Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir F.Altay - Halkapınar Tramvay Hattı ( 1.tramvay hattı )
« önceki   12345 ... 121122123   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 4
gürkan1723
3 yıl önce - Pzr 22 Arl 2013, 15:20

Alıntı:
Neden Metro ya da İzban olmalıdır.


Dar sokaklı Alsancak'a metro ya da İzban.Nereyi kazmayı düşünüyorsun metro için?Sokaklar zaten 5-6 metre genişliğinde.Hadi diyelim viyadükle yapılsın,bu sefer Alsancak'ın ... edersin.


Zafer A

3 yıl önce - Pzr 22 Arl 2013, 15:36

http://img70.imageshack.us/img70/9413/800pxsydney ...gobfl0.jpg

Tramvay yerine bunun yapilmasi gerekir. Gayet şık, trafige bulasmiyor, zaman kaybi yaratmiyor, otoparklari bozmuyor, agac kesmek gerekmiyor, metro kadar maliyetli ve yapimi zor degil. Ama bizim belediyede vizyon falan olmadigi icin.....


Relax 35
3 yıl önce - Pzr 22 Arl 2013, 15:40

Alıntı:
bukadar yazacagina relax belediye başkanlığına aday ol haritata baktimda güzel çizmişsin google map si açan kafasına göre hat çiziyor ne güzel


Eyvallah güzel çizerim ama en azından benim çizdiklerim havada kalıyor olmuyor yani ama bir de sitttiin sene evvel Narlıdere - F.Altay , Üçyol - DEÜ, Halkapınar - Otogar çizenler var hemen yapıverenler var yapmayı bırak adını anan yok onu da bırak yapıcam dediğini yıllardır bitiremeyen var bu halka onlar müstahak. Belki istanbul daki gezi olayı patlamasaydı alsancakdaki o dutları belediye uçuracaktı ama sembol olması nedeniyle yemiyor. Neyse bir gün seçimlerde talih inşallah iş yapacak olana döner. Laf satana değil.

Not: Siyaset yapma niyetinde değildim ama ona ittiniz mevcut iktidar partisi çalışıyor, o gelsin filan demiyorum zaten haz etmiyorum sadece demek istediğim çalışan iş yapan gelsin.

Alıntı:
Dar sokaklı Alsancak'a metro ya da İzban.Nereyi kazmayı düşünüyorsun metro için?Sokaklar zaten 5-6 metre genişliğinde.Hadi diyelim viyadükle yapılsın,bu sefer Alsancak'ın ... edersin.


Nasıl 5-6 metre oluyor ?

Şair Eşref Bulvarı 2 gidiş 2 geliş yol değilmidir?
4*3=12 metre
Orta refrüj yani dut ve otopark olan kesim 3 metre
15 metre buna 1,5 dan kaldırımları da eklersen Şair Eşref Bulvarındaki genişlik 18 metre civarı olması gerekiyor. Bu yol da darsa birşey diyemiyorum.

Yani bu söyleminiz istasyonlar açısındansa Çankaya, Montrö ve Alsancak Gar için istasyon genişleri sorun olacağını sanmıyorum da Camii için olması yüksek ama camiinin oradaki yan yollar (Ali Çetinkaya Bulvarı) taşarak asansör/yürüyen merdiven konularak olabileceğini düşünüyorum. Zaten dediğim gibi aşırı derecede derine inmeye gerek yok yüzeye yakın Aç - Kapa ile olabileceğini düşünüyorum.

Alıntı:
http://img70.imageshack.us/img70/9413/800pxsydneymonorail1gobfl0.jpg

Tramvay yerine bunun yapilmasi gerekir. Gayet şık, trafige bulasmiyor, zaman kaybi yaratmiyor, otoparklari bozmuyor, agac kesmek gerekmiyor, metro kadar maliyetli ve yapimi zor degil. Ama bizim belediyede vizyon falan olmadigi icin.....


Monoray ı bende düşündüm ama bizim memlekette ona o kadar çok karşı çıkan olur ki yok görüntümüzü bozuyor yok ses çıkarıyor yok evimizi gözetliyorlar v.s v.s baş olmaz.



gürkan1723
3 yıl önce - Pzr 22 Arl 2013, 16:03

Alıntı:
Nasıl 5-6 metre oluyor ?

Şair Eşref Bulvarı 2 gidiş 2 geliş yol değilmidir?
4*3=12 metre
Orta refrüj yani dut ve otopark olan kesim 3 metre
15 metre buna 1,5 dan kaldırımları da eklersen Şair Eşref Bulvarındaki genişlik 18 metre civarı olması gerekiyor

tramvayın güzergahına bakarsanız genelde dar yollardan geçecek.Sadece Şair Eşref Bulvarı'ndan geçse belki.


Daha önce ortadan geçecekti ancak mimarlar odası itiraz edince vazgeçilmiş.Bence eskisi daha iyiydi.
Ya da sadece burası yer altına alınırsa sorun yine çözülür.Tramvayı değil yalnız araçları yer altına alacaksın.Diğer yerlerde sıkıntı olmaz gibi.3-5 dut ağacı yüzünden sıkıntı çıkarmaya gerek yok.


Emir ERTEN

3 yıl önce - Pzr 22 Arl 2013, 17:51

Araç trafiğine kapatmak gibi bir seçenek gündeme gelebilir. Zaten her önüne gelen otomobille çıkmasın dışarıya. 100 metre ileride bir yere bile arabayla gidenler var. Herhalde bacaklarının olduğunu unutuyorlar.

M Ali Çelik
3 yıl önce - Pzr 22 Arl 2013, 19:00

Alıntı:
Araç trafiğine kapatmak gibi bir seçenek gündeme gelebilir. Zaten her önüne gelen otomobille çıkmasın dışarıya. 100 metre ileride bir yere bile arabayla gidenler var. Herhalde bacaklarının olduğunu unutuyorlar.
Binlerce kişinin yaşadığı bir yerde bunu yapamazsın. En başta ulaşım özgürlüğü denen bir şey var.

Alıntı:
B2 MENEMEN - MANİSA [33 KM] [İZBAN] >>>> SIKLIK 15'
>>> Menemen - Emiralem - Ayvacık - Manisa OSB (Muradiye) - Manisa
>>> 5 İstasyon / 4 tanesi Yeni
>>> 33 KM Yer üstü yapılacak

Bu Manisa'ya banliyö takıntısını anlayamıyorum. Manisadan İzmir' ulaşmak için 78 km raylı sistemle yol. Karayolu 41 km. Bornova ve garaj bölgesine gidecekler için üç ayrı araca binmek demek. Yolculuğun süresini siz hesaplayın.

Alıntı:
M4 HAVALİMANI - OTOGAR [24 KM] [İZMİR METRO] >>>> SIKLIK 5'
>>> Havalimanı - Sarnıç- Gaziemir - Esbaş - Semt Garajı - İnkilap - Koşu - Şirinyer - Kemer - Halkapınar - Vakıflar - Çamdibi - Altındağ - Otogar
>>> 5 km Aç - Kapa ve 4 yeni istasyon olacak.


Havalimanı Halkapınar arası İzban var. Metro gereksiz.

Alıntı:
M3 ÜÇYOL - DEÜ KAMPÜS [8 KM] [İZMİR METRO] >>>> SIKLIK 5'
>>> Üçyol - Bozyaka - Cennetoğlu - Şirinyer - Buca Belediye - Buca Stadı - Buca Koop - DEÜ Kampüs
>>> 8 km Aç - Kapa ve 8 yeni istasyonlu olacak.
Cennetoğlu ? Buca koop ? Gereksiz bir yay çizme. Bunun yerine F.Altay - Esentepe - Esendere - Eski izmir - Şirinyer - Heykel - Hasanağa bahçesi - Dokuzeylül kampüsü daha uygun.

Alıntı:
M2 ÇANKAYA - MENEMEN [35 KM] [İZMİR METRO] >>>> SIKLIK 4'
>>> Çankaya - Montrö - Camii - Alsancak - Halkapınar - Salhane - Bayraklı - Turan - Naldöken - Alaybey - Karşıyaka - Demirköprü - Şemikler - Mavişehir - Çiğli - Ata Sanayi - Egekent - Ulukent - Egekent 2 - Menemen
>>> Çankaya - Halkapınar Aç Kapa 4 Km
>>> 20 İstasyon / 5 tanesi Yeni
Saçmalık ötesi. 2 istasyon sonra İzban var zaten.

Alıntı:
B5 GÜZELBAHÇE - ÇEŞME [57 KM] [İZBAN] >>>> SIKLIK 30'
>>> Güzelbahçe - Siteler - Şirinkent - Urla - Yaka - İYTE - Uzunkuyu - Alaçatı - Çeşme
>>> 9 İstasyon / 8 tanesi Yeni
>>> Tek Setli
Coğrafi açıdan en sorunlu bölge. Yapım maliyeti yüksek, sürekli yolcu yoğunluğu yok. Kamulaştırma maliyetleri yüksek.

Alıntı:
Tahmini 1,5 km olan bu ağaçlı kesimde 2 şer metre arayla ağaç olsa 750 tane ağaç var sonucu çıkıyor. Bu ağaçların tamamına yakını dut ağacı olup çoğu da çok yaşlı ve bir kısımı çürümüş ağaçlardır. Dut ağacı olduğundan dallı budaklı olduğu için 2 metre gövdesi olan dalları da orta refruj dışına çıkmaması için kısaltılan ağaçlardır. Varmak istediğim nokta bu ağaçların neresi yeşil 2 metre gövdeleri bildiğin odun, yeşil olan kısmı da koca koca dallı olması gerektiren o da oraya uygun olmadığı için kel edilen ağaç çeşidi yani yazın biraz yeşil diğer zamanlar bildiğin odun ben başka bir faydasını göremiyorum.
Bu düşünce ile şehirde hiçbir yerde ağaç kalmaz.



Emir ERTEN

3 yıl önce - Pzr 22 Arl 2013, 19:06

Alıntı:
Binlerce kişinin yaşadığı bir yerde bunu yapamazsın. En başta ulaşım özgürlüğü denen bir şey var.


İyi diyorsun da yayaların da özgürlük hakkı var. Unutmayalım. Ulaşım özgürlüğünün de sınırları var. Her önüne gelen arabasıyla dışarı çıkarsa trafik perişan olur. Raylı sistemlere ağırlık verilmek suretiyle toplu taşımanın geliştirilmesi yayaların çarşı pazarda rahatça hareket etmesini sağlar.

Ne yazık ki görüyoruz ki kimi yerlerde arabalar kaldırımları bile işgal etmiş. Bu kadarına da pes diyorum.


Zafer A

3 yıl önce - Pts 23 Arl 2013, 03:13

Ya iste boyle cicek bocek belediyeciligi yapa yapa milletin dusuncelerini de uyusturdular. Hani Cankaya'da, Sair Esref Bulvari'nda, sirketlerin ofislerinin falan bulundugu, ev ya da eglence mekani olmayan yerde trafik sıkısıklıgının gezmek icin arabayla cikmis insan tarafindan yaratildigini sanir olmus millet. O sirketlerin is yapmak icin cikardigi araclar degil de keyiften tikaniyor trafik degil mi? Hatirlayalim hatta bacaklarimiz da var ) is merkezlerinin arasindaki caddeleri de trafige kapayalim tabii, neden cunku bacaklarimiz var )

gürkan1723
3 yıl önce - Prş 02 Oca 2014, 15:47

İzmir Büyükşehir Belediyesi Konak ve Karşıyaka Tramvay Hatları Projesi Yapım ve araç alımı ihalesi ile ilgili şartname satışları sürdürülüyor

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı Banliyö ve Raylı Sistem Yatırımlar Daire Başkanlığı’nca gerçekleştirilecek, “Konak ve Karşıyaka Tramvayları Yapımı” ihalesi ile ilgili şartname satışları sürdürülüyor.

Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; son teklif verme tarihi 26 Şubat 2014 günü saat 14:00 olarak ilan edilen ihale için şartname alan firmalardan belirleyebildiklerimiz şöyle:
1. Alsim Alarko
2. E+M Elektronik
3. Gülermak A.Ş.
4. Yüksel İnşaat
Konuyla ilgili olarak görüştüğümüz yetkililer, yerli ve yabancı firmaların ihale şartnamesini incelediğini önümüzdeki günlerde şartname alan firma sayısının artabileceğini kaydettiler. İhale için önümüzdeki günlerde şartname alması beklenen firmalardan bazıları şöyle:
1. Açılım İnşaat
2. Comsa
3. China Communications
4. China Railway
5. Cengiz İnşaat
6. Çelikler İnşaat
7. Doğuş İnşaat
8. Kalyon İnşaat
9. Kolin İnşaat
10. Limak İnşaat
11. Makyol İnşaat
12. Mapa İnşaat
13. IC İçtaş İnşaat
14. Impregilo
15. Öztimular İnşaat
16. Salini
17. YDA İnşaat
18. Yapı Merkezi
Şartnameler, 100 lira karşılığında İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden (Tel: 0232 293 16 51) temin edilebilir.İhale, yaklaşık 12,6 km uzunlukta olan, 19 duraklı Konak Tramvay hattı ile yaklaşık 9,70 km uzunlukta olan, 16 duraklı Karşıyaka Tramvay Hattının yapımı ve bu iki hatta çalışacak toplam 38 araç ve bu araçlara ait yedek parçalarının temini işlerini kapsıyor.

Ref.: Yatırımlar Dergisi 1160/16 Aralık 2013 (ŞB)


OrhunAlac
3 yıl önce - Pts 06 Oca 2014, 12:13

Alıntı:
Binlerce kişinin yaşadığı bir yerde bunu yapamazsın. En başta ulaşım özgürlüğü denen bir şey var.


Cok enteresan bir yorum. Demek ki Paris, Londra, New York'ta binlerce kisi yasamiyor.

Londra'ya sehir merkezine arabayla girmeyi bir deneyin isterseniz. Ya da haftaici Manhattan'a.

Sehir Merkezi'ne arabayla ulasmak, ulasim ozgurlug falan degil. 4 milyon kisi var sehirde, herkesin imkani olsa ve bu kadar bencil olsa ne olacak?

Arabaya dayali bir sistem uzun vadede cokmeye mahkum. Belediye toplu tasima, bisiklet, otobus, vapur, tren, tramvay gelistirmeli, arabalari yogunluk merkezleri disinda parkedecek yerlere koymali. Bunun ornegini herhangi bir buyuk gelismis ulke sehrinde gorursunuz. Fikir olarak yaptigi dogru kisacasi IBB'nin, bir de uygulamasini gorucez artik.

Yeter ki bizim insanimiz 'bisiklete binmem gardas' 'metro bize yakismaz' havasindan ciksin.



sayfa 4
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   12345 ... 121122123   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege