Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Konya - Yeni Çevre Yolu Projesi
« önceki   1234 ... 303132   sonraki »

ANA SAYFA -> KONYA
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 3
Batuhan42
3 yıl önce - Pts 15 Eyl 2014, 21:07

Çevre otoyoluna sahip şehirler:
1-İstanbul,
2-Ankara,
3-İzmir,
4-Bursa,
5-Adana,
6-Gaziantep,
7-Mersin,
8-Şanlıurfa,
9-Aydın,
10-Osmaniye,
11-Niğde,
12-İzmit,
13-Sakaraya,
14-Bolu,
15-Edirne,
Konya'ya çevre otoyolu çok görüldü. Çevre karayolu asla istemiyoruz. Derhal proje gözden geçirilip otoyol haline dönüştürülmelidir. Dönüştürmek mümkündür zira daha yeni inşaat başlanmıştır. Şayet otoyola dönüştürülmeyecekse mutlaka "Emniyet Şeridi" eklenmelidir.


zaglı 18
3 yıl önce - Cum 19 Eyl 2014, 10:48
hiç mi fotoğraf yok


Temeli atıldı çalışmalardan görüntü bekliyoruz , sabırsızlıkla.

emrecn
3 yıl önce - Pzr 21 Eyl 2014, 15:51

Alıntı:
Çevreyolları ve viyadükler de artık ücretli oluyor
AA14 Mayıs 2012
Çevreyolu artık ücretli oluyor
Otoyol veya erişme kontrolünün uygulandığı karayollarında güzergahın tamamının yanı sıra çevreyolu, bağlantı yolu, köprü, tünel ve viyadükler ayrı ayrı ücretlendirilebilecek.

Karayolları Genel Müdürlüğü'nün, ''Karayolları Genel Müdürlüğünün Sorumluluğu Altında Bulunan Otoyollar ile Erişme Kontrolünün Uygulandığı Karayollarında Geçiş Ücretlerinin Belirlenmesi ve Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik''i Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Buna göre, otoyollar ile erişme kontrolünün uygulandığı karayollarının geçişi ücretli olacak kesimleri Karayolları Genel Müdürünün teklifi üzerine, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı tarafından belirlenecek.

Karayollarının geçiş ücretleri ile bu ücretlerin yeniden belirlenmesi; ücretlendirilen karayolunun mesafesi, trafik yoğunluğu, aracın cinsi, sosyal ve ekonomik faktörler dikkate alınarak hesaplanacak ve yine Genel Müdürün teklifi üzerine Bakan onayı ile yürürlüğe girecek.

Belirlenen ücret tarifesi ve uygulama tarihi idarenin internet sitesinde ilan edilecek.

Ücretlerin belirlenmesinde, otoyol veya erişme kontrolünün uygulandığı karayollarında güzergahın tamamı olabileceği gibi; çevreyolu, bağlantı yolu, köprü, tünel ve viyadükler ayrı ayrı ücretlendirilebilecek.

Geçiş ücretleri uygulamasında işletmecilik gereği kullanımı teşvik etmek amacıyla Bakan onayı ile indirim yapılabilecek.

Araç sınıflarının tespitinde çeken ve çekilen araçların yere değen aksları esas alınacak. Geçiş ücreti uygulaması yapılırken bu araçların dolu veya boş olması dikkate alınmayacak.

Geçiş ücretlerine Her yıl başında yıllık ÜFE değerleri ile fiyat artışı yapılacak.

GEÇİŞ ÜCRETLERİNİN YÜRÜRLÜĞE GİRMESİ

Bakanlık makamı oluruyla ücret tarifesinin uygulama tarih ve saati belirtilecek. Beklenmeyen teknik zorunlulukların oluşması halinde İdarece bu süre uzatılabilecek.

GEÇİŞ ÜCRETİ MUAFİYETİ

Ücretli karayolunun bakım ve işletmesinden sorumlu birimler ile trafik denetimi ve karayolundaki asayişten sorumlu birimlerin görev amacıyla ücretli kesime girmelerinde herhangi bir ücret alınmayacak.

Ücretli karayolunda meydana gelen trafik kazası, yangın ve benzeri olaylara müdahale için görevlendirilen itfaiye araçları, ambulanslar, sivil savunma araçları ve diğer görevli araçlar ücret ödemeyecek.

ÜCRET ÖDEMEDEN YAPILAN GEÇİŞLERE DAİR İŞLEMLER

Yönetmelik kapsamında geçişi ücretli olduğu halde ücret ödemeden geçiş yaptığı tespit edilen araç sahiplerine Karayolları Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ilgili maddesine göre o güzergahın en uzun mesafesine ait geçiş ücretinin on katı tutarında idari para cezası verilecek.

En uzun mesafe, ücret ödemeden çıkış yapılan gişelere en uzak mesafede olan gişe dikkate alınarak belirlenecek.

Ücret ödemeden geçişin yapıldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde ödemesiz geçiş yapan aracın plakasına ait hesabın, ilgili tarafından Ana Kontrol Merkezine bildirilmesi durumunda cezasız geçiş ücreti bu hesaptan tahsil edilecek.

Ödemesiz geçiş ücreti bedelinin ödenmesinden araç sahibi sorumlu olacak. Cezalı geçiş yapan gerçek kişi hüviyetindeki araç sahibinin ölmesi durumunda varislerinden sadece cezasız geçiş ücreti tahsil edilecek. Bu uygulamada araç sahibinin ölüm raporu evraka eklenecek.

İdari para cezaları ile geçiş ücretleri, tebliğ tarihinden itibaren bir ay içerisinde ödenecek. Bu sürede ödenmeyen geçiş ücretleri ve idari para cezaları, Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre ilgili vergi dairesi tarafından takip ve tahsil edilecek.

İdarenin ücret toplama sistemlerine yönelik tesis ettiği kameralarla tespit edilen görüntülerin saklanması, ücret toplama sisteminin çalıştırılmasına yönelik olacak. Kamera görüntülerinin incelenmesini gerektiren itirazlar geçiş ücreti ve idari para cezasının ödemesini durdurmayacak.

Geçiş ücretleri ve idari para cezaları ödenmeden kabahatin işlendiği araçların fenni muayeneleri ile satış ve devirleri yapılmayacak.

GİRİŞ BİLGİSİ YOKSA EN UZUN MESAFE ÜCRETİ
Sürücüden kaynaklanan nedenlerle giriş veya çıkış bilgisinin olmadığı durumlarda en uzak mesafe ücreti uygulanacak. Bu uygulamaya itiraz, geçişten itibaren 45 gün içinde Ana Kontrol Merkezine yapılabilecek.

Geçişi ücretli yoldan çıkış, giriş saatinden 12 saatten sonra yapılırsa, en uzun mesafe geçiş ücreti uygulanacak.

Geçişi ücretli karayolunda aynı noktadan giriş-çıkış yapılması (U dönüşü) durumunda en uzun mesafe geçiş ücreti uygulanacak.

'DEVLET TAZMİNAT ÖDER'

Konuya ilişkin hurriyet.com.tr’ye konuşan Tüketiciler Birliği eski Genel Başkanı Av. M. Bülent Deniz planlanan uygulamayı ‘Modern Deli Dumrulluk’ olarak yorumladı. Av. Deniz, dünyadaki uygulamalara göre şehir içindeki yollarda para alınmadığını ancak Türkiye’de şehir içi yollardan para alındığını hatırlatarak şunları ifade etti: “Öncelikle bu ayıbın ortadan kaldırılması gerekirken yan yolları da paralı hale getirilmesi mantık dışı.

O yollar bizlerin paraları ile yapılıyor. Paramızla yapılan yolun bizlere satılması kabul edilebilir değil. Bu konuda tek tek bireyler dava açabilir. AİHM’ne kadar gidebilir bu davalar. Biz Tüketiciler Birliği olarak harekete geçeceğiz.

Yan yolu kullanmak zorunda olan kişilerin bu tür ücretlendirmelerde devleti tazminata mahkûm edebilir. Bu durum ‘Deli Dumrul’u da geride bırakıyor. Modern Deli Dumrulluk olayı ile karşı karşıyayız.”




Batuhan42
3 yıl önce - Pzr 21 Eyl 2014, 16:14

Alıntı:
Çevreyolları ve viyadükler de artık ücretli oluyor
AA14 Mayıs 2012
Çevreyolu artık ücretli oluyor
Otoyol veya erişme kontrolünün uygulandığı karayollarında güzergahın tamamının yanı sıra çevreyolu, bağlantı yolu, köprü, tünel ve viyadükler ayrı ayrı ücretlendirilebilecek.

Karayolları Genel Müdürlüğü'nün, ''Karayolları Genel Müdürlüğünün Sorumluluğu Altında Bulunan Otoyollar ile Erişme Kontrolünün Uygulandığı Karayollarında Geçiş Ücretlerinin Belirlenmesi ve Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik''i Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Buna göre, otoyollar ile erişme kontrolünün uygulandığı karayollarının geçişi ücretli olacak kesimleri Karayolları Genel Müdürünün teklifi üzerine, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı tarafından belirlenecek.

Karayollarının geçiş ücretleri ile bu ücretlerin yeniden belirlenmesi; ücretlendirilen karayolunun mesafesi, trafik yoğunluğu, aracın cinsi, sosyal ve ekonomik faktörler dikkate alınarak hesaplanacak ve yine Genel Müdürün teklifi üzerine Bakan onayı ile yürürlüğe girecek.

Belirlenen ücret tarifesi ve uygulama tarihi idarenin internet sitesinde ilan edilecek.

Ücretlerin belirlenmesinde, otoyol veya erişme kontrolünün uygulandığı karayollarında güzergahın tamamı olabileceği gibi; çevreyolu, bağlantı yolu, köprü, tünel ve viyadükler ayrı ayrı ücretlendirilebilecek.

Geçiş ücretleri uygulamasında işletmecilik gereği kullanımı teşvik etmek amacıyla Bakan onayı ile indirim yapılabilecek.

Araç sınıflarının tespitinde çeken ve çekilen araçların yere değen aksları esas alınacak. Geçiş ücreti uygulaması yapılırken bu araçların dolu veya boş olması dikkate alınmayacak.

Geçiş ücretlerine Her yıl başında yıllık ÜFE değerleri ile fiyat artışı yapılacak.

GEÇİŞ ÜCRETLERİNİN YÜRÜRLÜĞE GİRMESİ

Bakanlık makamı oluruyla ücret tarifesinin uygulama tarih ve saati belirtilecek. Beklenmeyen teknik zorunlulukların oluşması halinde İdarece bu süre uzatılabilecek.

GEÇİŞ ÜCRETİ MUAFİYETİ

Ücretli karayolunun bakım ve işletmesinden sorumlu birimler ile trafik denetimi ve karayolundaki asayişten sorumlu birimlerin görev amacıyla ücretli kesime girmelerinde herhangi bir ücret alınmayacak.

Ücretli karayolunda meydana gelen trafik kazası, yangın ve benzeri olaylara müdahale için görevlendirilen itfaiye araçları, ambulanslar, sivil savunma araçları ve diğer görevli araçlar ücret ödemeyecek.

ÜCRET ÖDEMEDEN YAPILAN GEÇİŞLERE DAİR İŞLEMLER

Yönetmelik kapsamında geçişi ücretli olduğu halde ücret ödemeden geçiş yaptığı tespit edilen araç sahiplerine Karayolları Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ilgili maddesine göre o güzergahın en uzun mesafesine ait geçiş ücretinin on katı tutarında idari para cezası verilecek.

En uzun mesafe, ücret ödemeden çıkış yapılan gişelere en uzak mesafede olan gişe dikkate alınarak belirlenecek.

Ücret ödemeden geçişin yapıldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde ödemesiz geçiş yapan aracın plakasına ait hesabın, ilgili tarafından Ana Kontrol Merkezine bildirilmesi durumunda cezasız geçiş ücreti bu hesaptan tahsil edilecek.

Ödemesiz geçiş ücreti bedelinin ödenmesinden araç sahibi sorumlu olacak. Cezalı geçiş yapan gerçek kişi hüviyetindeki araç sahibinin ölmesi durumunda varislerinden sadece cezasız geçiş ücreti tahsil edilecek. Bu uygulamada araç sahibinin ölüm raporu evraka eklenecek.

İdari para cezaları ile geçiş ücretleri, tebliğ tarihinden itibaren bir ay içerisinde ödenecek. Bu sürede ödenmeyen geçiş ücretleri ve idari para cezaları, Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre ilgili vergi dairesi tarafından takip ve tahsil edilecek.

İdarenin ücret toplama sistemlerine yönelik tesis ettiği kameralarla tespit edilen görüntülerin saklanması, ücret toplama sisteminin çalıştırılmasına yönelik olacak. Kamera görüntülerinin incelenmesini gerektiren itirazlar geçiş ücreti ve idari para cezasının ödemesini durdurmayacak.

Geçiş ücretleri ve idari para cezaları ödenmeden kabahatin işlendiği araçların fenni muayeneleri ile satış ve devirleri yapılmayacak.

GİRİŞ BİLGİSİ YOKSA EN UZUN MESAFE ÜCRETİ
Sürücüden kaynaklanan nedenlerle giriş veya çıkış bilgisinin olmadığı durumlarda en uzak mesafe ücreti uygulanacak. Bu uygulamaya itiraz, geçişten itibaren 45 gün içinde Ana Kontrol Merkezine yapılabilecek.

Geçişi ücretli yoldan çıkış, giriş saatinden 12 saatten sonra yapılırsa, en uzun mesafe geçiş ücreti uygulanacak.

Geçişi ücretli karayolunda aynı noktadan giriş-çıkış yapılması (U dönüşü) durumunda en uzun mesafe geçiş ücreti uygulanacak.

'DEVLET TAZMİNAT ÖDER'

Konuya ilişkin hurriyet.com.tr’ye konuşan Tüketiciler Birliği eski Genel Başkanı Av. M. Bülent Deniz planlanan uygulamayı ‘Modern Deli Dumrulluk’ olarak yorumladı. Av. Deniz, dünyadaki uygulamalara göre şehir içindeki yollarda para alınmadığını ancak Türkiye’de şehir içi yollardan para alındığını hatırlatarak şunları ifade etti: “Öncelikle bu ayıbın ortadan kaldırılması gerekirken yan yolları da paralı hale getirilmesi mantık dışı.

O yollar bizlerin paraları ile yapılıyor. Paramızla yapılan yolun bizlere satılması kabul edilebilir değil. Bu konuda tek tek bireyler dava açabilir. AİHM’ne kadar gidebilir bu davalar. Biz Tüketiciler Birliği olarak harekete geçeceğiz.

Yan yolu kullanmak zorunda olan kişilerin bu tür ücretlendirmelerde devleti tazminata mahkûm edebilir. Bu durum ‘Deli Dumrul’u da geride bırakıyor. Modern Deli Dumrulluk olayı ile karşı karşıyayız.”

Bu bahsettiğiniz çevreyolu ile ilgisi yoktur. Yönetmelik otoyolların ücretlendirilmesinden bahsetmektedir. Sadece 4. maddenin 3. fıkrasında Ücretlerin belirlenmesinde, otoyol veya erişme kontrolünün uygulandığı karayollarında güzergâhın tamamı olabileceği gibi; çevre yolu, bağlantı yolu, köprü, tünel ve viyadükler ayrı ayrı ücretlendirilebilir, demektedir. Ücretlendirilir demiyor.
Günümüzde bütün çevre otoyolları ücretsizdir.
Peki neden çevreyolu ücretlendirilebilir diyor? Nedeni burada yalnız başına olan çevreyolu değil çevre otoyolu da değil, çevreyolu veya çevre otoyolu ile bağlantılı şehirlerarası otoyolların gişeleri olabilirki yer sorunu nedeni ile çevre yolu veya çevre otoyolu içinde kalabilir. Bu durumda tartışmaya meydan vermek için çevreyolu veya çevre otoyolu da denmiştir. Bu ifade olmazsa vatandaş ben otoyoldan çıktım neden otoyol olmayan bir yerde ücret ödüyorum diye itiraz hakkı doğurabilir. Amaç bunun önüne geçmektir.
Haberin başlığı yanlıştır. Yani ücretli olacak demiyor, ücretlendirilebilir diyor, nitekim hiç bir çevre otoyol ücretli değildir. Hürriyet gazetesindeki bu haberden ziyade yönetmelik esastır.
Bu yönetmelikteki asıl amaç vatandaş çevre otoyolu istemesin yoksa ücretli olur diye önünü almaktır. Böylece vatandaş çevre otoyolu paralı diye çevre otoyolu sizin gibi talep etmesin diye gözünü korkutmaktır. Yoksa herşehir çevre otoyolu ister, bu açıdanda yönetmelik düzenlenirken isabetli olmuş.
Yönetmelik aşağıdaki linktredir.
Kaynak:
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/05/201 ...0514-1.htm
Konyaya çevre otoyolu yerine çevre karayolu yapılarak büyük haksızlık yapılmıştır. Diğer şehirlerin çevre otoyolu varken konyanın hiç bir zaman çevre otoyolu olamayacaktır. Konya'ya büyük haksızlık yapılmıştır.


emrecn
3 yıl önce - Pzr 21 Eyl 2014, 21:08

[quote
Bu bahsettiğiniz çevreyolu ile ilgisi yoktur. Yönetmelik otoyolların ücretlendirilmesinden bahsetmektedir. Sadece 4. maddenin 3. fıkrasında Ücretlerin belirlenmesinde, otoyol veya erişme kontrolünün uygulandığı karayollarında güzergâhın tamamı olabileceği gibi; çevre yolu, bağlantı yolu, köprü, tünel ve viyadükler ayrı ayrı ücretlendirilebilir, demektedir. Ücretlendirilir demiyor.
Günümüzde bütün çevre otoyolları ücretsizdir[/quote]


Zaten konya çevre yolu ücretlidir veya öyle olacak şeklinde bir ithamım olmadı ki..Neden kendi kendine gelin güvey oluyorsun... Farzedin ki haber deki gibi çevre otoyolları paralı oldu dlyelim..Bi kere Konya çevre yolundan ücret alınamaz. Çünkü sizin çevre yolunuz otoyol statüsünde olmayacak..



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   1234 ... 303132   sonraki »
ANA SAYFA -> KONYA