mevcut araçlarla bu hat bu kapasiteyi kaldıramaz (Kaldı ki daha alınış aşamasında tek sayılı vagon almak, küsuratlı katar adedi oluşmasına neden olacaktır, bunu herhalde yeterince düşünmemişler).
Bir de 3 ay sonra Kabataş istasyonunun açılışı (ve daha ileride Beşiktaş hattının eklenmesi gündeme geldiğinde) gerçekleştiğinde, vagon sayımız iyice yetersiz kalacak. Periyotlar artırılacak herhalde (6 dakika-8 dakika gibi).

Projelendirilen Kabataş-Beşiktaş hattına NOT:
Kabataş'tan itibaren Dolmabahçe'ye kadar çift hat gelecek olan tramvay, Dolmabahçe durağında tek hatta düşerek, "Dolmabahçe-Camlı Köşk-Akaretler" arasını tek hatla geçecek ve Spor caddesi kavşağında yeniden 2 hatta çıkacaktır. Akaretler'de durak olmayacağını ve direkt olarak Beşiktaş'a gidip burada son durak yapacağını öğrendim (Yani Kabataş'tan sonra sadece; "Dolmabahçe" ve "Beşiktaş" durakları olacak). Herhalde, şimdiki Akaretler ve Beşiktaş İETT duraklarının orta noktasında bir yere son durağı yapacaklar ve her iki bölgedeki yolcuları da eşit olarak toplayacaklar...
Akın KURTOĞLU
İstanbul


yusuf38
17 yıl önce - Cum 04 Şub 2005, 11:08

BU HATLARA ZEYTİNBURNU bağcılar hattınıda ekleyin en az 10 vagon daha lazım

EbruKurban
17 yıl önce - Cum 04 Şub 2005, 14:33

6 Ay oncesine kadar Istanbul'da yasiyordum. Tranvayin Karaköy bitiminde eski bir bir bina vardir,Karaköy Palas binasi cogu arkadaslarim bu binayi bilirler sanirim. O binada calisiyordum. Ve bu tranvay yapiminda aslinda ne kadar geciktiklerini soylemek istiyorum. Ama oyle ya da boyle Istanbul trafigi icin dogru bir karar diye dusunuyorum. Gec oldu ama temiz oldu diyorum kendimce.Tabi insanlarimiz yine ozel araclariyla trafige cikmaktan vazgecerlerse. Yoksa trafik konusunda degisen birseyin olacagini sanmiyorum. Insanlar eskiden otobus ile ulasmak istedikleri yerlere simdi tranvay ile ulasacaklar. Yani bu proje sadece onlarin isine yarayacak. Trafik icin pek degisen birsey olacagini sanmiyorum. Buda ugraslarin kotu bir sonucu olur sanirim. Yani yine trafik cilesi bitmeyecek.

Birde sizlere sunu soylemek istiyorum. Cok sevdigim Istanbul'dan artik uzak yasiyorum. Ama sayenizde Istanbul'daki degisikliklerden uzak kalmiyorum. Herkese bunun icin cok cok tesekkur ederim.


Kemal
17 yıl önce - Cum 04 Şub 2005, 17:03


bir tane de benden.....


alabay

17 yıl önce - Pzr 06 Şub 2005, 16:50

Merhabalar!

Vay, şu tramvay yeniliklerinden bayağı hoşlandım. Benim İstanbul zamanlarımda pek tramvay yoktu (hem "daha", hem "artık").

Ama arayıp arayıp bulamadığım şu var: hiç tramvayları, raylı sistemleri veya bütün şehir hatlarını gösteren şöyle bir PDF haritası veya plânı yok mu bir yerde?

Ve bir sorum daha var: tramvay ve metro hatlarına neden hat numarası verilmiyor? Yoksa verildi mi artık? Ben tek Eminönü ve Esenler hatlarını şahsen tanıdım da. Şu LRT ne demek? Light rail tram mı? O zaman neden HRT demiyoruz biz?

Selâmlar!

B. Alabay



Mustafa Noyan

17 yıl önce - Pts 14 Şub 2005, 14:10
Tramvay Galata Köprüsü'nde







(+)





(+)





(+)





(+)




(+)


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Çrş 16 Şub 2005, 16:00

Merhaba Alabay II,
Tramvaylara hat numarası koymadılar. Çünkü 1 adet cadde tramvayı, 1 adet LRT, bir adet nostaljik tramvay (Moda'yla geçen gün 2 oldular), 1 adet tünel, 1 adet Metromuz olduğu için zaten hepsinden numunelik 1'er adet mevcut...
Yalnızca Zetyinbunu-Eminönü cadde tramvayına nedense "37" hat numarasını dijital olarak yazıyorlar. Hiçbir mânâsı yok bu numaranın. Moda tramvayına da kaldırılığı yıl olan Eylül-1966'ya kadar çalıştığı "20" numarasını koymuşlar. O kadar...
Yakında açılacak Zeytinburnu-Güngören ve Esenler-Bağcılar tramvay hattı açılınca belki mecbur kalarak numaralandırmaya gidebilirler.

Akın KURTOĞLU
İstanbul-Fatih


ahmetuslu
17 yıl önce - Çrş 16 Şub 2005, 18:24
Galata


enteresan bir galata köprüsü acaba daha ne kadar değişecek
fonda eminönü camisi önde tramvay ın elektrik telleri



(+)


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Çrş 16 Şub 2005, 18:45

Ahmet Uslu,
Çektiğiniz resim çok güzel görünüyor. Bu gidişle daha çoook değişecek gibi Galata Köprüsü... Onun için ne çekseniz yanınıza kâr kalacaktır, emin olun...
1990'ların başında yanan eski Galata Köprüsü'nün havası yok bu yenisinde... Eskisi sanki canlı gibi yaşamaktaydı... Dubalar üzerindeydi ve üzerinde bir uçtan bir uca yürüdüğünüzde sarhoş gibi kafanız dönerdi sallantıdan... Duba bağlantı yerleri de devamlı olarak takırdardı üzerinden araç geçtikçe... Bağlantı yerleri birbirlerinden 10-15 santim kadar ayrıktı. Üzerilerinde sert mertal levhalar olurdu ayaklar bu aralara girmesin diye... Araçlar bu metallerden geçerken ses çıkartır, kuvvetli lodosta da iki duba birbirine bu noktalarda sürekli çarpıp ayrılırlardı... Yıllarca köprünün üzerindeki aydınlatma direklerinin üzerinde "Siera" radyo reklamı asılı durdu. Köprünün orta yerinde iki noktada alt katlara inen merdivenler vardı. Çıkma balkon gibi bir çıkıntıdan merdivenler başlardı. Yangın olana kadar da hizmet vermeye devam etti ve yangınla birlikte köprü çöktü...

Akın KURTOĞLU
İstanbul-Fatih


alabay

17 yıl önce - Pts 21 Şub 2005, 22:32

Selâmlâr Akın,

Alıntı:
Tramvaylara hat numarası koymadılar. Çünkü 1 adet cadde tramvayı, 1 adet LRT, bir adet nostaljik tramvay (Moda'yla geçen gün 2 oldular), 1 adet tünel, 1 adet Metromuz olduğu için zaten hepsinden numunelik 1'er adet mevcut...


Ama cadde tramvayları ile nostaljik tramvaylar otobüslerle beraber ayni sayım sistemine girmemeli mi? Yani "2 no'lu tramvaydan 34 no'lu otobüse aktarma yaptıktan şu durakta 40 no'lu tramvayı bekle" gibisinden bence çok mantıklı. Yoksa?

Alıntı:
Yalnızca Zetyinbunu-Eminönü cadde tramvayına nedense "37" hat numarasını dijital olarak yazıyorlar. Hiçbir mânâsı yok bu numaranın. Moda tramvayına da kaldırılığı yıl olan Eylül-1966'ya kadar çalıştığı "20" numarasını koymuşlar. O kadar...


Belki bu noktada başlamışlardır (37'de), İstiklâl Caddesi'ndeki tramvayların da tek ve doğru numaraları yok, bir 1, bir 2 ... bence hata.

Alıntı:
Yakında açılacak Zeytinburnu-Güngören ve Esenler-Bağcılar tramvay hattı açılınca belki mecbur kalarak numaralandırmaya gidebilirler.


Yani iyi olur.
Ayni anda, metro, lrt, tünel ve finiküler ... bunlar da hepsi tek bir sistem olarak M1, M2, M3 diye adlandırılamazlar mı? Veya banliyö trenleri ile beraber bir tren sistemi hat numaralandırması ile.
Ama tramvaylar bence hariç, onlar otobüslerle ayni olmalı.
Bir de vapurlar ve deniz otobüsleri var. Belki fazla numaralarla düşünüyorum



sayfa 2
« önceki   123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM