Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Alperen 45

5 yıl önce - Sal 01 Ekm 2013, 08:48

Mevzuatta yapacağın bina için belli sayılarda otopark gösterme zorunluluğu var. Ha gösteremiyorsan da gösteremediğin araç başı, binanın mevkiine göre hatrı sayılır para ödersiniz. Sorun şu ki, oturma ruhsatı alındıktan sonra kimse gelip otopark olarak gösterilen yerler hakikaten otopark olarak kullanılıyor mu diye sorgulamaz. Çünkü belediye bilir ki onları sorgulasa kendisine de otopark için aldığı o paraları hakikaten otopark için mi kullanıyor diye sorarlar... Yanisi herkesin keyfi tıkırında olur, sen binbir güçlükle aldığın arabanı yolun ortasına, şehrin insafına bırakmak zorunda kalırsın; ki o da park edecek yer bulabilirsen. Bulamazsan bi de park cezası yediğinle kalırsın... En kötü ikinci sıraya parkedersin ki o zaman da trafik sıkışır kimse bir yere gidemez, fazladan bir dünya yakıt yakılır, o da devlete gelir kapısı olur...

Sonra da biz sayfalarca niye bu işler böyle diye yazar dururuz... Neyse konu metro başlığı, daha ilk sayfadan konuyu kaynatmış gibi oldum, özür dilerim...


M Ali Çelik
5 yıl önce - Sal 01 Ekm 2013, 08:48

Alıntı:
arac parkları da kaldırılmaz. Neden diye sorarsan o bölgede zamanında yapılan evlerin altlarını kimse otopark yapmayı düsünmemis. Halen daha günümüzde de aynı sayılır. Bu bütün kentlerin ortak sorunudur. Biz türkler günü kurtarmalık isler yapan bir milletiz. O nedenle gecmişte binalar yapılırken otopark yapmak kimsenin aklına gelmemis ve gün gectikce orda yasıyan herkes araba alınca koyacak yer sorunu ortaya cıkmıs. Böyle olunca da ordaki arac park yerleri kalkması hayal olur..
Akıl edilmemiş değil, müteahhitlerin işlerine gelmemiş. İmar yönetmeliğine göre iki seçeneğiniz var.

1. Otopark yapacaksınız
2. Belediyeye har yatırırsanız otopark yapmanıza gerek yok.

Cadde üstü değerli lokasyonlarda hangisi önemli idi önceden. Tabii ki daire yapıp satmak. Otopark için iki dairenizi kaybedeceğinize verirsiniz belediyeye parayı, karlı çıkarsınız bu işten. Pek çok belediye bundan şikayetçi fakat çözümü TBMM ye bağlı olduğu için elleri kolları bağlı.
İzmir'de halk pek çok şeyin farkında değil. Örneğin sokak otoparklarından belediye para alamaz. Ankara denedi, halk mahkemeye verdi kazandı. Mahkeme o zaman aldığın harç paraları ile bölgeye otopark yapacaksın, yapmazsan park eden araçlardan ücret alamazsın dedi.

Sahil bulvarında pek çok binanın otoparkı vardı, dolgu çalışmalarında bunlar yola dahil edildi. Ücretli otoparklar yapıldı, son düşüncede tramvay rezilliği ile bunları da yok etmek.

Otopark ceplerinde de bunlar küçük yapılıyor, gereksiz geniş kaldırımlar yapılıyor, ve buraları esnaf tarafından hemen işgal ediliyor. Düzgün cepler yapılsa bu kadar sorun yaratmaz. Enlemesine park yerine dikine park olanağı sağlayan cepler yapılmalı.


agunhan

5 yıl önce - Sal 01 Ekm 2013, 10:17

Yerel seçimler yapıldıktan sonra yönetime kim gelirse gelsin, İzmir için öncelik ulaşım olmalıdır. İzmir hergeçen gün göç almakta, araç sayısı da hızla artmaktadır. 2014 Yılında bu sıkıntılar baş gösteriyor ise önümüzdeki 10 yıl içinde bizi ne tür sıkıntılar bekleyecektir ? İzmirin Coğrafi ve Jeolojik yapısı göz önüne alınmalı ve ulaşımda yeni projeler ona göre geliştirilmelidir. Yeni projeler üretmenin dışında ihale kanunu da değişmeli, yabancı ülke şirketlerinin de Türkiye'de bu projeleri üstlenmeleri saglanabilir. En düşük teklifi verene ihale edilmesi de doğrumudur bu da tartışılması gereken en önemli meselelerden biridir.
Aç-Kapa veya derin tünel ile metro yapmak yerine daha az maliyetli ve daha hızlı tamamlanacak yeni projeler geliştirilmelidir. Bugün İzmir'in birçok yerine otobüs ve minibüslerle ulaşım saglanmaktadır. Bu ulaşım araçları da trafiği aşırı derecede sıkıştırmaktadır. Bu ulaşım araçları yerine farklı modern ve daha hızlı ulaşım imkanı sunan yeni projeler geliştirmek mümkün. Bunların içinde Metro, Teleferik, Tramvay, İzban, Metrobüs, Hızlı ve Modern Deniz Ulaşım Araçları sayılabilir. Ulaşım ile ilgili yeni projeleri ve İhale Konusunu konuşmayı ve tartışmayı öneriyorum. Saygı ve Sevgilerimle...



Tasgin88
5 yıl önce - Sal 01 Ekm 2013, 10:46

Hayalimde böyle bir Izmir Demiryol haritası var. Böyle yapilirsa ne güzel olurdu..

https://maps.google.nl/maps/ms?msid=2184020709078 ...&msa=0

Umarim bir gün haritada çizdiğim ağ gerçekten yapılırda hayata geçirilir...

Haritayı umarim beğenirsiniz, yorumlarınızı ve fikirlerini bekliyorum.

Hartada farkli renklerlen hatlari birbirinden ayridim; M1 Ana Hat, mavi renk M2/ M2 Alternafif Hat kirmizi, M3 Hatti haritada cizilmedi ,M4 & M5 RING Hatti siyah renk.

Saygılarımlan,


En son Tasgin88 tarafından Sal 01 Ekm 2013, 21:50 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


M Ali Çelik
5 yıl önce - Sal 01 Ekm 2013, 15:43

1.Tramvay gibi saçmalıklardan tamamen vazgeçilmeli
2.Semt otoparkları oluşturulmalı (yollar ve sokaklar üzerindeki araçlar kalkınca akış hızı artar, pek çok alternatif geçiş güzergahları oluşur.)
3. Ağırlık metro hatlarına verilmeli. Mümkün olduğunca maliyetine rağmen yerüstü yerine yeraltı sistemi kullanılmalı.
4. Tali metro hatları oluşturulmalı. buca-üçyol, buca-ufuk mah.-Gültepe-Halkapınar,Osmangazi- altındağ gibi anahatları dikine kesen veya birleşen hatlar.
5. Mini altgeçitler oluşturulmalı, bazı noktalarda yol yer altına alınmalıdır. (Balçova kavşağı iyi bir örnek). Örneğin sahil yolunda karataş, mithatpaşa, inciraltı, Göztepe kavşakları, otogar kavşağı.

Bazı bölgelere raylı sistem bence gereksiz. Urla gibi. Yolcu yoğunluğunun gün içi süreklilik arz etmeyen bölgeler için en iyisi karayolu taşımacılığıdır. Esnek ve daha ucuza mal olur.


ssavtak
5 yıl önce - Sal 01 Ekm 2013, 15:49
İnönü Cad. Araç parkları sorunu


Arkadaşlar sadece belediyenin çizdiği şekilde park edilse bence trafikte sorun olmaz. Ama ne yazık ki çapraz çizilen yerlere bir çapraz yanına da bir kaldırıma paralel park yapıyoruz, kaldırıma paralel arka arkaya park edilsin diye çizilen yere dikine çapraz park ediyoruz. Ya da yine yola paralel arka arkaya park edilsin diye çizilen bir bölümden hemen sonra yolun darlığı nedeniyle park çizgileri sona eriyor ama bizim Türk aklımız bunu dinler mi hiç, sanki o dar alanda da park etme çizgilerini kendimiz yaratıyoruz ve sıradan park etmeye devam ediyoruz. Bunların üstüne yetmezse kafamıza göre bir şerit yaratıp park halindeki aracın yanına extradan bir şerit daha açıveriyoruz.

Bunları böyle yaparsak tabii ki koca cadde sadece bir şerit haline geliyor. Önemli olan bu çizilen çizgilere göre park uygulamasını sıkı denetleyip aksini yapan aracı sorgusuz çekici ile almak ya da ceza makbuzunu dayamak. Ama bir kere bile bu uygulamanın yapıldığına bir polisi bile bu cadde de görev yaptığına şahit olmadım. Dünyanın polisi kadroya alındı ama hala varsa yoksa telefon,radar, kemer, alkol tuzakları ya da Çankaya, fevzipaşa, gazi bulvarı, 2. kordon gibi yerlerde adım başı durmaktan başka bir yerde olmuyorlar. Hele Hatay, Güzelyalı bölgesini tamamen haritadan silmişler.



koncavus
5 yıl önce - Sal 01 Ekm 2013, 23:30
basinda cikan izmir metro haberi.yeniasir


Metro için yine umut verdi
Twitter'da soruları yanıtlayan Aziz Kocaoğlu, birçok konuda açıklama yaptı. Kocaoğlu, metro çalışmaları için, "Tünelin sıkıntılı bölümünü aşıyoruz. Ray döşemeye başladık" dedi
Giriş tarihi : 01.10.2013 14.48 Güncelleme : 14.51 KENT HABER
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, kendisine ait twitter hesabı üzerinden İzmirlilerin sorularını yanıtladı. Kocaoğlu işportadan çöp tartışmasına, İzmir metrosu çalışmalarından su baskınlarına kadar birçok konuda açıklama yaptı. Adaylık konusunda Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın isminin geçtiğini belirten vatandaşlara yanıt veren Kocaoğlu, "Aday fark etmez" dedi. 2005'ten bu yana bitirilemeyen ve verdiği birçok bitiş tarihi gerçekleşmeyen metro çalışmaları hakkında umut veren Kocaoğlu, twitle gelen sorulara, "Tünelin sıkıntılı bölümünü aşıyoruz. Ray döşemeye başladık" diye yanıt verdi. Kocaoğlu ayrıca, Harmandalı'ya çöp tesisi değil otobüs istiyoruz diye twit atan bir vatandaşa ise, "Bende bunun için çabalıyorum işte" diye twit attı.
KENT ORMANI
Kocaoğlu sorular öncesinde ön bilgi vermek istediğini belirterek Harmandalı halkına müjde verdi. Kocaoğlu, "Harmandalı'nın depolama alanı olarak kalması söz konusu değil. Alanın rehabilitasyon projesini hazırladık. 2014 başında alanın üçte ikisi için ihaleye çıkıyoruz. Harmandalı'da kent ormanı kuracağız. Katı Atık Değerlendirme Tesisi için tartışılması gereken konu, nerede yapılacağı değil kullanılacak teknoloji olmalı" dedi. Fatih Güven isimli bir vatandaşın Üçkuyular güzergahı hakkındaki sorusunu yanıtlayan Kocaoğlu, "Tünel üzerindeki kapalı yolları yenileyip teker teker açmaya başladık. Ekim sonunda güzergah üzerinde kapalı yolumuz kalmayacak. Tünel üzerindeki kapalı yolları yenileyip teker teker açmaya başladık. Ekim sonunda güzergah üzerinde kapalı yolumuz kalmayacak". Fatih Şen isimli kullanıcının metro hakkındaki, "Metro sorularını nerden görmezden geliyorsunuz? Bu buluşmayı metro ile ilgili sorulara cevap vermeden bitirirseniz gerçekten yazıklar olsun" yazısına yanıt olarak twit atan Kocaoğlu, "Tünelin sıkıntılı bölümünü aşıyoruz. Ray döşemeye başladık" dedi.
"KİM HAKLI"
BD isimli bir kullanıcının, 'Sevgili baskanim, Bu Buca trafiği bizi deli etmekte. Allasen ne zaman bitiyor bu calismalar?' sorusunu yanıtlayan Kocaoğlu, "Önümüzdeki hafta çalışmalar tamamlanacak ve trafik akışı düzene girecek. Yağmurlar başladığında, işin önemi ortaya çıkacak. Evet, Buca'da ulaşım ciddi anlamda sıkıntılı. Ama bu çalışmalar su baskınlarını önlemek için yapılıyor" dedi. Başkan Kocaoğlu, Şirinyer'den, "Geçen sene ne haldeydi Şirinyer, Bu sene seçim var diye mi aklınıza geldi şirinyeri su bastığı? " diye yazan Emre Aydan sorusuna yanıt vererek, "Bizim dönemimizde Buca'ya yapılan yatırım miktarı 339 milyon liradır. Bilmenizde yarar olduğunu düşünüyorum" dedi. DirenYamanlar isimli kullanıcı ise, "Siz yamanlara diyorsunuz, lakin Karşıyaka belediye başkanı karşı çıkıyor. Siz mi haklısınız, Karşıyaka belediye başkanı mı? Kısa ve öz ne olacak bu çöp meselesi? Yamanlar'a çöp tesisi istemiyoruz" diye yazdı. Kocaoğlu ise bu yazıyı, "Güveninizi boşa çıkarmamak için tüm gücümle çalışıyorum, teşekkürler" diye yanıtladı.
Başkan Kocaoğlu'nun twitleri;
Necati Erdem; 'Körfezde yeniden denize girebilmek için çok büyük yatırımlar yaptık' dediğiniz körfez 9 yıldır neden hala kokuyor?
Aziz Kocaoğlu; Proje bitti, inşaat için ihale dosyasını hazırlıyoruz.
alperŞ; Neden torbalı da bu çöp tesisi için geri adım attınız yamanlarda ısrarcısınız
Aziz Kocaoğlu; Torbalı, 2011 seçimleri arefesinde Orman Bakanlığı'nın verdiği söze kurban gitti.
Muhsin Yener; Başkanım sizin dürüstlüğünüzden şüphemiz yok yanlız etrafınızdaki bürokratların neler yaptığını biliyor musunuz?
Aziz Kocaoğlu; İBB bürokratları, dürüstlüğünü ispat etmiştir. Bir bildiğiniz varsa, Cumhuriyet Başsavcılığı'na başvurabilirsiniz.

haydi hayirlisi diyelim ben sahsen bu adamin dediklerine hic inanmiyorum yalan makinasi gibi hic bir verdigi söz metro konusunda yerine gelmedi bekleyip görmek lazim saygilarimla.


agunhan

5 yıl önce - Çrş 02 Ekm 2013, 01:00

Başkan Kocaoğlu twitter üzerinden yaptığı açıklamada Ekim ayı sonuna kadar Poligon ve Üçkuyularda caddeyi trafiğe açacağını söyledi. Ekim ayında 10 günlük kurban bayramı tatili var bu süre belki kasım ayına sarkabilir ama şu bir gerçekki en geç bu yılın sonuna kadar artık cadde tamamen trafiğe açılmış olacak. Artık sürekli bu konuyu tekrar tekrar yazmaya gerek olduğunu sanmıyorum. Başkanın son söylediği şey ise Poligonda sorunu aştık rayları döşemeye başladık sözünden ne anlam çıkacağıdır. Yerel seçimlere kadar başkan bir sürpriz yapıp En azından Göztepe istasyonunu hizmete sokarmı bilmiyorum ama yerel seçimler öncesinde yılbaşından mart ayı sonuna kadar metro çalışmalarına agırlık verilmeyeceğini düşünüyorum. Bu yılın sonuna kadar metro çalışmaları devam eder. Seçim sonuçlarına göre mevcut metro hatları ile Yeni Projelere de bu tarihten sonra başlanacaktır bence.

SDuman3
5 yıl önce - Çrş 02 Ekm 2013, 10:14

Alıntı:
Hayalimde böyle bir Izmir Demiryol haritası var. Böyle yapilirsa ne güzel olurdu..

https://maps.google.nl/maps/ms?msid=2184020709078 ...&msa=0

Umarim bir gün haritada çizdiğim ağ gerçekten yapılırda hayata geçirilir...

Haritayı umarim beğenirsiniz, yorumlarınızı ve fikirlerini bekliyorum.

Hartada farkli renklerlen hatlari birbirinden ayridim; M1 Ana Hat, mavi renk M2/ M2 Alternafif Hat kirmizi, M3 Hatti haritada cizilmedi ,M4 & M5 RING Hatti siyah renk.

Saygılarımlan,


Kusura bakma ama saçma olmuş.

Soma'ya Ayvalık'a neden İzban gitsin? Oraların belediyeleri yok mu? Onlar düşünsün. İzmir neden karışıyor oraların ulaşımına? İzmir'de ulaşım çok mu iyi ki oralara gidiyor İzban?


Zafer A

5 yıl önce - Çrş 02 Ekm 2013, 10:15

Hali hazırda daha önce trafiğe açılan yerlerde asfaltta bozuk noktalar var, onları da düzeltmeyi akıl ederler umarım...



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege