Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Diyarbakır - DİRAY 1. Etap [Dağkapı - DEAH] Çalışmaları
« önceki   123 ... 58596061   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 59
Ender Akıncı
10 ay önce - Cum 04 Oca 2019, 12:08

Misafir 7d4

Her gelen aynı şeyi söylüyor

https://www.emlaktasondakika.com/haber/kent-bolge ...-bas/52223

Diyarbakır’da 250 milyon liraya mal olacak hafif raylı sistemin inşasına başlandı!
Kent Bölge Haberleri Uğurcan Tokay 02.04.2013 15:41
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 250 milyon liraya mal olacak hafif raylı sistem hattının yapımına başlıyor.
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 250 milyon liraya mal olacak hafif raylı sistem hattının yapımına başlıyor.

Büyükşehir Belediyesince hazırlanan Kentiçi Ulaşım Ana Planı çalışması kapsamında bu yıl hafif raylı sistem hattının yapımına başlanacak. 3 yılda bitirilmesi hedeflenen hat, 250 milyon liraya mal olacak.

Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı İbrahim Altun, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kentiçi Ulaşım Ana Planı çalışmaları kapsamında 2 yıl önce başlatılan Hafif Raylı Sistem Hattı Projeleri fizibilite etütleri hazırlanması işi çalışmalarının, Boğaziçi Proje Mühendislik Şirketi sorumluluğunda, Boğaziçi Üniversitesi danışmanlığında sürdüğünü söyledi.

Yapım işinin bu yılın eylül ya da ekim ayında başlayacağını, bunun için İller Bankası'na kredi başvurusunda bulunduklarını kaydeden Altun, Türkiye'de yapılan bu tür çalışmaların tümüne İller Bankası'nın destek verdiğini bildirdi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Baydemir'in de kredi desteği için Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar ve İller Bankası yetkilileri ile görüştüğünü anlatan Altun, kredi ile ilgili bir sıkıntı yaşanmayacağını umduklarını ifade etti.

Hat için yoğun bir talep var

Hafif raylı sistem hattı için öngörülen güzergahın, Dağkapı Meydanı'ndan başlayarak, Kayapınar ilçesindeki Eğitim ve Araştırma Hastanesi önüne kadar uzandığını bildiren Altun, hattın uzunluğunun 14,3 kilometre olacağını, proje güzergahında 18 istasyonun yer alacağını kaydetti.

İstasyonların mevcut durumda yoğun olarak kullanılan otobüs durakları ile uyumlu olarak tespit edildiğini bildiren Altun, ortalama işletme hızının saatte 22 kilometre olarak ön görüldüğünü, tek yönde yaklaşık 37 dakika süren hattın toplam rotasyon süresinin yaklaşık 78 dakika olacağını, bu durumda sistemin 4 dakikalık sefer aralıklarıyla saatte 20 araçla 15 sefer sayısına ulaşabileceğine dikkati çekti.

Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı İbrahim Altun, şöyle dedi:

"Sistemin maliyeti 250 milyon lira tutacak. 3 yıl içerisinde hizmete girecek şekilde bir planlama yaptık. Bu yıl eylül ya da ekim ayında yapımına başlanacak. Hafif raylı sistem hattı için İller Bankası'na kredi başvurusunda bulunduk ve ilgili süreçleri başlattık. Türkiye'de yapılan bütün raylı sistem hattı yapımına İller Bankası destek verdi. Biz de başvurduk. Bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Vatandaşlardan yoğun bir talep var. Herkes bunu bekliyor. Gerekli planlamaları yaptık. Teknik şartnamelerini hazırlıyoruz. Halk da çağdaş bir ulaşım hizmeti bekliyor. Türkiye'nin büyük şehirlerinde var. Diyarbakır'da da bunu hizmete sokmak istiyoruz. Daha önce ulaşım planlamalarında hafif raylı sistem hattı öngörülmüyordu. Yaptığımız son çalışmalarda raylı sistem hattının olması gerektiği ortaya çıktı. Nüfus artışıyla Diyarbakır'da hafif raylı sistem hattı zorunluluk oldu."

Hat sayesinde kent trafiğinde büyük bir rahatlama olacağını dile getiren Altun, sistemle kamusal toplu taşıma hizmetinin artacağını vurguladı.

"Kendi imkanlarımızla da olsa bu sistemi yapacağız. Ama kredi talebi onaylanırsa işimiz daha kolay olur" diyen Altun, modern şehircilik anlayışı ile vatandaşlara hafif raylı sistem hizmetini sunmak istediklerini sözlerine ekledi.

Dünya


Misafir 8d3

10 ay önce - Cum 04 Oca 2019, 13:59

Paylaştığin haberin tarihine baktınmı tam 6 sene önceki haber

02.04.2013 15:41😂😂😂😂



diyarbakır 21
10 ay önce - Cmt 05 Oca 2019, 01:53

Büyükşehir belediyesine wpten msn attım.Önümüzdeki günler içinde 2019/2023 projelerini açıklayacaklar umarım Merkez ulaşımını rahatlayacak bi proje ile önümüze çıkar

Ender Akıncı
10 ay önce - Pzr 06 Oca 2019, 01:12

Misafir sen ne yazdığımı idrak edememişsin :Giriş cümlesin de “Her gelen aynı şeyi söylüyor “ diye belirtmişim yani ben bundan önceki belediye yönetimi de benzer şeyler söylemiş geçmişte demek ki eski bir haber olduğunu bilerek koymuşum bilgi amaçlı diye!!!

turhan özyurt
8 ay önce - Sal 19 Şub 2019, 01:43

2019 yatırım programı'nda yer alan projelerden biri de raylı sistem hattı. 2019 yılı için 200 milyon tl.'si dış kredi olmak üzere 215 milyon tl. kaynak ayrılmış. Proje bitim tarihi 2021. Proje bitene kadar ki tutar 854 milyon tl. Bunun yaklaşık 800 milyon tl.'si dış kredi.
Cumali Atilla seçimlere yakın başlayacağız demişti proje için. Hala ses seda yok.



yeşille kırmızı

8 ay önce - Sal 19 Şub 2019, 13:47

Çok geç kalınmış bir proje Diyarbakır için hiç umudum yok ama umarım gerçekleşir en yakın zamanda

Misafir 442

8 ay önce - Sal 19 Şub 2019, 15:36

59 sayfadır biz dalavere diyoruz siz daha başladı başlayacak diyorsunuz.Koyun gütmeye devam nasıl olsa yiyorlar ama işin ilginç yanı aynı yalanı defalarca bıkıp usanmdan yiyorlar.20 yıl sonra yapıldığındada biz demiştik yapılır diyecekledir.

27Hilm34
8 ay önce - Cmt 23 Şub 2019, 00:20

Özgür kusura bakma ama çok boş konuşmuşsun . nedenine gelince heryerde iyilerin olduğu gibi kötülerde vardır evet bu diyarbakırdada var kabul hatta son 3-5 senedir baya artmış durumda ama sen diyarbakır insanının tamamıma bu yaftayı yapıştırman hata olmuş nedenine gelince diyarbakırlılar gerçekten cana yakın samimi insanlardır kaç tane diyarbakırlı arkadaşım olduysa hepsi adamdır .diyarbakırın adamı devletini sevdimmi tam sever . projeye gelince geç kalınmıs bi proje bubdan 10 sene önce çok iyi hatırl8yirum Antep mi daha gelişmiş yoksa diyarbakır mı diye yarış yapardık sosyal medyada arkadaş ortamında v.s (ANTEPLİYİM)

Muhammed Srky58
5 ay önce - Çrş 29 May 2019, 02:55

Diyarbakırlılar yanlış anlamayın ama keşmekeş kalabalık boğucu stres trafiği alt üst felç eden bir ulaşımdan bahsediyoruz ülkemizde şehiriçi raylı sistem çok yanlış yapıldı bence yolüstü değilde havada asılı şekilde manyetik kuvvet güç ile hareket eden tramvay yada metro hattı yapılmalı benim görüşüm bu yonde zira Diyarbakır gibi bir yerin yol seridi genişliği belli o güzelim yolların içine edilmemesini istiyorsanız bu düşüncem daha mantıklı zira pekcok Avrupa ülkesinde buna rastlamak mümkün!

bilal aranlı
5 ay önce - Çrş 29 May 2019, 09:42

Alıntı:
Diyarbakır gibi bir yerin yol seridi genişliği belli


Haklısınız görünen köy klavuz istemez


(+)




(+)




sayfa 59
« önceki   123 ... 58596061   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM