Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Yusuf Esengül
7 yıl önce - Cum 08 Ksm 2013, 10:35
Konya-TÜMOSAN Traktör Fabrikası


Türk Motor Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (TÜMOSAN) 1975 yılında motor tahrik ve aktarma organları ve benzeri teçhizatı üretmek amacıyla kurulmuş,ancak faaliyetlerini dizel motor ve traktör üretiminde yoğunlaştırmıştır.Türkiye'nin ilk dizel motor üreticisi olma özelliğini taşıyan TÜMOSAN,aynı marka ile üretilen traktörlere dizel motor sağlaması yanında TÜRK TRAKTÖR ve OTOYOL için de uzun yıllar dizel motor üretimi gerçekleştirmiştir.

Şirketin 24 Nisan 2000 tarihinde yapılan ihalesine 4 firma katılmış, ihale sonucunda Anadolu Ortak Girişim Grubu birinci sırada ve Konya Selçuklu Ortak Girişim Grubu ikinci sırada yer almıştır. İhale sonucunda alıcı olarak belirlenen girişimcilere sırası ile yöneltilen satış sözleşmesinin belirlenen sürelerde imzalanmaması nedeniyle teminatları irat kaydedilmiş ve ihale olumlu olarak sonuçlandırılamamıştır.

İhale sonrasında faaliyetlerine kısıtlı olarak devem eden TÜMOSAN , 7 Şubat 2003 tarihinde Sümer Holding'e bağlanmıştır.

Özelleştirilmesi amacıyla ikinci kez ihaleye 2004 tarihinde çıkılmış ve TÜMOSAN varlık satışı ile ALÇELİK Çelik Yapı İnşaat San ve Tic A.Ş. tarafından satın alınmış ve 1 Temmuz 2004 tarihinde devir teslim işlemi tamamlanmıştır.

web : http://www.tumosan.com.tr/tr/





AB standartlarında üretim
Kendi traktörü üzerinde kendi motorunu kullanan ve Avrupa Birliği normlarına başarı ile uyum sağlayan sayılı üreticilerden biri olan Tümosan, 2023’e varmadan pazar lideri olma hedefine emin adımlarla ilerliyor
Traktör üretiminde 37 yıllık köklü bir geçmişe sahip, Borsa İstanbul A.Ş.’nin (BİST) ise en genç sanayi şirketi Tümosan Motor ve Traktör Sanayi (Tümosan), gözünü pazar liderliğine dikti. Türkiye’de tek çatı altında gerçekleştirilen en yüksek traktör üretim kapasitesine sahip olan Tümosan, yılın ilk dokuz ayında net kârını 2012’nin aynı dönemine göre yüzde 105,5 artırarak 20 milyon liradan 41.1 milyon liraya çıkardı. Yılın ilk dokuz aylık döneminde cirosunu yüzde 49,6 artışla 202.1 milyon liradan 302.4 milyon liraya arttıran Tümosan’ın borçları ise 2012 yılsonuna göre yüzde 48 azaldı. Tümosan, kapılarını basın mensuplarına açtı. Basın mensupları traktör üretim sürecini yakından izledi. Yerli traktörün kalbinin attığı Konya’daki üretim üssünde sektöre yönelik değerlendirmelerde bulunan ve 2023 hedeflerini paylaşan Tümosan Genel Müdürü Kurtuluş Öğün, “Kendi traktörü üzerinde kendi motorunu kullanan ve Avrupa Birliği (AB) normlarına başarı ile uyum sağlayan sayılı üreticilerden biri olarak, çalışmalarımızı, ulusaldan evrensele bir marka olmak doğrultusunda sürdürüyoruz. Yılın ilk dokuz ayında net kârımızı yüzde 105,5 artışla 41 milyon liranın üzerine çıkardık. Satışlarımızda ise yüzde 50 yakın bir artış yaşandı. Bu bilanço performansı Türk tarım sektörünün özellikle yerli traktör üretimine olan ihtiyacının bir göstergesi” diye konuştu.

1,5 MİLYON TRAKTÖR KULLANIMDA

Halihâzırda Türkiye’de 1.5 milyon traktörün kullanımda olduğunu belirten Kurtuluş Öğün, bu traktörlerin yaş ortalamasının AB standartlarının çok üstünde olduğuna dikkat çekti. Öğün, “Türkiye’de kullanımda olan traktörlerin yaş ortalaması 23 yıl. Avrupa ülkelerinde yaş ortalaması ise 10 yıl. Bunun hem ülkemize, hem de çiftçimize çok fazla zararı dokunuyor. Yaşlı traktör filosunun yenilenmesinin milli ekonomiye önemli ölçüde katkı sağlayacağını düşünüyorum. Bu kapsamda, Türkiye’de mevcut olan 700 bin traktörün kısa sürede değişebilmesi elbette mümkün değil. Bu dönüşüm sürecinin 10 yıla yayılabileceğine inanıyoruz” diye konuştu. Öte yandan, son üç yılda sektörde 100 beygir gücünün üzerindeki traktör satışlarının arttığını, ancak bu segmentteki yabancı menşeili traktörlerin yedek parça ve servis maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle Türkiye’de yaygınlaşamadığını belirten Öğün, bu nedenle yüzde 100 yerli traktör üretiminin öneminin altını çizdi. Öğün, “Tümosan olarak bu açığı kapatmak üzere İstanbul Teknik Üniversitesi Teknopark bünyesinde sürdürdüğümüz Ar-Ge çalışmalarımız son aşamasına geldi. Türkiye’nin ilk yüzde 100 yerli, yüksek beygir gücüne sahip traktörlerini üretmek üzere gereken altyapıya şu anda sahip durumdayız” dedi.

GÜÇLÜ MOTARLAR ÜRETİLİYOR

Bu kapsamda güç üniteleri ile araç sistemlerinin tasarımı ve geliştirilmesinde uluslararası kabul görmüş FEV Türkiye ile yapılan işbirliğinin önemine değinen Öğün, böylece traktörlerde kullanılan dizel motorların ihtiyaç duyduğu yüksek güç ihtiyacını karşılayacak altı silindirli dizel motor üretimin yolunun açıldığını ifade etti. Türkiye’de tarım sektörünün toprakların parçalanmasının önlenmesin de etkisiyle AB standartlarına yaklaştığını kaydeden Öğün, şu değerlendirmelerde bulundu: “Traktör sektöründe ise Ar-Ge’ye sağlıklı yatırımlar yapılması, yerli traktörlerin motor ve transmisyon teknolojilerinin Avrupa standartlarına ulaşması gerekiyor. Biz de Tümosan olarak dizel motor ve transmisyon alanında yaptığımız özgün tasarım çalışmaları ile uluslararası bir marka haline gelmeyi hedefliyoruz. Son 10 yıldır İstanbul’da kurduğumuz Ar-Ge merkezimiz, İTܒyle yaptığımız önemli işbirliğimiz ve Tübitak’tan gördüğümüz destek ile bu doğrultudaki çalışmalarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz. Ar-Ge faaliyetlerimiz ile 2013 yılında ürün yelpazemizi genişlettik, model sayımızı 170’den 202’ye çıkarttık. Ürünler üzerinde bayi ve çiftçiler tarafından istenilen pek çok iyileştirme ve geliştirmeler yaptık; 3 silindirli traktörlerde klasik kaportalı 6000 serisini piyasaya sunduk. Bununla birlikte tümüyle yeni bir tasarım olan büyük güçlü Maxima serisi traktörlerimizden 115 HP gücünde olan serinin ilk modelini de çiftçilerimizin hizmetine sunmaya hazırlanıyoruz.”

YILDA 45 BİN TRAKTÖR ÜRETİLİYOR

Türkiye’nin traktör üretim kapasitesinin yaklaşık 100 bin adet olduğunu, Tümosan olarak ise tek başlarına Konya’daki üretim üssünde yılda 45 bin adet traktör, 75 bin adet de motor üretim kapasitesine ulaştıklarını ifade eden Öğün, “Hedefimiz, 2023 yılına varmadan pazar lideri olmak. Sadece traktör konusunda değil, inşaat, hasat makineleri ve diğer bazı ekipmanlar konusunda da söz sahibi olmak istiyoruz. Avrupa’da ciddi bir ihracatçı marka haline gelmeyi amaçlıyoruz. Başta 115 HP gücündeki Maxima serimiz olmak üzere özgün tasarım ve rekabetçi teknolojiye sahip ürünlerimizle öncelikle AB pazarına kolayca girebileceğimizi düşünüyoruz” diye konuştu.

KAYNAK: http://www.reklam_link.com/ab-standartlarinda-ur ...62383h.htm


kalecan
7 yıl önce - Cum 08 Ksm 2013, 14:23

Türkiyenin ilk dizel motor üretimini gerçekleştiren tümosan kurulduğu dönemde traktör üretimi yanında ısızu ve iveco'ya motor üretiyor. Türkiyede pazar lideri Türk Fiat'a ve üniversal traktörlerine motor üretimi yapıyordu.

Bu devasa fabrika 2004 yılında yalnızca 23 milyon dolara satıldı.

Bugün piyasada 400-500 beygir gücünde traktörler varken Tümosan'ın en büyük traktörü 105 beygir

Tümosanın şimdiki sahipleri miras yediciliğe daha ne kadar devam eder bilemiyorum.

Ama şunu belirteyim tümosanın özelleştirme fiyatına yakın bir rakama pakistana motor üretim lisansı verildi.

Eskiden Pakistan motoru tümosandan alıyordu şimdi kendi üretiyor.

Borsada hisse satmak için göz boyama haberler ve reklamlar yapılıyor. ancak 20 yıl satılacak diye hiç bir yatırım yapılmayan devlet elindeki tümosan bugünden çok daha iyi durumdaydı.

Özelleştirmeye karşı değilim ancak peşkeşide kabul edemiyorum fabrikanın arazisini, marka değerini, binalarını boşverin üretim hattındaki demirleri hurdacıya satsanız daha çok ederdi.

Afyon çayda seka kağıt 4 milyon dolara satıldı. alan kişi sadece makinalarını bu rakamın çok üzerinde bir fiyata sattı fabrikayı kapattı. on binlerce dönüm arazi kendisine bedava kaldı.


erdinç sağlam

7 yıl önce - Cmt 09 Ksm 2013, 18:41

Gerçekten de o dönemde Konyalı sanayiciler Tümosan'ı almak için talip olmuşlardı. Konya'nın bu en önemli değeri, Konya sanayisinin bügün geldiği noktanın dönüm noktası olan kuruluş, neden gerçek sahibi olan Konyalılara verilmedi anlamak mümkün değil. Satıldığı bedel o devasa arazisinin değerinin 10 da biri bile değil. Tümosan Konyalı Sanayicinin elinde kalsa idi belki de bugün ilk yerli otomobili üretme şerefine Konya Sanayisi olarak sahip olacaktık. Yanmamak elde değil.

emrecn
6 yıl önce - Çrş 13 Ağu 2014, 19:02

Milli tank Altay'da kritik hamleTankın önemli parçası olan güç grubu için TÜMOSAN ile görüşmelere başlandı.

Milli tank Altayda kritik hamle
Üretim aşamaları süren Milli Tank Altay'da, "Temininde Güçlük Yaşanabilecek En Kritik Parça", güç grubu

Üretilen prototiplerde halihazırda Alman üretimi güç grubu bulunuyor.

Yaklaşık üç yıl önce Altay Tankı için başlatılan "Güç Grubu Geliştirme Çalışmaları"nda önemli bir aşamaya gelindi.

Savunma Sanayii İcra Komitesi, 6 Ağustos'ta yaptığı toplantıda firmaların tekliflerini değerlendirdi ve karara bağladı.

Buna göre, Altay Tankı'na entegre edilmesi amacıyla geliştirilecek ‘’Güç Grubu’’ için TÜMOSAN firmasıyla sözleşme görüşmelerine başlanması kararlaştırıldı.

"En kısa sürede, en uygun fiyatla ve en fazla yerli katkıyla" projeyi gerçekleştirmeyi taahhüt eden firma, Altay Tankı için bin 500 beygir gücünde motor ve transmisyon tasarlayıp üretecek.

Böylece Türkiye, 300 ile bin 500 beygir gücünde dizel motor ve hidromekanik transmiyon tasarım ve üretim yeteneği kazanacak.

Firma, çalışmalarını TÜBİTAK desteği ve İstanbul Teknik Üniversitesi danışmanlığında sürdürüyor.



Tümosan önceden sadece 180 beygirlik motor üretiyordu .şimdi altay için 300-1500 beygir dizel motor üretecek


Ahmet Ab
6 yıl önce - Çrş 13 Ağu 2014, 19:28

Böyle güzel fabrikaları ülkemize kazandiranlardan Allah razı olsun duydum gururlandim.



sayfa 1
123 ... 141516   sonraki »
ANA SAYFA -> KONYA