Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara 1071 Malazgirt Bulvarı (eski ODTÜ yolu)
« önceki   123 ... 789 ... 109110111   sonraki »

ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 8

Bu bulvarın yapılması Ankara ve bölge trafiğine fayda sağlar mı?
Evet, kesinlikle. 65.4%  65.4%  [327]
Hayır, bir faydası olmaz. 27.4%  27.4%  [137]
Fikrim yok. 7.2%  7.2%  [36]
Toplam Oy : 500

cahitgöb
5 yıl önce - Cmt 14 Eyl 2013, 01:28

bakıyorum da son yıllarda baya bir ağaç sever olduk nedense. 5 ağaç için bile savaş çıkacak artık.
şehircilikte hep avrupayı örnek gösteriyorsunuzda. 1800 lü yıllardaki paris kentsel dönüşümünü araştırın bakalım. şehirin yarısından fazlasını dar sokaklardan kurtarmak için nasıl yıkım yapıldığı araştırın bakalım... türkiyede sanki bugüne kadar şehir planlamacıları ve mimarlar çok güzel şehirler yaratmışlar ya bize. ne yazıkki şehirlerimizi aşama aşama tekrardan yaratmalıyız.... çok düzensiz şehirlerimiz...
şehirler ağaçlara göre planlanmaz ağaç dediğin ekilir büyür. her insan ağacı tabikide sever o zaman mobilyada kullanma ağaçtan üretilen hiç birşeyi kullanma..
ağaç için savaşıyorsun ya aslında çevreye verdiğin zarar daha büyük.. gidip eylemde ateş yakıyorsun o ateşin kaynağı ne sen o ateşi yaktığın zaman ne kadar karbondioksit salıyorsun atmosfere.
artık ağaç işi sıktı başka şeyleri bahane edip karıştırın piyasayı. yerli uydu fırlatılırken bile dünya kadar olay çıktı orada... Artık ağaç bahanesi sıktı başka şeyleri bahane edin.....


N. Emre Akdemir
5 yıl önce - Pzr 15 Eyl 2013, 14:25
Eylemcilere hizmet veriyoruz


Alıntı:
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, “Buradaki vatandaşın yüzde 90’ı bu işe taraftar. Yüzde 10’u marjinal kişiler, ağzınızla kuş tutsanız bu yüzde 10’a yaranamazsınız. Burada belediyenin arazisi yok ki rant merkezi olsun. Bu yol Dikmen’e yarar. Dikmen de eylemcilerin çok olduğu bir bölge. Eylemcilere hizmet vermiş oluyoruz” dedi.

ODTܒdeki yol tartışmasını değerlendiren Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, “Ben kavga gürültü istemedim. Oradaki vatandaşın yüzde 90’ı yol yapılmasını istiyor. ODTÜ Rektörü ile ihtilafımız yok. Burada eylemi CHP’li milletvekilleri yapıyor” dedi. Başkan Gökçek, FOX Tv’de yayınlanan Fatih Portakal ile Türkiye’nin Trendleri Programı’na katıldı. Son günlerde Ankara ve Türkiye gündemini de meşgul eden ODTܒdeki yol tartışmasına değinen Gökçek, Portakal ile Hürriyet Gazetesi Ankara Temsilcisi Metehan Demir’in sorularını yanıtladı.
YOL İÇİN RUHSATA GEREK YOK

“CHP milletvekilleri cahilce soruyor, ‘nerede sizin ruhsatınız’ diye. Yol yapımı için kimseden ruhsat alınmaz. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tip Yapı İmar Yönetmenliği’nde ‘kara yolları yapımı için yapı ruhsatına tabi değildir’ deniliyor. 1991’de Sayın Murat Karayalçın tarafından yapılan ve imzalanan bir plan. Bu planı yapmak için bu güne kadar beklememizin sebebi ihtilaflar yaşanması. Ben kavga ve gürültü istemedim.
ODTÜ SADECE BAHANE

ODTÜ ile el ele götürdük bu işi. ODTÜ, olayları burada olmasa bile yolda geçerken ‘omuzuma vurdun’ der yine kavga çıkarırlar. ODTÜ sadece bahane. Buradaki vatandaşın yüzde 90’ı bu işe taraftar. Yüzde 10’u marjinal kişiler, ağzınızla kuş tutsanız bu yüzde 10’a yaranamazsınız. Burada belediyenin arazisi yok ki rant merkezi olsun. Bu yol Dikmen’e yarar. Dikmen de eylemcilerin çok olduğu bir bölge. Eylemcilere hizmet vermiş oluyoruz.
YASAL YOLA BAŞVURSUNLAR

CHP’li milletvekilleri gelsinler mevzuatı öğrensinler. Burada eylemi CHP’li milletvekilleri yapıyor. Aylin Nazlıaka, İlhan Cihaner, Hüseyin Aygün buraya gelse bile müdahale edemezler. Kanunsuz iş yapıyorsam savcılığa gidip belgeleri varsa, bu belgeleri sunarak suç duyurusunda bulunsunlar. Ben suç işliyorsam yasal yola başvursunlar. Mahkemeye gitsinler neden gitmiyorlar. Vicdanım yüzde yüz rahat. Ben bunu yapmazsam sorumluyum o zaman vicdanım rahat etmez. Ankara’ya hizmet ediyorum. Üç beş teröristin ve üç marjinal milletvekilinin istemediği için bu yolu yapmayacak değilim.
PROJEYE ODTÜLÜ İMZASI

Projeyi ODTÜ mezunları çizdi. ODTÜ ile münasebette olacak işler için ODTܒlü çalışanlarımı seçtim. ODTÜ genelindeki binaların yüzde 80’i kaçak. Planı bugüne kadar yapılmadı ve bu yüzden Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan Koruma Planı yapılmasını istediler. Ben kaçak yapılarla ilgili zabıt tuttum, ama yıkmam dedim. ODTܒye önceden gidiyordum ama şimdi taşlama moda oldu. Buradaki eylemlerde ODTܒlü olanlar 250 kişiyi geçmez ama dışarıdan adam getirirler. Bu olaylar gündemden bir buçuk iki ay düşmez. Ben siyasetçiyim bu işlerden biraz anlarım.”

KILIÇDAROĞLU ADAY OLSUN

Büyükşehir Belediye Başkan adaylığı için Gökçek, “Partim aday yapar Başbakanım aday gösterirse, tarihimin en yüksek oyunu alacağım. Ben hiç bir şey olmak istemiyorum, niyetimi üç dört seneden beri söyledim. Başbakanımız uygun görür, cenabı Allah nasip ederse vatandaş oy verirse bir dönem daha belediye başkanı olur ve sonra emekliliğimi yaşamak istiyorum” dedi. Gökçek, CHP’nin Büyükşehir’e ismi geçen adayları ile ilgili de şöyle konuştu ”Ak parti adayı kim olursa olsun Ankara’da seçimi siler süpürür. Bence Kılıçdaroğlu aday olsun. Kılıçdaroğlu bitti, Mustafa Sarıgül geliyor. Bu iş bitti. Öyle kıstırdılar ki kıpırdaması mümkün değil” dedi.


http://www.hurriyet.com.tr/ankara/24710434.asp


20 Ilgaz memiş 94

5 yıl önce - Pzr 15 Eyl 2013, 19:37

2011 yılında bu konu hakkında bir yazı yazıldığını hatırlıyorum. Bu siteyi okuyan herkesi aydınlatmak için, o yazıyı bu konu başlığı altında paylaşıyorum.
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=2339530#2339530

Aslında ODTÜ arazileri içinden geçirilmesi düşünülen 2 tane yol var.
Ancak
-1) art niyetli kişilerce yaratılan bilgi kirliliği
(başta belediye başkanı Melih Gökçek, paylaştığım yazıda bu durum belirtilmiş.)
Alıntı:
Melih Gökçek her zamanki gibi ODTÜ ile olan şahsi hesaplaşmaları için suni bir gündem yaratıyor. İşi ATO Başkanı'nı yanlış yönlendirmeye kadar götürmüş üstelik. Tarih 2008, rektör çıkıyor Anadolu Bulvarı güzergahı için biz zaten üzerimize düşeni yaptık, arazileri bile devrettik diyor. Tarih 2011, ATO Başkanı sanki bu yola ODTÜ izin vermiyor gibi konuşuyor. 4 gün sonra ODTÜ yine açıklama yapıyor, bizim o yola itirazımız yok, bizim itirazımız diğerine diye tekrar ediyor. Melih Gökçek çıkıp yine her zamanki şovenizmini konuşturuyor.


-2) +basının eksik bilgilendirmesi sonucu kafalar karışmış durumda.
Bu kafa karışıklığını çözmek için bir harita paylaşılmış, o haritayı burada da paylaşıyorum. Karşı çıkılan ve çıkılmayan yollar belirtilmiş. (karşı çıkılan yol sit alanından geçiyor)
http://i.imgur.com/NcBk8.jpg


ODTÜ yönetiminden yapılan açıklamayı da aktarıyorum:
http://www.metu.edu.tr/tr/orta-dogu-teknik-univer ...aciklamasi
Alıntı:
ODTÜ arazisinden geçmesi istenilen iki ayrı yol vardır. Medyaya yansıyan tartışmalarda bu iki yolun karıştırıldığı anlaşılmaktadır. ODTÜ, Anadolu Bulvarı’nın devamı olan yolun doğu sınır bölgesinden geçmesine 1994 yılından itibaren onay vermiştir. ODTܒnün kabul etmediği yol, Ankara BŞB tarafından 2007 tarihinde “Ankara Nazım Planı 2023” önerisine eklenen ikinci bir yoldur. Bu ikinci yol, ODTÜ Kampusunun Bilkent (YÖK) Yolu üzerindeki kapısından girerek Kampusu doğu-batı yönünde ikiye bölecek bir hemzemin yol olarak tasarlanmıştır (Bkz. Ekli harita, Yol 2). ODTÜ, Kampusunu ikiye ayıracak, eğitim ve araştırma binalarına ve altyapısına zarar verecek, can ve mal riski yaratacak ve doğal sit alanlarını tahrip edecek bu hemzemin yol önerisine itiraz etmiştir. Ankara BŞB’nin hemzemin yol üzerinde ısrar etmesi üzerine, ODTÜ 2007 yılında iptal davası açmıştır. Dava ilk önce bölge mahkemesinde ve Ankara BŞB’nin mahkeme kararını temyiz etmesi üzerine de Danıştay’da ODTÜ lehine sonuçlanmış ve Kampusu ikiye bölecek olan bu ikinci yol önerisi iptal edilmiştir.

ODTÜ, Ankara’nın ulaşım planı için önemi ve katkısı da tartışmalı olan bu yolun ancak tünel olarak yapılması halinde kabul edilebileceğini yaklaşık 10 yıldır ifade etmiştir.


ODTÜ'nün karşı çıktığı yolun (yukarıdaki haritada kırmızı ile belirtilmiştir) sit alanından geçtiği görülmektedir ve bu durumda koruma kurulundan izin alınması gerekmektedir.


Ancak ODTÜ'nün onayladığı yolla ilgili bir sorun var. ODTÜ açıklamasının geri kalan bölümlerinden de alıntı yapıyorum:

Alıntı:
ANADOLU BULVARI’NIN DEVAMI OLAN YOL: NİTELİĞİ VE YASAL STATÜSÜ

Anadolu Bulvarı ve devamı olan yol, Konya Yolu ile Eskişehir ve İstanbul yollarını birbirine bağlayan bir “iç çevre yolu” olarak “Ankara Nazım Planı 1990”da yer almıştır (Bkz. Ekli harita, Yol 1). Plan, 1982 yılında Ankara Büyükşehir Belediyesi (BŞB) tarafından onaylanmış ve Anadolu Bulvarı bu Plan uyarınca 1987-88 yıllarında inşa edilmiştir.

ODTÜ, Anadolu Bulvarı’nın devamı olan bu yolun kısmen arazisindan geçmesini kabul etmiş ve yol güzergahı 1993-94 yıllarında onaylanan ODTÜ İmar Planı’nda yer almıştır. Bu düzenleme ile yaklaşık 4 km’lik Eskişehir Yolu – Konya Yolu bağlantısının 1,8 km’lik kısmı ODTÜ arazisinin doğu sınır bölgesinden geçmektedir. Söz konusu arazinin yol için ayrılmış olması nedeniyle, ODTÜ 1980’lerden beri bu bölgede ağaçlandırma yapmamıştır.



SİT ALANLARI

“Ankara Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu”, 1995 yılında ODTÜ arazisi içindeki doğal ve arkeolojik sit alanlarını belirlemiştir. ODTܒnün Eskişehir Yolu kapısı bölgesinin bir kısmı da I. derece doğal sit alanları arasında yer almıştır. Anadolu Bulvarı’nın devamı olan yol güzergahının ODTÜ arazisi içindeki yaklaşık 400 metrelik kısmı bu sit alanı ile örtüşmektedir.

Doğal sit alanları içinden yol geçirilmesi, koruma kurulu onayına bağlıdır. Bu çerçevede, daha önce alınmış olan bu sit alanı kararı nedeniyle, Anadolu Bulvarı’nın devamı olan ve “Ankara Nazım Planı 2023”de yer alan söz konusu yolun statüsü “Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu” ve “Ankara Tabiat Varlıklarını Koruma Komisyonu”nun görüşlerine ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın onayına tabidir.


Buradan şöyle bir sonuç çıkarıyoruz:

1982 yılında, Ankara belediyesi tarafından onaylanan ''Ankara Nazım Planı 1990'' planı var.
Anadolu bulvarı, bu plana göre 1987-1988 tarihleri arasında inşa edilmiştir.

Anadolu Bulvarının ODTÜ'den geçen bölümü, ODTÜ tarafından kabul edilmiş ve ODTÜ imar planında yer almıştır. Bu plan da 1993-1994 tarihleri arası onaylanmıştır. ODTÜ bu durum üzerine, yol güzergahını ağaçlandırmamıştır.

1995 yılında ''Ankara kültür ve tabiat varlıklarını koruma kurulu'', ODTÜ'deki sit alanlarını belirlemiştir. ODTÜ'nün kabul ettiği ve 1993-1994'te imar planlarına işlenen yolun, 400 metrelik bölümü de sit alanına dahil olmuştur.

Bu durumda, ODTÜ kabul etse bile, sit alanından geçen 400 metrelik bölüm için, koruma kurulundan izin alınmalıdır. Belediye izin almadan çalışmaya başlamış görünüyor.

İşte bu çalışmalardan sonra çıkan olayları, olay yerine gelen milletvekillerini, ve yola dava açılması için dilekçe veren avukatı incelemek lazım.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/24674246.asp
Koruma alanından geçen yola dava açılmış

Alıntı:
günlerdir vatandaşların ve ODTܒlü öğrencilerin protestolarına eylemlerine ve polisle çatışmasına neden olan yol çalışması Gezi Parkı gibi mahkemelik oldu. Avukat Sedat Vural, Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne karşı yürütmenin durdurulması ve yol çalışmasının iptali talebiyle dün dava açtı. Nöbetçi Ankara İdare Mahkemesi, yürütmeyi durdurursa, Büyükşehir Belediyesi’nin Anadolu Bulvarı’nı Konya Yolu’na bağlayacak yol çalışması duracak.

SÖZLEŞMEYE VE HUKUKA AYKIRI

Türkiye’nin 1982’de “Dünya Kültürel ve Doğal Mirasının Korunmasına Dair Sözleşmeyi” onayladığı, 1. derece sit alanı ODTܒden geçirilecek yolun, sözleşmeye ve hukuka aykırı olduğu savunuldu. Ağaçların kesileceği uyarısı yapılan dilekçede, “Davalı idarenin savunması alınmadan yürütmenin durdurulması kararı verilmesi de bir zorunluluktur” denildi. Dilekçe özetle şöyle:

YÖK'TEN ODTÜ'DEKİ OLAYLA İLGİLİ SORUŞTURMA

YASAL OLARAK YAPMA YETKİLERİ YOK

“Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nın, Anadolu Bulvarı’nı Konya yoluna bağlayacak ve ODTܒnün 1.Derece Doğal Sit Alanından geçirilecek yolun, Koruma Planı, Koruma Bölge Kurul ve icrai nitelikte Meclis Kararı bulunmamasına karşın, yasal olarakta yapma yetkisi yoktur ve bu yolun yapılması mümkün değildir. Davaya konu yol güzergahında büyük araçlarla yol çalışmaları yapılması, şantiye kurulması, ağaçların sökülmesi gibi kamu düzenini bozan, hukuk dışı, keyfi eylem ve uygulamalarının öncelikle yürütmesinin durdurulmasını ve yargılama sonucu iptalini talep ediyoruz.

ODTÜ SİT ALANI GİRİLEMEZ

Ankara Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu’nun 06.03.1995 tarih ve 316/3895 sayılı kararı ile ODTÜ Arazisinin 1, 2 ve 3. Derece Doğal Sit Alanı olarak tesciline karar verilmiştir. Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 15.03.2013 tarih ve 506 sayılı kararında ODTÜ arazisi içerisinden geçecek yolun Dumlupınar Kavşak noktasında yaklaşık 9000 metrekarelik bir kısımda 1. Derece Doğal Sit Alanına, 8000 metrekarelik bir kısımda ise ODTÜ 1 Orman alanına girildiği görülmektedir. ODTܒde 1. Derece doğal sit alanı ihlali ve dava konusu uygulamalar bu yolu yapan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek tarafından da kabul ve ikrar edilmektedir.

HUKUK DEVLETİ İLKESİNE AYKIRI

Parlamentoda sayı çokluğu, hukuk devletinde haklı olmanın göstergesi ve gerekçesi değildir. Parlamento, yasama ve denetleme sürecinde oy çokluğuna ve siyasal güce dayanarak, Anayasaya, hukuka, hukukun genel ilkelerine, anayasal teamüllere aykırı olarak kararlar alamaz. Yasama organı gibi öbür organ ve makamlarda Anayasaya ve hukuka uygun çalışmak zorundadırlar. Aksi halde, hukuk dışına çıkar ve meşruiyetini yitirir. ‘Ben yaparım’, ‘Benim gücüm var’ demek ve bu düşünce ile gerek yürütmede, gerekse yasamada uygulamaya girişmek ve kararlar almak, demokratik hukuk devletinin kabul edemeyeceği bir uslup ve eylem şeklidir.

İDARİ İŞLEMLERİN UNSURLARINA AYKIRILIK:

Hukuk devletinde hiçbir makam ve merciinin kendisine verdiği yetkiyi kendisinin ya da bir başkasının çıkarı doğrultusunda veya bir siyasal amaca yönelik olarak kullanması mümkün değildir. Kamu gücü kullanılarak yapılan bir işlemin hukukiliği ve geçerliliği, bu işleme ancak kamu yararını sağlamak ve kamu hizmetini devamlı, düzenli, süratli ve verimli bir şekilde yerine getirmek üzere yapılmış olması halinde mümkündür. Dava konusu işlemin Anayasa ve yasalarımıza aykırılığı yanında idari işlemin unsurları yetki, sebep, konu ve maksat yönünden de hukuka aykırı olduğu ortadadır.”




vsumer
5 yıl önce - Pzr 15 Eyl 2013, 19:43

Ancak Belediye, bu sit alanına giren kısımda çalışma yapmadığını, bununla ilgili koruma Kurulu kararının beklendiğini, şu anda çalışma yapılan kesimin Belediye arazisi olduğunu açıklamıştı. Yanlış mı hatırlıyorum?

20 Ilgaz memiş 94

5 yıl önce - Pzr 15 Eyl 2013, 19:46

belediyenin açıklamasını burada paylaşın lütfen, bilgilenmiş olalım. Şu an Denizli'de olduğum için yolun hangi noktasında çalışma yapıldığını bilmiyorum, o bölgeye yolu düşmemiş arkadaşlar da bilmiyor olabilir.

ekleme: belediyenin açıklamasını buldum
http://www.haberler.com/buyuksehir-den-odtu-acikl ...46-haberi/
Alıntı:
Ankara Büyükşehir Belediyesi, Anadolu Bulvarı'nın devamında yapılan yol çalışmaları sırasında bugün çıkan olaylarla ilgili açıklama yaptı.

Ankara Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamada, bugün sabah saatlerinde Anadolu Bulvarı'nın devamı olacak Eskişehir Yolu-Konya Yolu bağlantı çalışmalarını engellemek isteyen bir grubun, çalışma yapılan alan üzerine çadırlar kurduğu ve işçilere taşlarla saldırdığı belirtilerek şöyle denildi:

"Büyükşehir Belediyesi ekipleri şu anda kesinlikle ODTÜ arazisi içinde bir çalışma yapmamaktadır. ODTÜ arazisi dışında, Büyükşehir Belediyesi'ne ait olan yol güzergahı üzerinde kalan irili-ufaklı yaklaşık 70 ağaç da ağaç nakil araçlarıyla alınarak, başka bölgelere dikilmeye başlanmıştır. Büyükşehir Belediyesi'ne ait olan yol güzergahında ağaçların alınmasına engel olmak isteyen gruplara emniyet yetkilileri müdahale etmişlerdir. Bazı internet sitelerinin iddia ettiği gibi şu anda hiçbir ağaç kesilmemiştir. Tüm ağaçlar özenle nakil araçlarıyla kaldırılmıştır. Şu anda çalışma yapılan alan da ODTÜ arazisi değildir."


genckanat

5 yıl önce - Sal 17 Eyl 2013, 08:48

Şu anda yol çalışması belediyeye ait bölüm üzerinde son hızıyla devam ediyor. Köprünün bir bölümü tamamlanmış ve ODTÜ sınırına kadar olan altyapı çalışmaları tamamlanmak üzere. Bildiğim kadarıyla Bakanlıktan SİT alanı ile ilgili onay geldikten sonra ODTÜ içerisindeki çalışmalar başlayacak.



N. Emre Akdemir
5 yıl önce - Sal 17 Eyl 2013, 11:58

Tabiat Varlıkları Kurulu, yol ile ilgili kararını bugün verecekmiş.

http://cadde.milliyet.com.tr/2013/09/17/YazarDeta ...t-meselesi


N. Emre Akdemir
5 yıl önce - Çrş 18 Eyl 2013, 14:18
Bakanlıktan ODTܒnün yol planına onay


Alıntı:
Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, “ODTÜ yerleşkesi ve orman alanlarının bulunduğu, güneyde Eymir Gölü’nü de kapsayan 4 bin 85 hektarlık alanın imar planları, Rektörlüğün teklif ettiği haliyle bir iki gün içinde onaylanacak” dedi.

Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, ODTÜ yerleşkesi ve orman alanlarının bulunduğu, güneyde Eymir Gölü’nü de kapsayan 4 bin 85 hektarlık alanın imar planlarının, Rektörlüğün teklif ettiği haliyle bir iki gün içinde onaylanacağını bildirdi. Bayraktar, alana ilişkin hazırlanan 1/5.000 ve 1/1.000 ölçekli imar planı tekliflerinin ODTÜ Rektörlüğünün 3 Mayıs tarihli yazısıyla Bakanlığa iletildiğini söyledi. Talebin geldiği günden itibaren üniversiteyle birlikte çalıştıklarını anlatan Bayraktar, ODTÜ planlarının, Rektörlüğün teklif ettiği haliyle bir iki gün içinde onaylanacağını belirtti.

ANADOLU BULVARI’NIN DEVAMI

Planların, üniversitenin bütünlüğünü bozmayacak iki ana ulaşım aksını içerdiğini ifade eden Bayraktar, bunlardan birisinin Anadolu Bulvarı’nın devamı olarak ODTÜ arazisinin doğu kesiminden geçeceğini dile getirdi. ODTÜ arazisinin toplamının 4 bin hektar olduğunu belirten Bayraktar, Anadolu Bulvarı’nın devamı olan yolun, 4 bin hektarlık ODTÜ arazisinin yüzde 1’ini bile kapsamadığına işaret etti. Bayraktar, “Bu yol, en az zarar verecek şekilde sınırdan geçiyor. Buradaki ağaçlar da taşınacak, yeniden dikim yapılacak” dedi.

KURUMLAR OLUMLU GÖRÜŞ VERDİ

Plana ilgili tüm kurumların olumlu görüş verdiğini ifade eden Bayraktar, “Kurul kararının, Tabiat Varlıkları Komisyonu kararının olmadığı gibi eleştiriler yapılıyor. Oysa bütün hepsi alındı” diye konuştu. ODTܒnün kampüste teknokent, kolej gibi çok sayıda inşaat yaptığına işaret eden Bayraktar, bu alanların da planda yer alacağını kaydetti.

İKİNCİ YOL TÜNEL OLACAK

Planda, ODTܒnün doğu batı hattında ikinci bir yolun da yer aldığını anlatan Bayraktar, kampüs bütünlüğünü bozmayacak şekilde, batı-doğu doğrultusundaki tünel geçişinin onaylanacağını ifade etti. Bayraktar, şunları kaydetti:
“Bilkent tarafından başlayıp, doğu batı hattında geçiş yapılacak. Planda, burası ODTÜ kampüsünü tam ikiye bölüyor gibi görünüyor. Bunu Rektörlüğün isteği doğrultusunda tünel olarak koyuyoruz. Geçiş yeraltından olacak. Kampüsü hiçbir şekilde bozmayacak, hiçbir şekilde ağaç dokusuna vs. zarar vermeyecek. Bu çok maliyetli, yaklaşık 100 milyon. Ankara Büyükşehir Belediyesi, ODTÜ kampüsü korunsun diye böyle bir fedakarlığa giriyor.”

YARGITAY İNCEK’E TAŞINACAK

Kızılay’daki Yargıtay binasının tüm birimlerinin, İncek’te Anayasa Mahkemesinin de bulunduğu ODTÜ arazisine taşınacağını, bunun da planda yer aldığını anlatan Bayraktar, “Plan konusunda içimizde hiçbir tereddüt yok. Bununla hem yaklaşık 4 bin hektarlık alan imar planına kavuşmuş olacak hem de Ankara’nın ulaşım sorununun giderilmesinde önemli adım atılacak” değerlendirmesinde bulundu. Bayraktar, planların onaylanmasıyla Ankara için önem taşıyan ulaşım akslarının da inşaasına başlanılabileceğini sözlerine ekledi.


http://www.hurriyet.com.tr/ankara/24736073.asp


vsumer
5 yıl önce - Çrş 18 Eyl 2013, 19:40

E o zaman artık şu doğu-batı doğrultulu, Eskişehir Yolu'na paralel giden, ODTÜ'nün altından geçeçek ( içinden değil ) yolun da inşaatına başlanamaz mı?

erkan_gs_mk

5 yıl önce - Prş 19 Eyl 2013, 11:15

Alıntı:
ODTÜ'ye tünel formülü
ODTÜ'nün ortasından geçecek yol konusunda üniversite yönetimiyle bakanlık anlaştı.




ODTÜ'deki yol tartışmasında yeni bir aşamaya gelindi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ODTÜ arazisinden geçmesi planlanan yollardan 2'ncisinde, ODTÜ yönetiminin 'tünel formülü'nü benimsedi.

TÜNEL FORMÜLÜ
Bakan Erdoğan Bayraktar Anadolu Ajansı'na yaptığı açıklamada yolun ODTÜ'nün önerdiği şekilde tünel olarak yapılmasına yeşil ışık yakarak 'bir iki gün içinde onaylanacağını' söyledi.

MALİYET 100 MİLYON TL ARTACAK
Bayraktar, "Bilkent tarafından başlayıp doğu-batı hattında geçiş yapılacak. Planda burası ODTÜ kampüsünü tam ikiye bölüyor gibi görünüyor. Bunu Rektörlüğün isteği doğrultusunda tünel olarak koyuyoruz. Geçiş yeraltından olacak. Kampüsü hiçbir şekilde bozmayacak, hiçbir şekilde ağaç dokusuna zarar vermeyecek. Bu çok maliyetli, yaklaşık 100 milyon. Ankara Büyükşehir Belediyesi, ODTÜ kampüsü korunsun diye böyle bir fedakarlığa giriyor" dedi.

http://www.ensonhaber.com/odtuye-tunel-formulu-20 ...09-19.html




sayfa 8
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 789 ... 109110111   sonraki »
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet