Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Ulas010
5 yıl önce - Pts 18 Mar 2013, 20:46

Bende cevat beye katılıyorum bu minibüsler çift yönlü dert bir defa trafiğe dert onu da geçtim diyelim minibüsler otobüs oldu, şöför esnafının sorumsuzluğu bir boyunduruk altına girmeden kolay kolay geçmez turexe katılsalardı bir düzene girerdi onlarda ancak yine başı boş hareket edecekler gibi duruyor, bu tarz uygulamaların benzerlerini yalova ve balıkesir belediyeleri yaptı her ikisi de seçimleri kaybettiler osman zolan akıllı çıktı ne yalan söyleyeyim seçime kadar millet unutur diye erkenden halletti bu işi çokta iyi oldu bence ancak şöyle bir eksiği var turexe bu hatları verirken keşke aba altından sopa falanda gösterseydi onların da şu hali yolcuya yetmez tek başına öyle iyi bir duruma gelmeliler ki halk zaten minibüse binmek bile istemesin ki belediye başkanı da üstüne gelecek baskıyı azaltmış olsun. Bence bu minibüsleri toptan kaldırmalı minibüsler geri kalmışlıktan başka bir şey ifade etmiyor bir ülkede benim fikrim herşey toplu ulaşımdan geçer toplu yaşamda kimse darılmasın gücenmesin

buracom
5 yıl önce - Sal 19 Mar 2013, 14:06
minibüslerin otobüse dönüşümü


Son durum ne oldu haberdar olan varmı. Eğer minibüsçüler kabul ederse çok iyi bir haber bu.
Ancak böyle bir dönüşüme bazı minibüsçüler olumlu bakıp bazıları karşı çıkarsa daha büyük sorun yaşanabilir. Zaten durum ortada bazı hatlarda hiç yolcu yok bazılarıda tıka basa dolu.


TURAN YUNUS
5 yıl önce - Pzr 07 Nis 2013, 21:24

Minibüsçünün birinden duyduklarım şu şekilde minibüsçüler istemese de bu dönüşüme katılacaklar sebebi mi?
Alıntı:
Belediye iki gün sonra hattı kısaltırsa ne yapacağız ne yiyeceğiz?
Yenişehir minibüsünü Akkonak'ta, Bahçelievler minibüsünü Üzümdedesi'nde kısaltsa ne yapacağız mecburen geçmek zorundayız.

Dedi. Ve o kişi 220 milyarlık bir borcun altına giriyormuş. Eğer araç 7.5 ya da 9 m. olursa o kişi tek başına araç alacak gibi duruyor ya da 12 m. alsa bile büyük ortak olacak. Onun dediğine göre
Alıntı:
benim imkanım var ben kredi çekiyorum ya imkanı olmayan ne yapacak?
Şeklinde soru sordu gerçekten çok büyük bir borç altına giriyorlar. Kısa zamanda bu borcu karşılayabilecek bir gelir elde edebilirler mi şüpheliyim...
İşin özü eğer minibüsçünün dediği doğruysa umduğumuzdan kısa sürede dönüşüm gerçekleşebilir. Ama bu dönüşümde kimsenin hakkının yenmemesini, mağdur olmamasını temenni ediyorum.



TURAN YUNUS
5 yıl önce - Cmt 13 Nis 2013, 09:21

Bu uygulamanın benzeri Gaziantep'te de yapılıyor ki Belediye'den kararı geçmiş durumda uygulama hakkında bazı sorunların olacağı aşikar. Gaziantep Halk Otobüsçülerinin basın açıklamasından bizi de bilgilendirecek bölümleri:
Alıntı:
Dolmuşlar ihdas edilirken " Tahsis Belgesi" adı altında bir evrak istenmektedir. Bu belgeden maksat dolmuş alacak kişinin geçimini sadece "şoförlük mesleği" ile sağladığı, başka herhangi bir ticari faaliyetinin olmadığı, herhangi bir yerde işçi olarak çalışmadığı, herhangi bir sosyal güvenlik kurumuna bağlı olmadığının ispatlanmasıdır. (TİCARİ PLAKA VERİLECEKLER. Madde: 3 Ticari plaka verilebilmesi için; Değişik 2003/6259 sayılı karar: Taksi, Dolmuş ve Minibüslerde şoförlük mesleğini geçim kaynağı olarak seçmiş olduğunu ve sürekli olarak icra ettiğini beyan etmek ilgili meslek odasına , ilgili meslek odasının bulunmadığı yerlerde ise şoförler odasına üye olmak. denilmektedir) Bu durumda belediyeler ŞOFÖRLÜKTEN BAŞKA herhangi bir mesleği ve geliri olmayan vatandaşına hiçbir bedel almadan tahsis belgesi verip git bir araç al A ile B güzergahları arasında insanları taşı ve geçimini temin et demektedir.
Tahsis belgesi alamayan kendi adına dolmuş alamaz. Bu bağlamda Çıksorut mahallesindeki bir berber dükkanı bulunan veya Organize sanayi bölgesinde fabrikası bulanan şahıs hiç bir şekilde kendi adına dolmuş ruhsatı alamaz ve dolmuşçuluk yapamaz.
Halk otobüsleri ise tamamen ticari bir faaliyet çerçevesinde yapılmakta olup, GaziantepBüyükşehir belediyesince 1997 ve 2004 yılları arasında muhtelif zamanlarda yapmış olduğuözelleştirme nedeniyle 184 adet "H" plakalı halk otobüslerinin 2886 sayılı Devlet ihale yasasının 45.Maddesi gereğince satışı yapılacak yeni ihdas edilen hat için genel esasları belirleyen şartnamenin
"TAHMİN EDİLEN BEDEL Madde:5 ihale konusu hattın 1 adedinin tahmin edilen bedeli (KDV hariç)(225.000.000.000.-) TL olup % 3 geçici teminatı (6.750.000.000,-) TL’dir denilmektedir.
Yapılmış olan bu ihalede ki özel halk otobüsü 375.000.000.000,-TL + KDV + Harç+ ihale masrafları hariç şekilde satın alınmıştır.
Yukarda yapmış olduğumuz açıklamalar doğrultusunda minibüsün bedelsiz ve tahsis belgesi yoluyla verildiği, özel halk otobüslerinin ise tamamen ticari bir faaliyet doğrultusunda şeffaf ve açık ihale yoluyla satıldığı görülmektedir.
Şimdiki duruma geldiğimizde ise bila bedelle alınan minibüslerin ihale yoluyla ciddi rakamlarla alınan özel halk otobüsleri ile aynı statüye getirdiği görülmektedir.
...
Yapılmakta olan bu çözüm şeklinin hukuki olmadığını, 14 kişi olan istiap haddinin rast gele artırılamayacağını düşünmekteyiz. Özel Halk otobüsleri olarak hiçbir hal ve şartta Belediye ile olan anlaşmacı, uzlaşmacı ve iyi niyet içeren ilişkilerini bozmak istemeyiz. Belediyemizin geçmişte kendilerinden istediği bütün taleplerini yerine getirerek bu tavrını defalarca ispatlamıştır. Bu hareketinin karşılığının hem manevi olarak hem de maddi olarak zarar olmaması gerektiği kanaatindeyiz.
Özel Halk Otobüsleri Yönetim Kurulu Adına
Başkan Hasan Basri DÜNDAR

Gaziantep Belediyesinin açıklamasıysa:
Alıntı:
Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde 487 adet (M) seri plakalı ticari minibüs ile taşımacılık yapan toplu taşıma ruhtasına sahip kişilein araçlarının otobüse dönüşmesi amacıyla dönüşüm yapılacak aracın teknik şartnamesi ile koltuk artırım bedellerinin belediye meclisinin ilgili komisyonlarınca tespit edilmesi, belediye sınırları dahilinde otobüs statüsünde çalışabilmesi için (M) plakalı taşımacılar ile karşılıklı protokol yapma yetkisinin büyükşehir belediye başkanına verilmesi hakkındaki madde görüşüldü. Bu kararla, 4 kişilik dolmuşlar, 43 kişilik otobüse dönüşecek.
...
Bu kararla Büyükşehir Belediyesi'ne 4 durak 55 Bin TL, 8 durak ise 90 Bin TL ödeyecek.

Gaziantep'te anladığım kadarıyla ÖHO mağdur durumda ve dava açacaklarını söylüyorlarmış. Ödenecek tutarlar arasında uçurum olduğunu söylenebilir. Denizli'de inşallah kimse mağdur edilmeden şimdikinden daha iyi bir ulaşım sistemi oturtturulur.
Bu alıntıları bilgilendirmek için yaptım. Anladığım kadarıyla Gaziantep'te 7.5 m. araçlar kullanılacak bakalım Denizli'de hangi boyutta araçları göreceğiz.


Yasin Efesoy

5 yıl önce - Prş 13 Hzr 2013, 21:17

Bu konu bugün (13.06.2013) Denizli Belediye Meclisi'nde görüşüldü. Konu hakkında Belediye Başkanı Osman Zolan açıklamalarda bulundu:
Alıntı:
ARTIK KARAR MİNİBÜSÇÜ ESNAFININ

Belediye Meclisi'nden aldığı yetki ile toplu ulaşımda önemli bir projeye imza atan Belediye Başkanı Osman Zolan, bundan böyle toplu ulaşım hizmetini Denizlili esnaflarla yapmak istediklerini, bu konuda kendilerine önemli bir fırsat sunduklarını söyledi.

Denizli nüfusunun her geçen gün arttığını ve buna paralel olarak ulaşımı sağlayan otobüslerde ciddi bir yoğunluk yaşandığını kaydeden Başkan Zolan, hedeflerinin minibüsleri otobüse dönüştürerek şehirde hizmet veren belediye otobüsü sayısını arttırmak olduğunu söyledi. Başkan Zolan bu hizmeti de Denizlili esnaflarla birlikte yapmak istediklerini söyledi.

Başkan Osman Zolan sözlerine şöyle devam etti: "Göreve geldiğimiz 2004 yılında belediyemizin en büyük sorunlarından biri toplu ulaşımdı. O dönemde hizmet veren belediye otobüsleri hem çok eski hem de kurumumuza maliyeti çok yüksekti. Biz de adeta kangren haline gelmiş bu sorunu çözmek amacı ile harekete geçtik.

Vatandaşlarımızın daha rahat ve konforlu otobüslere binip, istedikleri yerlere zamanında ulaşmaları amacı ile 2004 yılında toplu ulaşım hizmetlerimizi (belediye otobüsü hizmetleri) özelleştirdik. Yapmış olduğumuz bu özelleştirmenin ardından vatandaşlarımıza hizmet eden otobüsler tamamen yenilenirken, otobüs sayımız da 40'tan 107'ye yükseldi. Ancak şu da bir gerçek ki, büyükşehir olan Denizlimiz hızla büyüyor ve toplu ulaşım konusunda yeni projelerin ortaya konulması gerekiyor.

Biz de bunun üzerine Meclisimizden aldığımız yetki ile şehrimizdeki toplum ulaşım hizmetlerini Denizlili esnaflarımızla birlikte yapıp, şehrimizde hizmet veren otobüs sayımızı 300'ün üzerine çıkartmak istiyoruz. Eğer isterlerse bundan böyle şehrimizdeki ulaşım hizmetini Denizlili esnaflarımız verecek ve minibüsler otobüslere dönüşecek. Biz bu konuda üzerimize düşeni yaptık, bundan sonrasına minibüsçü esnaf kardeşlerimiz karar verecek.

Bizim için aslolan tek şey var; o da vatandaşlarımızın rahat ve konforlu bir ortamda ulaşımlarını sağlamak. Bunun için de ne gerekiyorsa yapacağız. Her şey Denizlimiz için, Denizlililer için..."

-Denizli Belediyesi Basın Bülteni-


20 Ilgaz memiş 94

5 yıl önce - Prş 13 Hzr 2013, 21:47

Bildiğimiz gibi Denizli şehir merkezindeki otobüs hatları özelleştirildi.
Denizli Belediyesi'nin sınırları il sınırları olarak güncellendi (bütün şehir yasası).

Bütün şehir çalışmaları kapsamında, ilçelerdeki tüm minibüslerin de Tureks'e devredildiği söyleniyor.
Üstelik Turex'in ''belediye otobüsü hatlarını'' değil, ''belediye otobüslerini işleten kurumu'' aldığı,
bu yüzden ilçe minibüs hatlarını ''ihalesiz'' olarak devraldığı söyleniyor.

Bu iddiaların astarı var mı? Bu bilgi gerçekse Denizli Belediyesine söyleyecek söz bulamıyorum
Ama kafalar da karışık bu konuda, belediyeyi boş yere suçlamak da istemiyoruz açıkçası.



Yasin Efesoy

5 yıl önce - Cum 14 Hzr 2013, 08:14

Alıntı:
Bütün şehir çalışmaları kapsamında, ilçelerdeki tüm minibüslerin de Tureks'e devredildiği söyleniyor. Üstelik Turex'in ''belediye otobüsü hatlarını'' değil, ''belediye otobüslerini işleten kurumu'' aldığı, bu yüzden ilçe minibüs hatlarını ''ihalesiz'' olarak devraldığı söyleniyor.

Öncelikle sistem bütünşehir değil, büyükşehir. Bütünşehir farklı bir şey.
"Belediye otobüslerini işleten" bir "kurum" yok ki. Olsa da bu kurum özel bir teşebbüs tarafından "alınamaz". Öte yandan, ilçelerdeki hatların ihalesiz olarak bir özel teşebbüse verilmesi kanunen mümkün değil. Daha da ötesi, bu minibüs dönüşümü sadece Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde çalışan M plakalı minibüsleri kapsıyor. İlçeler için şu anda bir çalışma yok. Bunların senaryosunu yazıp ortalığa yayan fısıltı gazetesi her zamanki gibi yalan söylüyor.


Semih_ALA
5 yıl önce - Cum 14 Hzr 2013, 16:33

Minibüslerin otobüslere dönüşmesi trafikte yoğunluğu azaltmaz aksıne bence mevcut olan trafıge daha da yük bindirir. Zaten yollarımız mevcut hali ile bu durumu zor kaldrıyor yenı geleceği söylenen otobuslerın de devreye girmesiyle şehrin işlek caddelerinde trafik işin içinden cıkılmaz bir hal alır ilerde.
Bence eğer otobüsler tek ulaşım aracı olarak kalırsa denizli de minibüslerde kalcaksa yenı bir sistemin olması gerekiyor. Bence suan Manisa uygulanan tek Tip otobüs uygulması tam bize göre. Hem otobüsler daha geniş 41 yolcu kapasiteli, hem de daha işlevsel.







En azından yakın mesafede Bağbaşı,kınıklı bölgelerinde denenebilir bence. Büyük ama beli saatlerde geçen otobüslere binmektense 5-10 dk aralıklarla aynı hatlarda çalışan tek tip bu tarz otobüslerin kullanılması bence daha avantaj. Otobüsün saati geldi mi gelmedi mi derdi olmadan rahat bir toplu ulaşım yöntemi uygulanabilir.


20 Ilgaz memiş 94

5 yıl önce - Cum 14 Hzr 2013, 17:13

Hesaplayalım o zaman

Minibüslerin kapasitesi otobüslere göre düşük.

Örneğin
5 dakika 15 saniyede bir otobüs gelen bir güzergaha,
1,5 dakikada bir minibüs koyarsanız,
trafiği daha fazla sıkıştırırsınız.

Ayakta duran yolcuları da hesaba katarsak, tahmini olarak
bir otobüs 70, bir minibüs de 20 kişi alabiliyor.

13+1 minibüslerin uzunluğu 7 metre,
70 kişinin sığdığı otobüslerin uzunluğu 12 metre.

Bu araçların trafikte takip mesafeleri ise hemen hemen aynı. Önden ve arkadan 15 metre.
(30-40 km gibi hızlar için bu kadar mesafe yeter)

Bu durumda bir minibüs 37 metre yer kaplıyor.
Bir otobüs ise 42 metre yer kaplıyor.

Bir otobüs ise 3,5 minibüs kadar yolcu taşıyor.
3,5 minibüs için gereken uzunluk ise 130 metre!

Anlayacağınız, minibüsle taşımacılık yapmak, 3 kat daha fazla yer kaplıyor!
5 dakika 15 saniyede bir otobüs gelen bir güzergahta mı;
Yoksa 1,5 dakikada bir minibüs gelen bir güzergahta mı
Trafik daha fazla sıkışır?

Alanı en verimsiz kullanan ulaşım türlerinden;
Alanı en verimli kullanan ulaşım türlerine doğru sıralayalım:
2 kişilik araca 2 kişi binmek; (örneğin renault twingo)
4 kişilik araca 4 kişi binmek; (örneğin vw golf)
6 kişilik bir araca 6 kişi binmek; (örneğin fiat doblo)
Minibüs kullanmak; (örneğin peugeot j10, sprinter)
Otobüs kullanmak; (örneğin conecto)
Körüklü otobüs kullanmak; (örneğin capacity)
Metro gibi raylı sistemleri kullanmak.

Bu açıdan bakarsak otobüs daha mantıklı.

Ama yarım saatte bir minibüs gelen güzergah üzerine, 105 dakikada bir gelen otobüs koyarsanız, insanlar mağdur olur.

İstanbul'da ''metrobüs yerine metro yapın'' diye bas bas bağırıyorlar ya; Denizli'deki minibüsler de aynı hesap. Tamamen değil de kısmen kaldırılmalı minibüsler.
En hayırlısı ne ise o olsun.

bu hesaplamayı kısa sürede yapmak zorunda kaldım. bu gibi ayrıntılı hesapların belediyece yapılması daha mantıklı. belediye bu konuda bilim insanlarına danışmalı. her önüne gelenin belediye meclisine üye olduğu bir ülkede, bu dediklerim olur mu bilmiyorum


En son 20 Ilgaz memiş 94 tarafından Cum 14 Hzr 2013, 20:12 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


TURAN YUNUS
5 yıl önce - Cum 14 Hzr 2013, 17:48

Hesaplamanızda yanlışlık var:
Alıntı:
13+1 minibüslerin uzunluğu 7 metre,

Şu an üretimde olan Karsan j10 bile 6,7 m. uzunluğunda. Dediğiniz uzunluk midibüs oluyor.(Firmaların Sultan, Prestij modelleri gibi)
Alıntı:
bir otobüs 70, bir minibüs de 20 kişi alabiliyor.

minibüsler ayakta yolcu alması resmi olarak yasak genelde 13 veya 14 yolcu kapasiteye sahiptir.
Bahsettiğiniz 12m. otobüs de genelde 100 yolcu alıyor. 70 kişi alanlar 9 m. (ki bu bilgiler kağıtta olan bilgilerdir. Uygulamaya gelince kolay kolay bu rakamlara yaklaşılamıyor.)
Bu bilgiler ışığında hesaplama yapmanızı tavsiye ederim.

Bu dönüşüm işine gelirsek aslında çok tehlikeli ve iyi yönetilmesi gerekiyor. Neden mi her yere örnek gösterilen Kayseri'de de sıkıntı olduğu söyleniliyor. Bursa da Yeşil Halk Otobüslerinde şu an büyük sıkıntılar mevcut. Bunlardan ders alınması gerekiyor. Ki metrobüs saçmalığından dolayı belediyenin durumu yönetme bilgisinin olmadığını gördük. Diğer bu dönüşümü yapılan illerden temsilcilerin yardımıyla bu iş yürütülmeli.

Araçların uzunlukları hala muamma 7.5 mu, 9 mu yoksa 12 mi olacak? Bu boyutların hepsinin artısı ve eksisi var. Umarım hattın potansiyeline göre yani ihtiyaca göre araç alınır yoksa her hat şu uzunlukta alacak gibi bir karar çok yanlış olur. Bir Kampüs minibüsünün yolcusuyla akvadi minibüsünün yolcusu bir değil. Bu kıstaslar göz ardı edilmemeli ve yeni sistemde Tureks'le ya da yeni gelecek şirketle en başta anlaşılıp ortak elektronik kart, aktarma ve paso uygulanmalı. Yoksa Bursa gibi sorunlar kapımızı bırakmaz.

Not: Karsan'ın dingil arası mesafeyi aracın bütünün için göstermesinden dolayı bir yanlış anlaşılma oldu.



En son TURAN YUNUS tarafından Cmt 15 Hzr 2013, 16:29 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege