Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
GkhanTR
6 yıl önce - Sal 20 May 2014, 16:00
İzmir'e Yerin Altına Vagon Otoparkı


Sevindirici ve oldukça akıllıca bir proje. Artık her şey yerin üstüne değil altına yapılmalı.



Eshot.gov.tr:
İzmir Büyükşehir Belediyesi, büyüyen metro sistemi ve genişleyen araç filosu için Halkapınar’da yer altı depolama tesisleri kuracak. Toplam 6 hattan oluşacak park alanında 110 vagon park edilebilecek. Tesislerin içine, araçların hareketli olarak yıkanmasını sağlayacak “otomatik tren yıkama sistemi” de kurulacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, proje çalışmalarını sürdürdüğü Evka 3 - Bornova Merkez ve Fahrettin Altay-Narlıdere İstihkam Okulu hatları ile daha da genişleyecek olan metro sistemine bir yandan araç temini yaparken diğer yandan da bu araçların depolama ve bakımları için yeni tesis kurma çalışmaları yürütüyor. Bu kapsamda 5’er vagonlu 2 adet tren setinin imalatları Çin’de sürüyor. Bunlara ilave olarak genişleyen metro ağında kullanılacak 85 vagonlu 17 adet tren setinin alınması için çalışma gerçekleştiriliyor.

Sunduğu hızlı, güvenilir ve konforlu yolculuk hizmeti ile İzmirlilerin vazgeçilmez toplu taşım aracı olan İzmir Metrosu’nda genişleyen filonun bakım ve depolanması için Halkapınar’da 110 vagon kapasiteli yer altı tesisleri kuruluyor. Tesisler, Atatürk Stadı önü ile Şehitler Caddesi’nden başlayıp Osman Ünlü Kavşağı ve Halkapınar metro depo alanına uzanan bölgede oluşturulacak. Bu kapsamda, söz konusu bölgede jeolojik etüt için sondaj çalışmaları ile uygulama proje çalışmaları sürdürülüyor.

Tesiste neler olacak?
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin inşa edeceği ve toplam 6 hattan oluşacak park alanında 110 vagon depo edilebilecek. Yeraltı araç depolama tesisinde ortamı havalandırmak ve herhangi bir yangın anında oluşan dumanı tahliye etmek için jet fanlı bir havalandırma sistemi oluşturulacak. Periyodik bakımın yapılacağı yükseltilmiş hatların bulunduğu bölüme araç ve parça bakımı yapmak üzere basınçlı hava sistemi kurulacak. Tesisin içinde araçların hareketli olarak yıkanmasını sağlayacak otomatik tren yıkama sistemi yapılacak. Periyodik bakım ünitesinde raylar üzerinde araçların çatılarına paralel olarak hareket edebilen seyyar çatı çalışma platformu oluşturulacak. Ulusal yangın yönetmeliklerine uygun olarak bina içi sulu yangın söndürme sistemi (dolap sistemi), sprinkler sistemi ve itfaiye dolum ağzı yapılacak.

Ayrıca yeraltı araç depolama tesisinde trenlerin konumunu belirleyen sinyalizasyon sistemi ile trenlerin enerjisini sağlayan 3. ray sistemi de tesis edilecek.[/quote]


arman1997

6 yıl önce - Sal 20 May 2014, 16:21

Hayırlı olsun. Acaba şu andaki depo ve bakım alanı ne olacak bir bilgi var mı?



uzay
6 yıl önce - Sal 20 May 2014, 18:30

Şu anda ki depo ve araç gereçlere ek olarak yapılacak bu depo . Yani Metronun uzanan hattına ek alınacak araçlar için mevcut deponun kapasitesine ek yapılmış olacak .

burak_gultekin
6 yıl önce - Çrş 21 May 2014, 01:00

Benim anlamadığım nokta bu caddenin altından Otogar metro hattı geçmeyecek miydi; bu söylendiği gibi cadde altına yapılırsa o hat nerden geçecek?

Relax 35
6 yıl önce - Çrş 21 May 2014, 09:46

Alıntı:
Benim anlamadığım nokta bu caddenin altından Otogar metro hattı geçmeyecek miydi; bu söylendiği gibi cadde altına yapılırsa o hat nerden geçecek?

Geçecek zaten ama kocaman cadde yatay olarak değil dikey olarak yaparlar yani eni çok büyük olmaz boyu büyük olur.

Zaten yapılan açıklama da bunu gösteriyor eni değil boyu uzun olacak.

Otogar Metro ve YHT hattı soldan gider sağ tarafında da vagon parkı olur.

Otogar Metro hattının son istasyonu da halkapınar 1 otobüs peronlarının altında olacak. YHT hattı da bunun hemen yanından sola dönüş yapıp mevcut izban hattının altından basmaneye gidecek.



Umut H
6 yıl önce - Çrş 21 May 2014, 10:36

Fotoğrafın çekildiği yer, İzmir'de trafiğin yer altına alınması gereken 10 yerden biridir muhtemelen. Orada karayolu alt geçidi bir çok sorunu çözer.

Ama oraya "alt geçit" değil de, yer altı istasyonu yapılırsa, gökdelenler de geldikten sonra oradaki sorun kangrenleşir.

Alakasız not :

1) Gaziemir'dekilere benzer şekilde, Karabağlarda 2 karayolu alt geçidi
2) Karşıyaka İskelesinin önünde bir karayolu alt geçidi
3) Halkapınar Alaybey arasında insanları denizle buluşturmak için 2 ya da 3 tane kısa mesafeli karayolu alt geçidi.

Çok mu maliyetli bunlar yahu?


Misafir 8c1

5 yıl önce - Çrş 01 Nis 2015, 01:36

Uygulama projesi tamamlanmış, yapım ihalesi çalışmaları devam ediyormuş.

ural karaca
5 yıl önce - Çrş 01 Nis 2015, 12:30

Proje en başında bu şekilde yapılmalıydı zaten.Kötü bir örnek olacak aslında ama İzban yapılırken araçların depo ve bakımlarının gerçekleşecegi Çigli Bakım Merkezi şu anda şehrin göbeginde kaldı,daha on sene önce planlanan bir proje için bu kadar kısa sürede sınırlara ulaşmak aslında projelerde ne kadar kısa vadeli düşündügümüzün güzel bir örnegi.Benim merak ettigim konu tesis bütünüyle mi yer altına alınacak,yoksa sadece otopark kısmımı olacak?Bana kalırsa yapılması gereken bütün tesisi yeraltına alıp TCDD'nin loko atölyesini de taşıyarak sıkışan Halkapınar yapılarının ortasına yeşil alan bırakılmasıdır.

ahmetcan1912

5 yıl önce - Çrş 01 Nis 2015, 18:06

Sen yazdınya hemen biri görüp avm yapsın der

Misafir 29a

5 yıl önce - Çrş 01 Nis 2015, 21:27

Aslında cok mantikli. Izmir in birlestiği nokta. Tam bir avm için. Hatta ESHOT garaji dahil devasa bir avm o bölgeye modern hava katar. Ayrica Izmir de optimum dışında ciddi bir avm yok
Izmir de avm ve gelişim düşmanlıği var. Eminim ki 500 sene önce bu zihniyet olsaydi kapali çarşi yerine tarla arsa sahibi olurduk



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege