Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Yusuf
17 yıl önce - Sal 21 Arl 2004, 01:49
[İST-A1.06] - Bir İETT Otobüsüne Kaç Kişi Binebilir?



Bir İETT otobüsüne ne kadar yolcu sığabileceği hakkında bir beyin jimnastiği yapalım.


En son Yusuf tarafından Sal 11 Ekm 2005, 01:40 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Burç

17 yıl önce - Cum 22 Nis 2005, 18:35
Bir İETT Otobüsüne Kaç Kişi Binebilir?


Mercedes Citaro alımı ile ilgili başlıkta bir otobüsün "günlük" yolcu taşıma
kapasitesinin 600 olduğu bilgisi aktarılmıştı. Fakat ben neredeyse bir tek seferde
bu kadar yolcunun bindiği körüklü otobüsler olduğunu zannediyorum.
(Hat boyunca binen yolcu sayısı)

Mecidiyeköyde bir otobüs durağında durup, akşam kaç kişinin binebildiğini saymak
gibi bir fikir geldi birden. Acaba bir körüklü otobüs kaç kişi alır dersiniz?
ön kapı zar zor kapanınca, diğer duraklarda orta ve arka kapılar açılır ekstra
bir 30-40 kişi biner biliyorsunuz. En komiği de arkadan binenlerin :
"Biraz ilerleyelim beyler" diye bağırmasıdır.


onurc
17 yıl önce - Cum 22 Nis 2005, 19:56

"geriye dogru ilerleyelim"
"arkali önlü yanasalim"
"telefonlarimizi kapatalim"
gibi sözleri yillardan beri duyuyoruz


Nilüfer
17 yıl önce - Cum 22 Nis 2005, 20:26

canim soförler para ugruna doldururlarsa insanlarda bir yerlere yetismek icin katlaniyorlar. Istanbulda gezinirken otobüslere binmek ve inmek hep bir olaydi.. bazen icindeki insanlarin helede yaz günleri nasil nefes aldiklarini düsünmüsümdür üst üste.
gerci tek Türkiyede degil burdada mesela ben ögrenciyken otobüslere zar zor sigardik...


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Cum 22 Nis 2005, 20:29

BİR İETT OTOBÜSÜ, TEK BİR SEFERİNDE ORTALAMA KAÇ YOLCU TAŞIR?

Normal bir solo İETT otobüsü, ortalama; 90-100 arası yolcu taşıma kapasitesine sahiptir (İkarus-Solo'lar: 21 oturma+78 ayakta=99 kişi). İstanbul içinde, bu rakam -sıkışarak- %20 fazlasıyla; ortalama olarak 120 kişiye kadar çıkabilmektedir.

Körüklü otobüslerin taşıma kapasiteleri ise; 1.5 solo otobüse karşılık gelir ve bunlar da yaklaşık olarak; 140-150 kişi (%20 fazlasıyla 180 kişi civarları) taşıyabilirler.

İstanbul içinde çalışan 475 hattın ortalama mesafesi; 8-10 kilometredir (tek yönde). Her 500 metrede bir durak prensibiyle, ortalama her bir otobüs terminüs-terminüs arası 16-20 durağa uğrar. Her bir duraktan ortalama yolcu iniş-biniş oranını %5 kabul edersek, durak başına 5 yolcu biner ve bir o kadar da iner (Araç belli bir mesafeyi katettikten sonra inişler lineer olarak gerçekleşir).

Adı geçen örnek hattın toplam durağını 20 kabul edersek; 20X5 yolcu=100 yolcu (yani araç kapasitesi kadar) ara duraklardan binerler. Bu hesaba göre Solo bir İETT otobüsü, yolculuğu boyunca 150-200 kişiyi taşır. Körüklülerde ise bu sayı; 250-300'ü bulur.

Yukarıda ortalama olarak hesaplamaya çalıştığım sayılar, PİK saatler denilen sabah: 7:00-9:00 ile akşam: 16:00-19:00 saatleri arasındaki zaman dilimlerinde gerçekleşmesi muhtemel yolculuklar baz alınarak çıkarılmıştır. Ölü saatler olan: 9:00-16:00 ve 19:00- 23:30 saatleri arasında ise bu oranlar %50'ye kadar düşmektedir kanaatindeyim.

Akın KURTOĞLU



Sina

17 yıl önce - Cum 22 Nis 2005, 22:18

AKın Hocam güzel anlatmış, sanırım 123 Beşiktaş -Kartal Hattıyle ilgili efsaneleri duymuşsunuzdur. Ben bizzat 3 sene boyunca bu hatta eziyet dolu yolculuklar yaptım. Cidden sabır taşı olmak gerekiyor o hatta, hem şoförler hem de yolcular için...

Şahit olduğum bir olay ki bu nadir rastlanır,
123 nolu otobüs körüklü yeşil olanı durağa gelir, binilir ve kalkana kadar dolar, öyle bir dolarki otobüs ilk durakta orta veya arka kapıdan yolcu almaya başlar...


OsMaN UyGuN

17 yıl önce - Cum 22 Nis 2005, 22:34

zaten arkadaşlar eski İETT otobusleri ( yenileri/yenilenmişleri de aynı ya) oturmak için değil ayakta durmak için üretilmişler.. bundan daha İLKEL ne olabilir ki?

benim de ortaya bir polemiğim olacak, bakalım hangisi daha zor:

Okyanusun azgın dalgalarında sörf yapmak mı, yoksa herhangi bir İETT'de ayakta yolculuk yapmak mı?


esra_okur

17 yıl önce - Cmt 23 Nis 2005, 00:12

Alıntı:
zaten arkadaşlar eski İETT otobusleri ( yenileri/yenilenmişleri de aynı ya) oturmak için değil ayakta durmak için üretilmişler.. bundan daha İLKEL ne olabilir ki?

benim de ortaya bir polemiğim olacak, bakalım hangisi daha zor:

Okyanusun azgın dalgalarında sörf yapmak mı, yoksa herhangi bir İETT'de ayakta yolculuk yapmak mı?


ben de zaman zaman su koltukları kaldırsalar da daha cok kısı bınse dısarıda kalmasa dıye dusunurum
şaka bir yana, oturan ınsanlar ayaktakılerın 1/4ü 1/5 i 1/6 sını teşkil edıyor bu cok acı
otobuste otururken bazen kendımı garup bır sucluluk ıcınde hıssedıyorum, tabı benım bır sucum yok ama ayaktakıler ıcın üzülüyorum özellikle de tıka basa dolu oldugunda...


yalper
17 yıl önce - Cmt 23 Nis 2005, 00:22

Yogun saatlerde Chicago'daki otobuslerde ve metroda da ayakta kapasite ustu insan yolculuk etmekte, birkac insana da bu durumdan sikayet etmiyor musunuz diye sordum burasi downtown bu da buranin sorunu diye beni sasirtan cevaplar verdiler.

serkan75
17 yıl önce - Cmt 23 Nis 2005, 00:34
Merhaba


Arkadaslar,goruyorum ki otobus kalabaliklarindan sikayet ediyosunuz bende baska bi konuya degineyim,New Yorkta times sq.de bi aksam ustu 5-8 arasi yada sabahleyin metroya binmeye calisin,cok ilginc adamlarin yerel ve ekspress hatlari her caddenin altindan gece bir hatlari var ve gene tikis tikis seyahat etmek zorundasiniz,Burc sen bilirsin 2-3 treni yada q,r treni ornek,daha ilgincini soyliyeyim, esim Japon ve Tokyoda metroya insanlarin sigmadigini vagonun icine 'pushman' denilen gorevlilerin yardimi ile iceri ittirilerek binildigini soyledi o yuzden Istanbul'a cok haksizlik etmeyelim.

herkese selamlar.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM