Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
Eskişehir Gar Binası ve Demiryolu
Sayfa: Önceki  1, 2, 3, 4 ... 51, 52, 53  Sonraki
Ana Sayfa -> ESKİŞEHİR
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Behçet Uluvar

8 yıl önce - Sal 27 Hzr 2006, 08:25
ESkişehir Enveriye İstasyonu


Arşivimden bir adet Enveriye fotografı buldum.



(+)

Eskişehirin batısından İstanbul yönünden gelen demiryolu hattı şehre girer girmez iki çatala ayrılır sola ayrılan hat ana istasyon üzerinden doğuya Ankara cihetine, sağa ayrılan hat ise Enveriye İstasyonunda durak yaparak güneye yani Kütahya yönüne yol alır.

Konya'ya giden Meram Ekspresi ve Denizli'ye giden Pamukkale Ekspresi Enveriye İstasyonunda durur.

Bu hattın elektrifikasyonu Enveriye İstasyonunda 2-3 km sonra sona erer, bundan dolayı istasyonda elektrikli lokomotiflerden dizel lokomotiflere değişim yapılır.


kocatorun

8 yıl önce - Sal 27 Hzr 2006, 10:15

Alıntı:
Hızlı tren bulmacası çözüldü mü? Bilgisi olan varsa ve bizimle paylaşırsa çok sevinirim.

  Hızlı tren olayı murtinin söylediği gibi tam bir bulmaca. Bu yıl içinde açılacağından bahsediliyor ama Eskişehir e giriş hala muamma. Bildiğim kadarıyla Muttalip Köprüsü ile Sakarya geçidi arasında bir yerlerden yeraltına inmeye başlıyor, Sakarya ve bağlar geçitleri hemzemin olmaktan çıkıp normal köprülü geçit oluyor. Ancak batı yönünde Kütahya_Afyon yolu  bağlantısını sağlayabilmek için Çamlıca geçidine varmadan tekrar yerüstüne çıkıyor. Karar bu ama olay parada düğümleniyor. Bildiğim kadarıyla son karar bu.
  Benim şahsi fikrimi sorarsanız, şehir açısından 30-40 yıl ilerisi düşünülerek, ya bir şekilde Hasanbey-Karagözler arası toptan yeraltına alınmalı, demiryolunun üzerinde de  Eskişehir in tam ortasında doğudan batıya uzanan güzel bir bulvar yapılmalı, ya da Hasanbey civarında yol saptırılıp Muttalip in de kuzeyinden boş ovadan geçirilip Karagözler'e bağlanmalı, ana gar oralarda uygun bir yere taşınıp, hem SSK tarafından, hemde Opera tarafından Estam bağlantısı sağlanmalı, gene aynı şekilde demiryolunun Boşalttığı yerde de  Eskişehir in tam ortasında doğudan batıya uzanan güzel bir bulvar yapılmalıdır (Çok mu hayalperest davrandım dersiniz)


arda84

8 yıl önce - Çrş 05 Tem 2006, 14:11

2 Şubatta TCDD Genel Müdürlüğü Yol Dairesi Başkan Yardımcısı Ahmet Bozoklu İl Genel Meclisi üyelerine Hızlı Tren Projesi hakkında bilgi vermiştir." Buna göre kent merkezinden geçen hızlı tren Muttalip üstgeçidi girişinde yer altına inerek Polis Okulu yanında yukarı çıkacaktır. TCDD tarafından Altınevler hemzemininde de üstgeçit yaptırılacaktır. Ayrıca Eskişehir Garı sadece yolcu istasyonu haline dönüştürülecek, gardaki mevcut yük merkezi, depo ve atölyeler Hasanbey'e taşınacaktır". Başkan yardımcısının verdiği bilgiler bunlardır.
     Pek bu proje ne zaman başlayacak? Yine Yol Dairesi Başkan Yardımcısı ; Hızlı Tren Projesi'nin Eskişehir Gar geçişi uygulama projelerinin hazırlatılması için Ekim 2005'te ihale yapıldığını belirterek, Mayıs 2006'ya kadar uygulama projelerinin tamamlanmasının planlandığını bildirdi. Yani henüz proje çalışmalarının yeni bitmiş olması gerekiyor.


arda84

7 yıl önce - Pzr 05 Ksm 2006, 22:41



(+)






(+)






(+)


AMIRAL
7 yıl önce - Cmt 16 Arl 2006, 15:49
Hızlı Tren Projesi Hakkında


Öncelikle Merhabalar ( Şu an için rumuzumdan ötürü ciddiye almayabilir , cevap yazmayabilirsiniz )

Hızlı Tren Projesi eğer (?) faaliyete geçerse ; ESKİŞEHİR - Merkez 'den geçerken yeraltından geçecek sanırım.

Bu da bir ilk olacak , bilmem farkımda mısınız ?
Bir ŞEHRİN İÇİNDEN ilk kez ; trenler karanlık bir tünelden geçecek , oysa ki hiç bir şehirde T.C.D.D hattı üzerinden geçen herhangi bir ŞEHİRDE bu uygulama YOK.

Sanki ; ESKİŞEHİR , KARANLIKTA kalsın der gibi bir imaj doğuruyor bu projedeki Eskişehir-Merkez in konumu.

Çünkü Ankara'ya girişte böyle bir şey yok.Sadece Eskişehir için bu karanlık yol var.
(Buradaki KARANLIK YOL ifadesini lütfen YORUM olarak ;ince bir kinaye olarak algılayınız.)

İşte ne deniliyor ;
Yeraltına Merkez de bulunan Tren Hattını aşağıya alınması ile Trafik rahatlayacak deniliyor.Peki söyleyin , kaç defa '' Tren '' geçiyor Merkez den..
Kaç defa.

Kaç saniye ya da dakika bekleniyor Tren Geçitlerinde....

Ana arter ve caddelerdeki trafik yoğunluğu bu şekilde rahatlayacağı savunuluyor ; peki , hiç düşündünüz mü ? EY KAMUOYU .
Bu tren yolu kalktığında oradaki trafiğin rahatlayacağını mı sanıyor , daha akıcı bir trafik olacağını tasavvur ediyorsunuz.?
Tren yolu ile kesişen o arter caddelere Trafik IŞIK sistemi konularak ; daha da çok trafik sorunu ; bekleme sorunu yaratacaklar.

Trenler geçerken inen bariyerlerin(hemzemin geçit) önünde beklediğiniz süre ile eğer proje gerçekleşirse TRAFİK Işıklarının önünde beklenilen süre bir olmayacak ; aksine daha da çok beklenilecektir.(Bunu biraz MATEMATİK hesabı olan bilir.)


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ESKİŞEHİR