Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Relax 35
3 yıl önce - Sal 21 Oca 2014, 17:08

Alıntı:
Proje kapsamında Karşıyaka iskelesi ile çarşıyı birbirine bağlayacak bir üst veya alt geçit planlanıyor.


Konak tramvayına berbat derken Karşıyaka Tramvayında da berbatlıklar çıktı. Bunlar da beyin diye birşey yok arkadaş valla yok tescilli örneği

Arkadaş daha çarşı ile iskele arasındaki bağı koparan yolu yer altına almaları gerekirken beyefendiler ucuza olsun yıllarca yattık bir yerlerimiz tutuştu hemen oluversin diye konduracaklar üst geçit oldu diyecekler.

Arkadaş o kadar basit anlatmışlar ki sanırsın öyle standart olan bir yaya geçişi oluyor orada da hemen yayaları yer altına veya üst geçite alıvereceklermiş yuh diyorum. Arkadaş tramvayı, cemal gürsel caddesini yer altına alıp iskele ve sahili çarşı ile bütünleştirmeleri gerekirken adamlar iyice içine ediyor.

Buna var ya mimarlar odası filan ötmez. Mimarlar odası anca göstermelik / ideolojik sebeplerle 750 tane dut ağacına öter. İzmirdeki çevre yolundan tutta belediyenin açtığı caddelerde ya da inşaat izni verilen yerlerde yer alan zeytinliklerden tutta türlü türlü ağaçların kesilmesine ötmez de o bir yerlerine kaçsın dediğim dut ağaçlarına öterler. Ucube tramvayı için ötmezler de saçma sapan şeylere öter.

Arkadaş Karşıyaka Tramvayı yapıyon bir halta yaramıyor. Bu Tramvay Alaybey de sahil de neden bitiyor. Nerde bunun İzban bağlantısı ha var doğru tersine hareket yapacak insanlar mavişehire gidecek oradan binecek ya da yürüsün yaa alaybey de inip spor olur. Bu ucubeyi yapınca 121 kaldırmayı bir hizmet olarak söyleyecekler ama işte çevreci belediye zart zurt iyi de arkadaş konak'a gidecek olan vatandaş nasıl gidecek bağlantısı olmayan izbana kanat takıp uçacak her halde bunun adı planlama bunun adı proje evet çok haklılar.

Hayır benim anlamadığım bu ucubeler iskelenin orada dursa ne olur? Yayalara yeşil yandığında bunlar da dursun yayalara yol versin ne olacak yani sanırsın metro hattı da saniyelerin de önemi var. Birkaç dakika şaşıversin ne olacak yani bunun çözümü basit bir iki tane daha tramvay aracı fazladan alırsın son istasyonlarında peş peşe sıralama olur sırası gelen gider böylelikle bu birkaç dakika sefer sürelerinde aksalığa neden olmaz.

Karşıyaka Tramvayı, Naldöken İzban istasyonuna kadar olmalıdır. Naldöken İzban istasyonun adı Karşıyaka Aktarma Merkezi olmalıdır. Karşıyaka İskele önünde Tramvay ucuza kaçılmak isteniyorsa araç trafiği gibi kırmızı da durmalıdır ya da tramvay ve yol yer altına alınmalıdır.


umut ileri
3 yıl önce - Sal 21 Oca 2014, 17:41



gürkan1723
3 yıl önce - Sal 21 Oca 2014, 18:30

Alıntı:
Bu Tramvay Alaybey de sahil de neden bitiyor. Nerde bunun İzban bağlantısı ha var doğru tersine hareket yapacak insanlar mavişehire gidecek oradan binecek ya da yürüsün yaa alaybey de inip spor olur



Şu yuvarlık kısım Alaybey İzban istasyonu.Sahilden tramvay geçse yürüme mesafesi 1 saat değil 2-3 dakika bile sürmez.Bu kadar kıyamet koparmaya ne gerek var? Tramvay Çiğli'ye uzamalı demiş arkadaş.Ona birşey diyemem ancak İzkaray projesinde AOS den metro geçecek ya da bu tramvay hattını uzatırlar ya da Çiğli İzban istasyonuna entegre olacak şekilde bir ring hattı yapılabilir.



Deniz Çağdaş
3 yıl önce - Sal 21 Oca 2014, 18:36



umut ileri
3 yıl önce - Sal 21 Oca 2014, 18:50

Alıntı:
Şu yuvarlık kısım Alaybey İzban istasyonu.Sahilden tramvay geçse yürüme mesafesi 1 saat değil 2-3 dakika bile sürmez.Bu kadar kıyamet koparmaya ne gerek var?


Ne gerek mi var? Soyle anlatalim o zaman ornek ile. misal Bostanli'da oturan bir vatandas rayli sistemi kullanarak Bornova merkeze gitmek istedi diyelim. bakin cok merkezi iki lokasyondan bahsediyoruz oyle uc ornekler degil. Tramvay bitti diyelim otobus seferleride kaldirildigi icin tramvay ile gidecek. Hadi kolaylik olsun adamin sahilde oturdugunu tramvay duragininda evinin onunden gectigini farz edelim. Nasil gidebilir Bornova'ya bu durumda?

Tramvay + yurume (artik kac yuz metre bilmiyorum) + Izban + Metro + yine yurume (tahmini 1 km yurume, cunku metro Bornova merkezede gitmiyor muthis vizyonlu belediyelerimiz sayesinde).

Otobuslerin seferden kaldirilmadigini dusunursek ayni yolu:

tek bir Otobus (330'du galiba)

hic yurumeden ve aktarma yapmadan gidebiliyordu otobusle ayrica.

Saka gibi degil mi? Saka degil vizyonsuzluk ornegi. Izmir'de rayli ulasimin ne kadar kotu planlandiginin sonucu. Siz daha hala Alaybey'de Izban aktarmasina ne gerek vardi deyin. Nostaljik tramvay mi yahu bu? Adam sahilde keyif yapmak icin mi binecek? Aktarma olmadiktan sonra ne anladim ben bu isi?


En son umut ileri tarafından Sal 21 Oca 2014, 19:05 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


erkin1
3 yıl önce - Sal 21 Oca 2014, 19:00

Alıntı:
Alaybey İzban istasyonu.Sahilden tramvay geçse yürüme mesafesi 1 saat değil 2-3 dakika bile sürmez.Bu kadar kıyamet koparmaya ne gerek var?

Proje ilk öyleydi sonra böyle oldu. Belki haklılar... 120 tonluk makine sokak aralarında sarsıntı yapar. Alaybeydeki recidanceları zorlar.... 5 modüllü olacağından kurp mesafesi sahilde kurtarmayabilir. Bilmem kaç hatlı tramvay başlığı daha iç açıcıydı.



En son erkin1 tarafından Sal 21 Oca 2014, 19:08 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


gürkan1723
3 yıl önce - Sal 21 Oca 2014, 19:01

Alıntı:
Siz daha hala Alaybey'de Izban aktarmasina ne gerek vardi deyin

Aktarmaya ne gerek var mı dedim ben?
Tramvay Naldöken İzban istasyonuna devam etse aktarma olsa olur ancak askeri tersane izin vermemiş olabilir.Alaybey İzban da inen biri de sahilde olacak tramvay istasyonuna yürüyebilir,yürüme mesafesinde,böyle olmalı demiyorum.Ancak tramvayı da o sokağa sokamazsın.Ancak sokak genişlerse olur.Alaybey İzban dan sahile giden yol çok dar.Bu aktarmaya ne gerek var manası taşımaz.


En son gürkan1723 tarafından Sal 21 Oca 2014, 19:45 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


umut ileri
3 yıl önce - Sal 21 Oca 2014, 19:06

Alıntı:
Aktarmaya ne gerek var mı dedim ben?


Alıntı:
Şu yuvarlık kısım Alaybey İzban istasyonu.Sahilden tramvay geçse yürüme mesafesi 1 saat değil 2-3 dakika bile sürmez.Bu kadar kıyamet koparmaya ne gerek var?


???


Relax 35
3 yıl önce - Sal 21 Oca 2014, 19:26

Alıntı:
Proje ilk öyleydi sonra böyle oldu. Belki haklılar... 120 tonluk makine sokak aralarında sarsıntı yapar. Alaybeydeki recidanceları zorlar.... 5 modüllü olacağından kurp mesafesi sahilde kurtarmayabilir. Bilmem kaç hatlı tramvay başlığı daha iç açıcıydı.


Alaybey ist. götürmek zaten uygun olmaz. Çünkü Cemal Gürseli paralel kesmen gerek sonra istasyona giden yolu kapatırsan alaybey trafiği iç sokaklar maf olur aynı zamanda istasyon cevresinde bunları dönüş yaptırman sıkıntı olur. En güzeli Naldöken İstasyonuna gitmesidir.

Alıntı:
Zamanında Şemiklere tünel neden uzamadı dedik. Alt geçit üst geçitle yıllardır uğraşmaya devam ediyorlar... Yetmedi Ses panelleri... O da yetmedi kapanan bir meydancık..


İşte ucuzculuk akıyor her yakalarından izban ile ilçeleri ikeye böldüler maf etmeleri yetmemiş gibi alt geçit üst geçit ile uğraşıyorlar. Oysa izban yer altına alınsa hiçbir sorun olmayacaktı. Kaç yıl geçti mafettikleri Şemikleri hala toplayamadılar.

Alıntı:
Karşıyaka iskele-çarşı arası geçişte trafik kesinlikle yer altında olmalıdır.
Bu tramvayın fazla artısı yok.Kesinlikle Çiğli'ye uzatılmalı.Seneler sonra tramvay geliyor.O da yarım.Gerçi ben büyükşehirlerde tramvaya karşıyım(nostaljik hariç).Haa yapıyorsan maximum fayda olmalı.


Size kısmen katılıyorum. Konak Tramvayı oldukça gereksiz zaten de az para değil bunlar sadece Karşıyaka Tramvayı 260 Milyon TL miş yahu bununla uğraşacağına git otogar hattını yap 280 Milyon TL yapılacakmış otogar hattı git onu yaptır git buca hattı ile uğraş ama topu devlete atmak kolay. Para yok diye ağlamak kolay. Yani bu tramvay daki maksat otobüsleri kaldırmak değilmidir. Karşıyaka Tramvayı kaç tane otobüsün kalkmasına neden olacak ki onun yerine Buca, Otogar, Alsancak gibi yerlere metroya bayıl parayı daha fazla otobüsü kaldır maksat çevreci belediyecilikse. Oralara yaptın mı sonra bu tramvaya geç. Yemek yemeden tatlı yiyoruz.

Bu projenin ve konak projesinin tek amacı var o da seçim yatırımıdır. Kıyı semtlerine yönelik yeşilci belediye girişimleri bunlarda kat kat oy olarak gelecek.

Alıntı:
Şu yuvarlık kısım Alaybey İzban istasyonu.Sahilden tramvay geçse yürüme mesafesi 1 saat değil 2-3 dakika bile sürmez.Bu kadar kıyamet koparmaya ne gerek var? Tramvay Çiğli'ye uzamalı demiş arkadaş.Ona birşey diyemem ancak İzkaray projesinde AOS den metro geçecek ya da bu tramvay hattını uzatırlar ya da Çiğli İzban istasyonuna entegre olacak şekilde bir ring hattı yapılabilir.


Belediyeye ait birçok proje işte bu zihniyetin ürünüdür. Arkadaşım bu tramvay bir yerimize girsin diye yapılmıyor. Süs olsun diye mi yapılıyor?

Bir ulaşım sisteminin en önemli olayı en hızlı ve en ucuz şekilde ulaştırmak değilmidir?

Bir sürü insanı bindirdin tramvaya ne yapacak bu adamlar Alaybey de ya oradan otobüse binecek ya da Alaybey İzban istasyonuna yürüyecek. Amaç İskelelere ulaştırmak ise niye Alaybey de bitiyor iskelenin yanında bitsin.

Tramvay kaç kişi alıyor bilmiyorum ama 100 kişi olsa bunların hepsinin Alaybey de inip yolun karşısına geçireceksin bir dünya insan ya yolu kesecek lambaları beklemeden ya da tersanenin oradaki ışıkları bekleyecek. Senin 2-3 dk dediğin yol rahat 5-10 dk sürer. Bu yolu yaşlıya da hastayada çocuğa da yürüteceksin!

Bu Tramvay şimdi ne işe yarıyor?

İzban'a bağlantı var mı?
>Yok
Bostanlıdan binip Konaka gidebilecekmiyim?
>Yok ama 121 kalkacak tabi nasıl ulaşırsan ulaş umurlarında mı.
Bostanlıdan binip Bornovaya gidebilecekmiyim?
>Yok ama 330 kalkacak tabi nasıl ulaşırsan ulaş umurlarında mı.
Bostanlıdan binip Havalimanına gidebilecekmiyim?
>Gidersin bayıl 200 e daha fazla para ama izban'a binip ucuza gitmeyim.
Bostanlıdan binip Bucaya gidebilecekmiyim?
>Yok ama 514 kalkacak tabi nasıl ulaşırsan ulaş umurlarında mı.
Bostanlıdan binip Otogara gidebilecekmiyim?
>Yok ama 612/613 kalkacak tabi nasıl ulaşırsan ulaş umurlarında mı.
Bostanlıdan binip F.Altay'a gidebilecekmiyim?
>Yok ama 300 kalkacak tabi nasıl ulaşırsan ulaş umurlarında mı. En iyisi vapura bindirsinler seni zorla boşuna mı alındı vapur.

v.s v.s

Ulaşım ağının birbiri ile bağlantısı olur. AKTARMA MERKEZİ sistemine süs olsun diye mi geçildi ?

İnsanlar işlerine güçlerine daha çabuk ulaşmanın derdinde ayrıca sosyetik merkezlere yönelik bu tramvay hattına binecek olan sosyetik insana yürü dicen

Nostaljik Tramvay açmıyorsun bu proje gerçekleştiğinde 121,330,514,300,612,613 v.s hatları kaldırmayı ya da sefer azaltmayı bilecekler ama Alaybey den sonrasında ne yaparsan yap umurlarında değil.

Naldöken , Bayraklı , Alsancak Köprülerinin oraya Bisikletliler için köprü v.s yapmayı biliyorlar ama şu Tramvayı Naldöken İzbana ya da Alaybey İzbana götüremiyorlar. Varsan baksan 1 km yoktur. Bunun adına plansızlık / vizyonsuzluk deniyor arkadaşım bunu kabül et göstermelik projelerle bir yere varamazsın.


En son Relax 35 tarafından Sal 21 Oca 2014, 19:40 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


35ksk
3 yıl önce - Sal 21 Oca 2014, 19:30



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege