Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
kaanilter
1 yıl önce - Cmt 18 May 2013, 15:30
Ankara'da Metrolar Açıldıktan Sonra Şehir İçi Ulaşımı Üzerine Görüşler, Düşünceler ve Beklentiler


Birçok ulaşım başlığımızda metrolar açıldıktan sonra şöyle olur, böyle olur gibi cümleler kuruyoruz. Bu başlıkta metrolar açıldıktan sonra "Ankara'da şehir içi ulaşım nasıl olacak? Bizi neler bekliyor?" gibi sorulara cevap aramaya, beğenmediğimiz fikirler hakkında (saygı çerçevesinde) eleştiri yapmaya çalışalım. Söz hepimizin

Saygılarla


İ.Hakkı Erdoğan
1 yıl önce - Cmt 18 May 2013, 16:18

Ben Eryaman'da oturuyorum, otobüs durağı evime 5 dakikalık yürüme mesafesinde. Metro istasyonu istasyonu ise 10 dakikalık yürüme mesafesinde.

Şu anda 5 dakikada yürüyorum, EGO Cepte sayesinde 1 dakika bekliyorum ve 40 dakikada Sıhhiye'ye varıyorum. Toplam 46 dakika. Metro açılınca ise 10 dakikada yürüyeceğim, maksimum 1-2 dakika bekleyeceğim ve 33 dakikada Sıhhiye'de olacağım. Toplam 44 dakika.

Bu hesap pik saatler dışında geçerli olan bir hesaptır. Pik saatlerde otobüsün varma süresi 10 dakika kadar uzuyor. Yani metro bana pik saatlerde 12 dakika, pik saatler dışında 2 dakika kazandıracak.

Kendi açımdan metro süre avantajı pek sağlamayacak. Metro istasyonunun karşısında oturanlar dışında da bu durum böyle olacak Sincan Metrosu'nda.

Trafik açısından ise otobüslerin çekilmesinden başka bir rahatlama beklemiyorum. O da araç sayısının artışı ile 6 ayda yeri dolacak bir rahatlama olur.


Yaşar Ünlü

1 yıl önce - Cmt 18 May 2013, 16:41

Metro çağdaş bir ulaşım şeklidir ve mutlaka büyük kentlerin ulaşım ağı içinde olmalıdır, ancak mesela Çayyolu için ne kadar zaman kazandırır bilmiyorum. Belki ulaşım daha rahat olacaktır pik saatlerdeki trafik yoğunluğu ve otobüslerdeki aşırı kalabalık açısından. Zaman konusunda ise kayda değer bir kısalma olmayacak. Zaten otobüsle trafik yoğunluğu olmayan saatlerde azami 30 dakika sürüyor. Gece saat 21' den sonra 20-25 dakikaya kadar düşüyor bu süre. Örneğin 119 hattı Konutkent'i dolaşmasına rağmen geçen zaman bu. Yoğun saatlerde 1.5 - 2 saate kadar çıktığınıda bilirim. Sonuçta bugünkü şartlarda metro ulaşımı yoğun saatler dışında pek bir getirisi yok zaman açısından ama ileride nüfus artışı ve buna bağlı trafik yoğunluğu zaman içinde arttıkça metronun kıymeti çok daha da iyi anlaşılacaktır.

zeki bütün
1 yıl önce - Cmt 18 May 2013, 17:00

Alıntı:
Kendi açımdan metro süre avantajı pek sağlamayacak. Metro istasyonunun karşısında oturanlar dışında da bu durum böyle olacak Sincan Metrosu'nda.

Trafik açısından ise otobüslerin çekilmesinden başka bir rahatlama beklemiyorum. O da araç sayısının artışı ile 6 ayda yeri dolacak bir rahatlama olur.
16 yıldır metro yapılmama nedeni bu olsa gerek
Bir avantajı yok ve gereksiz bir harcama .......


kekeş salman
1 yıl önce - Cmt 18 May 2013, 17:26

sadece süreye bakmak eksik bir karşılaştırma olur. metro araçları lastik tekerlekli araçlardan çok daha konforlu olacaktır. metro hızlanma, frenleme, virajların yapısı ve havalandırma standardıyla yolcuyu daha az yoracak. ayrıca trafik ve iklim şartlarından etkilenmediği için güvenilir olacaktır, bu da işe ve okula giden insanlar için bir tercih konusu.


kaanilter
1 yıl önce - Cmt 18 May 2013, 17:48

Yaşar Bey haklı Çayyolu için. Yoğun saatler ve haftasonu dışında çok bir getirisi olmayacak mevcut sistemde. Lakin metrolar açılınca Çayyolu'na giden tüm otobüsler Çayyolu-2 Hareket istasyonuna yönlendirilecektir diye düşünüyorum. Bu nedenle de Çayyolu/Konutkent-Kızılay arasında bir otobüs seferi olmayacaktır (Batıkent-Kızılay arasında belediye otobüsü yok misal). Konursa da bir tek 121 konur (O da zaten pek Çayyolu'ndan geçmiyor).

Çayyolu metrosu açılınca Çayyolu 2 istasyonuna şöyle seferler konur (diye düşünüyorum):

1.Çayyolu 2-Koru Sitesi-Bağlıca-Etimesgut
2.Çayyolu 2-Konut 2-Konut 1-Şeyh Muciburrahman Cd-Çayyolu 2 ring seferi
3.Çayyolu 2-Çayyolu 1-Çınar Sitesi-2432.Cd-Çayyolu 2 ring seferi
4.Çayyolu 2-Arcadium-Yaşamkent (Böyle olursa Venüskent'e de 121 girer)
5.Çayyolu 2-Koru Sitesi-Venüskent-Turkuaz-Yapracık
6.Çayyolu 2-Gama Erdem-İncek Yolu-8.Cd-Çayyolu 2 ring seferi
7.Çayyolu 2-Alacaatlı-Türkkonut-Dodurga
8.Çayyolu 2-10.Cd-Beysukent-Angora Evleri-Turkuaz AVM ve çevresindeki siteler (126 ve 127 geçiyor)-Şeyh Muciburrahman Cd-Çayyolu 2 ring seferi

Ayrıyetten Ümitköy metro çıkışından da

Ümitköy Metro-7.Cd-5.Cd-11.Cd-10.Cd-8.Cd-Ümitköy Metro şeklinde bir seferle 126, 127 ve 161 gibi Mutlukent Mahallesi'nde dolaşan seferler için alternatif olur

Buraya da muhtemelen EGO'nun "Uzun seferler lüks olsun, kısa seferler uyduruk olsun" politikasıyla 07- ve 08- model otobüsler buraya verilecektir.

Saygılar


İ.Hakkı Erdoğan
1 yıl önce - Cmt 18 May 2013, 17:52

Alıntı:
sadece süreye bakmak eksik bir karşılaştırma olur. metro araçları lastik tekerlekli araçlardan çok daha konforlu olacaktır. metro hızlanma, frenleme, virajların yapısı ve havalandırma standardıyla yolcuyu daha az yoracak. ayrıca trafik ve iklim şartlarından etkilenmediği için güvenilir olacaktır, bu da işe ve okula giden insanlar için bir tercih konusu.


Türkiye'de bir numaralı tercih konusu paradır. Otobüsün fiyatıyla metronun fiyatı aynı olup, otomobille gitmekten ucuz olacağına göre şu anda otobüsle, dolmuşla gidenlerden başka çok fazla kimse metroyu tercih etmeyecektir. Bununla paralel olarak da Eskişehir ve İstanbul Yollarında trafikte fazla bir rahatlama beklememek lazım.

Bugüne kadar metronun uzaması yüzünden, sanki metro sihirli değnekmiş de açılınca tüm sorunlar çözülecekmiş gibi eleştiri yapılması insanlarda aşırı bir beklenti oluşturdu. Oysa şu anda herkes hesap yapınca metronun süre olarak ve trafiğin rahatlaması açısından öyle fazla bir etkisi olmayacağını görüyor.


İbrahim Sarıca
1 yıl önce - Cmt 18 May 2013, 21:46

Keçiören metrosunu bir şekilde Kızılay'a Sıhhıye'ye vs. uzatmazlarsa ben de trafikte bir rahatlama olacağını sanmıyorum. Hatta AKM durağında veya Tandoğan durağında sorun yaşanırsa Keçiören'den Kızılay'a otobüs seferleri bile devam edebilir. Yani hem ulaşımı Keçiörenli'ye daha cazip getirmek için, hem belli başlı noktalarda sorun yaşamamak için bu hat merkeze mümkün mertebe yaklaştırılmalı diye düşünüyorum.

onurnazliaka
1 yıl önce - Cmt 18 May 2013, 21:48

Metrolar açılınca çok şeyler olacak.

Öncelikle, süre konusuna katılıyorum. Metro, pik saatler dışında aşırı bir süre kazancı sunmaz. Ancak önemi pik saatte belli olur ve ayrıca konforlu bir yolculuk sunar. Şu an ''Otobüs Nerede?'' sistemi çıktığı için evden çıkarken sorun değil belki ama eve dönüşte cepte neti olmayanın otobüsün gelişini kontrol edemeyip bir sürü otobüs beklemesi yerine düzenli, sık metro seferleri ve buna bağlı aktarmalarla bekleme süresi azalabilecek, daha hızlı bir ulaşım sağlanabilecek. Seyahat süresi çok değişmese de beklemeler azalacağı için bu açıdan metro faydalıdır.

Metrolar yapılınca tabi hatlarda da değişimler olacak. Bunları şöyle sıralayabiliriz.

Çayyolu-Törekent Metrosu

1) 121 nolu hat çalışmaya devam eder. Hatta 20 dakikada 1 sefer atar. Opera-Turkuaz çalışır. Bu hat Eskişehir Yolu'nun gövde hattı olur.
2) 119, 123, 123, 126, 127, 165, 174 kalkar. Çayyolu'ndaki istasyonlardan artık daha canlı şekilde Konutkent, Koru-Mesa, Ümitköy içi, Alacaatlı, Türkkonut, Yaşamkent-Ataşehir besleme seferleri başlar. Beysukent içinse Hacettepe önü duraktan sefer olabilir.
3) 230 kalkar. Hacettepe artık aktarma hattıyla beslenir. Bu arada 230 nolu hat da 1. bölgeye bağlanır.
4) 171, 111, 175 kalkar. Mustafa Kemal Mahallesi-Emsan Sitesi için mahalle içi ring getirilir. Bilkent'e ve Beytepe Köyü'ne Bilkent metrodan sefer başlar.
5) 198 kalkar. ODTÜ içinde ana kapıdan içeriye bir besleme hattı kurulur.
6) 132 ve 134 aynen devam da edebilir, Karakusunlar ve Çiğdem'e metro aktarması da bağlanarak bu hatlar aktarma hattına da dönüştürülebilir.
7) 143 aynen devam eder. Çünkü bu hat metroya geldiğinde zaten güzergahın 2/3'ünü yemiş oluyor.
8) 166 ve 167 için düzenleme yapılır. Bu hatlar Ankaray'ın Beştepe ve Metro'nun Milli Kütüphane hatlarını birbirine tam olarak bağlar.
9) 303 Örnek-Beştepe hattı da kalkar. 167 zaten orada tam bir işlev görüyor.
10) Batıkent'te aktarmalarda değişiklikler yaşanır. Kardelen gibi eskiden metroya uzak olan, ancak şimdi mesafesi kısalacak hatların aktarmaları ilerleyen duraklara alınır.
11) 247 ve 548 yani Eryaman-Batıkent metro hatları tamamen kalkar.
12) 540, 541, 542, 515, 517, 520, 521 tamamen kalkar. Yeni düzende Eryaman, Devlet Mahallesi, Fatih, Törekent için artık besleme hatları gündeme gelir.
13) 503, 504, 557 yani Yenikent hatları seferlerine aynen devam eder.
14) Sincan-Etimesgut'la Eryaman-Fatih bağlantısı kopmaması adına bu kez 531 nolu hat önem kazanır. Gün içinde 20 dakikada, pik saatte 10 dakikada bir sefer atacak hale gelir.
15) 511, 541, 517, 530 ana hatlar olarak sadece Ümitköy Köprüsü'ne kadar çalışır. Diğer Sincan hatlarındaysa Başkentray'ın yapıldığını varsayıyorum.

Keçiören-Tandoğan Metrosu
1) 420-422 kalkar. Bu hatlar artık tamamıyla Belediye durağıyla Gazino arası aktarma hattı halini alır.
2) 411, 412, 415 kalkar. Aktepe için aktarma hatları gündeme gelir.
3) 480, 481 kalkar. Bu hatlar için Dutluk durağından aktarma hattı gündeme gelir.
4) 255 kalkar. Bu hat için Dutluk durağından aktarma hattı gündeme gelir.
5) 203, 204, 266, 268, 252, 254 gibi hatlar aynen çalışmaya devam eder.


En son onurnazliaka tarafından Pzr 19 May 2013, 03:42 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Tunç D.

1 yıl önce - Cmt 18 May 2013, 23:17

Alıntı:
1) 121 nolu hat çalışmaya devam eder. Hatta 20 dakikada 1 sefer atar. Opera-Turkuaz çalışır. Bu hat Eskişehir Yolu'nun gövde hattı olur.


121'in kesinlikle Opera-Turkuaz arası çalışacağını sanmam.Çayyolu-1 İstasyonundan aktarma hattı olur büyük ihtimal.

Metro güzergahında Balgat otobüsleri hariç hepsi aktarma hattı olur diye düşünüyorum.Balgat otobüsleri yine Kızılay'a çalışır çünkü 2 durak için metroya aktarma yapmak oldukça mantıksız olur.
Ayrıca 168 nolu Bahçeli ringini de Beşevler-Balgat Cevizlidere Caddesi (143'ün güzergahında) olarak çalıştırırlarsa iyi olur.

Ayrıca Etimesgut-Sincan bölgesine de aktarma hatları da açılacağını düşünüyorum.Ve olmazsa olmaz olan metronun son istasyonları arasında da bir hat çalışmalı.Zaten açmazlarsa çok ayıp ederler.


cevap yaz(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ANKARA - Haberler ve Sohbet