Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Batuhan42
7 yıl önce - Cmt 28 Arl 2013, 22:59
Konya - Mersin Taşucu Limanı Hızlı Tren Hattı Projesi


Yıllardır konuşulan Konya'yı en yakın mesafeden limana bağlama projesi çok yavaş ilerlemektedir.
Projenin bölgeye ve ülke ekonomisine katkıları
1-Proje ile Konya ve Ankara Organize sanayileri en kısa mesafeden taşucu limanına bağlanacaktır.
2-Silifke, Erdemli bölgesi ile içanadolu turizm bağlantısı yapılacaktır. Turizm patlaması yapacaktır.
3-Ankara ve İstanbul yaş meyve ve sebze ihtiyacı en kısa sürede karşılanacak, tazeliğini yitirmeden, Vitamin değerini kaybetmeden, Ankara ve İstanbul AVM ve sebze meyve hallerinde yer alacaktır. karayolu taşımacılığından kaynaklanan yüksek nakliye fiyatları, sebze meyve fiyatlarında %30 oranında ucuzlama sağlayacağı gibi rekabetide artıracaktır. Hal birilerinin tekeline giremeyecektir.
4-Silifkeden feribotlarla Kıbrıs bağlantısı yapılacaktır.
5-Ülke turizmi Ege ve Antalya'ya hapsolmaktan ziyade daha geniş bir alana yayılacaktır. Buda ülke turizmini yıllık 40 milyondan uzun vadede 100 milyona çıkmasına katkı yapacaktır. Türkiye dünya turizminde söz sahibi olacaktır. Maalesef Anamur-Erdemli arası ulaşım problemi nedeniyle yeterince ülke turizmine katkı sağlayamıyor. Bu değerli sahiller ekonomiye kazandırılamıyor.
6-Anamur-Erdemli arası sahillerinin ve yerleşim birimlerinin gelişmesi ve turizmi ile de milyonlarca işsize yeni iş kapısı olacaktır.
7-İlerde bu hattı Taşucu'ndan Mersine kadar uzatmak için hattın alt yapısı hazır olacaktır. Böylece uzun vadede 2071 hedefleri doğrultusunda Taşucu'ndan Alanya'ya kadar uzatıp, Akdeniz hızlı tren hattı projesinin yolunuda açacaktır.
8-Hattın zaten bir kısmı Konya Gaziantep demiryolu projesi kapsamında, Konya-Karaman arası yapıldığından geriye sadece Karaman-Taşucu limanı arası kalmaktadır.

Bu konuda değerli yorumlarınızı bekliyorum.


egemenertas33
7 yıl önce - Pzr 29 Arl 2013, 00:02

Yapılması düşünülen yüksek standartlı Konya-Mersin demiryolu projesi mevcut hattın yanından gidecek malesef.Keşke Karaman-Taşucu(Silifke) arası düşünülseydi Mersinin batısı demiryolu ağına kavuşur ve yukarıda yazdıklarınız gerçek olurdu:(

Batuhan42
7 yıl önce - Pts 30 Arl 2013, 22:30

Konya ve Karaman'ın gerçek bir yatırım üssü haline gelebilmesi, dünya ticaretinin yaklaşık % 90'ının gerçekleştirildiği denizyoluna hızlı ve düşük maliyetli bağlantı sağlanmasıyla mümkün olabilecektir. Konya'yı Mersin limanına bağlayan mevcut demiryolu 388 km. uzunluğundadır. Ancak Konya-Taşucu arası karayolu ile 275 km. mesafededir. Karaman'dan sonra Taşucu limanına bağlayan yeni bir demiryolu yapılması halinde bu mesafe yaklaşık 110 km. kısalacaktır.



(+)

Kaynak:
http://www.tr52.org/d/doc/42-ulastirma-sektor-raporu.pdf



Batuhan42
6 yıl önce - Prş 07 Ağu 2014, 23:46

MEVKA, Ulaşım Bölge Planını Hazırladı

Mevlana Kalkınma Ajansı 2014-2023 Bölge Planı kapsamında bölgesel rekabetin geliştirilebilmesi için Ulaştırma ve lojistik sektörünün iyileştirilmesini temel öncelikleri arasına alarak bu konuda önemli hedefler belirlemiş durumda. Konya Karaman Bölgesinin bir ekonomik gelişme koridoru haline getirilmesi tasarlanıyor. Haliyle bu senaryo güçlü bir ulaştırma ve lojistik altyapısına olan ihtiyacı da beraberinde getiriyor.
Konuyla ilgili olarak MEVKA’dan yapılan açıklamada, “Bölge Planı Konya-Karaman bölgesi için özellikle dış ticaret açısından önem arz ediyor. Mersin Limanı’nın orta ve uzun vadede kapasitesini dolduracağı ve yine orta vadede, Konya Merkez ile Mersin Taşucu arasında lojistik faaliyetlerinin özellikle güney ve doğu ülkelere yönelik olarak yapılan ticaret için artması amacıyla Konya-Karaman ve Taşucu arasında lojistiği önceleyen demiryolu hattının projelendirilerek gerçekleştirilmesinin orta ve uzun vadede bir ihtiyaç olduğunu ortaya koyuyor..

Mevcut Konya-Mersin hattının çift hatlı olarak yenileniyor olması bölgemizin lojistik ihtiyacını önemli ölçüde karşılıyor olacaktır. Ancak 2023’teki ülkenin ve Mersin Limanı irtibatlı bölgelerin toplam yük ve lojistik ihtiyaçları düşünüldüğünde Taşucu’nun lojistik amaçlı bir limana uygun yatırımlarla hizmet verir olması ihtiyacı ortaya çıkacak görünmektedir. Mersin İlindeki lojistik çevrelerinin yaptığı çeşitli çalışmalar da bu görüşü desteklemektedir. Bu alternatif güzergahın orta ve uzun vadedeki ihtiyaç algısı, yatırım maliyeti ile alakalı fizibilitelere bakışı da etkileyeceği düşünülebilir. Bölgenin güneyindeki yerleşimlerin erişilebilirliğini de artıracak olan bu alternatifin, ulaşım maliyetlerinin kara yolu üzerinden azaltılması ve dolayısı ise bölgede yatırımın cazibesinin de aynı oranda artmasını sağlayacaktır

2014-2023 Bölge Planına göre Konya Taşucu hattının çalışma prensibi aynı zamanda gümrüklemenin geri sahada yapılacağı bir "karalimanı" şeklinde de kurgulanabilir. Nitekim bu konuda başarılı bir uygulama örneği olan Zaragoza Barselona ilişkisinde günümüzde bu yöntem ile gümrükleme demiryoluna yüklendiği noktada yapılmakta, böylelikle yükün daha organize ve hızlı şekilde varış noktası ile buluşması sağlanmaktadır. Öte yandan Plan Konya Karaman Bölgesinin dış ticaretinde özellikle orta Avrupa ile olan ilişkinin daha hızlı ve organize şekilde yapılmasını adına Batı Anadolu Lojistik Organizasyonu (BALO) olarak adlandırılan oluşuma entegre olması gerektiğini vurguluyor. Konya’da hayata geçirilecek olan Lojistik köy Projesinin tüm bu ulaşım önerileri ile birlikte ele alınması ve çok modlu ulaşım sistemleri ile birlikte kurgulanması planın üzerinde durduğu bir diğer konu. Hızlı Tren Bağlantıları Konya Karaman’ın Ulusal Düzede Erişilebilirliği Açısından Önemli Fırsatlar Sunuyor. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Sayın Lütfi Elvan Antalya-Konya, Aksaray-Nevşehir ve Kayseri hızlı tren projesini hayata geçireceklerini ve 2014 yılında uygulama projesini yapacaklarını, bunu yatırım bütçesine aldıklarının müjdesini verdi. Yolcu taşımacılığı açısından da bölge planı önemli tespitler içeriyor. Plana göre Merkezi düzeyde hazırlanan Bölgesel Gelişme Ulusal Strateji dokümanında da Konya Karaman Bölgesi’nin ülkenin yükselen bir endüstriyel büyüme odağı olarak ele alınması bu bölgenin İstanbul Ankara ve İzmir gibi Metropol kentlerle ulaşım ilişkilerinin kuvvetlendirilmesi gerekiyor. Ulaştırma Bakanlığı tarafından 2023 vizyon projeleri kapsamında tanımlanan ulaşım yatırım hedeflerinden birisi olan Konya Antalya hızlı tren projesi, öncelikle etkilediği bölgelerin yük hareketliliğini güçlendireceği gibi, bölgenin turizmden sağladığı gelirinin yükseltilmesi noktasında da olumlu katkı yapacak, bölgenin erişilebilirliğini ve dolayısı ile ziyaret sayısını daha yüksek rakamlara taşıyacaktır. Plana göre Antalya bağlantısının yanı sıra, yine ülkemizin Dünya'ca tanınan turizm bölgelerinden birisi olan Nevşehir ve çevresine erişimi de Antalya Konya Nevşehir turizm cazibe hattının doğmasına neden olacaktır. Bu projenin orta uzun vadede Konya’da konaklama süresini artırmaya olumlu katkı sağlayacağı, Antalya-Kayseri hattındaki turizm imkanları göz önüne alındığında yurtdışı turizmimizi çeşitlendireceği, bölge içi turizm hareketlerini artıracağı açısından çarpan etkisi yüksek bir proje olarak görülmektedir. Çalışmanın tamamına www.mevka.org.tr adresinde yer alan 2014-2023 TR52 Taslak Bölge Planından ulaşılabilir” dendi.
Kaynak:
http://www.kgrt.net/Haber/9613/MEVKA-Ulasim-Bolge ...rladi.aspx


ÖNDER FAHRİ

6 yıl önce - Cum 08 Ağu 2014, 11:19

Konya-Karaman, Çukurova ve GAP havzaları, Türkiye'nin neredeyse ambarı denilebilecek, ülkedeki tarımsal ve sınai istihsalin çok önemli bir kısmını karşılayan, Konya-Mersin-Adana-Gaziantep-Şanlıurfa gibi önemli merkezleri bünyesinde barındıran çok önemli bir üretim hattını oluşturuyor. Özellikle, tarımsal ve sınai açıdan çok hızlı gelişim gösteren Konya kapalı havzası ve GAP bölgelerinde üretimin yıllar içerisinde daha da artması ile bu bölgelerin yükünü neredeyse tek başına omuzlayan Mersin Limanı'da orta vadede bu aşırı yükü kaldıramaz hale gelecektir. Bölgede alternatif olan İskenderun Limanı ile beraber Mersin Limanı'nın özellikle GAP ve Çukurova bölgelerinin yükünü karşılayabilecek oldukları, Konya havzasında da hızlı artan bir ivme ile devam edecek olan istihsali ve ihracatı karşılamakta orta vadede çok zorlanacağı, hatta yetersiz kalacağı bugünden öngörülebilir.

Bu durum Silifke bölgesi, Taşucu ve Göksu havzasının, orta vadede Konya-Karaman bölgesi ve Konya kapalı havzası ile entegrasyonunu zorunlu kılmaktadır. Böylelikle büyümek ve gelişmek için Konya ile entegrasyondan başka pek bir şansı bulunmayan Göksu havzası, Konya bölgesi ile güçlü bir şekilde entegre olacak ve tekbaşına adeta Konya ve Ankara bölgelerinin limanı ve sahili konumuna gelecektir. YHT ile bu güçlü entegrasyonun sağlanması ile, kısa vadede özellikle muthiş bir turizm potansiyeli bulunan Silifke ve Taşucu bölgesinin, dünya çapında bir turizm cenneti ve çok önemli bir liman kenti haline gelmesi kaçınılmaz bir gelişme olacaktır.



sayfa 1
ANA SAYFA -> KONYA