Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
GkhanTR
6 yıl önce - Prş 04 Eyl 2014, 20:23
Aydın şehir merkezinden geçen demiryolu şehir dışına taşınıyor




Aydın şehir merkezinden geçen demiryolu şehir dışına taşınıyor : Aydın şehir merkezinden geçen demiryolu, şehrin güneyine taşınmaya hazırlanıyor. Yeni projeyle çift hatlı olacak olan demiryolu için, şehir merkezinde çift hat yapmak yerine yeni güzergah belirlenerek şehir dışına çıkarılması planlanıyor. Bu konuda Efeler Belediyesi’ne yazı gönderen T.C. DDY 3. Bölge Müdür yardımcısı Murat Bakır, Aydın Denizli arasında 2. hat yapılması için etüt proje ve mühendislik çalışmalarında kullanılmak üzere 1/100 ölçekli imar planını istedi. Demiryolu çalışması için Efeler Belediye Meclisi’nde 6 kişilik özel komisyon kuruldu.
Aydın şehir merkezinden geçen hattın şehrin güneyine taşınmasına sıcak bakan Efeler Belediye Başkanı Mehmet Mesut Ozakcan ve meclis üyeleri, çalışma için 6 kişilik özel komisyon kurdu. Devlet Demiryolları 3. Bölge Müdürlüğü, Efeler Belediyesi’ne 22 Temmuz’da gönderdiği resmi yazıda, Çevre ve Orman Bakanlığı’nın 1/100000 ölçekli çevre düzeni planına aykırı olarak mevcut İzmir-Aydın-Denizli demiryolu hattına ikinci bir hattın ekleneceğini ifade ederek, proje çalışmalarında kullanılmak üzere 1/1000 ölçekli uygulama imar planları talep etti.
Alıntı:
Efeler Belediye Başkanı Mesut Özakcan, Efeler Belediye Meclisi’nin Ağustos ayı ikinci toplantısında, Devlet Demiryolları 3. Bölge Müdürlüğü’nden gelen talebi, üyeler ile paylaşmış, meclis üyeleri de, Aydın Efeler’de şehrin içinden geçen İzmir-Aydın-Denizli demiryolu hattının güneye kaydırılması için görüş birliğine varmıştı. Çevre ve Orman Bakanlığı’nın 05 Temmuz 2011 tarihinde kısmı değişiklikle yürürlüğe giren 1/100000 ölçekli çevre düzeni planına uygun olarak mevcut şehirlerarası demiryolu hattının güneyden geçirilmesi için Efeler Belediye Meclisi’nin Eylül ayı ilk toplantısında bir adım daha atıldı.
Çalışma için komisyona CHP’den Fikri Aydın ve Hakkı Gümüş, MHP’den Ertuğrul Özdemir, Afşin Burak Öztürk ,AK Parti’li Üye Ahmet Ünveren Rıza Posacı oy birliğiyle seçildiler. Mevcut şehirlerarası demiryolu hattına ikinci şeridin eklenmesi için ayrılan kaynağın mevcut demiryolu hattının güneye kaydırılması yönünde sarf edilmesi için yerel yönetimler, ilgili kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları ile işbirliği sağlamak üzere çalışma komisyonu oluşturuldu. Demir yolu hattının şehir dışına taşınmasıyla eski hattın, yer altı raylı sisteme dönüştürülebileceği ve üzerinin de yeşil alan ve park olarak kullanılabileceği belirtildi.
Efeler Belediye Meclis Başkanlığı’na ortak önerge Barış Altıntaş, Fikri Aydın, Nedim Ünal ve veren meclis üyesi Rıza Posacı, yeni demiryolu inşa edilmesinin ekonomik olarak daha uygun olduğunu belirttiler. Mevcut hatta ikinci hattın eklenmesi yerine şehir dışına çıkarılmasında kamu yararının bulunduğunun belirtildiği önergede, “DDY hattına ikinci şeridin eklenmesi yerine, bu işleme ayrılan kaynağın mevcut şehirlerarası hattın güneyine kaydırılması kamu yararına olacaktır. Bunun için yerel yönetimler, ilgili kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları ile işbirliği için komisyon oluşturulması uygundur.”


graphix_35
6 yıl önce - Prş 04 Eyl 2014, 22:01

Bizdeki IZBAN gibi aç-kapa ile yer altına alsınlar neden şehir dışına taşıma gereğinduyuyorlar ki ?



Tarık Akın
6 yıl önce - Prş 04 Eyl 2014, 22:07

Aydin icin uzuldum. Demiryolunun sehir merkezinden gecmesi buyuk rahatlikti. Adapazari ve hatta Kayseri'den sonra ayni akibet Aydin'in da basina geliyor demek.

GkhanTR
6 yıl önce - Cum 05 Eyl 2014, 00:28

Aslına bakarsanız benim de aklıma IZBAN gibi bir çözüm geldi. Yine normal demiryolu şehir dışına alınsın fakat şu an ki hat banliyö yada tramvay gibi bir sistem için kullanılsın. Anlatıldığına göre eski demiryolu şehrin içinden geçiyor. Aydın'da ki dostlarımızdan ricamız bu eski demiryolu ile ilgili olarak daha çok bilgi verebilmeleri. Şehrin neresinden geçiyor, herhangi bir raylı sistem yapılırsa çok kişiye hitap edebilir mi?

En kısa zamanda Aydın'a demiryolu ile giderek alanı incelemek istiyorum


Yasin Efesoy

6 yıl önce - Cum 05 Eyl 2014, 10:13

Bu konu ile ilgili olarak geçtiğimiz günlerde şu bilgiyi vermiştim:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=3794320#3794320

Konu şu an tartışılıyor. Efeler Belediyesi'nin önerisi ise eski hattın yer altına alınarak hafif raylı sistem güzergahına dönüştürülmesi ve üzerinde kazanılan alanın yeşil alan olarak değerlendirilmesi. Dolayısıyla Denizli-İzmir Demir Yolu'nun Umurlu Mahallesi ile Kardeşköy Mahallesi arasındaki kısmı kentin güneyine alınacak. Bu aradaki kısım Efeler Belediyesine veya Aydın Büyükşehir Belediyesine devredilecek. Önerilen hafif raylı sistem hattının toplam uzunluğu yaklaşık 18 km olacak. Efeler kent merkezindeki kısmı ise 10 km. Kent merkezini (özellikle merkezi iş alanını) yatay olarak uçtan uca kat edeceği için ciddi bir talep görecektir.

Söz konusu kısmın haritadaki görünümü:

(+)




Misafir fa0

6 yıl önce - Cum 05 Eyl 2014, 11:30

Tren garının şu anki konumu mükemmel; umarım farklı bir metodla halledilir ya da en azından atıl halde bırakılmaz. Buarada Aydın ilinin en büyük sorunu hemzemin geçitler. İlçeler içindekiler kabul edilebilir desek bile çok sayıda kasaba/köy girişleri/yolları mevcut.

Misafir f18

6 yıl önce - Cum 05 Eyl 2014, 12:47

Demiryolu şehri bölüyor, biz istemiyoruz şehrin merkezinde tren falan, binmek isteyen şehir dışındaki otogara, havalimanına nasıl gidiyorsa tren garına da öyle gidecek.

Ömer_KSK
6 yıl önce - Cum 05 Eyl 2014, 15:17

Bunun yerine demiryolunun yer altına alınması daha isabetli bir çözüm olur. Yoksa hem kentten geçen demiryolunun uzunluğu artacak, hem kentteki demiryolu kültürü büyük bir yara almış olacak, hem kentin güneyindeki verimli ovalar katledilecek, hem de bu ovalar için yüklü bir miktarda kamulaştırma gideri ortaya çıkacak. Bu ovaları kamulaştırmak için harcanacak olan para aç-kapa tünel kazmak için harcanırsa kesinlikle daha akılcı davranılmış olunur. Eskişehir'de bu nasıl başarıldıysa Aydın'da da aynısı yapılabilir. Yeter ki biraz vizyon olsun.

GkhanTR
6 yıl önce - Cum 05 Eyl 2014, 15:30


(+)


Aydın'da ki demiryolu bu şekilde. Ben hala IZBAN gibi bir banliyö hattı yapılması taraftarıyım. Demiryolu hattı şehir dışına alınınca eski hat banliyö için ideal hale gelir. Aydın'ın bir çok ilçesi ve şehir merkezi ulaşımı için ideal bir ulaşım sistemi olur. Hemde bu topraklarda ki ilk demiryolu yolu değerlendirilmiş olur. Ben Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Hanım'ın bu işin altından kalkabileceğine eminim. Bu sayede Aydın raylı sistem ile tanışmış olur


Misafir 49d

6 yıl önce - Cum 05 Eyl 2014, 15:39

Şehir merkezinden geçen demiryolundan rahatsızlık niye. Ankara'da da şehir ortasından geçiyor. Ama bu durumdan kimse rahatsız değil. Hatta Sıhhiye'deki istasyon da oldukça kullanışlı bir yerde.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege