Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
ASLI
14 yıl önce - Cum 29 Nis 2005, 15:21
İST » A5.08. Turist Otobüsleri Artık 'Sultanahmet Meydanı'na Giremeyecekler



Tarihi yarımadayı içinde bulunduğu karmaşadan kurtarmak amacıyla gerçekleştirilen çalışmalara bir yenisi daha eklendi. Turist otobüsleri Sultanahmet Meydanı'na giremeyecek.
Alıntı:
Turist otobüslerinin duraklama alanı için de şehir içi ulaşıma yakın, yeterli alana sahip ve zarar görmeyecek özelliği ile Çatladıkapı seçildi. Bölgeyi ziyaret turist otobüsleri bundan hem böyle şehir içi ulaşıma yakın hem de zarar görmeyecek bir dokusu olan Çatladıkapı bölgesine kadar gelip, oradan "shuttle" adı verilen gezi araçları ile meydana gelecek. Yine bu araçlarla Topkapı Sarayı, Kapalıçarşı ve Mısır Çarşısı'na da ring seferleri düzenlenecek.  

Çatladıkapı baştan aşağı düzenleniyor
Böylece bölgede duraklayan ve hareket eden turist otobüslerinin trafik akışında oluşturduğu yoğunluk ve karmaşa da küçük gezinti araçları, büyük otobüslerin tarihi mekânlara verdiği tahribatı da önleyecek. Çatladıkapı'ya denizyolu entegrasyonu da sağlanacak. Böylece turistler, belirlenecek bir zaman dilimi içerisinde gezilerini tamamlayıp tekrar denizyolu ile çeşitli merkezlere taşınabilecek.

Çatladıkapı'da inşa edilecek duraklama yeri ise, 33 bin 500 metrekare kıyı dolgu alanı üzerinde yapılacak. Kapalı alanlar tek katlı, çelik konstrüksiyon üzerine ahşap kaplama olarak kentin tarihi ve çevrenin doğal dokusuna uygun mimari özellikleri olan silueti bozmayacak ve yeşil doku içerisinde kaybolacak şekilde tasarlanacak. Alanın işletim alanına göre yaklaşık 600 metrekare olacağı tahmin ediliyor.

Bölgede 7 ağaç dışında mevcut yeşil dokuya zarar verilmeyecek. Otobüs parkı ile deniz arasında ve yol tarafına yeni ağaçlandırmalarla yeşil bir bant oluşturularak hem denizden hem de yol cephesinden kamufle edilecek. Otobüs parkı standart dizilişte 70, gerektiğinde zamanlamalı olarak yaklaşık 100 araç alacak. Shuttle araçlar, LPG veya doğalgaz ile çalışacak. Ayakta yolcu ağırlıklı araçlar ilk etapta 12 adet olmak üzere sponsor veya işletme tarafından imal edilecek.

Merkez, turistlerin tüm ihtiyaçlarına cevap verecek
Araçlarda, İstanbul'a has, karakteristik tasarımlar olacak. Bölgede, turistlerin zorunlu ihtiyaçlarını karşılaması için döviz bürosu, postane, kartpostal, harita ve kitap satış ünitesi, tuvalet, hediyelik eşya ünitesi, idari birim, turizm enformasyon, dijital İstanbul tanıtım ofisi, sağlık birimi, oturma alanları, şoför bekleme ve hizmet birimi, bankamatik, taksi durağı ve turizm acentelerinin temsilcilerinin yer alacağı ofisler de yer alacak.

Proje bölgesinde, Hazine'ye ait dolgu alanında bulunan çay bahçeleri de tahliye edildi. Sahil yolu inşaatı sırasında dolgu için kullanılan kayalar, balıkçı barınağı tabanına yayılarak derinliği azaltıldı. Çatladıkapı'nın düzenlenmesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi'nin önündeki sahil yolundaki ve Yenikapı'daki otobüs parklanmalarını da önleyecek. Proje, kısa süreli konaklama sırasında doğabilecek ihtiyaçlara cevap vererek, yerli turistler için de yaşayan bir merkez haline gelecek.

Proje, tarihi yarımadanın araç trafiğini azaltacağı ve İstanbul'a örnek teşkil edeceği için de önem taşıyor. Proje için düşünülen diğer alternatif mekânlar ise Yenikapı, Sirkeci ve Cankurtaran. Projenin işletim modelinin ise henüz belli olmadığı, ancak büyük bir ihtimalle Büyükşehir tarafından ya da 'yap - işlet' yöntemiyle gerçekleştirileceği ifade ediliyor.

Kaynak:iBB


irfan x
14 yıl önce - Cum 29 Nis 2005, 18:45

Çok iyi bir haber... Geçen Pazar oradan geçerken, Ayasofya'nın önünden otobüsler yüzünden Sultanahment acmii'ni göremediğimi fark ettim.

Halil
14 yıl önce - Cum 29 Nis 2005, 19:58

Bu projenin devamida var.. Bes ayri proje..

Sultanahmet'e otobüs yasağı
Tarihi Sultanahmet bölgesine araç girişi yasaklanıyor. Bundan böyle gelen turist otobüsleri Çatladıkapı'ya park edecek ve buradan özel tur otobüsleriyle (shuttle) Sultahanmet'e taşınacak. Böylece eşsiz tarihi doku korunmuş olacak.

Kazlıçeşme'ye dev dönmedolap
Kazlıçeşme sahiline İstanbul'u 150 metre yüksekten izlemeyi sağlayacak dev bir dönmedolap kurulacak. Londra'daki ünlü "London Eye" benzeri dönme dolapta 25'er kişilik kabinler tepeye çıktığında bir süre durarak çevreyi izleme olanağı verecek.

Haliç'e büyük marina yapılıyor
Haliç'in restorasyonu çerçevesinde imalathaneler Ikitelli'ye taşınacak. Açılmaya başlanan turistik oteller ve restoranlar, kültür merkezlerine yenileri eklenecek. Kurulacak marina ise dünyanın en doğal marinası olarak turistlere hizmet verecek.

Süleymaniye'ye Türk Mutfağı
Osmanlı mutfağını tanıtmak için başlatılan Süleymaniye Türk Mutfağı projesi kapsamında Hadis Medresesi mutfak kültürümüzü yansıtan yapıtları bir araya toplayacak. Kurulacak el sanatları atölyeleri de bölgeye hareketlilik getirecek.

Galata çevresi yıkılacak
Tarihi Galata Kulesi'nin çevresindeki binalar yıkılarak bölge bir meydan olarak düzenlenecek. Yeşil alanlar ve amfi tiyatroyla süslenecek meydan, Eminönü'ne ve Sultanahmet'e uzanan turistik bir bölgenin parçası olacak.



Ugur
14 yıl önce - Cmt 07 May 2005, 01:44

Insallah bu projeler kisa zamanda gerceklesir,simdiden kolay gelsin diyorum.

turgutakbaş
11 yıl önce - Sal 02 Ekm 2007, 13:15

sur içine zaten taşıt bile girmemeli ... en azından saraylar çevresine ...



Oktay Kasman

11 yıl önce - Prş 08 May 2008, 02:44



(+)


Sultanahmet parkı gerek temizliği ve gerekse çiçeklendirilmesi ve bakımı ile çok güzel bir mekan.Bu kadar itina ile korunan bir alanı otobüs otoparkı haline getirmemek gerekir. Çok gezen bir kişi olduğum için,gittiğim bütün metropollerde Turist otobüsleri belirli bir noktaya kadar gelir ve orada kalırlar. Ondan sonra turistler epeyi bir yol yürürler. Onlar şehirlerini böyle korurlarken bizim de aynı şekilde davranmamız gerekir diye düşünüyorum.


yılmaz büktel

11 yıl önce - Sal 20 May 2008, 01:02

Sultanahmet meydanına turist otobüsleri girmese bence de iyi olur ama görüldüğü üzere 2005teki tasarımlar hala hayata geçirilememiş. arasta tarafındaki trafik keşmekeşide her geçen gün artarak sürüyor.
Aşağıda eskilerden bir sultanahmet meydanı resmi var, 70li yıllardan. trafiğin rahatlığına bakın man575 ve bussing otobüs, her yer boş olmasına karşın yolcularını indirmiş caminin gerisinde bekleme yapıyor. ortalıkta kaostan eser yok.



(+)




İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Sal 20 May 2008, 10:43

18 ve 19 mayıs tarihlerinde müze gezileri için gün boyu o bölgede idim,eskisi kadar araç keşmekeşi yok.Otobüslerin bilhassa sarayın alay meydanı(Ayasofya tarafındaki ilk kapısı)yönüne girmeyişi çok iyi olmuş,zira dar kapıdan otobüs gececek diye beklediğim zamanları çok iyi hatırlıyorum,hem sukunet olması gereken bir yerde korna ve motor gürültüsü duyuyorduk ,kapılara sürten araçlar kapıya zarar veriyordu ve aradaki bir farkıda dün daha iyi anladım,yıllar önce ezan okunuyor ve arka arkaya dizilen otobüslerin gürültüsü ve korna çalma hastası bazı şoförler(ezan okunuyor bu arada)dün ise ikindi ezanı vakti alay meydanı kapısı önündeyim Ayasofya ve Sultanahmet'ten ezan okunuyor,insanın içi depreşiyor o kadar tarifi imkansız bir lezzet duyuyorki insan sanki motor seside duymayınca asırlar öncesine gidiyorsunuz,o zaman tarihte sanki bir yolculuk yapıyorsunuz?Otobüslerin alay meydanında park ettiği yerde çok güzel manzarası olan bir yer hem,dah sarayın girişinde vav dedirteceksiniz insanlara bu çok mühim;dün (19 mayıs)akşam namazı kılıp Sultan ahmet camisinden çıkıyorum saat 21:50 bir turist kadın merdivenleri çıkıp kapıdan şadırvanla beraber caminin o görüntüsünü görünce sesli bir şekilde vov dediya içinizde inanılmaz bir gurur oluyor,evet biz vov dedirtecek çok şeye sahibiz ama oralara motorlu araç girdimi vov değil of deniyor maalesef.

denizkuru34

10 yıl önce - Cum 22 May 2009, 13:20

8 mayıs 2009 da ordaydım ve halen otobüs parkediyorlarlar fotoğrafı bulunca yüklicem

yılmaz büktel

10 yıl önce - Cum 22 May 2009, 15:35

belki park eden araç yok ama yolda gidemeyen araç çok. Aynı hafta bende öğrencilerimle Ayasofya'ya geldim. Çatladıkapı'dan suriçine girip, Küçük Ayasofya caddesinden, Arasta arkasına ve oradan Sultanahmet meydanına kadar belki 45 dakikada gelebildik.
Evet park eden araçlar yok ama Ayasofya önünde yolcu indiren veya alan 10u aşkın otobüs vardı. hepsinin de motorları çalışır durumdaydı.
Yukarıda söylenen mekik olayının en kısa zamanda gerçekleştirilmesi, saydığım güzergahın da metrobüs hattında olduğu gibi bu araçlara ayrılması gerek.
Kavala da iskele'den Kaleye traktör trenler çalışıyordu. Böyle şık dizayn edilmiş trenler bu mekik işini halledebilir diye düşünüyorum.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM