Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Kadıköy-Bostancı Tramvay Hattı Ne Oldu?
123 ... 252627   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 1
Hakan

17 yıl önce - Sal 22 Mar 2005, 21:42
İstanbul Kadıköy-Bostancı Tramvay Hattı Ne Oldu?



Birkac sene once Istanbulun eski belediye baskani, Kadikoy ve Bostanci arasinda tramvay yolu yapilacagini soylemisti.  Su andaki minibus yolu uzerinde sanirim.  

Istanbul belediyesinin ulasim projelerini tanittigi www.istanbul-ulasim.com.tr adresinde baktim fakat bu hat ile ilgili bir calisma gormedim.   Kadikoyu minibuslerden, otobuslerden kurtaracak diye sevinmistik:)

Haberiniz varmi, ne oldu o hat?


irfan x
17 yıl önce - Sal 22 Mar 2005, 22:06

İstanbul'da bu tip projeler çoktan değişti. Anca daha önce başlayanlar devam etti. Yeni başkan yeni projeler hazırladı. Kadıköy-Kartal bunlardan biri. Siz bu hattın işe yarayacağına inanıyor musunuz? Çünkü E-5 ten gidecek ve sadece Kartal'da oturanlara yarayacak gibi geliyor bana...

Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Sal 22 Mar 2005, 22:57

"Kadıköy-Kartal" hattının üzerindeki belli-başlı istasyonlara "besleme hatları" koymazlarsa (yakınlarındaki semtleri bağlayacak dikey hatlar), bu hat sadece Kartal'lıları taşır (tahminimce de, besleme hattı elbette ki konulmayacak, Örnek: Aksaray-Havaalanı hattı.. Bu hattan, sadece yolun iki kıyısında ikamet edenler ve Yenibosna'daki göstermelik transfer hatlarını kullananlar faydalanıyor)...

Halbuki Bursa Hafif Metrosu'nun Batı işletmesi (1 ve 2 olarak, çatal şeklinde 2 hattan oluşur), hat üzerinde 12 ayrı noktadan besleme hattıyla trenleri -adı üstünde- besliyor. Ayrıca şehrin merkezine giden otobüs hattı falan yok (Birkaç adet pik sefer dışında).

Aynı uygulamayı, sistem doğuya inşa edilince, Doğu işletmesine de uygulayacaklar. 12-15 tane de buraya besleme... Alın size mükemmel bir işletme... Yeter ki, fiyatlandırma da eskiye göre haksız uygulamalardan kaçınılsın...

Bu tarzı Kartal hattına da uygularlarsa, Kozyatağı, Bostancı Sapağı, Soğanlık aktarma istasyonlarından civarın yolcularını alan otobüsler; Yakacık, Küçükbakkalköy, Maltepe, İçerenköy gibi yakın yerleşmelere bunları götürüp-getirirler.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Sal 22 Mar 2005, 23:06

Hakan, kusura bakma... Kadıköy-Bostancı'yı yazmak üzereyken Kadıköy-Kartal ağır bastı ve buraya atladım... "Kadıköy-Bostancı" hattının yapılabilmesi için oldukça radikal kararlar alınması gerekli. Yani minibüslerin bu akstan arındırılması... Bu da kolaylıkla olacak birşey değil... (Bilirsiniz, caddenin halk arasında kullanılan adı bile; "Minibüs Caddesi"dir). Herhalde o yüzden, şimdilik bu proje iptal edildi diye biliyorum ve alternatif olarak E-5 aksını kullanan, az önce konusu geçen sistem üzerinde yoğunlaşıldı...

Akın KURTOĞLU


OsMaN UyGuN

17 yıl önce - Çrş 23 Mar 2005, 01:00

Alıntı:
Çünkü E-5 ten gidecek ve sadece Kartal'da oturanlara yarayacak gibi geliyor bana...


böyle bir cümleyi kullanmak için E-5 de hiç seyahat etmemiş olmak gerekir herhalde!
Gebze-Harem minibüsleri o hat üzerinde sadece Kartal'da oturanlara mı hizmet veriyolar?
sakın böyle düşünmeyin arkadaşlar, bence çok önemli bir proje.
öncelikle bu yakaya medeniyet gelecek, Gebze-Harem minibüslerinde ki korku dolu anlar,kabuslar son bulacak!!!
tabii bununla sınırlı olmayacak,olmamalı bu hatlar.
yenileri yapılmalı,entegre olmal birbirlerine..
Kartal'da bitmeyecek proje.. devamı niteliğinde Kartal-Pendik-Kurtköy yapılacak!
tabii birde Pendik-Kadıköy hatının (minibüs yolu) da kurtulmaya ihtiyacı var..umarım en kısa zamanda orasını da projelendirirler..
YETER ARTIK MİNİBÜSLERDEN!!!



Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Çrş 23 Mar 2005, 01:57

Osman, söylediklerine yüzdeyüz katılıyorum... Ancak, herhangi bir akstan minibüs kaldırmak o kadar zor ki İstanbul'da...

1990'da "Bayazıd-Aksaray-Fındıkzade-Topkapı" aksı, minibüslerden temizlenmeye çalışıldı. Ne olaylar, tartışmalar çıktı bir bilsen... Haftalarca sorun büyüdü de büyüdü, gazeteler de olayı birz körükledi gibi sanki... Neyse ki, çok daha büyük şeyler olmadan minibüsler Topkapı'nın dışına çıkarıldı da, Millet Caddesi nefes aldı ve devamında da tramvay hattı devreye girdi...

Aynı olay Eylül 2000'de bu kez Fatih aksında başgösterdi. "Vezneciler-Fatih-Edirnekapı" kalkışlı minibüslerin kaldırılması gündeme geldi ve yine aynı olaylar, tartışmalar... Sonunda burası da minibüsten arındırıldı ancak, hep başağrısı, hep tatsızlık... Hiç mi bir işimiz anlaşarak olmuyor...

1980'lerin sonunda da Bakırköy Belediye Başkanı Yıldırım Aktuna "Bakırköy-Bayazıd" minibüslerini kaldırmak ve bu hatta İETT'yle anlaşarak 20 belediye otobüsü çalıştırmak istedi, zor kurtuldu...

Belki de günümüzün yöneticileri, aynı sorunlarla bir kez daha karşılaşmamak için, bu konunun üzerine fazla gitmiyorlar, kimbilir?

Akın KURTOĞLU


yusuf38
17 yıl önce - Çrş 23 Mar 2005, 10:24

kadıköy bostancı arası tramvay yapmanın minübüsler haricinde başka sorunlarıda var. yol bazı yerlerde çok dar..tramvayı buradan geçirdiğin zaman araçlara tek şerit yol kalıyor. edirnekapı sultançifliği arası tramvayında bu yüzden 5 km yrealtına alındı. buda maliyeti oldukça arttırıyor. herhalde bu yüzden belediye bu projeden vazgeçti.

Akın Kurtoğlu

17 yıl önce - Çrş 23 Mar 2005, 23:05

Yarı atıl kalan Bağdat Caddesi'nden tramvay hattının geçirilmesi de düşünülebilir... Böylece yol nispeten daraldığı için, belki hız tutkunları için de biraz caydırıcı bir etkisi olur.

Akın KURTOĞLU


oytun71

16 yıl önce - Çrş 04 Oca 2006, 17:46

Anadolu yakasının en büyük yüz karası minibüsler...

5. sınıf ülkelerde bile benzeri görülmeyen ve her varoş mantalitenin ait olduğu sistem dahilinde mafyalaşma söz konusu bu konuda. O minübüslerin plakaları bile milyarlarca TL mertebesinde olduktan sonra onların o hattan kaldırılmaları mümkün bile değil...

Oysa Kadıköy Rıhtım'da, mevcut minibüs duraklarının olduğu kısımdan başlayıp (ki burada Kadıköy - Kartal metrosunun ayağı da başlıyor) aynı minibüsler gibi bir hat izleyip, Notilüs'ün ordan sağa kıvrılıp Söğütlüçeşme İstasyonuna kadar devam edip, evlendirme dairesine doğru alttan bir bağlantı yapılıp minibüs caddesine girersiniz ve bu bahsettiğim tramvay hattını isterseniz Pendik veya Tuzla'ya kadar uzatabilirsiniz...

Dümdüz bir hat ve binlerce yolcuyu taşıyabilecek nitelikte olacaktır. Yer yer daralan yerler var, haklısınız ama bunları da düzgün istimlak koşulları ile adam etmek mümkün diye düşünüyorum. Apartmanların biri önde biri arkada, kaldırımlar çarpık çurpuk ve üstelik Göztepe'ye kadar minibüs yolu sağlı sollu araba galerisi...Yolun ortasındaki röfüj kısmını islah ederseniz araba da geçer tramvay da...üstelik hantal toplu taşım araçları ve minibüslerin egzost dumanlarından kurtulmak ta cabası...


Kadıköy - Bostancı hattında sahil yolundan gidip Bağdat Caddesi'nden dolaşabilen modern bir troleybüs hattı da konabilir. Üstelik bu troleybüs hattı göztepe ve erenköy'den ara yollara da girerek bağlantı ring hatları da oluşturabilir. Keza Fenerbahçe ve Caddebostan'a..

Fikir çok ama mafyalaşmanın, varoşluğun, ucuzluğun karşısında hep boyun eğebiliyor yönetimler...



Aytac_yolas
16 yıl önce - Çrş 04 Oca 2006, 19:35

Akın Bey söylediğiniz imkansız.Bağdat Caddesi şu anki haliyle devamlı tıkanıyor.Tramvay vs. konulursa trafik tamamen durur.

Zaten Marmaray projesi uygulanacak mevcut banliyö hattına.Hat iyileştirilip metro geçebilecek hale gelecek.O yüzden gerek yok Kadıköy-Bostancı'ya.Gebze'den metroya binip yeşilköy'de inebileceksiniz.



sayfa 1
123 ... 252627   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM