Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İETT Akbil - Aktarma
123 ... 252627   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
Burç

17 yıl önce - Sal 19 Nis 2005, 23:49
İstanbul İETT Akbil - Aktarma



İETT'nin çok güzel bir servisi var: ücretsiz aktarma.
Maalesef bu sistemin nasıl çalıştığı bir muamma.
IETT'nin web sitesindeki bu konuda yapılan açıklama aşağıdadır.
Tabii bunu okuyup da anlayacak olan yolculara bir de sınırsız akbil veriliyor herhalde.

Bu yüzden bildiklerimizi burada paylaşmayı teklif ediyorum.
Aktarması gerçekleşmeyince şikayet eden bir yolcuya, otobüs şoförünün dediği gibi :
"Bu bir piyangodur, kimine çıkar, kimine çıkmaz" açıklamasını aşmaya çalışalım.

Sistem aslında çok yararlı olabilirdi ama tabii ki minibüs bozması Halk Otobüsleri,
ulaşımın yarısını ele geçirmiş olduğu için, ve nedense IETT ile bu konuda bir anlaşma
yapmadıkları için aktarma yapabilmek epey zor.

Aşağıda yazan 7 aktarma bölgesinin sınırları da kesin belli değil.
Maslakta bir otobüsten inip, karşıya geçince ters yönde ücretsiz aktarma
yapabildiğimi hatırlıyorum, oysa resmi açıklamaya göre Maslak'ta aktarma yok.
Mesela Kadıköy gibi bir yerde aktarma olmaması mantıklı mı? Yoksa var mı?

Ayrıca aktarmanın 1 saatlik süresi de çok komik, çoğu hat bir saatten uzun sürüyor.
Mesela Bakırköy'de deniz otobüsünden inen birisinin aktarma yapabilmesi için
çok hızlı koşabilmesi lazım.


Alıntı:
İstanbul’da Dev Ulaşım Hamlesi; “Aktarmalı Ulaşım Sistemi”

İETT, “Aktarmalı Ulaşım Sistemi” ile İstanbul’un toplu ulaşım sorununu çözme yolunda dev bir adım atıyor. Aktarma merkezlerine Akbil ile gelen yolcular ek ücret ödemeden bir saat boyunca Akbil avantajı ile metro, tramvay veya diğer bir İETT otobüsüne aktarma yapabilecekler. Ayrıca Mavi Akbiller otobüslerde olduğu gibi raylı sistemlerde de geçerli olacak. Uygulama 1 Ağustos’tan itibaren başladı. Bu yeni sistem ile şehir içi toplu ulaşımında çok büyük kolaylıklar yaşanacak. İstanbullu dünya standartlarına uygun daha hızlı, daha konforlu ve daha ekonomik bir şekilde yolculuk edebilecek.





Bu sistemle, aktarma merkezlerine Akbil ile gelen yolcular ek ücret ödemeden bir saat boyunca Akbil avantajı ile metro, tramvay veya diğer bir İETT otobüsüne aktarma yapabilecek. Ayrıca Mavi Akbiller İETT otobüslerinde olduğu gibi raylı sistemlerde de geçerli olacak. 1 Ağustos`tan itibaren başlayacak bu yeni sistem ile şehir içi toplu ulaşımda çok büyük kolaylıklar yaşanacak. İstanbullular dünya standartlarına uygun daha hızlı, daha konforlu ve daha ekonomik bir şekilde yolculuk edebilecek.



Şehir içi ulaşıma yepyeni bir sistem getirecek olan `Aktarmalı Ulaşım Sistemi` ile otobüs hatları ve raylı sistem 7 aktarma merkezi ile birbirine bağlanıyor. Böylelikle şehir içine kadar sarkan otobüs hatları, Avrupa Yakası`nda Yenibosna, Zeytinburnu, Topkapı, 4. Levent, Şişli-Pangaltı ve Sultançiftliği (Cebeci) aktarma istasyonları, Anadolu Yakası`nda ise Ümraniye ( Tepeüstü) aktarma istasyonunda kesilerek daha kısa otobüs hatları ouşturulacak. Şehir içi trafiğine girmeyerek zaman kazanan otobüsler sayesinde hatların sefer sayıları da artmış olacak.


Aktarmalı ulaşımın temelinde, Akbil kolaylığı var. Yeni Sistemde, aktarma merkezlerine Akbil ile gelen yolcular. Akbil avantajıyla metro, tramvay veya diğer bir İETT otobüsüne ek ücret ödemeden bir saat boyunca aktarma yapabilecekler. Ayrıca Mavi Akbiller, İETT otobüslerinde olduğu gibi raylı sistemlerde de geçerli olacak. Karlı ve daha hızlı yolculuk imkanı sağlayacak bu sistem sayesinde yolcular, aktarma merkezlerinden gitmek istedikleri yön için ücretsiz farklı seçenekler de bulabilecekler. İstanbullular, aktarma merkezli bu entegre yolculuk sistemiyle hiç beklemeden daha rahat, daha hızlı ve cok ekonomik bir şekilde gitmek istedikleri yere kolayca ulaşacaklar. Zaman ve ücret açısından büyük bir tasarruf elde edecekler.

İstanbul`da yaşayan vatandaşların ulaşımına rahat bir nefes aldıracak olan `Aktarmalı Ulaşım Sistemi`, ayrıca İstanbul`un şehir merkezlerindeki trafik yoğunluğunun hafifletilmesi için alternatif çözümler sunacak.

Aktarmalı Ulaşım Sistemi Entegrasyonu 1 Ağustos 2003`ten itibaren bütün İstanbul genelinde geçerli olacak.

Uygulama Esasları

-         LRT, Taksim Metro, Tramvay, Tünel, Nolstaljik Tramvay ve IETT otobüsleri arasında aktarma hakkı getirilmiştir.

-         Aylık, 15 günlük, bir haftalık ve günlük abonmanlar raylı taşım araçlarında da geçerli olacaktır.

-         Aktarma hakkı aynı hatta çalışan otobüslerde ve aynı raylı taşım hattında geçerli değildir.

-         Aktarma hakkı 2 ile sınırlıdır. Aynı AKBİL aynı araçta en fazla iki aktarma hakkı elde edebilir.

-         Aktarma süresi 1 saattir. Raylı taşım araçlarındaki uç istasyonlarda (Yenibosna, 4. Levent, Zeytinburnu (tram ve LRT), Pazartekke) 75 dakikadır.

-         Hem abonman, hem de aktarma varsa; ilk dokunuşta abonman ikinci dokunuşta aktarmalı geçiş olacaktır.

-         Geçiş yapılan otoritenin aktarma izni yoksa, daha önce kazanmış olduğu aktarma hakları sıfırlanır. Aktarma olması için aktarma kabul eden iki araç arasına aktarma vermeyen bir araç girmemelidir.

-         Dolum yaptırılması aktarma hakkını kaybettirmez.

-         Aktarma hakkı kazanılan hattın tarifesi Geçiş yapılan hattın tarifesinden;                                  

Yüksek veya Eşit ise Ücretsiz Aktarma yapılacak,                                                      

Düşük ise aradaki fark tahsil edilecek. (Ücretli Aktarma)

-         İDO aktarmaları yine ulaşım otoriteleri ( Metro, Tramvay, Taksim Metro)   ve Tünel arasında olacaktır. Bu otoriteler arasında da aktarma hakkı 2 ile sınırlandırılmıştır ve süre 1 saattir. İDO aktarmaları bir önceki programda olduğu gibi İDO’ ya aktarma yapıldığında indirimli tarife(Ücretli Aktarma), İDO’dan Ulaşım ve Tünel’e aktarma yapıldığında  ise Ücretsiz Aktarma  uygulanacaktır.



Hat isminin baş harfine göre entegrasyon ve ücretlendirme uygulaması aşağıdaki şekilde olacaktır. Bu harfler ile başlamayan hatlarda aktarma, indirimli abonman uygulamaları normal şekilde devam edecektir.
Örnek: A129 Altunizade-Mecidiyeköy hat nolu otobüste tek bilet uygulanır. İndirimli akbil ve abonman geçerlidir. Bu otobüste aktarma hakkı kullanılamaz fakat bir sonraki araç için aktarma hakkı elde edilir.

C202 Bostancı-Taksim hat nolu otobüste çift veya bir buçuk bilet uygulanır. İndirimli akbil ve abonman geçersizdir. Bu otobüste aktarma hakkı kullanılır ve kontürlü binildiği takdirde bir sonraki araç için aktarma hakkı elde edilir. Hat Kodu  Hat Türü Özellik
A Köprü geçişli tek biletlik hat Salon tipi K
Entegreasyon yok
Bir sonraki araç için aktarma hakkı verir

X Extra hat Aktarma süresi normal süre artı 15 dakikadır  
C Çift katlı Expres hat
Salon tipi A veya C
Entegreasyon var
İndirimli Akbil ve abonman yok  
Z Tahsis Maç
Fuar
Salon tipi A
Entegreasyon yok
İndirimli Akbil ve abonman yok  




Salon tipi Tam (Tl) İndirimli (Tl)  
K 1 TAM 1 İND  
A 2 TAM 2 İND  
B 1 İND 1 İND  
C 1 TAM + 1 İND 1 TAM + 1 İND  
D TUNEL TUNEL  


http://www.iett.gov.tr/section.php?sid=72


Adil Sar
17 yıl önce - Çrş 20 Nis 2005, 00:00

Bir saatten fazla bir süre sonra aktarma yapabildiğimi hatırlıyorum. Fakat hattı hatırlamıyorum.

Burç

17 yıl önce - Çrş 20 Nis 2005, 06:56

Alıntı:
Yenibosna, 4. Levent, Zeytinburnu (tram ve LRT), Pazartekke) 75 dakikadır

diyor, ama benim rekorum bir buçuk saat. Bunun nasıl olduğunu sanıyorum şöyle
açıklayabilirim : Akbil basıldığında otobüsün akbil makinesindeki saat, kullandığınız
akbile işleniyor. Tabii makinelerin saatleri birbirini tutmuyor, kimisi ileri, kimisi geri.


Bir de şu cümleyi açıklayayım :
Alıntı:
- Aktarma hakkı 2 ile sınırlıdır. Aynı AKBİL aynı araçta en fazla iki aktarma hakkı elde edebilir.

Bir arkadaşınızla otobüse binerseniz, ve kendi akbilinizi onun için de basarsanız,
bir dahaki otobüse binişiniz de ikinizde ücretsiz geçiyorsunuz.


yalper
17 yıl önce - Çrş 20 Nis 2005, 08:48

Ben de Kartal'dan Besiktas'a giderken eger trafik cok aksayipta yolculuk bir bucuk saati gecmezse <ki bu surede istanbul'dan yola ciktiginizda sakarya ile bolu arasinda bir yerlerde olursunuz> Besiktas'ta akbilden kontor dusmuyordu,
eger akbili indirimli bir hatta kullanip aktarma yaptiysaniz, sizden 2. otobus yarim kontor aliyor ve boylece 2 binise yine 1 binis ucreti odenmis oluyor,
halk otobuslerinin orani 70% uzerine ulastigini saniyorum, bu nedenle eger guzergah uzerinde halk otobusu varsa ve gideceginiz yere giden otobus halk ot. ise ve bir sonraki 15-20 dk sonra gelecekse akbilde aktarma var bekleyeyim demenin akil kari olup olmadigi, iett'nin insanlari yuzyuze biraktigi durum, halk otobuslerinin aktarma yuzunden islerimiz azaldi agitlari yakmalari gibi cok yonlu bir etkiye sahip trajikomik ve endemik bir uygulama tam bir made in Turkey versiyonu kanimca, diyesim geliyor ama ayni durum chicagoda da var metro icin aldiginiz transfer card 2 saat gecerli, eger tek kullanimlik bilet aldiysaniz bileti aldiginiz gun ve saat uzerine isleniyor , toplu yukleme yaptiysaniz ise de bindiginiz saati aklinizda tutmaniz gerek, bu tur uygulamalarin farkli sekil ve mekanlarda oldugunu dusunebiliriz sanirim..
selamlarimla..
Yavuz Alper


Burç

17 yıl önce - Çrş 20 Nis 2005, 10:18

Maalesef indirimli hatların ne olduğu da belli değil.
IETT, bu hatları don değiştirir gibi değiştiriyor.
Mesela IETT web sitesinde 4 numaralı hattın "indirimli" olduğu yazıyor,
oysa bu hat bir senedir indirimli falan değil.
Doğrusu fiyatlandırma sistemi çok karışık.
Neyse bu başka bir konu herhalde.

Halk otobüsleri sayı olarak çok değilse bile, sefer sayıları olarak daha çok gibi.
Tabii kimbilir ne paralar dönüyor arka planda.
Mesela 500 numaralı hatların hiç birinde bir tek IETT otobüsü çalışmıyor.
Yani aktarma, aylık, haftalık akbiller geçmiyor.
Acaba çok mu zordu abonman akbillerin aylık kazancından belli bir yüzdeyi
bu Halk otobüslerine vererek, onları da yolculara yararlı hale getirmek?



cuneyt vulas

17 yıl önce - Çrş 20 Nis 2005, 11:08

ben hızlı tranvay ve vapur kullanıyorum.deniz yollarıda yaklaşık 3 haftadır belediyelere devredildi.ama vapur kullananlara hala aktarma hakkı verilmedi.bakalım vapur yocularına aktarma hakkı ne zaman verilecek...

OsMaN UyGuN

17 yıl önce - Prş 21 Nis 2005, 00:44

500 nolu hatlar, yani Tuzla-Cevizlibağ hattı, yani İstanbul'un bir ucundan diğer ucu..
ve bu hatta Burç'un dediği gibi bir tane İETT otobüsü yok, ama ne hikmetse herhangi bi durakta bekleyin maksimum 10 dakikada bir 500 nolu otobüs geçer..
özel halk otobüslerinde saygı yok,kural yok..
onlar için akbilli vatandaş değil,nakit veren vatandaş önemli..
gözleri paraden başka birşey görmüyor,dolmuş gibi durak harici yolcu alabiliyor..
yine örnek vermek gerekirse, Bostancı köprüsünden Yeditepe Üniv. gitmek için İETT beklerseniz yarım saati gözden çıkarırsınız,ama 5 dakikada bir halk otobüsü geçer...
ama halk otobüsünde mavi kart, haftalık-günlük abonman veya aktarma GEÇMEZ...
İETT nin bu soyguna bir DUR demesi gerekiyor..
belkide büyük RÜŞVETLER dönüyordur, masaaltından....


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Prş 21 Nis 2005, 01:27

İETT'nin elinde, toplam: 2580 otobüsü vardır. ÖHO grubunun ise (Özel Halk Otobüsleri): 1360... Aralarındaki oran: 2580/1360=1.9 yani her iki İETT otobüsüne karşılık 1 ÖHO mevcuttur. Ancak öğlenleri ölü saatlerde, seferdeki ortalama her 2 İETT otobüsünden biri seferden çekilir, ÖHO'lar ise non-stop devam eder ve bu oran 1/1'e düşer. Yani bir İETT+bir ÖHO... Ölü saatler olan: 10:00-16:00 saatleri arasındaki 6 saatlik zaman diliminde aktarma beklerken şansınız %50'dir (Yazı-tura gibi).

300 ve 500 ile başlayan (3 haneli) hat numaraları sadece ÖHO'lara rezerve edilmişlerdir: 319, 320, 320A, 325YK1, 325YK2, 336B, 336E, 336İ, 341T, 397B, 399B, 399C, 399D, 559C. Bunlar köprü atlamayan ÖHO hatlarıdır.

500, 500A, 500B, 500ES, 500T, 522, 522A, 522B, 522ST ise köprü geçen ÖHO hatlarıdır.

251, 252 ve 256 ise köprü geçen iki katlı ÖHO hatlarıdr (Yeşil katlılar).

Bu hatlar sadece ÖHO'lara ayrıldıkları için, herbirinde ortalama 8-10 otobüs (hatta 500T hattında 135 otobüs çalışmaktadır ve ortalama 120 saniyede (2 dakikada) bir otobüs) kalkış yapar.

Aktarma yapmak istediğinizde, yukarıdaki listede yazılı hatlara dikkat edin. Bunlar sadece aktarma hakkınızı yakarlar.

Akın KURTOĞLU


OsMaN UyGuN

17 yıl önce - Prş 21 Nis 2005, 10:14

Alıntı:
İETT'nin elinde, toplam: 2580 otobüsü vardır. ÖHO grubunun ise (Özel Halk Otobüsleri): 1360


fakat İETT hemen hemen tüm mahallelere girerken ÖHO sadece getirisi yüksek hatlarda mevcut.. yani aynı hatlardaki İETT ve ÖHO'ların sayısını karşılaştırmak gerekir.. İETT hizmet olsun diye kenar mahallelere kadar gidiyor, kar gözetmiyor.. fakat uyanık halk otobüsleri sadece PARAyı göz önünde bulunduruyor..
umarım İETT bunlardan yeteri kadar para alıyordur.. ve umarım PEŞKEŞ çekilmemiştir...


Adil Sar
17 yıl önce - Prş 21 Nis 2005, 13:34

Madem konu ÖHO lerine kaydı, bende onalrla ilgili bir iki düşüncemi aktarayım. Bence ÖHO ler şehrin içine etmekte ve kıroluk ortalamasını yükseltmektedir. Hiç bir kuralara uymuyorlar. Aynı hat üzerindeki başka otobüsler ile yarış içine giriyorlar. Onlardan asla hak talep edemezsiniz. İki kişi sopayı kapıp dalarlar direk. Giyimlerine, üstlerine başlarına, otobüslerinin temizliğine önem vermezler. Önden insan indirirler (Hemde biri binecekken). Yolun ortasında yolcu alır, istedikleri yerde bırakırlar. Durakalrda ve ışıklarda zaman geçirirler. Önemli duraklarda yolcu biriksin diye durağa 1km kala çok ağır gitmeye başlarlar.

ÖHO lerin varlığına tamamen son verildiğinde evde parti vericem.



sayfa 1
123 ... 252627   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM