Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul İETT otobüs hatlarının yeniden numaralandırılması gereği
123 ... 131415   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Mustafa Noyan

12 yıl önce - Sal 22 Mar 2005, 23:21
İstanbul İETT otobüs hatlarının yeniden numaralandırılması gereği


Arkadaşlar aktarma sistemi gayet güzel çalışıyor, bir iki kez aksaklıkla karşılaşmama rağmen ben ulaşım masrafımda %50 ye yakın kardayım.
Otobüsten otobüse bir saat içinde aktarma hala ücretsiz, aynı şekilde otobüsten tramvay ve metroya, metrodan tramvay ve otobüse vs. ücretsiz. Ancak tramvaydan tramvaya veya metrodan metroya aktarma ücretsiz degil, aynı şekilde otobüsten otobüse aynı hat numarasıyla çalışan otobüslerde aktarma da ücretsiz degil. Bir de ilk 5 dakika içinde aktarma yapılamıyor, ama GOP Arnavutköy hatlarında aktarma süresi 90 dakika.
Üstelik tek akbille, peşpeşe iki kez basılırsa, iki kişinin aktarma yapması mümkün.
Maalesef yolcuların çoğu hala aktarma konusunu bilmiyor, zaten akbilin ücretine bakan da yok; ben bir keresinde 83MT indirimli iken akbilin tam bilete ayarlı oldugunu görüp şoförü uyarmıştım, kimse bakmaz demisti; hakikaten Taksim'den Aksaray'a bir kişi bile farketmemişti. Zaten şoförler de 10 y.kuruş kazanmak için söylemiyorlar, hatta bazıları gerçekten kaldırılacağına inanıyor veya inanmak istiyor. Ben akbil basarken saate baktığımda beni uzaylı zannediyorlar.
İETT şoförlerinin akbil kullandırma olayı da yolculara kolaylık sağladı, İETT şoförlüğü bu ekstra kazançla daha popüler oldu ama otobüslerimiz de bayağı minibüse döndü, üstelik araçlar para alışverişi yüzünden çok yavaşladı; öte yandan ÖHO lar peşin para müşterilerinin çoğunu kaybetti, artık iki tek sigara karşılığı ÖHOnun arkasından giden İETT şoförü kalmadı.

Akın Bey'in hat numaraları teklifi çok doğru, 14ŞB, 29GM, 133TM, HTY58, ML129K gibi hat numaları bana da çok gereksiz geliyor, bir ara bunlar 3 rakamlıya çevrilebilir mi diye bir çalışma yapmıştım, ilk iki rakamı başa alarak üç rakamla bütün hatları yerleştirmek mümkün, yalnız ben çift biletli ekspres ve köprü geçen hatları 4 rakamlı düşünmüştüm; bence gayet güzel olmuştu, misal olarak
28-> 280, 28T-> 285 ;
35 -> 350, 35A -> 352, 35C -> 354, 35D -> 359
70KY -> 700, 70KE -> 703, 70FE -> 707;
101 -> 1101, 110 -> 1100 , 112 -> 1120, 121 -> 1210
Bu sistemde 1 den 9 a kadar olan hat numaralarına 101 - 109 yeni numaraları verilecek,    ( 1 numarayı ben kafamdan silmedim çünkü KADIKÖY- BÜYÜK ÇAMLICA_SAFA TEPESİ hattı İETT'nin prestij hattı olarak halkımızı ve turistleri taşımalı, hatta 15C nin bir tabelası en azından Cumartesi Pazar günleri ÜSKÜDAR-BÜYÜK ÇAMLICA_SAFA TEPESİ kısa deparı yapmalı diye düşünüyorum)
10 numaralar ile 11, 14, 15, 36, 98, 132 gibi ondan çok hatlı serileri de 180, 240, 340,  440, 530, 650 gibi boş serileri kullanarak yerleştirebilmiştim.
101 den 299 a kadar olan hatlar Anadolu Yakası'nda,
300 den 999 a hatlar da Rumeli Yakası'nda kullanılacaktı.
1101 den 1299 a numaralar da Boğaz Köprüsü geçişli hatların olacaktı.
Belki bir gün kullanılır ...

Farklı noktalardan kalkarak aynı istikamete giden otobüsler her durumda peşpeşe gelebilecek, yolcular bazen dakikalarca bekleyebilecektir. Aslında Sözen zamanında uygulamaya çalışılan ilk aktarma sistemi tek bilet, çift bilet karmaşıyla rezil edilmese idi iyi bir başlangıç olabilirdi( hatırlıyorum da 28 de Taşkın Kaptan zimmetli körüklü MAN'a yaklaşık 10 tane beyaz ÇİFT BİLET GEÇERLİDİR yazısı asmıştı, tek bilet yazıları sarı idi ).
Ana merkezler olarak Yenibosna Metro, Bakırköy, Topkapı, Otogar, Edirnekapı, Eminönü, Beyazıd (mi Bayazıt mı), Taksim, Mecidiyeköy, 4.Levend Metro, Üsküdar, Kadıköy, Kartal, Ümraniye Tepeüstü vs. gibi merkezler arasında düzenli aralıklarla çoğunluğu körüklü otobüslerle ana hatlar çalıştırılır, buralardan da tali hatlarla mahallelere 2 veya 3 otobüsle düzenli ve sık seferler yapılabilir; böylece küçük semtlerin araçları boşu boşuna ana arterlerdeki trafikte vakit kaybetmez, şoförler istirahatsiz üç saat otobüs kullanmazlar.
Aktarma yapmaktan hoşlanmayan yurdum insanları için de ÖHO leri bu yeni uygulamaya katılmaz, hali hazırdaki hatlarına devam ederek değişiklik sevmeyenlere ağır hızları ve uzun seferleriyle hizmete devam ederler.

HT 5 i Kartaltepe istasyonunda yakın zamanda gördüğümü hatırlıyorum.

Herkese selamlar


Kemal Çevik
12 yıl önce - Çrş 23 Mar 2005, 00:44
Paris,


Akın bey,


Alıntı:
Fransa'da otobüs uygulaması nasıl?


Burada kısa bir özet yapayım daha detay için bu sitenin özel haberleşme kanalında ya da daha iyisi kendi kanallarımızda konuşalım isterseniz. Doğal olarak bu çağrı ilgi duyan herkese yapılmıştır ama wowTURKEY'i bununla meşgul etmek istemiyorum.

Fransa'nın her şehrini bilmiyorum ama 1968'den beri özel ve profesyonel amaçlarla defalarca geldiğim, bir yıla yakın da çalışmakta olduğum Paris'te artık RATP'yi IETT gibi tanıyorum. Bir de ulaşım merakımı buna eklerseniz bir çocuğum daha oldu diyebiliriz. Gözünüzde şöyle canlandırın, Marmara denizini doldurun ama boğazı mendresler şeklinde uzatın, Surlar, Kağıthane, Şişli, Ortaköy, Ümraniye, Bostancı dairesini Kazlıçeşmeye kadar uzatın. İşte size geniş bir suriçi "intramurros" bölgesi. (Burada adı suriçi). Bu Parisîn birinci kıtası, "zone 1", bunun dışına herbiri 20 km eninde 7 bölge, halka daha ekleyin. Eh biraz da Karadeniz'de dolgu yapmak gerekecek. İşte Paris'i IETT'nin alanına taşıdık.

Metro sadece "zone 1" de çalışır, bu bölgedeki otobüslere Paris otobüsü, dışındakilere banliyö otobüsü deyin. Metronun bittiği her uç nokatadan banliyö otobüsü başlar, hiç bir banliyö otobüsü Taksim, Eminönü, Aksaray, Kadıköy'e girmez, çok çok "zone 1"de Fındıkzade, Osmanbey, Suadiye'ye kadar gelir.

Bunun dışında demiryolları ve RATP tren de işletir. Trenler bu sekiz bölgeyi uçtan uca Silivri-Gebze gibi geçer, ve hat şeması bir rüzgar gülü gibidir. Banliyö otobüsleri ise 2 ila 8. bölgede tren istasyonlarını birbirine bağlar, yani aynı hat önce tren yolcusunu alır dağıta dağıta giderken bir bakarsınız yeniden dolmaya başlar, bu sefer son duraktaki trenin yolcusunu toplamaya başlamıştır. Bu hat aynı zamanda Şile'den Gebze'ye gideceklerin işine yarar, önce Bağlarbaşına trenle gelip, oradan Gebze trenine bineceklerine bu otobüsleri kullanırlar.

"zone 1" de trenin işlevini metro görür, otobüs bu kez metro hatlarının arasını doldurur. Yalnızca otobüs hattına bakarsınız bazen anlamsız uzun ve dolaşan bir hat görürsünüz, bunu üstüne metro/tren istasyonlarını koyduğunuzda korkunç bir taşıma kapasitesini farkedersiniz.

Bilet otobüste tek olarak satılır 1,40 €'ya sürücüden alınabilir, otomatik makinelerden ya da gişelerden 10 luk karneleri 10,50€ 'ye satarlar. Otobüste bir seyahat bir bilettir, metroya da aynı biletle girilir ama dışarı çıkmadıkça sonsuz aktarma yapılabilir. Bunu dışında akıllara durgunluk verecek sayı ve çeşitte toplu ulaşım kartı vardır. Geçerli olduğu bölgede, geçerli olduğu sürede her türlü toplu taşıma aracında geçerlidir. Örneğin Küçükyalı'da oturup Gebze'de çalışıyorsanız 2-6 bölge aylık kartı alırsınız, fiyatını hatırlamıyorum, bazı durumlarda bedelinin yarısını da işvereniniz öder. Biletle ,"ticket" ile, aktarma yapılmaz.

Hat numaraları neredeyse açıldığında beri sur içinde aynıdır, daha iyi anlaşılsın diye 73MOLD (Musee d'Orsay- La Defense- ben uydurdum, aslı 73) filan gibi numaralar yoktur. Sur içinde aynı güzergahta, küçük kesişmeler dışında, giden birden fazla hat bulamazsınız, kesiştikleri bölümlerde de aynı durakta 3'den fazla hat durmaz.

Bize biraz ters geliyor, nedeni de anlamış değilim tramvay zamanında gayet güzel çalışıyordu da niye sonra değişti bilemiyorum, örneğin 15 türevleri gibi bir hat düzeni yoktur. Bir tane 15 hattı vardır, Üsküdar-Beykoz çalışır, Kavacık'a, Güzeltepe'ye, Kirazlıtepe'ye, Rasathane'ye.... gitmek için 15 den biryerlerde inip hat değiştirirsiniz. Böylece 15 adeta bir metro/tramvay gibi çalışır.

Paris'te tramvaya geri dönen şehirlerden, ancak sur içi yerine 2. bölgede şehri çepeçevre saracak bir plan dahilinde peyderpey yeniden inşaa ediyorlar.

Kısaca durum böyle, daha fazla ayrıntı için site dışında devam etme teklifim hala geçerli, ya da "Oh La La Paris" sitesine geçelim.

Görüşmek üzere
Kemal Çevik


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 23 Mar 2005, 02:56

Kemal Bey, RATP bilgileri için çok teşekkürler... Bayağı bir karşılaştırma imkânına sahip oldum bizim İETT'yle, özel mesaj yoluyla size birkaç sorum daha olacak (27-28 soru arası, merak etmeyin çok değil!)...

Demek ki, orada türev olayı yok (15A, 28T, 46Ç, 58A, 58B, 89S... gibi). Bu çok mantıklı bir uygulama... Çünkü her hattın akılda kolaylıkla tutulabilen tek bir numarası olmalı...

Aslında İETT'deki hatlar da ilk açıldıklarında bu mantıkla başlamış. 1953 haritasında her numara tekil. Ve ana hatların arasında bilinçli olarak boşluk bırakılmış ilerisi düşünülerek: 22 var, 24 var, 26 var, 28 var ama, 23, 25, 27 ve 29 yok. Gün geçtikçe 23 ringi konuyor, 1970'de 25 Sarıyer açılıyor falan...

Bir süre sonra (sanki 99'dan yukarıya yeni numara vermek günah, verirlerse çarpılacaklar!), ısrarla maksimum numarayı 99'da tutup, alttakileri dallanıp budaklandırıyorlar... Neticede de nurtopu gibi, ebleklik abidesi bir sürü karışık hat numaramız oluyor: 29, 29A, B, C, D... 58, 58A, B, C... 75, 75A, 75B, 75C, 75K, 75Y... Bir de bu numaralar birbirleriyle alâkalı olsa, yine canım yanmayacak. Meselâ; 75 Cevizlibağ'dan Mecidiyeköy yaparken, 75K Topkapı'dan Kadırga'ya gidiyor, 75Y Beyazıd'dan Yenikapı'ya iniyor, 75B Davutpaşa'dan Beşiktaş'a uzanıyordu... Akılda tutmanın imkânı yok...

Şu anda, tarihi en az 40-50 yıl geriye kadar giden bizim de birkaç prestij hattımız kaldı Paris'in RATP'ları gibi: 87 Edirnekapı-Taksim, 22 Eminönü-Emirgân (İstinye'ye uzatıldı sadece), 26 Dikilitaş-Eminönü, 35 Kocamustafapaşa-Eminönü, 37 Yıldıztabya-Eminönü (sonuna E ibaresi geldi, o kadar), 40 Taksim-Sarıyer (-ki, en eski hatlardandır), 54 Okmeydanı, 56 Esentepe-Adliye (Sultanahmed), 80 Yedikule-Eminönü, 83 Topkapı-Taksim, 90 Draman-Eminönü, 94 Osmaniye-Eminönü (En eskilerdendir, eskidn sahilden giderdi), 99 Haliç kıyısından Eyüb-Alibeyköy...

Karşıda da; 4 Kadıköy-Bostancı, 12 Kadıköy-Üsküdar (ve kardeşi 12A; eski 14), 15 Boğaz sahilinden Beykoz...

Bunlar, zamanında dallanıp budaklandırılmasaydı ve Kadıköy yakasının numaralarının üst limiti 21'le sınırlandırılmasaydı, şimdi durum daha farklı olabilirdi. İstanbul yakası yine biraz daha şanslı, çünkü rezerve edilen numaralar; 22-99 arası (mecburiyetten yeni açılan; 140'lı ve 150'li numaraları saymazsak) 78 seçenekli, Kadıköy ise; 1-21 arası (+yeni konulan 130'lar hariç) 21 numaralı... Bu yüzden Kadıköy akasında 11, 14, 15, 16, 19 ve 21'in akıl almaz versiyonları var (Mustafa Noyan'ın; 14ŞB'si (!) gibi...) İETT işi abartıp, kısa bir süre 14X'i bile kullandı numaralarının arasında...

Mustafa Bey'in yeniden numaralandırılma düşüncesini, ben birkaç yıl önce bilgisayarda modellendirmiştim dahi... Mustafa Bey bu konuda o kadar haklı ki!... Aslında İETT'nin re-organizasyonunun nasıl olması gerektiğini haritalar ve önerilerle tartışarak, mantıklı bir model oluşturabiliriz hep birlikte... Belki İETT'den birileri görüp okurlar da, kafalarında bir ışık çakar...

Akın KURTOĞLU



alabay

12 yıl önce - Çrş 23 Mar 2005, 16:04

Merhabalar,

Alıntı:
(Örnek: 325YK2, 127-1, 36CV, 54ÖR-E, 559C... vs.)


Bence bunlar çok matrak Yani öyle manyak numarasız İETT olmaz ki.
Neyse, şaka bir yana, önerilen üç rakkamlı sistem şahane!
Yine sevgili Berlin'imle bir misalle geleyim, orada da, Doğu ve Batı Şehir birleşince çoğu hattın çift kez mevcud olması yüzünden yeni numaralandırma geldi.
Ama, değişik bir sistem:
Yüzlükler paralel hatlık için, bu tabiî İstanbul için biraz zor olacak, 15, 15A ... bilmem artık 15X, 15W ve 15Q da var mı, varsa bayağı modernleşmişiz, zaten harfler tuşlarda ya ...
Berlin'in 19'u 119 oldu, 29'u 219, vs ... çünki paralel işlerlerdi.
Bütün bu sistemin püf noktası şuydu:
Onluklar semti gösterirdi! Yani meselâ otuzluk hatlar Spandau semtine (yön olarak bizim Halkalı veya Silivri olur ...), yirmilikler kuzeye çalışırdı.
Çok büyük hatlar ise teklik di: 101, 109, 106 ...
Tabiî bu sistem de biraz genişledi, aralara X hatları girdi (Expreß -> ekspres) ve bunlarla Metrobus olarak U (metro) S (banliyö) ule X (otobüs) şebekelerini MetroNetz şebekesi diye bir hızlı şebekeye bağladılar. Aralarında da basit otobüs ve tramvay çalışır. Tramvaylar tek ve çift numaralı, yani 1, 2, 12, 89 vs ...
İlgilenene <http://www.bvg.de/> (Almanca ve İngilizce, zarla zorla Türkçe hizmet de plânda (!))

Yine bir gün İstanbul'a varmayı bekleyemeyecek kadar sabırsızlanıyorum, artık haftalık Akbil'ler de varmış (onlarla ÖHO'lara da binilir mi? Son gidişim 97 idi).

Havaları ısınmış bir Freiburg'tan selâmlarla (20° – İsviçre ile Fransa ile Almanya'nın öpüştüğü üçgen burası, Berlin (ne yazık ki) 900 km).

B. Alabay
.


alabay

12 yıl önce - Çrş 23 Mar 2005, 16:15

Selâm Akın,

Alıntı:
Mustafa Bey'in yeniden numaralandırılma düşüncesini, ben birkaç yıl önce bilgisayarda modellendirmiştim dahi... Mustafa Bey bu konuda o kadar haklı ki!... Aslında İETT'nin re-organizasyonunun nasıl olması gerektiğini haritalar ve önerilerle tartışarak, mantıklı bir model oluşturabiliriz hep birlikte... Belki İETT'den birileri görüp okurlar da, kafalarında bir ışık çakar...


Ben o bahsettiğim Berlin sistemini İETT'ye maillediğimde bana sadece buna benzer bir plânlama olduğunu cevap olarak geri gönderdiler, o kadar. Yani İETT modern gözüküyorsa da, biraz da o modernliği kullanabilecek "PR" ve komünikasyon ile uğraşacak eleman lâzım oraya. Belki bir gün sorarım iş yeri falan var mı diye, Almanya'dan kaçmanın zamanı geldi geçti bile ...

B. Alabay
.


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Çrş 23 Mar 2005, 22:59

Arkadaşlar,

Herkes İETT ulaşımında, yolcular tarafından kullanışlı olabilecek yeniden numaralandırma sistemini bir-kaç örnekle kısaca açıklarsa, bunların sentezinden en akılcı olan plânı ortaya çıkarabilir, hatta bilgisayar programı haline getirebiliriz (Sonuç da; WOW-Turkey'in İETT bölümünün enteresan bir çalışması olur).

Akın KURTOĞLU



Kemal Çevik
12 yıl önce - Prş 24 Mar 2005, 01:20
Hat numaralandırması


Arkadaşlar,

Bu galiba bir zamanlar hepimizin kafa patlattığı bir konu, ama pek de çözüleceğe benzemiyor. Ben bir ara ana merkezlere bir numara verip, oradan kalkan hatları numaralamayı düşünmüştüm. Örneğin

1- Taksim, 2- Eminönü, 3- Aksaray vs...

Böylelikle 11 Taksim-Sarıyer, 12 Taksim- Etiler, 13 Taksim-Bebek
21 Emimönü-Sarıyer, 22 Eminönü-Etiler, 23 Eminönü-Bebek

olabilecekti, ancak biz bir merkezden birbine yakın yere gerekli gereksiz bir sürü hat açtığımız için en az 4 haneli numaralar işi çözüyordu.

Sonra da verilmiş verilmiştir deyip mevcut numaraları hiç bozmadan yeni hatları A, B, C diye değil mevcudun sonuna bir rakam ekleyerek numaralamayı düşündüm

Örneğin 15 Üsküdar Beykoz, 151 Kavacık, 152 Rasathane, ....159 Kanlıca, 1510 Güzeltepe...

O zamanlar köprü geçişli hatlar dışında 3 haneli hat yoktu, ama bu sistemde hem çok fazla haneli oluyor hem de 151 yerine 1501 gibi başlanmazsa 99 ana hat ile kısıtlı kalıyordu.

Sonuçta pes ettim. Ama şurası gerçek ki verilen bir numarayı değiştirmek çok anlamsız bir uygulama, illa da hattı dallanıp budaklandırmak istiyorsan ortak kalkış noktasını ve numarayı sabit tutup, bitiş durağının adını değiştirmek daha anlamlı geliyor bana. 15 Üsküdar Beykoz, ya da Kavacık, ya da Rasathane gibi. Bir tür ".... yolu ile gider" uygulaması gibi de düşünülebilir bu.

Merak ettim Paris'e baktım, en yeni hat numarası 1938'de verilmiş. Bir tür kodlama yapmışlar ama yeni bir hatları uzatıp kısaltınca noktalar değişse bile numara değişmemiş. Örneğin Yeni Levend - Şişhane hattını, Taksim - Yenikapı hattı açmışlarsa, Yeni Levend - Taksim olarak kısaltmışlar hemen ama Taksim numarası vermemişler, dolayısıyla sistem bozulmuş ama 86, 1895'den beri 86.

Benim mühendis kafam durakları, bölgeleri kodla sonra da sıra numarası ver diyor, ama bu 34'ü bir sabah 1278 diye bulabileceğiniz anlamına geliyor, bundan da hoşlanmıyorum.

Ne doldurdum ne boşalttım ama gerçek bu.

Kemal Çevik


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 25 Mar 2005, 00:39

Kemal Bey, merhabalar...

Düşündüğünüz sistemler, hepsi kendi içinde sorunu çözmeye yönelik ve üzerinde çalışılabilir çözümler... Bunları yüzeysel olarak modelleyip haritada oturttuğumuzda nasıl bir sonuç çıkabilir... Bu ancak haritalandırma aşamasından sonra belli olur. Merkezleri numaralandırma fikriniz bence çok mantıklı... Bunun üzerinde biraz kafa yorabiliriz. En azından, şu andaki mevcut sistemden çok daha pratik ve kullanışlı...

Benim de üzerinde çalıştığım buna benzer başka bir yöntem var... Onun detaylarını haritalara işledikten hemen sonra siteye göndereceğim. Üzerinde konuşuruz... (Hatta bir bölgenin belli bir kısmını pilot olarak haritada çalışarak, günümüzdeki sistemle bu yeni sistem arasındaki avantaj ve dezavantajları karşılaştırma imkânımız da olacak.)

Akın KURTOĞLU


Kemal b
12 yıl önce - Cum 25 Mar 2005, 04:12

Ben de pilot bölgelere numara verilmesi fikrine katılıyorum.Ring hatların tamamının harflerle ifade edilmesi taraftarıyım.Tıpkı 80'lerdeki gibi.(T1/T4,M1/M4 ...gibi).Normal hatların da 4'lü numara sistemiyle numaralandırılmasını düşünmekteyim.Ayrıca her hattın gidiş ve dönüşünde farklı rakamlarla numaralandırılması gerekiyor.Yabancısı olduğumuz bölgelerde otobüsün nerden kalkıp nereye gittiğini bilemediğimiz durumlar olabiliyor.Özellikle trafik akışını iyi bilmediğimiz bölgelerde (Örneğin Şişli 77 Yenikapı hattının Şişli'den Yenikapı'ya mı yoksa Yenikapı'dan Şişli'ye mi gittiğini anlamak için) bu sorun ortaya çıkıyor.Şişli bölgesine 1 numara dersek,Yenikapı bölgesine de 2 dersek,hat numarasına da 10 dersek:Şişli-Yenikapı=1-210,Yenikapı-Şişli=2-110 (Soldan ilk numara kalkış bölge numarası,çizgiden sonraki ilk rakam varış bölge numarası,geri kalan son 2 rakam da hat numarası).Bu sistemle İstanbul'u maksimum 9 bölgeye ayırmak gerekiyor.Tabii bu numara değişikliğinde şoförlerimizin her varış noktasında numara değiştirmeleri gerekiyor.Karmaşık gibi gözükse de bence İstanbul'u kaldırabilecek bir sistem.

En son Kemal b tarafından Cum 25 Mar 2005, 23:52 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Semih Yaşar

12 yıl önce - Cum 25 Mar 2005, 09:57
hat numaralandırma


Kemal Bey
Bence bir aracın ,örneğin 77 nolu Şişli Yenikapı otobüsünün nereye gittiğini göstermenin en kolay yolu aracın ön tarafındaki elektronik panonun üzerine 77 Şişli yada
77 Yenikapı yazmak. Tramvaylarda bu böyle sanırım şu anda. 37 Eminönü yada
37 Zeytinburnu yazıyor.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 131415   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM