Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
TURAN YUNUS
4 yıl önce - Pts 19 Ağu 2013, 11:14

Alıntı:
Toplu ulaşım işini, belediyenin kendisinin yapmasının bedelini her yıl 20 trilyon zarar ederek ödedi.

1. Sosyal devlet anlayışına göre halkın hizmetine çalışmakta kar zarar güdülmez. Amaç bellidir halkın ulaşımını sağlama ve bu zarar edilse de yapılır. Ki avrupa'da devletler belediyelere bu iş için ayrıca ödenek ayırıyor. Çünkü orada da giderler geliri karşılamıyor.
2. Belediye zarar ediyor da tureks nasıl kazanıyor? O da otobüs çalıştırıyor bu da. Demek ki o zamanın yöneticileri işi doğru yönetmedi.
3. Bu iş halka hizmet değil de kar amacı güdülünce hepimiz görüyoruz küçücük çocuklar çok basit kazalardan ölüyor, bozuk araçlar sefere veriliyor ve yolda kalıp insanlar mağdur oluyor. Belediye bu şekilde halkına zulüm ederek kar edecekse etmesin.
4. O miktar ne zamanın bilmiyorum ama MB Conecto'lar alındıktan sonra diye tahmin ediyorum o araçların ücretini zarar olarak göstermek ne kadar mantıklı? O araçlar ekonomik ömürlerini karşılayana kadar çalışmadı ki kısa bir süre sonra bir çoğu satıldı.
5. İyi bir yönetim ve değişime ayak uydurabilen bir yapıyla belediye Tureks'ten alacağı ücretten daha çok kazanır. Tureks belediyeye para verdiği halde kazanıyorsa belediye kendi öz kaynaklarıyla daha çok kazanacağı aşikardır.


S_Yıldırım
4 yıl önce - Pts 19 Ağu 2013, 14:33

Alıntı:
2. Belediye zarar ediyor da tureks nasıl kazanıyor? O da otobüs çalıştırıyor bu da. Demek ki o zamanın yöneticileri işi doğru yönetmedi.


Zamanın yöneticileri yüzünden Denizli hep yerinde saydı.


20 Ilgaz memiş 94

4 yıl önce - Pts 19 Ağu 2013, 15:10

Alıntı:
Toplu ulaşım işini, belediyenin kendisinin yapmasının bedelini her yıl 20 trilyon zarar ederek ödedi.

Belediyeler maliyetin altında ulaşım imkanı sağladığı, kâr amacı gütmediği zaman, büyük ihtimalle zarar eder. Bu zararın bedeli de halktan alınan vergilerle ödenir.

Otobüs hatları özelleşince, işletme hakkını alan şirket kâr amacı gütmeye başlar, otobüs biletleri pahalılanır. Bu durumda bedeli yine halk öder. Düzen değişir ama düzülen değişmez Bu bedel eninde sonunda bizler tarafından ödenecek.

Aslında özel sektör, bazı durumlarda rekabetin önünü açtığı için faydalıdır. Örneğin ülkemizde onlarca şehirler arası otobüs şirketi var, bu şirketler rekabet ediyor ve şehirler arası otobüs biletleri, artan mazot fiyatlarına rağmen nispeten ucuz kalıyor.

Ancak özelleştirme ile birlikte gelen tekelleşmeye karşıyım. Örneğin bütün otobüslerin Tureks'e verilmesi, Tüpraş'ın satılması, elektrik dağıtım bölgelerinin özelleştirilmesi, Türk Telekom'un satılması, Denizli'de belediyenin değil de özel şirketin doğal gaz dağıtması, doğru uygulamalar değil.
Bu tür hizmetlerin bir alternatifi yok, insanlar mecburen kullanacak. En azından özelleştirirken tek parça halinde özelleştirmesinler.

Tureks'in sözleşmesi dolunca, şöyle bir yönteme gidilebilir:
1)Minibüslerin sayısı yarı yarıya azaltılmalıdır.
2)Azaltılan minibüslerin yeri, yeni alınacak otobüslerle doldurulabilir.
3)Denizli'deki toplu ulaşımın yarısı belediye tarafından, yarısı da özel sektör tarafından yürütülebilir. Böylece özel sektör istediği gibi at oynatamaz, rekabet sağlanır. Örneğin özel sektör zam yaptığı zaman, belediye de indirim yapar, böylece özel sektörün vatandaşı soymasının önüne geçilebilir.



S_Yıldırım
4 yıl önce - Pts 19 Ağu 2013, 15:19

Alıntı:
Belediyeler maliyetin altında ulaşım imkanı sağladığı, kâr amacı gütmediği zaman, büyük ihtimalle zarar eder. Bu zararın bedeli de halktan alınan vergilerle ödenir.


Maalesef zamanında belediye otobüs işletirken, eş-dosta, akrabalara, tanıdıklara bedava bilet dağıtılıyordu.


Serkan 20

4 yıl önce - Sal 20 Ağu 2013, 13:35

Alıntı:
Ancak özelleştirme ile birlikte gelen tekelleşmeye karşıyım. Örneğin bütün otobüslerin Tureks'e verilmesi, Tüpraş'ın satılması, elektrik dağıtım bölgelerinin özelleştirilmesi, Türk Telekom'un satılması, Denizli'de belediyenin değil de özel şirketin doğal gaz dağıtması, doğru uygulamalar değil.


Bu dediklerinize katılıyorum... bana göre Tureks veya onun yerine gelecek şirket devam etmeli. Minibüsçülerde otobüse dönmeli. Böylelikle Denizli ulaşımı iki ayrı işletme tarafından rekabetçi anlayışla devam etmeli. Tabiiki minibüsçülerin otobüsleri de Tureks in girebildiği her yere girebilmeli. Kurallar noktasında belediye iki şirketede adaletli ve toleranssız olmalı.


hilmis2000
4 yıl önce - Çrş 21 Ağu 2013, 11:52

çözüm raylı sistem...belediye sadece raylı sistemle çözer bu işi...raylı sistemin olmadığı yerlerde de dolmuşlar olsun, aktarma yapsın sadece tramvay duraklarına... ama dolmuşlar bu sistemde değil de otobüs alarak ve özel bir şirket olarak, kartlı sistemle...



Semih_ALA
3 yıl önce - Pzr 09 Mar 2014, 11:47

Arkadaslar konuyla ilgili pek degil ama yinede burda yazip herkesin bilgilenmesini istedim. Denizli İdari mahkemesi denizli belediyesinin kararını iptal etmis dolmuslar 10 mart 2014 tarihinden itibaren eski guzergahlarindan dewam edeckler. Yani cinara ve 2. Ticari yola yine dolmusla gidilebilecek.

semican
3 yıl önce - Pzr 09 Mar 2014, 13:28

Garajın açılışından sonra oluşacak trafiğin suçunu da minibüslere atmazsalar ben bir şey bilmiyorum.

Alıntı:
http://www.denizlihaber.com/denizli/kent-genel/davayi-minibusculer-kazandi/


serdar_y
3 yıl önce - Pzr 09 Mar 2014, 14:40

Alıntı:
Arkadaslar konuyla ilgili pek degil ama yinede burda yazip herkesin bilgilenmesini istedim. Denizli İdari mahkemesi denizli belediyesinin kararını iptal etmis dolmuslar 10 mart 2014 tarihinden itibaren eski guzergahlarindan dewam edeckler. Yani cinara ve 2. Ticari yola yine dolmusla gidilebilecek.


Bu karar tüm dolmuş hatlarını kapsamıyor. Sadece Fakülte-Çamlık hattı için o da sadece dönüşte 2.ticari yol-Doktorlar cad. istikametini kullanacaklar. Eskisi gibi çınara girme yok...


ismail karagöz

3 yıl önce - Pzr 09 Mar 2014, 15:23

Alıntı:
Bu karar tüm dolmuş hatlarını kapsamıyor. Sadece Fakülte-Çamlık hattı için o da sadece dönüşte 2.ticari yol-Doktorlar cad. istikametini kullanacaklar. Eskisi gibi çınara girme yok...

Biraz önce Pamukkale Üniversitesi minübüslerinden indim..Yarından itibaren 2.Ticari yol-Kayalık-Atatürk Caddesi-ÇINAR-İstiklal hattını kullanacaklarmış.



En son ismail karagöz tarafından Pts 10 Mar 2014, 11:47 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 5
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege