Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Eskişehir Havacılık Müzesi ve Uçaklar
« önceki   123 ... 151617   sonraki »

ANA SAYFA -> ESKİŞEHİR
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 2
TolgaTek
13 yıl önce - Sal 15 Mar 2005, 13:25

Müze aslında oldukça dikkat çekici bir yerde. Anadolu Üniversitesi, Yunus Emre Kampüsü'nün tam karşısında, Bursa-Ankara otoyolu üzerinde..... Müzeyi ziyaret etmek isteyenlere arabaları yoksa tramvaya binmelerini tavsiye ederim, çünkü durak tam müzenin kapısının önünde.

Dün aniden bastıran yağmur yüzünden fazla fotoğraf çekemedik ve çok ıslandık.... Hatta ilk pozda ben uçağın arka kanadının altında yağmurdan makineyi ve kendimi korumaya çalışıyordum!!!!

Size buradaki uçakları tek tek tanıtmak istiyoruz aslında.... Umarım güneşli bir günde Eskişehir ekibi olarak buraya hep beraber bir gezi daha yaparız....


atyilmaz

13 yıl önce - Sal 15 Mar 2005, 19:29

Havanın güzel olmasını fırsat bilerek; Tolga Hoca ile müzeyi yeniden çekmeye gittik. Akşam kendiside elindeki fotoları yükleyecektir. Yaşar sonunda makineyi almana sevindim. Artık beraber gideriz foto saferilere

Grumman S-2
1940’ların sonlarına doğru ABD Donanması AF2’lerin yerini almak üzere denizaltılara karşı yeni bir uçağa ihtiyacı olduğuna karar verdi. Bu talebe Grumman firması iki motorlu, üstten kanatlı G-89 modeliyle cevap verdi. Uçağın özellikleri arasında algılayıcı ve silah donanımı için yüksek bir yük kapasitesi, gövde içine çekilebilen bir radar, manyetik detektör bomu ve arama projektörleri vardı. Kanatlarının katlabilir olması ve kuyruk kancası onu uçak gemileri için de uygun hale getiriyordu.
XS2F-1 olarak adlandırılan prototipi 4 Aralık 1952’de uçtu. Arkasından üç değişik modeli sahneye çıktı. Bu modeller 1962’de belirlenen yeni adlandırmaya göre S-2 Tracker ( önceleri S2F ), E-1 Tracer ve C-1 Trader’dı. İlk üretim modeli olan S-2A denizaltı savar uçağı olarak 1954 Şubat’ında hizmete girdi. Bu modelden olan 500’den fazla uçak ABD Donanması ve bazı yabancı ülkelere teslim edildi.

Diğer modelleri S-2C ( büyütülmüş silah haznesi, artan ağırlığı karşılamak üzere daha büyük kuyruk), US-2A/B/C (S-2’nin hafif nakliye ve hedef çekme uçağı tadili), RS-2C (Foto-keşif modeli), S-2D (kanat açıklığı arttırılmış, daha büyük kuyruklu, dört kişilik mürettebatlı, kabini genişletilmiş ve arttırılmış sonoboy yükü), S-2E (Geliştirilmiş arama ekipmanlı model), S2F (modifiye edilmiş S-2B), CS-2F/CP-121 (DeHavilland tarafından Kanada Donanması için üretilen model) ve S-2G’dir (son ve en geliştirilmiş model- 1970’lere kadar hizmet gördü).

C-1 Trader uçak gemilerinden hareket eden dokuz kişilik nakliye uçağı, E-1 (WF-2) gövde üstündeki radoma monte edilmiş APS-82 erken uyarı arama radarı ile teçhiz edilmiş AEW uçağı olarak görev görmüştür. Bu uçaklar jet motorlu S-3 Viking’lerle değiştirilmiştir. Değişik modellerden 1,181 adet üretilmiştir. S-2’ler ABD’de ve değişik ülkelerde yangın söndürme uçağı uçağı olarak görev yapmıştır. TAI de Türk Donanması’ndan emekliye ayrılmış bazı S-2’leri yangın söndürme uçağı olarak tadil etmiştir




(+)




(+)





(+)





(+)





(+)





(+)


En son atyilmaz tarafından Pzr 20 Mar 2005, 03:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


TolgaTek
13 yıl önce - Sal 15 Mar 2005, 20:26

Burada çok fazla fotoğraf çektik bugün.... O yüzden size her gün ancak 1-2 uçak tanıtabileceğiz... Bu uçaklardan anlayanlar var sanırım üyelerimiz arasında... Bizlerle bilgilerini paylaşır, yardım ederlerse çok seviniriz....


Ben de Atyılmaz'ın başladığı Grumman S-2E Denizaltı Avlama Uçağına devam ediyorum.... Bu uçak "Screwbird" takma adıyla da tanınıyor. 1952'de geliştirilen uçak, Nato ülkelerinde kullanılmış... Amerikalilar bu uçakları 70lerde servisten çekerken bir kısmı Turkiye'de uzun yıllar daha kullanılmaya devam etmiş... Kanatları katlanabilen S-2E, özellikle uçak gemilerinde tercih edilen bir uçak imiş..... Yahu internette ne kadar çok bilgi varmış bunlar hakkında Neyse, meraklısı, google'da S-E2 yazarak binlerce site ve fotoğrafa ulaşabilir!!!!




(+)





(+)





(+)





(+)





(+)




(+)




TolgaTek
13 yıl önce - Çrş 16 Mar 2005, 15:31

C-47 Dakota

Bu günkü uçağımız uzun yıllar boyunca semalarımızı süsleyen bir kargo uçağı. 2. Dünya savaşı sırasında üretilen bu uçaklar uzun yıllar Türkiye'de kullanıldı. Hala uçan var mı bilmiyorum, ama yakın zamana kadar vardı.

Eskişehir Havacılık Müzesi'ndeki örnek, bir bina ile birleştirilerek kafeye dönüştürülmüş. Uçağın içine oturup kahvenizi, çayınızı yudumlayabiliyorsunuz. (Biz gittiğimizde kafe kapalıydı, ama eskiden orada bir çay içmiştim)



(+)





(+)





(+)





(+)





(+)


atyilmaz

13 yıl önce - Çrş 16 Mar 2005, 16:51

SA 318 C Alouette



(+)





(+)





(+)





(+)





(+)




En son atyilmaz tarafından Çrş 16 Mar 2005, 18:45 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 151617   sonraki »
ANA SAYFA -> ESKİŞEHİR