Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Metrosu Ayazağa (Maslak) ve Hacıosman'a Uzatılıyor
123 ... 575859   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
kilitli
sayfa 1
Rifat Behar
17 yıl önce - Prş 10 Mar 2005, 09:01
[İST-C6.04] - İstanbul Metrosu Ayazağa (Maslak) ve Hacıosman'a Uzatılıyor



www.ibb.gov.tr (Istanbul Büyükşehir Belediyesi Resmi Web Sitesi'nden Alıntı):

Alıntı:

9 Mart 2005

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bir rüyayı daha gerçekleştiriyor. Tüp Geçit Projesi ve Kadıköy-Kartal Metrosu'nun ardından, yıllardır gündem olan İstanbul Metrosu'nun Ayazağa'ya kadar uzatılması projesi de hayata geçiriliyor.

4. Levent-Ayazağa Metrosu'nun temeli, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, bazı Bakanlar ve Başkan Dr. Mimar Kadir Topbaş'ın da katılacağı bir törenle 12 Mart Cumartesi günü Seyrantepe'de atılacak.

İstanbul'un ulaşım sorununu çözmek için dev yatırımlarını sürdüren Büyükşehir Belediyesi, trafik sorununun çözümü için öncelikle raylı toplu taşıma sistemlerinin yapımına ağırlık veriyor. 30 ayda tamamlanması planlanan 4. Levent-Ayazağa Metrosu'nun inşaat aşaması 80 milyon dolar, elektromekanik aşaması ise 100 milyon dolara malolacak.

Toplam hat boyu 3 bin 145 metre (Çift tünel) olan 4. Levent-Ayazağa Metrosu'nda; Sanayi Mahallesi, ve Ayazağa'da olmak üzere 2 adet istasyon yer alacak. Ancak, Seyrantepe'de ilave bir istasyon daha planlanıyor. İnşaatta 200 bin metreküp beton ve şarkrit dökülecek, 436 bin metreküp tünel kazısı yapılacak ile 237 bin metreküp dolgu yapılacak ve 16 bin 500 ton demir kullanılacak.

Metrosu inşaatının ana hat tünelleri 4. Levent Sanayi Mahallesi girişinden başlayarak, İstanbul Teknik Üniversitesi girişindeki Ayazağa Atlı Spor Kulübü'nde son buluyor. Depo sahası Seyrantepe Polis Lojmanları'nın güneyindeki vadide 60 bin metrekarelik bir alanın düzenlemesi ile oluşturulacak. Depo sahası ile ana hattın birleşimi 4 adet bağlantı tüneliyle sağlanacak.

4. Levent-Ayazağa Metrosu Temel Atma Töreni

Tarih: 12 Mart 2005 Cumartesi
Saat: 14.30
Yer: Seyrantepe - Yanyol


Haldun34

17 yıl önce - Prş 10 Mar 2005, 14:04

Maslak iş gelişim alanının şehirle entegre olması için çok yararlı bir gelişme. Hem Üniversitelerde okuyan öğrencilerimiz , hem onlarca iş merkezinde çalışan binlerce çalışan özel araba, minibüs, otobüs vb'ye mahkum olmadan 10-15 dakika da Taksim'e ulaşabilecek. Bravo.

Keşke okadar yaklaşmışken  IMKB'ye de ulaşabilseydi.

Fakat brokerlarımız biraz yürüyecekler....  


Princess oteli önünde Ayazağa köprülü kavşağı son durak olacak. Fakat bu noktada hat hafif metro sistemine bağlanarak çatalla ikiye ayrılıp bir kol Maslak kasırlarından yüzeyden hafif metro olarak Sarıyer'e uzansa diğer kolda yine hafif raylı sistem olarak (Galata köprüsü-Kabataş benzeri) İstinye sahiline ulaşşa süpeeer olurdu. Tabiki ihtiyaçlar ortaya çıktığında belki uzun seneler sonrada o bağlantılar düşünülecektir.


BoraOkumusoglu
17 yıl önce - Prş 10 Mar 2005, 14:13

Bir düzeltme:

"İnşaatta 200 bin metreküp beton ve şarkrit dökülecek"
şarkrit => shotcrete, Türkçesi püskürtme beton.


www.sercan.de
17 yıl önce - Prş 10 Mar 2005, 14:22

Alıntı:
....
Seyrantepe'de ilave bir istasyon daha planlanıyor
...


buda herhalde yeni ASY stadi için galiba....

metro ozaman tam DoI'da "bitecek"


Gökçe

17 yıl önce - Prş 10 Mar 2005, 16:09

Çok çok geç kalınmış bir proje ama zararın neresinden dönülse kardır, 92-93'lü yıllarda Taksim-Levent metro inşaatı başladığında Boğaziçi Lisesinde okuyordum ve o zamanlar Akbank'ın gökdelenleri dışında doğru düzgün bir gökdelen yoktu ve Maslak trafiği de son derece rahattı, Bir yığın gökdelen ve iş merkezi yapıldıktan sonra ancak altyapı temeli atılıyor, güzel ülkem benim.

Bu arada korkarım Kadıköy-Kartal Metrosu gibi olacak, temel atma töreni yapılacak ama inşaat 3-4 ay sonra (belki daha da geç) ancak başlayacak. Bilmeyenleri uyarayım; 29.Ocak'ta temeli atılan Kadıköy-Kartal hayali metrsounda ne bir kazı var, ne bir şantiye, ne de bir işçi, 1,5 ay oldu hiçbir girişim yok. Muhtemelen birkaç ay daha hiçbir girişim olmayacak.

Umarım hayata geçirilen projelerde göz boyama yerine daha çok icraat yapılıp daha dürüst davranılır.



Haldun34

17 yıl önce - Prş 10 Mar 2005, 16:19

İnşaatların geç başlaması tamamen yüklenici firmalardan kaynaklanıyor IBB'nin bir sorumluluğu yok. Yüklenici firma şu tarihte bitireceğim diye bir taahüdde zaten işi aldığında bulunmuş. Ödemelerini düzgün alırsa sözüne genelde uyuyor bu tip firmalar. 3-4 ay geç başlaması birazda mevsimsel olabilir. Karda yağmurda yüzlerce kamyonun geliş gidişi ve iscilik maliyetleri daha yüksek. endişe etmeyin baharda hafriyat başlar....
Sonuçta daha yüksek hızla yürütecektir çalışmaları inşaat firması.......


irfan x
17 yıl önce - Prş 10 Mar 2005, 21:26

ya çocuklar Levent- Ayazağa iki adımlık yer.. Bence yetersiz bir uzatma bu. Haber yapmaya bile değmez. Sarıyer'e kadar uzanacak ki o zaman bir kıymeti olsun...

messiah_haktan

17 yıl önce - Prş 10 Mar 2005, 21:42

Irfan abi saka yapiyorsun herhalde.Iki adimlik dedigin yer 3.6 kilometre uzunlugunda.Hic kimsede arabasini 4.Levent'e park edipde 3-4 kilometreyi yürüyerek Maslak'a cikacagini sanmiyorum.Üstüne üstelik bu hat marmaray ile baglamdigi zaman daha verimli hale gelecek.2 istasyonluk bir hat ama Istanbul'un en büyük is merkezini ve gelecegin Ali Sami Yeni'ni Istanbul'a bagliyor.

www.sercan.de
17 yıl önce - Prş 10 Mar 2005, 21:54

bir genel soru..simdik bu hat biterse maslaktan Atatürk Havaalani gidebilirmiyim..yoksa trenimi degistirmem gerek..bu ara tam olarak nerelerde metro var veya diger ulasim araclari istanbulda?
bana öyle geliyorki baya ilerlime olmus


-ALPER-

17 yıl önce - Prş 10 Mar 2005, 22:31

Maalesef değiştirmen gerekecek çünkü Atatürk Havaalani'na giden hat hafif metro hattı. Bu iki hattın kesişme noktası Yenikapı olacak ve oradan aktarma yapman gerekecek.

http://www.istanbul-ulasim.com.tr/projeler.html

Not: Biraz eski Eminönü-Kabataş hala inşaat ve Kadıköy-Kartal da ihale sürecinde gözüküyor ama biraz fikir verebilir.



sayfa 1
123 ... 575859   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM