Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 525
mafakyanc

2 ay önce - Pts 05 Tem 2021, 20:30

Evet, birtakım test sürüşleri yapılmaya başlanmış (trenin içindeki kadronun kalabalıklığına dikkat ediniz...).

Hangi istasyondan geçiyorsa, burada PAKS'ların ( = Peron Ayırıcı Kapı Sistemleri ) monte edileceği dikmeler de hazır durumda.

Trenin istasyona gelip tam durması noktada durması çok önemli; bu da otomasyonla sağlanan ve herhalde defalarca test edilen bir özellik. Zira tren durduğunda, hem trenin hem de bu PAKS'ların kapıları eş zamanlı (ya da çok kısa aralıklı olarak) açılıp kapanmak durumunda.


Şükrü Güllüoğlu

2 ay önce - Çrş 07 Tem 2021, 00:05

PAKS montajları ve testleri herhalde en az 1 ay kadar sürer. Sürücülü işletmede PAKS çok gerekli değil. Acaba PAKS'sız mı açılacak?

En son Şükrü Güllüoğlu tarafından Çrş 07 Tem 2021, 11:27 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mafakyanc

2 ay önce - Çrş 07 Tem 2021, 10:32

Sürücüsüz işletmede PAKS veya YARIM BOY PAKS %100 değil, %1500 gereklidir. PAKS'lar çalışmıyorsa (bırakın var olup olmamalarını...) sürücüsüz (GoO4) işletme yapılmasına kesinlikle izin verilmez...

PAKS'lar tamamen ithal malı. Öncelikle donanımın ithal edilip gelmesi gerek. İstasyonlardaki montaj süreci biraz da montajı yapacak ekibin eleman sayısına bağlı. Bu ekibi normalde PAKS'ları temin eden ithalatçı şirketin sağlayacağını zannederim, yani Ana Müteahhit'in değil... Ama makul büyüklükteki bir ekip 3 ya da en çok 4 iş gününde sağlı sollu bir istasyonun montajını bitirebilir diye düşünüyorum. Aynı anda 2 istasyonda 2 ayrı ekibin çalışacağını da pek zannetmiyorum.

PAKS, sürücüsüz işletmede bir lüks değil, zorunluk. Sürücülü işletmede, sürücü istasyon peronundan raylara kendini atan (veya birisi tarafından itilip atılan) bir insanı ya da bir başka cismi görüp frenleme yapma şansına sahip. Sürücüsüz sistemde bunu yapmak (birtakım kamera sistemleri konulsa da, ki zaten öyle sistemler set içinde mevcut...) çok daha düşük olasılıkta. O nedenle PAKS'lar olmazsa olmaz...


Şükrü Güllüoğlu

2 ay önce - Çrş 07 Tem 2021, 11:24

Alıntı:
Sürücüsüz işletmede PAKS çok gerekli değil.

Sürücülü işletmede yazmaya çalıştım pardon
PAKS takılmadan açılış ihtimali hala gündemde diye düşünüyorum.
Alıntı:

PAKS'lar tamamen ithal malı.

PAKS'ların yerli olduğunu zannediyorum. Hatta yüzde yüz yerli diyorlardı. M7'nin PAKS'ları da yerli.
PAKS konusunda kesin bilgi sahibi biri varsa aydınlatır herhalde.


mafakyanc

2 ay önce - Çrş 07 Tem 2021, 14:01

Ben zamanında (ama M7'deki durumu da bilmeden) PAKS'ların ithal olduğunu duymuştum; ona istinaden yazdım. Tabi ki, PAKS çok atla deve bir sistem değil. Zaten maliyetinin ciddi bölümü de "cam". Camlı haliyle PAKS ithal etmek de ayrıca bir israf olur...

Eğer M11'de de yerli üretim PAKS kullanılıyorsa, bu gayet olumlu olur: Ana müteahhit aracı falan kullanmadan direkt alım yapar. Sistem montajını da üretici olan firma yapmış olur...

Zamanında biz acil anons sistemleri (ki bu epey para tutan elektromekanik işlerin küçük sayılabilir parçasıdır...) için ilgilenmişken, o zaman doğrudan Ana Yüklenici ile konuşuyorduk ve bize alımları direkt yapacaklarını, araya taşeron koymayacaklarını ancak kablo çekimi vb. işlerde taşeron kullanacaklarını, son montaj ve devreye alma işlerinin de tarafımızca yapılacağını bilhassa belirterek söylüyorlardı. Sonrasında biz o işten koptuk; umarım dediklerini sonuna kadar götürmüşlerdir.

Evet Google'da biraz araştırma yapınca, Türkiye'de en az 2 PAKS üreticisi olduğunu gördüm.

İlki: http://www.mekatronikyapi.com/hizmet/peron-ayiric ...stemi-paks
Bu şirket İstanbul m5 hattındaki "yarım boy PAKS"ları yapıp teslim etmiş.

Evet "yarım boy PAKS"lar güvenlik açısından gayeye hizmet verebiliyor anma özellikle tren tünelden çıkıp perona ilerken ortaya çıkan gürültüyü hemen hiç kesemiyor.

Diğeri: Bunlar tam boy PAKS'ları yapıyor ve ALDOOR markasıyla da pazarlıyor. M7'dekiler bu şirket tarafından yapılmış olabilir. Değişik tiplerde (tramvay istasyonlarında kullanılabilecekler dahil...) üretimleri var. İhracatta da bulunmuşlar. Bkz.: https://albayrakmakine.com.tr/index.asp



Serdar Umar
2 ay önce - Cmt 17 Tem 2021, 08:26

Sürücüsz açılacaksa 30 Ağustosta bir ön açılış olabilir mi?

mafakyanc

2 ay önce - Cmt 17 Tem 2021, 09:47

Sürücüsüz olarak açılmayacağı taa en başından beri söylenmişti. Ama varsayalım, açılacak: bu tarihte açılacağı, hele hele yolcu taşımaya başlayacağı bana göre imkânsız üzeri!

vincenzo234
2 ay önce - Cmt 17 Tem 2021, 19:20

Merhaba, havalimanı metrosunu istasyonlarına bakınca üç adet istasyon olacak gibi görüyorum bunların tam olarak yerlerini çıkartamadım. Havalimanının batı tarafında THY ekip terminali binası var, buraya metro ile ulaşabilecek miyiz acaba bu konuda bilgisi olan var mı ?

Hüseyin Göktürk
2 ay önce - Cmt 17 Tem 2021, 19:40

Alıntı:
Havalimanının batı tarafında THY ekip terminali binası var, buraya metro ile ulaşabilecek miyiz acaba bu konuda bilgisi olan var mı ?


Merhaba,

Metro istasyonu kırmızı ile gösterilen yerde. Ekip terminali de yeşil ve yer hizmetleri girişi de mavi ile gösterilen yerde. Yürünecek bir mesafe gibi görünmüyor ancak ring servisi konulursa ulaşılabilir gibi.






mafakyanc

2 ay önce - Pts 19 Tem 2021, 13:37

Havalimanı-3 istasyonundan birtakım tesislere mecburen ring servisler konulacaktır. Bu bölgede THY'nın bahsedilen 2 tesisi dışında başka tesisler de var: örneğin Do&Co'nun yapımı devam eden yeni İkram Tesisi ve diğerleri gibi. Ayrıca biraz daha uzaktaki CargoCity ve bunun kapsamındaki muhtelif lojistik firmaları... Tabi buralara girebilecekler "kartlı" olarak girebileceklerdir.

Ancak (zannederim pandemi öncesindeki) duyumlarda, bu Havalimanı-3 istasyonu'nun da ilk etapta açılmayacağı söyleniyordu: yani ilk yolculu işletme Kâğıthane-Havalimanı-1 (yani mevcut büyük Terminal) arasında olacak, şu anda zaten var olmayan 2. Terminal'in istasyonu olan Havalimanı-2 de hazır olsa bile pas geçilerek...yapılacaktı.

Bu durumda bir gelişme oldu mu, bilemiyorum.



sayfa 525
ANA SAYFA -> ULAŞIM