Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Mithatpaşa Sahili Karayolu Alt Geçidi ve 15 Temmuz Meydanı
123 ... 181920   sonraki »

ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Ayhan
4 yıl önce - Pzr 17 Mar 2013, 18:32
İzmir Mithatpaşa Sahili Karayolu Alt Geçidi ve 15 Temmuz Meydanı




İzmir Büyükşehir Belediyesi, uzun süredir kapalı devre çalıştığı kıyı tasarımında ilk ihaleye 26 Mart’ta çıkıyor. Proje kapsamında, Mithatpaşa Parkı önüne 400 metrelik karayolu geçidi yapılarak trafik akışı alta alınacak. Kazanılan alanlar yayalaştırılıp denizle bütünleştirilecek.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin 100’e yakın mimar ve tasarımcıyı bir araya getirerek çalışmalarına başladığı kıyı tasarım projesinde, uzun süredir kapalı devre devam eden hazırlık çalışmalarının ardından somut adımlar atılmaya başlandı. İzmirlilerin denizle bağının güçlendirilmesi için Mavişehir’den İnciraltı’na dek uzanan 40 kilometrelik kıyı şeridinin ve Körfez’in yeniden tasarlanmasını hedefleyen kıyı tasarım projesinde ilk ihale için adım atıldı.
Buna göre, 26 Mart 2013 tarihinde yapılacak uygulama projesi ihalesi kapsamında, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda karayolu geçidi yapılarak Mithatpaşa Parkı önündeki trafik akışı alta alınacak. Kentlinin denizden ve sahilden daha rahat faydalanması, gürültüsüz ve keyifli bir ortamda vakit geçirmesi ve denizle iç içe olabilmesi için uygulanacak proje, karayolu geçidi üstünde kazanılan alanların yayalaştırılıp denizle bütünleştirilmesini de öngörüyor.

400 metre uzunluğunda yapılacak karayolu geçidinin üstünde kazanılan alanda kentliyi denizle buluşturacak uygulamalar yapılacak. Hatay’dan gelen aksın genişlediği nokta olan Mithatpaşa Endüstri Meslek Lisesi’nin önündeki alan, yayalaştırılarak denize doğru genişleyecek ve yeşil alanlarıyla yeni bir meydan olarak düzenlenecek.
Yolun yer altına alınması ile meydan yoğun trafik gürültüsünden de uzaklaşacak. Ayrıca yeni düzenleme sayesinde Mithatpaşa Parkı’nın kara tarafında kalan tarihi doku da daha görünür ve algılanır hale gelecek. Büyükşehir Belediyesi, düzenlemenin tamamlanmasının ardından, bölgede vapur iskelesi ve semt marinası da planlıyor.
Uygulama projesi, ihalenin sonuçlanıp yer tesliminin yapılmasının ardından 90 gün içinde tamamlanacak ve yapım için ihalesine çıkılarak projede uygulama aşamasına gelinecek.

Türkiye’de bir ilk
İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından başlatılan ve “İzmirlilerin Denizle İlişkisini Güçlendirmekte Uygulanacak Tasarım Stratejisi Planı” adıyla yürütülen çalışma, Mavişehir’den İnciraltı’na dek uzanan 40 kilometrelik kıyı şeridinin ve Körfez’in yeniden tasarlanmasını hedefliyor.
Çoğu İzmirli olan Türkiye’nin önemli mimarlarıyla kentsel ve endüstriyel tasarımcılarının oluşturduğu 100’ü aşkın gönüllünün oluşturduğu tasarımlar çerçevesinde Körfez Mavişehir-Alaybey, Alaybey-Alsancak Limanı, Alsancak Limanı-Konak ve Konak-Üçkuyular olarak 4 bölgeye ayrılıyor.
İnciraltı Kent Ormanı’ndan Mavişehir’e kadar 40 km uzunluğundaki hatta dolaşım özgürlüğü ve süreklilik sağlamak ve yolların kıyıyı kesen değil kıyıya kolay ulaşım sağlayan bir hale getirilmesinin hedeflendiği proje kapsamında İzmirlinin denizle daha fazla bütünleşebilmesi için kent terasları, deniz balkonları, yüzer platformlar, kent kumsalı gibi uygulamaların hayata geçirilmesi öngörülüyor.

http://www.izmir.bel.tr/Details.asp?textID=10863

Ayrı başlık açmakta fayda var. İnşaat aşamalarını ve görselleri paylaşabiliriz.

Bana göre gayet güzel bir proje. İskele de yapılacakmış. Tramvay geçecek mi acaba merak ettim.

Bir de yenileme yapılırken şu sahildeki Çin seddi gibi duran apartmanlara da bir çözüm bulunsaymış daha iyi olurdu...


burak_gultekin
4 yıl önce - Pzr 17 Mar 2013, 20:29

Proje Mithatpaşa'yı çok değiştirecek, sahil yolunun en büyük sorunlarından biri olan Çin Seddi gibi apartmanlar arasında vaha gibi parlayacak bence. Görüntü anlamında büyük bir güzellik ortaya çıkabilir, uygulama kısmı çok önemli, bu projenin uygulamasında tek korkum İBB'nin işlerinin çok büyük kısmının estetik düşmanı olması, umarım bu büyük projeye yazık edilmez.
Alıntı:
Tramvay geçecek mi acaba merak ettim

Ben de proje ilk ortaya çıktığında da şimdi kesinleştiğinde de ilk olarak tramvayı düşündüm nerdeyse. Bu proje bence sahil yolunda bir tramvay projesine ters ve uygunsuz. Tramvay işi sahilde zaten zordu bu saatten sonra da anca Mithatpaşa Caddesi'nde çözüm bulur bence.


mert101

4 yıl önce - Pzr 17 Mar 2013, 20:38

Mithatpasa benim okudugum lise ve bin Almanlar tarafından yapılmıs bir şaheser , o bakımdan bu projenin yapılmasıyla bu binanın da bölgenin sembol yapılarından olacagı kesin. Umarım gelecek yıllarda beton yıgını binalara da kentsel dönüsüm düsünülür Karsıyakada oldugu gibi



Zafer A

4 yıl önce - Pzr 17 Mar 2013, 20:51

Alıntı:
Görüntü anlamında büyük bir güzellik ortaya çıkabilir, uygulama kısmı çok önemli, bu projenin uygulamasında tek korkum İBB'nin işlerinin çok büyük kısmının estetik düşmanı olması, umarım bu büyük projeye yazık edilmez.


Tamamen katılıyorum. Bizim belediyede planlar çok güzel ama uygulama bir türlü şöyle bakıp da içimize sinecek şekilde olamıyor. Umarım bu sefer düzgün bir iş çıkar. Özellikle altgeçidin giriş ve çıkışlarında aracımızla zıplamayız umarım.


Umut H
4 yıl önce - Pzr 17 Mar 2013, 20:52

İnciraltı'dan, Mavişehir'e sahil düzenlemesi, muazzam bir proje. İncelerken heyecanlanmamak elde değil.

Yalnız eğer bir yerler yer altına alınacak ya da dolgu yapılacaksa;

1) Bayraklı'da trafiğin yer altına alınması (İzban'ı şimdilik karıştırmayalım)
2) Turan'da İzmir Arena ve Alaybey arasında denizle izban hattının arasının doldurulması. Bayraklı - Alaybey arasının kesintisiz yayalaştırılması.
3) Karşıyaka vapur iskelesi ve çevresinin yer altına alınması.

şeklinde başlanmasını daha öncelikli bulurdum ben.


umut ileri
4 yıl önce - Pzr 17 Mar 2013, 21:15

Konuyla ilgili baslik var zaten. Ikinci bir baslik acmanin manasi nedir?



gü-vo

4 yıl önce - Pts 18 Mar 2013, 01:40

İBB, kendi hazırlattığı ve tamamen İzmir'i ve İzmirli'yi anlayan mimarlara çizdirdiği projeyi, yeterli kalitede yapacaktır diye düşünüyorum. O kadar da değildir artık diye düşünüyorum ama inşallah yüzü kara çıkarmaz.

Ayrıca şunu da eklemek isterim ki, büyükşehir belediyesi bu projeyi çok rahat yapacak param var diyordu ve metro açılışlarında ima ettiği gibi ansızın proje ihalesine çıkıyor. Ve daha inanılmazı, işin süresini, 400 metrelik yolun yer altına alınması işini, 90 gün gibi bir sürede bitecek şekilde ihale ediyor. Hadi hayırlısı...


ozankayacan
4 yıl önce - Pts 18 Mar 2013, 11:29

Eğer yanlış anlamadıysam 90 gün olarak öngörülen süre projenin çizilmesi için bence..
uygulama için değil...


M Ali Çelik
4 yıl önce - Pts 18 Mar 2013, 13:47

Alıntı:
Bana göre gayet güzel bir proje. İskele de yapılacakmış. Tramvay geçecek mi acaba merak ettim.

Bir de yenileme yapılırken şu sahildeki Çin seddi gibi duran apartmanlara da bir çözüm bulunsaymış daha iyi olurdu...


Apartmanlara çözüm bulmak çok zor. Kamulaştıma yapmak çok yüksek maliyetli. Tramvay ucubesi yapılıp ortalık birbirine katılacağına, deniz ulaşımını geliştirmek en mantıklısı. Ayrıca deniz kıyısına kafeteryalar yapılırsa çok güzel olur.
Alıntı:
400 metrelik yolun yer altına alınması işini, 90 gün gibi bir sürede bitecek şekilde ihale ediyor. Hadi hayırlısı.


90 gün proje ihalesi, yapım değil. Orada büyük kanal projesi hattı ve haliirfatpaşa dan gelen ana bir kanal var. Bunlar işin yapımını uzatacaktır.


Misafir c83

2 yıl önce - Cum 03 Tem 2015, 15:32

Yapım ihalesi sonuçlandı. İnşaat kısa zamanda başlayacak.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 181920   sonraki »
ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet