Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Eskişehir - Bozüyük Banliyo Hattı
123 ... 91011   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Furkan ÇINAR
4 yıl önce - Prş 21 Mar 2013, 17:29
Eskişehir - Bozüyük Banliyo Hattı


Bilenler vardır ,Eskişehir - Bozüyük arasında hergün büyük bir sirkülasyon oluyor .
Ulaşım şuan da otobüs ve midibüsler ile sağlanıyor .Bu durum iki merkez arasındaki seyahat süresini uzatıyor ayrıca hem pahalı hemde kalitesiz .

Bu hatta işleyecek olan bir banliyo , hem Eskişehir'in doğu batı istikametindeki şehir içi trafiğini rahatlatacaktır . Hem de hergün otobüsler ve midibüslerde sıkıntı çeken insanlara çok iyi bir alternatif ulaşım ağı olacaktır.

Bu projeyi ilk olarak ortaya atan EBB Başkanı Yılmaz Büyükerşen .Önce ESTRAM kurulmadan önce bu durumdan tek tük söz ediliyordu . Daha sonra ESTRAM kurulduğunda banliyo projesi rafa kalktı gibi oldu.
Ancak geçtiğimiz Temmuz ayında Eskişehir YHT Garı projesi ortaya çıktıktan sonra bu proje de birkez daha gündeme geldi . Eskişehir Yerel Gazetelerinde çıkan haberlerden birini paylaşayım ...

Büyükerşen’den İlginç Öneri

Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen iktidar partisine çağrıda bulunarak, demiryolu projesi ile birlikte banliyö sistemininde kurulabileceğini söyledi. Lojistik Merkez ile Bozüyük arasında oluşturulacak olan banliyö hattının şehir için büyük ulaşım kolaylığı sağlayacağını söyleyen Büyükerşen, uzun süreden bu yana düşüncesi olan bu projenin yeni garın yapımı ile hayata geçilebileceğinden söz etti.

PROTOKOLÜ İMZALADIK
Konu ile ilgili olarak sorularımıza yanıt veren Başkan Büyükerşen, demiryolu projesinin son durumu ile ilgili olarak önemli bir gelişmeyi bildirdi.

Daha önce açıklanan belediye ve DDY arasındaki anlaşmadan söz eden Başkan Büyükerşen "Protokol imzalandı mı?" sorusuna; "Uzun süredir DDY ile aramızda devam eden yazışmalarımız var. Yapılan anlaşmanın bizim ile ilgili kısmını biz imzalayıp Ankara’ya gönderdik. Biz protokole imzamızı attık. Bundan sonrası onların işi" diye cevap verdi.

YENİ GARLA BİRLİKTE YENİ SİSTEM KURULABİLİR
Sözlerine devam eden Başkan Yılmaz Büyükerşen, demiryolu projesi ile birlikte yapımı sağlanacak olan yeni garın ardından eski garın yıkılmayacağını söyledi. Protokol içeriğinde yeni garın Başbakanın Eskişehir’de söylediği gibi mevcut garın yanında bulunan TCDD’ye ait alana yapılacağını söyleyen Büyükerşen, daha sonra kullanım dışı kalacak olan mevcut garın yine istasyon olarak kullanılabileceğini söyledi.
Bunun banliyö sistemi ile hayata geçilebileceğini anlatan Büyükerşen, böylesi bir sistemin önemli kolaylıklar sağlayabileceğini de söyledi.

LOJİSTİK MERKEZ İLE BOZÜYÜK ARASINDA OLMALI
Uzun süredir bu yönde düşüncelerinin olduğunu anlatan Büyükerşen, projenin hayata geçmesi için iktidar partisine çağrıda bulundu.

Şehrin iki yönüne doğru büyük bir işgücü kaymasının bulunduğunu söyleyen Büyükerşen; "Organize Sanayiye binlerce kişi gidip geliyor. Ha keza Bozüyük’te çalışanların büyük bölümü de Eskişehir’den günü birlik gidip geliyor.

OSB’ye bağlanacak olan Hasanbey’deki Lojistik merkezden Bozüyük’e bir banliyö hattı kurulursa hem güvenli ulaşım sağlanır, hem de karayolu trafiği rahatlar. Mevcut garda bu hatta önemli bir istasyon haline gelir" şeklinde konuştu.

İstikbal Gazetesi ( http://www.istikbalgazetesi.com/detay.asp?sec=1&a ...wsid=94992 )

-------------

* Eskişehir - Bozüyük arasındaki tren yolu uzunluğu TCDD sitesinde 46 km gözüküyor .

* İki merkez arasındaki mevcut istasyonlar ... (TCDD sitesinden alıntıdır)



Proje de araya eklenecek birkaç istasyon ile Eskişehir ulaşımına da çok büyük katkı sağlanmış olur .

* Duraklar
- Bozüyük
- İnönü
- Çukurhisar
- Satılmışoğlu
- Boyacıoğlu
- Karagözler
- Sazova
- İstasyon
- Hasanbey

Google'dan bir harita yaptım ...

https://maps.google.com/maps/ms?msid=203603528706 ...9,1.347198


emrenmert

4 yıl önce - Prş 21 Mar 2013, 17:32

Bunun yerine 30 dk arayla Bilecik-Eskişehir arasında raybüs çalıştırılırsa daha faydalı olur.

Berktuğ
site denetçisi

4 yıl önce - Prş 21 Mar 2013, 17:37

Yapılırsa Adapazarı - Arifiye Hattından daha verimli olacağı kesin. Çünkü yolcu sirkülasyonu büyük ve Bozüyük midibüsleri kalitesiz ve pahalı.
Bu yüzden 46 km demiryolunda zaten elektirifiye mevcut çift hatta çıkarılıp hemzemin geçitlerden arındırılırsa kaliteli bir hizmet sağlanır. Hatta ve hatta Bilecik'e de uzatılabilir.



Furkan ÇINAR
4 yıl önce - Prş 21 Mar 2013, 17:38

Alıntı:
Bunun yerine 30 dk arayla Bilecik-Eskişehir arasında raybüs çalıştırılırsa daha faydalı olur.


Çok güzel olur da ;Bilecik'ten önce Bozüyük - Eskişehir arasında çalışsın oda yeter ...

Alıntı:
Bozüyük midibüsleri kalitesiz ve pahalı.


Aynen öyle . Artık git-gel yapan insanlar isyan edecek hale geldiler .Tek el olduklarından dolayı istedikleri gibi zam yapıyorlar , eskiden fiyatlar iyiydi ama artık pahalı .
Kalitelerinden bahsetmiyorum bile Eskişehir-Bozüyük arasından geçenler mutlaka denk gelmişlerdir midibüslere ...

Alıntı:
...hemzemin geçitlerden arındırılırsa ...


Eskişehir içindeki hemzemin geçitlerden arındırılıyor ... Şuan iki hemzemin geçittede inşaat var.


umut228
4 yıl önce - Prş 21 Mar 2013, 18:24

Ayrıca Bozüyük otobüsleri yoğunluğu kaldıramıyorlar bazen. 15 dakikada bir çalışıyorlar ama üniversite durağında binemeyenler oluyordu.

bilalunal

4 yıl önce - Prş 21 Mar 2013, 18:54

Lise yıllarında memleketim Eskişehir ile yatılı okulumun olduğu Bozüyük arasında hemen hemen her hafta gidip gelirdim. Kimi zaman trende denerdik ama trenin ya rötar problemi olurdu ya ücret pahalı olurdu yani bir türlü bana uymazdı. Eskişehir ile Bozüyük arasındaki boş araziler, tarlalar o dört yıl boyunca giderek azalmıştı, artık birleşmiştir herlade. Buradaki gidiş geliş trafiği bir raybüsü çoktan hakediyor.



serinyon
4 yıl önce - Prş 21 Mar 2013, 20:14

Alıntı:
Lise yıllarında memleketim Eskişehir ile yatılı okulumun olduğu Bozüyük arasında hemen hemen her hafta gidip gelirdim. Kimi zaman trende denerdik ama trenin ya rötar problemi olurdu ya ücret pahalı olurdu yani bir türlü bana uymazdı. Eskişehir ile Bozüyük arasındaki boş araziler, tarlalar o dört yıl boyunca giderek azalmıştı, artık birleşmiştir herlade. Buradaki gidiş geliş trafiği bir raybüsü çoktan hakediyor.


zamanında boyle bir banliyo treni vardı. Otobüsçüler taşladılar treni. Sonra kaldırıldı.

Raybüs gibi bir şeyi koymaları otobüs işletenlerin sonu olur. ve buna izin vermeyeceklerdir.


emrenmert

4 yıl önce - Cum 22 Mar 2013, 01:18

http:// goo. gl/maps/sSrtX

Bu da benim tasarımım.
21 istasyon (4'ü Bilecik, 17'si Eskişehir il sınırı içinde), 56.9 km

1. Bozüyük Gar
2. 4 Eylül
3. Bozüyük Sanayii
4. Akpınar
5. İnönü
6. Oklubali
7. Çukurhisar
8. Satılmışoğlu
9. Turgutlar
10. Boyacıoğlu
11. Karagözler
12. Sazova
13. Çamlıca
14. Ertuğrulgazi
15. Osmangazi
16. Eskişehir Gar
17. Köprübaşı
18. Işıklar
19. Şeker Fabrikası
20. Havaalanı
21. Hasanbey

NOT: Haritayı görmek için linki adres çubuğuna kopyalayıp boşlukları silin.


Gökçe Aydın
4 yıl önce - Cum 22 Mar 2013, 10:34

Böyle bir hat için pek çok istasyon belirtilmiş ama, istasyonlar ilgili ilçe - beldelere yakın mı ki? Ben pek değil diye hatırlıyorum, demiryolu yerleşim yerlerinin epeyce dışından geçiyor sanki.

ethem özer
4 yıl önce - Cum 22 Mar 2013, 10:42

Bu hattın bir an önce yapılması çok yerinde bir karar olur. Hatta ileride bu hattın Alpu, Beylikova ile Mahmudiye, Çifteler'e uzatılması da düşünülmelidir.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM