Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
can a.
14 yıl önce - Çrş 27 Nis 2005, 15:42
İstanbul'un taksileri neden bu kadar dökülüyor?



Başka bir ülkede bu kadar bakımsız taksiye izin verirler miydi?
Belediye otobüsleri ve dolmuşlarımız daha temiz.

Bu konuda bir yasal düzenleme ve sınırlama vardır elbette.

Her yeri tangırdayan ve maalesef bazılarına kokudan binemediğimiz eski tip taksilerle nereye kadar?

Galiba bu konuda kolayca sinirleniyorum, kusura bakmayın.. Bir Turk vatandaşı olarak verdiğimiz paranın karşılığında bunu haketmediğimizi düşünüyorum.

Biraz bakım ve temizlik o kadar zor mu?


ebruturhan

14 yıl önce - Çrş 27 Nis 2005, 18:02

Daha önceki yıllarda İstanbul'a gittiğimde bindiğim taksiler gerçektende kötüydü. Son bir iki yıldır 2-3 haftada bir gidiyorum ve taksilerde büyük ilerleme olduğunu görüyorum.
Mesela enson geçen hafta sonu feribottan indikten sonra bir taksiye bindim. Taksi çok temiz ve bakımlıydı. Sigara içebilirmiyim diye sorduğumda kusura bakmayın ama yasak cevabını aldım. Daha öncede benzeri bir olay yaşamıştım. Hatta o taksi şoförü sigara içmek isteyenlere şeker ikram ediyoruz demişti. Araçlar çok yeni olmayabilir ama gayet temizler. En azından benim karşılaştıklarım.
Birazda kendimizde suç aramalıyız bence. Günde yüzlerce insan aynı taksiyi kullanıyor. Acaba aynı hassasiyeti gösteriyormuyuz.
Bu kadarda acımasız olmayalım bence.


ASLI
14 yıl önce - Çrş 27 Nis 2005, 18:23

Istanbul'lu oldugum icin Istanbul'daki taksi soforlerinden ve Italya'da yasadigim icin burdaki taksi soforlerinden ornek verecegim. Istanbul'da taksi soforlugu yapan kisiler genellikle gecim sikintisi ceken, taksiciligi ek is olarak yapan ya da taksiciligin yaninda ek is yapan kisiler olduklari icin araclariyla ugrasma luksleri olmuyor. Italya'da taksiler cok cok daha pahalilar ve genelde bir taksicinin kazandigi para bir aileyi gayet iyi sekilde gecindirebildigi icin de taksiler hem cok yeni hem de bakimlilar.. Tam olarak emin olmamakla birlikte sanirim taksiye cikacak aracin da belirli kriterlere uymasi gerekiyor. Burda rahatlikla son model bir mercedes E270 icinde taksi yolculugu yapabiliyorsunuz...



can a.
14 yıl önce - Çrş 27 Nis 2005, 20:23

Sözüm elbette eve ekmek götürmeye çalışan ücretli taksi soförlerine değil. Onların ne zorluklarla karşılaştıklarını bilmiyor değiliz. Ama yine de size birkaç rakam vereyim:

• Istanbul’da seyir halinde 17.200 taksi var.
• Bunların %80’inden şikayetçi olunmuş. Şikayetçilerin % 80’i bayan.
• İstanbul’da 2 binin üzerinde taksi durağı var, bunlardan yalnız 680’i trafik komisyonundan onay almış.
• 24 saatte taşınan yolcu sayısı 1.5 milyon.
• 2600 taksi durağına bağlı 9 bin taksi çalışıyor. Başıboş gezen taksi sayısı ise yine 8 bin.
• Bir ehliyetiniz olsun yeter. Kimse size bir şey sormuyor. Şoförler Odası'na aidatlarınızı yatırdınız mı tamam. Aslında rivayete göre trafik, çevre, turizm ve halkla ilişkiler konusunda kurs görmeleri gerekiyor.
• Birçok otomotiv firması uzun vadeli kredi ile taksiye uygun araba vermeye hazır ama taksi sahipleri için herhangi bir zorlama ya da rekabet olmadığı için dökük taksilere devam.

Öneri: Taksiler kalitesine göre farklı bir işaret ya da flama vs. taşıyabilir. Ben de yolcu olarak seçim şansım varsa onu tercih ederim. Ya da büyük oteller ve havaalanlarında belli bir modelin ve kalitenin altında taksiye izin verilmez.. İki ayrı tarifeli taksi olmasının bir çözüm olabileceğini düşünüyorum. Şanghay’da bir yıl içinde 70.000 taksi değiştirilmiş. Dolaşan rant düşünüldüğünde o kadar da zor bir iş değil yani..

Bilmem sizler ne düşünürsünüz, özellikle yurtdışında yaşayan arkadaşlar..


Halil
14 yıl önce - Çrş 27 Nis 2005, 21:27

Istanbuldaki oteller zaten kendi duraklarindaki taksileri yeniletti. çoğu Doblo,Kango..
Ama genel icin cozum bir defaya mahsus Ticari Taksiler icin ötv indirimi..veya kaldirilmasi.. Bildigim kadariyla R.T.E bu konuya sicak bakiyor..



Hakan

14 yıl önce - Çrş 27 Nis 2005, 21:46

Turkiye'te butun taksilere yeni duzenlemeler geliyor. Ab'ye uyum kurallari cercevesinde, taksilerin ici disi, sarfettikleri eksos gazinin icerigi etc hepsi degisecek. Ornegin taksiye bindiginiz zaman surucu ve arka koltuk arasinda cam bir bolme olacak. Belirli yastan eski araclar taksi olamayacak. Ab'nin uye olmasakda uyum surecinin olumlu yanlarindan biri.

Orhan
14 yıl önce - Prş 28 Nis 2005, 01:12

En son Istanbula geldigimde, taksicinin biriyle muhabbet ederken konu taksilere geldi. Bu taksiciler odasi tarafindan gelistirilen yeni taksiler hakkindaki fikrini falan sordum. Abuk sabuk sebepler yeni taksileri begenmedigini soyledi.

Bu muhabbet sirasinda taksici plakasi almak icin 400 milyar odenmesi gerekizormus. Bu araba ne kadar dedim yenisi 18-19 milyar dedi. Dusunun siz 19 milyara araba aliyorsunuz 400 milyar plaka parasi oduyorsunuz. Ondan sonra neden arabalar bu kadar kotu diye dusunuyoruz.

Bu bilgi 100% dogru olmayabilir ben sadece taksicinin yalancisiyim



OzgurK
14 yıl önce - Cum 29 Nis 2005, 08:59

Geçen gün bir taksiciyle bu konu hakkında konuştum, Fiat tarafından yapılan arabaları istemediklerini söyledi, onların aldığı duruma göre Mercedes tarafından çift sıra koltuklu (fiat doblo ve benzerleri gibi) bir araç geliştirilecekmiş ve bu araç uygun kredi imkanı ile satılacakmış, ayrıca arada kurşun geçirmez bölmede olacakmış.

Onlarda umutlarını bu duyuma bağlamışlar


Orhan
14 yıl önce - Cum 29 Nis 2005, 14:30

Onuda begenmezler adim gibi biliyorum. O gun yeni dobloyu begenmeyince sordum dedim kursun gecirmez cami falan varmis sizin icin daha iyi degil mi? diye. Adam dondu oldurmek isteyen zaten oldurur dedi. Ya peki en azindan gece arkaya adam aldigin zaman kafan rahat olacak her kipirdadiginda huylanmayacaksin dedim. Olsun diyo isterse kenara ceker cikar camdan vurur veya arkadan gazla bayiltir dedi.

Sonra gelde bu milletin iyiligi icin o kadar para harca ozel arac gelistir.


Ugur
14 yıl önce - Cum 06 May 2005, 00:24

Ortalikta gene birsürü rant avcisi dolasiyor,bence FIAT dünyanin en kalitesiz araclarini üreten bir sirket. Bunu ariza istatiklerine bakarsaniz bana hak verirsiniz.Bu yazdigim su anki Avrupada üretilen Modelleri icin gecerli,bizim ürettigimiz,Dünya metropolleri arasinda olan Istanbulun taksileri zaten teknolojik olarak 30 yil gerideler,sayin Koc ailesine tesekkürler yillarca bu arabalari Türk halkina satarak zenginliklerine zenginlik kattilar.
Ayrica Taksicilik yapacak kisilerin bu meslege uygun sekilde egitilmeleri lazimki,hem Taksinin disi hemde ici kaliteli olsun.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM