Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara EGO - Hat Revizyonları
123 ... 124125126   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
onurnazliaka
3 yıl önce - Prş 03 Tem 2014, 17:58
Ankara EGO - Hat Revizyonları


Özellikle yeni dönemde, metroların açılmasıyla birlikte sıklıkla hat revizyonlarıyla karşılacağız. O yüzden bu konuyu, ayrı bir başlık olarak ele almak daha doğru olacaktır.

Tek tek hat değişikliklerini yine EGO'dan Haberler başlığında ele alabiliriz ama bu denli büyük değişiklikler için bu başlık çok daha isabetli. Buyrun, buradan devam edelim.


Tunç D.
3 yıl önce - Prş 03 Tem 2014, 18:15

Örnek hatlarında sağlam bir operasyon yapılmış,301 kapatılmış,304 ise Kızılay'dan ring yapacak şekilde düzenlenmiş,yani Aşağı Ayrancı ayağı iptal edilmiş,onun dışında 302 ve 306 aynen devam ediyor,fakat bundan sonra yapılacak adım eminim 302 ve 306 nolu hatları birleştirmek olur,zira bu iki hat birbirine yakın yerlere hizmet veriyor.

Aslında 301 hattı da Kızılay'dan ring haline getirilebilirdi,her ne kadar birbirlerine yakın olsa da Örnek'ten Dışkapı ve Yıba çarşısı civarına giden çok,Örnek'ten Dışkapı ve Yıba çarşısı civarına gitmek için tek alternatif 302 oldu şu an,o da ilk önce Örnek'ten kalkıyor,Yenidoğan'dan Gültepe TOKİ'ye gidiyor,oradan tekrar rotasını değiştirip kalktığı noktaya 500 metre civarında bir yere geliyor,Yenidoğan içinde yaklaşık 20 dakika dolanıyor.O yüzden 301'in komple kapatılması doğru bir karar olmamış.


onurnazliaka
3 yıl önce - Prş 03 Tem 2014, 18:21

http://www.ego.gov.tr/inc/newsread.asp?ID=4622

İptal olan ve değişen hatlar. Bu bilgi bir kenarda dursun.



famat
3 yıl önce - Prş 03 Tem 2014, 18:22

557 töreknete girip fatih ve gop u dolaşıp 1. TBMM caddesinden devam eder ve akköprüden geri dönse 540 515 520 kalkmış olurdu .yenikent osb törekent bağlantısı olmuş olurdu.sonra 517 aynı şekilde dolanıp ümitköy metroya giderse 541 521 kalkmış olur.sonra gop ulubatlı hasan fatih harikalar diyarından beslemelr açılmalı.eryaman beslemelride en yakın istasyona alınmalı.

onurnazliaka
3 yıl önce - Prş 03 Tem 2014, 18:55

Adım adım gideceğim.

- Ege Mahallesi, Bağcılar, Şentepe, Yenimahalle, Eryaman, Fatih, Sincan, Etlik'ten bilimum Odtü, Hacettepe, Beşevler hattının iptal edilmesi isabetli olmuş. Bunlar, o kadar da ciddi yolcu bulamayan hatlardı.
- 388 Cebeci - Y. Ayrancı - Küçükesat hattının iptal edilmesi iyi olmuş.
- 317 Bağcılar - İçaydınlık: Hattın belediyesi kapatılmış, parkur ÖHO'lara terk edilmiş. Bağcılar'dan İçaydınlık'a gidenler 25 kuruş daha verip ÖHO'ya biner, o sorun değil ama bu hattın iptal edilmesinin sonuçları nasıl olacak? Misal bu hat Aydınlık tarafında 413'ten farklı bir güzergah izliyordu. Ayrıca Aydınlıkevler'de ciddi bir yoğunluk vardı. Onu bırakın, Bağcılar'daki yoğunluk nasıl olacak? 5 dakikada bir 318 mi kaldırılacak pik saatte? Ya da saatsiz, Ulus'tan sefere giren 318'ler mi? Bu hattın özellikle Bağcılar tarafında büyük bir sıkıntı göreceğiz. Ne demek istediğimi anlamak için şu an 317 ve 318'in çalışma saatlerine bakılması yeterli. 317 şu an ana hatken bir anda kısılıverdi, ki oldukça manasız bir hareket.
- 447 Baraj Mahallesi - Ulus'u İrfan Baştuğ'a kısaltmışlar. Oradan ücretsiz aktarma olacakmış. Uygulama birliğine aykırı!

Bunun haricinde metro değişikliklerine gelirsek; ben bunları tartışmam bile. Metronun tam oturmadığı, saatlerinin güdük olduğu bir ortamda neyi tartışayım. Yapılan değişiklikler, metro tam kapasiteye ulaşmadan hiçbir anlam ifade etmiyor. Haydi tam kapasite, tek işletimi de geçin, 23.00'te kapanan bir metrodan ne hayrı göreceksiniz? Misal, 530'u Ümitköy'e kısaltmışsınız ama bu hat şu anda 00.00'da Ulus'tan kalkıyor. Vatandaşın 1 saatine niye tecavüz ediyorsunuz. Daha neler neler! Sırf bu işi yaza, Ramazan'ın ortasına getirdiler ki insanlar ses çıkarmasın, okul zamanına alışılsın diye. Ama büyük sıkıntılar göreceğiz.

Bu hat düzenlemeleri için söylüyorum. 75 dakika aktarma süresi yetersizdir, tam kartta 67 kuruş aktarma ücreti adil değildir. Kendim de bunları bildiğim için 1 - 1,5 ay içinde öğrenci kartıma kavuşuyorum kısmetse ama tam kartla biniş yapanlar için ciddi yükler geliyor. O yeni metro hatları bugün kurulamaz. En az 3-4 ayı vardı. Tek işletim, 4 dakikada bir işletim sağlanmadan ne yapıyorsunuz? İnsanların zamanı hiçe sayılacak, parası da!

Bu düzenlemeden karlı çıkacak belediye değil dolmuşçular. Emin olun. Zaten belediye ne zaman böyle kırpmalar yapsa dolmuşçu ve ÖHO'lar karlı çıkıyor. Aktarma 2010'da ücretli oldu; 202, 220-221, 297 coştu. Şimdi de öyle olacaktır.

Bu arada EGO'nun sitesinde Güvenpark'la ilgili bir haber yok ama, acaba nereden görüldü? Ya da EGO haberi koyup 1-2 saat sonra da bu kararından vazgeçmiş olabilir.


kasap kemal
3 yıl önce - Prş 03 Tem 2014, 19:01

şimdi 305 311 464 kapatılmaları çok kötü olucak bence



onurnazliaka
3 yıl önce - Prş 03 Tem 2014, 19:19

464'ün kapatılmasıyla birlikte Bahçeli'de sıkıntı olacak. Bahçeli çok ilginç bir yer. İç ulaşımı oldukça kısıtlı. Sadece dolmuşlar var. 166'yı serbest kartlılar kullanıyor daha ziyade. İnsanlar yürümeye alışmış, çünkü toplu taşıma hak getire. Subayevleri kanadında haliyle sıkıntı olmayacaktır.

305-311 zaten birbirinin türevleriydi. Hem Bahçeli içinde hem de Örnek'te. Örnek'ten Bahçeli'ye giden olduğunu sanmam. Ancak 464, 305, 311'in aynı anda kalkmasıyla Bahçeli'de sıkıntı oluşacaktır.

Daha önceden Bahçeli civarında 464 Subayevleri - Emek, 465 Subayevleri - Bahçeli, 303 Örnek - Beştepe, 167 Aşti - Bahçelievler - Çankaya, 168 Beşevler - Bahçelievker belediye otobüsü olarak çalışıyordu. Şimdi bir tek 168 Beşevler - Bahçelievler çalışıyor. Bu otobüs de 3. Cadde, 7. Cadde, 2. Cadde'den geçiyor. 4. Cadde ve 8. Cadde'de ciddi ulaşım seçenekleri yok. 8. Cadde metroya çıkıyor ama 4. Cadde bomboş. Bu caddede oturanlar oldukça çok yürüyorlar. Zaten Bahçeli'dekiler yürümeye alıştı EGO yüzünden. İşin ilginç yanı, Cebeci - Bahçeli dolmuşlarına ek olarak artık Kızılay - Bahçeli diye de bir dolmuş çıktı. Bu kadar kısa mesafeli bir dolmuş hattının kurulması bile, EGO'nun Bahçeli'yi ne kadar ihmal ettiğini gösteriyor.

305-311 de kapatıldı. Artık örnekte 301 Örnek-Babür-Ulus-Kızılay-Balgat, 304 Örnek-Babür-Ulus-Kızılay, 302 Örnek-Yenidoğan-Ulus-Kızılay kaldı. 301 Çankırı Caddesi'nden, 304 Bentderesi'nden gidiyor, böyle bir farkları var. Bir zamanlar 301 Örnek-Balgat, 302 Örnek-Öveçler, 303 Örnek-Beştepe, 304 Örnek-Ayrancı, 305 Örnek-Bahçeli, 306 Çalışkanlar-Kızılay, 307 Örnek-Hıdırlıktepe-Kızılay, 308 Örnek, 308 Örnek-Gazi Ordu Evi, 311 Örnek-Emek varken şimdi pek çoğu kapatıldı gitti bu hatların. Kala kala 301, 302, 304, 306, 307 kalmış oluyor. 301, 304 Örnek'e, 302 Yenidoğan'a, 306 Çinçin'e, 307 Hıdırlıktepe'ye çalışır biçimde seyirlerine devam edecekler.


Cihan91
3 yıl önce - Prş 03 Tem 2014, 21:25

464 ile 465 i geçen sene birleştirip tek hat haline getirmişlerdi, şimdi de hattı diğer seyrek çalışan hatlarla birlikte komple kaldırma yoluna gitmişler,
bunun anlamı insanların bahçeliye şehir merkezinden direkt ulaşımını kesmektir, bu işin altında verimlilikten başka şeyler de var bence, bahçeliye kimse gitmesin mi istiyorlar nedir anlam veremedim

bir tek 168 kalmış ama onun da baştan savma bi güzergahı var ve hareket saatleri de kısa güzergahına rağmen çok seyrek kalıyor, bugüne kadar istemiş olsam da hiç denk gelip binemedim daha


Tunç D.
3 yıl önce - Prş 03 Tem 2014, 21:36

Bunun tek amacı var,insanlara Ankaray + 168'i kullandırıp ekstradan 0,67 kuruş almak,yani gizli bir zam yapmak,halbuki şehir merkezine bu kadar yakın bir semti neden sırf 2 tane metro hattı bulunuyor diye ihmal ederler anlamıyorum,Bahçeli'nin şehir merkezine direk bağlantısının olmaması Balgat ve Gölbaşı'nın da metro ringine dönmesi kadar saçma bir olay olur,er ya da geç Kızılay-Bahçeli arasında bir otobüs hattı kurulmalıdır.

S_Duru
3 yıl önce - Prş 03 Tem 2014, 22:18

Alıntı:
Güvenpark'la ilgili bir haber yok ama, acaba nereden görüldü? Ya da EGO haberi koyup 1-2 saat sonra da bu kararından vazgeçmiş olabilir.


Güvenpark'daki duraklarda bununla ilgili ilanlar asılıydı. Kapanacak orası. Büyük ihtimal dolmuşlara verilecektir.

464 kötü olmuş. 168'e destek hattıydı bir yerde. O hattı Çayyolu'na verilen 16-64 ÖHO'larının yerine açılmıştı.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 124125126   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet