Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara metrosu: M2 Koru-Kızılay hattı [ANK]
123 ... 838485   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Tunç D.
4 yıl önce - Cmt 15 Mar 2014, 10:59
Ankara metrosu: M2 Koru-Kızılay hattı [ANK]


Alıntı:
Yapım çalışmalarına 27.09.2002 tarihinde başlanan Kızılay-Çayyolu Metro Hattı Bina ve İnşaat çalışmaları üç aşamalı olup,toplam 16.590 metre hat ve 11 istasyondan oluşmaktadır. Bu hattın birinci aşaması Söğütözü (AŞTİ)-Ümitköy, ikinci aşaması Söğütözü-Necatibey, üçüncü aşaması da Kızılay-Çayyolu 2 arası inşaat tamamlama işleri olarak projelendirilmiştir.

Bina ve inşaat çalışmaları Nisan 2011 tarihine kadar Kurumumuzca yürütülmüş olup, kalan işlerin tamamlanması için Ulaştırma Bakanlığına 25.04.2011 tarihinde yapılan protokol ile devir edilmiştir. Bu hattın tamamlama çalışmaları için ilgili Bakanlıkça 13.12.2011 tarihinde ihale ve 09.02.2012 tarihinde sözleşmesi yapılarak çalışmalara başlanılmıştır. 13 Mart 2014 tarihinde hizmete açılmıştır.

Kızılay-Çayyolu hattının Ulaştırma Bakanlığına 25.04.2011 tarihinde yapılan protokol ile devir edilmeden önceki gerçekleşen aşamaları aşağıdadır.

1. AŞAMA (AŞTİ- ÜMİTKÖY)
Söğütözü (AŞTİ)-Ümitköy istasyonları arasında 27.09.2002 tarihinde başlanan hattın bina ve inşaat işleri, 8.600 metre Metro Hattı ve 6 istasyondan oluşmaktadır. Bu hattın Bina ve inşaat işleri tamamlanmıştır.

2.AŞAMA (NECATİBEY-SÖĞÜTÖZÜ)
Söğütözü-Necatibey istasyonları arasındaki 3.106 metre hat ve 1 istasyondan oluşan bu hattın bina ve inşaat çalışmalarına 08.04.2003 tarihinde başlanmış ve 25.04.2011 tarihinde yapılan Protokolle Ulaştırma Bakanlığına devredilmiştir.

3.AŞAMA (KIZILAY – KORU ARASI TAMAMLAMA İŞİ)
Kızılay-Çayyolu-2 istasyonları arası arasındaki toplam 16.590 metrelik Metro Hattında eksik kalan 4.884 metre hat ve 4 istasyondan oluşan bina ve inşaat yapım çalışmalarına 10.03.2005 tarihinde başlanmış ve 25.04.2011 tarihinde Yapılan protokolle Ulaştırma Bakanlığına devredilmiştir.


Kaynak : ego.gov.tr

İstasyonlar ;

Kızılay (Yer altı-Hem orta hem kenar platform)



Necatibey (Yer altı-Orta platform)
Milli Kütüphane (Yer altı-Kenar platform)
Söğütözü (Yer altı-Orta platform)
MTA (Yer altı-Orta platform)



(+)


ODTÜ (Yer altı-Orta platform)



(+)


Bilkent (Yer altı-Orta platform)




(+)


Tarım Bakanlığı - Danıştay (Yer altı-Orta platform)
Beytepe (Yer altı-Orta platform)



(+)


Ümitköy (Yer altı-Orta platform)
Çayyolu (Yer altı-Orta platform)
Koru (Yer altı-Orta platform)

M2 Çayyolu - Kızılay hattı kullanılarak Koru istasyonundan Kızılay istasyonuna 25 dakikada ulaşılabilecektir,yıl sonuna kadar hat Kızılay-Koru istasyonları arasında işleyecektir,yıl sonunda ise OSB-Törekent ile Koru istasyonları arasında kesintisiz ulaşım sağlanacaktır.

  (+)

Fotoğraflar EGO'nun Web sitesinden alıntıdır,tuğrasız yükleyince belli olmadığı için tuğralı yükledim mecburen.Gerekirse silinebilir.

Fotoğraflar güncel değildir.


Erdem Taşlıca

4 yıl önce - Cmt 15 Mar 2014, 11:53

Yeni başlığa ilk fotoğrafımı ekleyeyim.

(+)


Emre Bey'in diğer başlıktaki sorusuna da buradan cevap vereyim:
Alıntı:
Erdem Bey fotoğraflar için teşekkürler, yalnız bir şey dikkatimi çekti ortalıkta hiç yolcu görünmüyor, siz mi fotoğraf çekerken görüntüde insanlar olmasın diye uğraştınız yoksa gerçekten yolcu mu yok? İstasyonlar tenha mıydı?


Fotoğraf çekerken görüntünün kapatılmaması için genellikle insanların fazla olmamasını tercih ediyorum. Örneğin o başlıktaki ilk fotoğrafı çekmeye niyetlendiğimde istasyondan yoğun yolcu çıkışı oldu, millet dağıldıktan sonra çektim. Hat genel olarak M3'e göre biraz tenha olsa da öyle abartılacak cinsten de değildi, normal bir yolcusu var.


Barış Uğurlu
4 yıl önce - Cmt 15 Mar 2014, 12:14

Bu sabah saat 10 civarı metro Kızılay'da peronda beklerken vagonların bir anda kapıları kapandı, içerideki tüm ışıklar söndü. Yaklaşık yarım dakika sonra ışıklar geri geldi, kapılar açıldı. Daha sonra Milli Kütüphane istasyonunda durunca birkaç kez kapı açılma sesi geldi; ama kapılar açılmadı. Sonra da tren Söğütözü istasyonuna doğru hareket etti. Milli Kütüphane'de inecekler ve buradan binecekler mağdur oldu. Durak anonsları yapılmadı, yaşlı insanlar nerede olduğumuzu takip etmekte zorlanıyorlardı. İstasyonlar epey loş olduğu için levhalar vagonlardan zor okunuyordu. Aynı şekilde kapı üzerindeki ışıklı sistem de çalışmıyordu, hangi istasyonda olduğumuzu gösteren. Bir an önce bu tür aksaklıklara yol açan etmenler giderilir umarım.



Tunç D.
4 yıl önce - Cmt 15 Mar 2014, 12:16

Alıntı:
Bu sabah saat 10 civarı metro Kızılay'da peronda beklerken vagonların bir anda kapıları kapandı, içerideki tüm ışıklar söndü. Yaklaşık yarım dakika sonra ışıklar geri geldi, kapılar açıldı. Daha sonra Milli Kütüphane istasyonunda durunca birkaç kez kapı açılma sesi geldi; ama kapılar açılmadı. Sonra da tren Söğütözü istasyonuna doğru hareket etti. Milli Kütüphane'de inecekler ve buradan binecekler mağdur oldu. Durak anonsları yapılmadı, yaşlı insanlar nerede olduğumuzu takip etmekte zorlanıyorlardı. İstasyonlar epey loş olduğu için levhalar vagonlardan zor okunuyordu. Aynı şekilde kapı üzerindeki ışıklı sistem de çalışmıyordu, hangi istasyonda olduğumuzu gösteren. Bir an önce bu tür aksaklıklara yol açan etmenler giderilir umarım.


Hat daha yeni açıldığı için böyle aksaklıkların görülmesi normaldir,hat tam olarak rayına oturunca böyle sıkıntılar yaşanmayacaktır.


ibrahim tezgel
4 yıl önce - Cmt 15 Mar 2014, 12:40

Metromuz hayırlı olsun öncelikle. Ancak iki sorum var birincisi bana biraz yavaş gidiyor gibi geldi seferler yeni başladığından ve sinyalizasyon vb konular halen tam tamamlanmadığından mı acaba ? İkinci husus olarak acaba koru istasyonunun çevresine bir araç park yeri yapılması düşünülüyor mu? Ancak o zaman anlamını bulur çünkü çayyolunun bir bölümüne ve bilhassa yaşamkente çok uzak kalıyor koru durağı.

emre yildiz
4 yıl önce - Cmt 15 Mar 2014, 12:57

Alıntı:
Metromuz hayırlı olsun öncelikle. Ancak iki sorum var birincisi bana biraz yavaş gidiyor gibi geldi seferler yeni başladığından ve sinyalizasyon vb konular halen tam tamamlanmadığından mı acaba ? İkinci husus olarak acaba koru istasyonunun çevresine bir araç park yeri yapılması düşünülüyor mu


- Eryaman metrosu da yavaş gidiyor, sanırım ilk başlarda emniyet amaçlı olarak yavaş gidiyorlar, zamanla Batıkent metrosunun hızına ulaşacaklardır.

- Koru istasyonunda 100 araçlık otopark varmış, ama yetersiz olduğundan bahsediliyor, ki son durak olması nedeniyle 200-250 araçlık bir otopark yapsalardı daha iyi olurdu...



Erdem Taşlıca

4 yıl önce - Cmt 15 Mar 2014, 13:23

Dün öğlen saatlerinde Koru istasyonu otoparkı:

(+)


Bir de istasyon girişinin arkasında bir otopark var:

(+)


can_ank
4 yıl önce - Cmt 15 Mar 2014, 17:39

Çayyolu Metrosu besleme hatları EGO sistemine eklenmiş.

Konutkent, Yaşamkent gibi bölgelerin dışında Yapracık, Turkuaz, Temelli gibi bölgelere de metro ringi açılmış görünüyor. Devreye ne zaman alınacaklar bekleyip göreceğiz.


ibrahim tezgel
4 yıl önce - Cmt 15 Mar 2014, 19:23

Bugün o tarafa doğru yürüyüş yaptım. Gerçekten çok ciddi bir otopark ihtiyacı göze çarpıyor. Zira insanlar araçlarını yol kenarına koymak zorunda kalmış. Acaba arkadaki otoparktan haberdar değiller mi diye o tarafa doğru da yürüdüm, orada da yer yoktu. Bir an önce ilave otopark yapılmalı kesinlikle.

  (+)


Burak722
4 yıl önce - Cmt 15 Mar 2014, 20:11

Fotoğraflar için arkadaşlara teşekkürler. 3'lü vagon gidiyor değil mi bir değişiklik yok onda bir sorum daha olacak fotoğraflarda raylar döşeli gözükmüyor tek hattan mı gidiş var diğer hatta neden ray yok ?



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 838485   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet