Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Konya yeni YHT garı
« önceki   123 ... 3132333435   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 32
Karaman Ahmet
7 ay önce - Pts 14 Oca 2019, 03:26

Bir degil, iki degil, sayfalardir Bagdat tren yolunun baslangicini olusturan, 1890 yilinda insaa edilmis, merkezi konumdaki eski gar kaldirilsin muhabbeti almis, basini gitmis.

Oysa birakin eski garin kaldrilmasini, Konyayi tam göbeginde, uzunlamasina ikiye bölen tren yolu istkametinde en az 10 yeni gar insaasina ve Konya banliyö hattina ihtiyac var.

Konya merkezi ikiye ayiran hat:



Konya havaalanini, Kasinhanini ve Cumrayi rayli sistemle merkeze ve yeni gara baglayacak olan, 60-65 km uzunlugunda bir banliyö hatti:



Böyle bir banliyö hattinin yapilabilirligide cok kolay, cünkü merkezde tren yolu istikameti boyunca raylarin iki yanindada cift serit yol bulunuyor. Bu yollari birer serite düsürmek yeterli.

Alt yapisi hazir, fazla masraf yapmadan, havaalanini, yeni gari, eski gari, Kasinhanini ve Cumrayi Konya merkeze baglayan, tramvayla kesistigi noktalardada mevcut tramvay hattiyla entegre, 65 kilometre banliyö hatti imkani varken, hazir 130 yillik otogari kaldirma fikride neyin nesi oluyor?


abdulaziz42
7 ay önce - Pts 14 Oca 2019, 04:56

Alıntı:
Alt yapisi hazir, fazla masraf yapmadan, havaalanini, yeni gari, eski gari, Kasinhanini ve Cumrayi Konya merkeze baglayan, tramvayla kesistigi noktalardada mevcut tramvay hattiyla entegre, 65 kilometre banliyö hatti imkani varken, hazir 130 yillik otogari kaldirma fikride neyin nesi oluyor?


Eski garı neden kaldırmak isteyelim ki? Burada tartışılan yüksek hızlı tren eski garı yine aktif olarak kullansın mı kullanmasın mı muhabbetidir. Yoksa zaten eski garı daimi kullanacak trenler var.


selimengin
7 ay önce - Pts 14 Oca 2019, 08:52

Alıntı:
Bir degil, iki degil, sayfalardir Bagdat tren yolunun baslangicini olusturan, 1890 yilinda insaa edilmis, merkezi konumdaki eski gar kaldirilsin muhabbeti almis, basini gitmis.

Burada kimse 1890 yılında yapılan tarihi gar binası yıkılsın demedi. Herkes şu anda gar binası olarak kullanılan hiçbir tarihi özelliği olmayan alüminyum kaplama yapılan külübeden hallice olan binanın yıkılmasını istiyor. Eski gar muhtemelen sadece konvansiyel trenler için kullanılacak ama bu haliyle bile yetersiz kalır. Bunun çözümü şu anda gar binası olarak kullanılan binanın tamamen yıkılıp iki katlı bir bina yapılsa o bile yeter. Üst katı idari bina olur. Alt katı ise tamamen yolculara ait olur. Böylece daha geniş bir bekleme salonu olur, Millet soğukta dışardaki banklarda beklemez.



Misafir 02b

7 ay önce - Sal 15 Oca 2019, 00:18

Kuşbakışı gerçekten de estetiği yok bu tren garının ama içi nasıl olur bilemem

Misafir c96

7 ay önce - Sal 15 Oca 2019, 00:35

Şehir içi raylı sisteme entegre olacağı vaat edildiğinde çok mutlu olmuştum. Eğer şu ana kadar gar binasının inşaatına entegre durak yapılmamışsa geçmiş olsun zaten, kalır öyle, ki inşaatın o kısmına yönelik hiç foto veya açıklama olmadı. Yürüyen merdiven gibi yamalı bohça çözümlerle idare edilir belki.



selimengin
7 ay önce - Sal 15 Oca 2019, 07:42

Alıntı:
Şehir içi raylı sisteme entegre olacağı vaat edildiğinde çok mutlu olmuştum. Eğer şu ana kadar gar binasının inşaatına entegre durak yapılmamışsa geçmiş olsun zaten, kalır öyle, ki inşaatın o kısmına yönelik hiç foto veya açıklama olmadı. Yürüyen merdiven gibi yamalı bohça çözümlerle idare edilir belki.

Yeni gar Tramvay kunduracılar durağına yakın zaten. Yürüme mesafesinde. Yalnız elmalı caddesine ve kunduracılar durağı taksi durağının oraya trafik lambası lazım.


Misafir 0e0

7 ay önce - Sal 15 Oca 2019, 07:50

Konvensiyonel trenler ile yht ayrılması hiç iyi olmadı. Arasında aktarma yapan yolcular vardı



selimengin
7 ay önce - Sal 15 Oca 2019, 08:02

Silinsin

En son selimengin tarafından Sal 15 Oca 2019, 08:05 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


selimengin
7 ay önce - Sal 15 Oca 2019, 08:03

Alıntı:
Konvensiyonel trenler ile yht ayrılması hiç iyi olmadı. Arasında aktarma yapan yolcular vardı
[quote]
Bunun için muhtemelen Karaman hattı açılıncaya kadar eski gar ile yeni gar beraber kullanılır yani hızlı tren bir süre daha eski gara uğrar. Karaman hattı açılınca zaten Karamana hızlı tren gideceği için eski garı transit geçebilir yada 1-2 dakikalık duraklama yapabilir.


Misafir 9f6

7 ay önce - Pzr 20 Oca 2019, 14:25

Estetik yok ama işlevsel gar



sayfa 32
« önceki   123 ... 3132333435   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM