Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Elazığ Trambus Projesi (ELBÜS)
« önceki   123 ... 116117118   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 2
İsmail kılıç
4 yıl önce - Pts 23 Hzr 2014, 14:31

Bu nedir ya Elazığ'da, Şanlıurfa'da trambüs, Malatya'da troleybüs. Allah aşkına bıraksın artık belediyeler bu modası geçmiş ulaşım sistemlerini. Ya hafif raylı sistem olmalı ya da metro. Tramvay bile artık demode oldu.

AhmetDemir

4 yıl önce - Pts 23 Hzr 2014, 15:02

Emrenmert güzel söylüyosun ama raylı yatırımı büyük bir bütçe gerektiriyor..Gerçekleri konuşmak daha yerinde olacak .Malatya BŞB de reelde tramvay projesini hazırladı fakat maliyetinden dolayı vazgeçildi.Güzergah altyapıları olanak saglamıyor Malatyada da böyle oldu.Ha yapılamaz mı ? Yapılır fakat bütçe bu nufusla çöker.Trambusun avantajı büyük elektrifikasyon altyapı tamamen tramvaya uyumlu .Trambus koordinatörleri bu uygunlugu fuara gittiğimde resmi olarak paylaştılar.Tramvay projelerini gündeme getiren şehirlere DPT nufus kriteri , kaynakları ,yolcu potansiyelini çok ayrıntılı düzenleyip kredi saglaması yapıyor.Trambus projemizde DPT onayı gerekmedi özetlemek gerekirse elektrifikasyon altyapı hazır oldugu için tramvaya geçiş daha OLANAKLI.Elazığa hayırlı olsun en kısa zamanda ihale gerçekleşir inşallah

AhmetDemir

4 yıl önce - Pts 23 Hzr 2014, 15:14





yusufyuşa23
4 yıl önce - Pts 23 Hzr 2014, 15:24

Diyarbakır, Şanlıurfa gibi şehirlerin nüfusu Eskişehir ve Samsun'dan daha fazla. Mesela neden Urfa'da tramvay yapılmıyor?

AhmetDemir

4 yıl önce - Pts 23 Hzr 2014, 15:38

Eskişehir örneği var sadece o dönemde Dspli Yılmaz Büyükerşen 2002den ônce projeye başladı koalisyon hükümetinde de Bülent Ecevit vardı??? Dünya banktan kredi alındı
Özetle siyasi boşluk olarak değerlendiriliyor.Sanırım 2004te tramvay hattı hizmete geçti.Ve büyük ölçüde ray izolasyonu olmayan cadde tramvayı oldu.Hat uzatma projeleri ağır ilerliyor.

.Kayseri çok sonra başladı ama hat uzunlu giderek yükseliyor.Mevcut dönemde yüksek maliyetli raylı sistemlerin yapılabilirliği ortada.En azından trambusta elektrik altyapısı hazır oldugu için DPT çok fazla prosedür istemez sanırım


Emrah23
4 yıl önce - Pts 23 Hzr 2014, 16:51

Belediyelerimiz tramvay yükünü kaldıramaz. DPT de onay vermez zaten. Yoksa her şehir bu hayali kurar. Demode olmuş olabilir ona bişey diyemem ancak otobüslere nazaran daha çevreci olduğu kesin



İSMAİL ÇELİK

4 yıl önce - Pts 23 Hzr 2014, 17:08

Bir arkadaş bunlar demode oldu emiş.Yahu Elaziz de metro yapmayı gerektirecek nüfus yoğunluğumu var?

Troleybüs esnek yapısı,daha ucuz kurulum maliyeti ile çevreci bir çözüm.


Ünal27
4 yıl önce - Pts 23 Hzr 2014, 17:29

Son yıllarca elektrikli otobüs teknolojisi hızla gelişiyor.batarya kapasiteleri giderek artiyor.troleybüs yerine körüklü elektirikli otobüsler kullanilsa daha iyi olur.boylelikle katenerlerin kablolarin çirkin goruntusune maruz kalmaz elazığ.hemde kurulum maaliyeti ve süresi düşer.sadece hattı trafikten izole edersin veya tercihli yol ve son duraklara batarya dolum istasyonu.işte bu kadar basit ve pratik.katenerlerle kablolarla ugrasma derdi yok.şu anda otokarın elektrikli otobüsü var mesela istenilirse körüklü versiyonunda yapılabilir.

AhmetDemir

4 yıl önce - Pts 23 Hzr 2014, 17:30

İsmail bey avrupada 100binlik kentlerde bile troleybüs-tramvay bir çok ortak güzergahta hala mevcut.Bu ayrıntıyı yazmak artık klişe oldu.
Elazığın nufusunu küçümseme durumunuz hoş degil metro elbette zor ama sonuçta maliyet olarak en makul proje trambustur.Elektrik alt yapısı tramvaya uygun oldugu için büyük avantaj.Bu arada Burçtan başlıktaki trambÜs kelimesini trambus olarak degiştirmesini rica ettim sagolsun düzeltti.Tram ve bus ingilizce uyarlama teknik isim olarak trambus daha uygun .Umarım proje ihale aşamasına gelir bld. ye ulaşma imkanı olanlar bilgi alabilirlermi


Emrah23
4 yıl önce - Pts 23 Hzr 2014, 18:03

Elazığ şehir merkezi nüfusu 350 bin , merkez ilçe nüfusu 420 bin civarında bir şehir. Hergün ilçelerimizden Bingöl Muş ve Tunceli den binlerce insan gelir şehrimize başta üniversite hastanesini kullanmak üzere. Bu nüfus tramvay için yetersiz görülebilir ülkemizde ki DPT onay vermiyor zaten tramvaya. O yüzden makjl olan bu çalışmadı hem ilerleyen tarihte aynı güzergah raylı sisteme dönüştürülebilir



sayfa 2
« önceki   123 ... 116117118   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM