1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2  |
 |
Serkan Berk
9 yıl önce - Çrş 12 Şub 2014, 14:01
Ne kadar saçma !
Yer üstünde giden küçük tramvaylarla oluşturulmuş bir hat olsa neyse
3,5 km için yerin kat kat altını delmek ne kadar mantıklı?
o kadarcık mesafe için ticari taksi dururken ona kim biner?
Zaten Ankaray hattı, Maltepe'den geçiyor. Karşısına Hızlıtren Garı yapılacak. Yürüme mesafesinde!
En son Serkan Berk tarafından Çrş 12 Şub 2014, 14:04 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
|
 |
Ömer YILMAZ
9 yıl önce - Çrş 12 Şub 2014, 14:03
Alıntı: |
Yer üstünde giden küçük tramvaylarla oluşturulmuş bir hat olsa neyse
3,5 km için yerin kat kat altını delmek ne kadar mantıklı?
o kadarcık mesafe için ticari taksi dururken ona kim biner? |
Tramvayı, trafiğin ortasından nasıl geçireceksin?
Taksiyle herkes gidemez. Parası olan da tercih etmeyebilir metro varken!
|
 |
Serkan Berk
9 yıl önce - Çrş 12 Şub 2014, 14:10
Alıntı: |
Tramvayı, trafiğin ortasından nasıl geçireceksin? |
Çok basit. Kızılay-Gar arası kim uğraşır?
Kızılay - Ulus,,, Arası Projelerim var. Otobüslerin Atatürk Bulvarı'na girişini kapatıp, ulusta bu tramvay hattına yolcuları bırakacak, kızılayda inip diğer otobüslere binecek!
Sonuç: Otobüs trafiği kalkmış olacak. Yani bedava olmuş olacak...
En son Serkan Berk tarafından Çrş 12 Şub 2014, 15:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi
|
 |
mehmetakif06
9 yıl önce - Çrş 12 Şub 2014, 14:19
Söylendiği gibi yeni değil zaten mevcut keçiören metrosu devamı olarak düşünülüyorsa çok yerinde ve faydalı keçiören ile direk bağlantılıysa zaten başınn beri olması gereken olmuş olur. ama alakasız ekstra bir hatsa keçiörenden de aktarmalı olarak buna biniliyorsa kötü olur.
Bu hattın yapılacak olması keçiören metrosunu geciktirirmi acaba.
|
 |
Serkan Berk
9 yıl önce - Çrş 12 Şub 2014, 15:09
Keçiören metrosuyla alakalı olması lazım bu açıklama!
Atatürk kültür merkezi durağından sonra
Ankara arena salonun yanından geçip TCDD genel müdürlüğünün solunda Gar durağı olması lazım
Sonra ki durak Maltepe Ankaraya çıkıyor galiba. tren yollarının altından, ankragücü tesislerinin alt yanından geçer.
Maltepe istasyonundan İster Aştiye - İsterse Kızılaya Aktarma SÜPER Bİr bir şekilde sağlanır!
Aynı şekilde Kızılay'dan binersin Ankaray'a. Maltepe durağında inersin. Maltepede durağından Keçiören Metrosuna binersin. Önündeki durak Zaten Gar... Gar'dasın.
Teknik açıdan Mantıklı yazanlara kulak verin...
-Maltepe
-Gar
-AKM
-ASKİ - MİA
-Dışkapı
-Meteoroloji
-Belediye
-Mecidiye
-Kuyubaşı
-Dutluk
-Gazino
işte olay bu!!!!! 
|
 |
isa Arnms
9 yıl önce - Çrş 12 Şub 2014, 15:50
Kızılay - gar metrosu keçiören metrosundan bagımsızsa 10 yıl sonra ancak yapılır.
Yapılacaklar yaptıktıklarının teminatıdır.
|
 |
onurnazliaka
9 yıl önce - Çrş 12 Şub 2014, 19:13
Normalde yapılmayan işler, projeler için bir eleştiri getirmemiz gerekirken şimdi yapılması düşünülen bir proje için eleştiri getiriyoruz. Bu işte bir tezat var ya, anlamadım. Anlayan beri gelsin.
Projesi bile kulağa hoş gelen Gar-Kızılay hattı güzel bir gelişme. Hatırlanırsa Keçiören metrosunun ilk hali AKM'de bitecek, buradan Törekent-Çayyolu metrosuna aktarma olacaktı. Ancak bu durumun büyük sıkıntı oluşturacağı gerçeği görüldüğünden hat Ankara Garı'na uzatıldı. Böylelikle hem Keçiören parkuru için ciddi yolcusu bulunan Gar kesimine doğrudan ulaşım sağlandı hem de Ankaray'la bağlantı gerçekleştirildi. Ama buraya yapılacak bir metro hattı da yetersiz kalacaktı. Daha evvelden yani bundan 3-4 sene önce Genelkurmay'a metro olarak düşünülen proje sonunda olgunlaşarak Kızılay'a bağlantı halini aldı.
Proje çok yerindedir, doğrudur. Tartışmıyorum bile. Masrafı falan hiç önemli değil. Belki 3,5 km metro için, hele ki şehir merkezinde binaların altında giden bir metro için ciddi para gidecek ama bugün gidecek para yarınki pişmanlıkları engelleyecek. Gar-Kızılay hattı küçük ama işlevsel bir nitelik taşıyacak. Keçiören'den gelenlerin büyük çoğunluğunun Kızılay'a gittiğini biliyoruz. İşte bu yolcular Çayyolu-Törekent metrosunu da kullansa, Başkentray'ı da kullansa, Ankaray'ı da kullansa sıkıntı olacaktı. Şimdiyse müstakil bir hatları olacak.
Bu hattın yapımıyla birlikte Keçiören'den Ulus ve Sıhhıye'ye gidenler Çayyolu-Törekent metrosuna aktarma yapabilir. Tandoğan, Aşti yönü YHT Garı'ndan Ankaray'a geçebilir. Sincan, Mamak yönü YHT Garı'ndan aktarma yapar. Kızılay zaten ulaşacağı yere doğrudan ulaşır. Ayrıca bu hatla Gar yolcularının da ulaşımı da ciddi bir biçimde kolaylaşacak.
Gelelim hat Kızılay'a nasıl ulaşacak sorusunun cevabına. Tahminimden oluşan haritasını şöyle çizeyim:
(+)
Yani hat Gar'dan sonra Altınsoy Caddesi'ni takibedecek, Adliye yanından karşı tarafa geçecek, burada Adliye yanında durak yapacak. Bu durak Sıhhıye durağına hepi topu 150 metre olacak. Hatta alttan tıpkı AŞTİ'de olduğu gibi yürüyen bant beklenebilir. Karşıda da Toros Sokak-Sezenler-İzmir Caddesi şeklinde ilerleyip İzmir Caddesi sonunda, Kızılay ortak istasyonuna çok yakın bir noktada sonlanacak. 
|
 |
seataç
9 yıl önce - Çrş 12 Şub 2014, 19:19
Söylenen hat, 1. aşamada Kızılay - Gar olarak ve ileride Esenboğa Raylı sistemine entegre olacak şekilde önceden yapılabilir. İkinci aşamada Esenboğa raylı sistemiyle birlikte Gar, Hacı Bayram, Dışkapı Aydınlıkevler... Esenboğa şeklinde devam edebilir. Bu durumda Aşti, Gar ve Havaalanı birbirine bağlanmış olur. Bu yeni Hat Esenboğa- Kızılay hattı olur diye aklımdan geçti.
|
 |
onurnazliaka
9 yıl önce - Çrş 12 Şub 2014, 19:40
Alıntı: |
Söylenen hat, 1. aşamada Kızılay - Gar olarak ve ileride Esenboğa Raylı sistemine entegre olacak şekilde önceden yapılabilir. İkinci aşamada Esenboğa raylı sistemiyle birlikte Gar, Hacı Bayram, Dışkapı Aydınlıkevler... Esenboğa şeklinde devam edebilir. Bu durumda Aşti, Gar ve Havaalanı birbirine bağlanmış olur. Bu yeni Hat Esenboğa- Kızılay hattı olur diye aklımdan geçti. |
Bakanlığın Esenboğa hattını Keçiören'den makasla ayırma düşüncesi var. Melih Gökçek'in de hattı Siteler'den götürme düşüncesi var. Ancak en doğrusu Esenboğa metrosunun dümdüz gitmesi. Nasıl ki Çankaya'dan çıkan biri Esenboğa'ya gitmek için 30 km dümdüz gidiyorsa bu metro da dümdüz gitmeli. Esenboğa'dan çıkmalı, Kuzey Ankara'da eğimi def etmek için gerçekten çok derinden kazılmalı, İrfan Baştuğ üzerinden Heykel-Opera-Sıhhıye'ye gelmeli. Zaten Sıhhıye'ye kadar engel yok, Sıhhıye'de metro hattı adliye önünden giriş yapıyor. Burada da Abdi İpekçi Parkı altından Mithatpaşa Caddesi'nde Kızılay durağı yapılabilir örneğin.
Kısacası Esenboğa ve Keçiören ayrı olmalı. Geçen günlerde Tiflis'e gittim. Orada metro hattında aktarma büyük çile. Dikey hat için insanlar 200 metre kadar yürüyor metroda ve sistem aktarma yüzünden oldukça kilitleniyor. İstanbul'da da aktarma olayı var ama orada sistemler güzel ayarlanmış, aktarma o denli sorun olmuyor. Ama bir metro rayına 2 hat sığdırmaya ve Esenboğa'yla Keçiören'i birleştirmeye kalkarsak büyük sıkıntı yaşarız.
|
 |
sabritekin
9 yıl önce - Çrş 12 Şub 2014, 22:38
Bu hat K.Ören Metrosu bünyesinde olacak ve projelendirme çalışmaları Yüksel Proje tarafından 2013 yılı başlarında başlanmıştı. Yapım ihalesinin ise mevzuat çerçevesinde yeni bir ihale olarak gerçekleştirilmesi gerekiyor. Kızılay'daki saplama noktası da Güvenpark olacak diye biliyorum.
|
 |
sayfa 2  |
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
|