Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
ERTUĞRUL
4 yıl önce - Çrş 07 Oca 2015, 15:07

Alıntı:
acaba viyadüklerde buzlanmayı engellemek amacı ile asfalt içinde ısıtıcı resistanslar olacak mı?

Güzel bir tespit ve talep.
Bununla ilgili bir sorum olacak.Otoyollarda hemen her yıl asfalt yenilemesi yapılıyor.Isıtıcı olan yollarda her yenilemede bu ısıtıcılar yenileniyor mu , yoksa ısıtıcılar , yenilenen kısmında daha altında mı kalıyor acaba?


Gorkem.

4 yıl önce - Çrş 07 Oca 2015, 15:18

ısıtıcı dediğiniz olay resistans.hani eskiden ısıtıcılar vardı da içinde elektrik teli gibi tel kızarırdı ve ısınırdı işte onun gbi düşünün.
ben ülkemizde ısıtıcılı bir otoyol bilmiyorum acıkcası ama sanki Bolu dağı tüneli yolunda olacağı konusunda açıklamalar vardı ama yapıldı mı yapılmadı mı bilmiyorum.

bu sistem asfaltın altında oluyor. son kat asfaltın altında. son kat asfalt 4 - 5 cm kalınlığında olduğunu düşünelim.
ve ısıtıcılı asfaltın bozuk yerlerini yenileyeceğinizi.
şimdi asfalt kazıyıcılar var biliyorsunuz hani kazıyor ve biryandan da paletli hat ile kamyona döküyor kazıdıklarını.
şimdi onun bu bozuk aslfaltı kazırken bu resistanslara zarar vermeme olasılığı sizce kaç?

bence 0 ( sıfır)

yani bu yöntemle kesinlikle resistanslar zarar göüyordur ve tabiiki yeniden yapılması veya tamir edilmesi gerekir.
ama bu benim sadeec yorumum ülkemizde ve dünyadaki uygulamaları ve tamir uygulamaları nasıl tam bilemiyorum



Cemoli D18
4 yıl önce - Çrş 07 Oca 2015, 15:25

Her yere yapılmaz bu zaten.
Alttan ısıtmalı yol olacak ve karın çok olduğu yerde yapılması uygun olur.
Önemli geçişler, karın o yol üzerinde uzun süre kaldığı geçitlerimiz de bunu yapmak iyi olur.
İnsan hayatının maliyetinden daha önemli değil bu durum...
Kesintisiz ulaşım, kazasız ulaşım için şart bu...


Gorkem.

4 yıl önce - Çrş 07 Oca 2015, 15:34

tabiiki haklısnız ama bazı gerçekleri unutmayın ülkemizdeki, yoksa tabiiki ben de yapılmasından yanayım...

alihanmalan
4 yıl önce - Çrş 07 Oca 2015, 15:36

Alıntı:
bu sistem asfaltın altında oluyor. son kat asfaltın altında. son kat asfalt 4 - 5 cm kalınlığında olduğunu düşünelim.
ve ısıtıcılı asfaltın bozuk yerlerini yenileyeceğinizi.


Son kat asfalt yerine daha alt tabaka asfalta koyulabilir mi ? Koyulursa asfalt yenileme işleminde son tabaka kazınırken zarar görmeyebilir



ERTUĞRUL
4 yıl önce - Çrş 07 Oca 2015, 15:39





http://www.melihgokcek.com/proje-detay/kuzey-anka ...yol-2.html

Bir örneği Ankara'da yapılmış.Rezistansların üzerine beton kaplıyorlar .Böyle olunca asfalt değişimlerinde rezistans değişmesi gerekmiyor diye tahmin ediyorum.


Cemoli D18
4 yıl önce - Prş 08 Oca 2015, 03:44

Melih başkan yaptı bizde yapalım

DeepestSea

4 yıl önce - Prş 08 Oca 2015, 05:12

Bu projeyi hatirliyorum.Donmaz diyip yaptiklari viyaduk donmustu.Haberlerde baya bi dolasmisti..

Gorkem.

4 yıl önce - Prş 08 Oca 2015, 09:27

sen zaten o kabloları yani resistasnları betonun içine gömersen nasıl bir sıcaklık etkisi alabileceğini sanıyorsun ki.
amaç korumak tamam onun için betonlanmış ama bence başka bir çözüm bbulunmalıydı bu sefer de ısı etkisi azaltılmış.

Melih Başkan yapmış ama iyi analiz edememiş sanırım...


alihanmalan
4 yıl önce - Prş 08 Oca 2015, 15:25

Alıntı:
sen zaten o kabloları yani resistasnları betonun içine gömersen nasıl bir sıcaklık etkisi alabileceğini sanıyorsun ki.
amaç korumak tamam onun için betonlanmış ama bence başka bir çözüm bbulunmalıydı bu sefer de ısı etkisi azaltılmış.

Melih Başkan yapmış ama iyi analiz edememiş sanırım
Isıyı daha çok ileten bir beton türü varsa o tür bir beton kullanılmış olabilir mi acaba ? Yada o resistantların ısı verme kapasitesi yüksektir bu yüzdende sıkıntı yaratmayadabilir



sayfa 4
« önceki   12345 ... 181920   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM