Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 471
Vatman vs Superman
2 ay önce - Cum 13 Ksm 2020, 20:32

M7-M11 geçişinde yer altı tüneli olacak mı?



M11 sayesinde, Nimet Abla Camii tarafından da M2’ye geçiş olacak galiba.



Ahmet YükselS
2 ay önce - Cum 13 Ksm 2020, 21:02

Alıntı:
M7-M11 geçişinde yer altı tüneli olacak mı?


Normalde olması gerekir. Aksi halde yağmurlu karlı günlerde sıkıntı olur..
Ama birisi (M7) yer üstünden diğeri (M11) yer altından giden bu 2 hattı yer altı tüneli ile bağlamak mı mantıklı yoksa yer üstünden bir üst geçit ile mi bağlanmalı, bunu tartışmak lazım. Ara bölgedeki yapılar ve erişim coğrafyası da önemli.



Vatman vs Superman
2 ay önce - Cum 13 Ksm 2020, 21:21

M7, viyadük üstünde.
M11, yerin 25 metre altında: http://www.gyhmetro.com/teknik-bilgiler/istasyonl ...istasyonu/

Yürüyen merdivenle iniş ve yürüyen bantlı tünel olmazsa, kaç kişi elinde valizle açıkta 200 metre yürüyebilir ki?


mafakyanc

2 ay önce - Cum 13 Ksm 2020, 21:34

Aktarmalar (gittiğin kadar öde sistemi uyulansa bile) ücretli. Yani bir attan inen diğer hatta binerken 2. kez turnikeden geçmek zorunda. Yer üzerinden köprü sistemi bu durumda olamaz. Diyelim ki M7'den M11'e aktarma yapacaksınız. M11 perondan inip bir şekilde M11 bilet holüne çıkacaksınız (varsa elde bagajlarla...). Bu bilet holü de yer altında (cadde seviyesinin altında). Bu açıdan M7'ye bilet holüne ulaşmak durumundasınız. Tek çare yer altından bir bağlantı yapılması. Ha, burada iki seçenek var:
1) M7'ye yer altında (şu anda var olmayan) bir giriş holü açılacak ve oraya da turnike konacak. Yolcu, asansörlerle M7 perona çıkacak. Bu daha insancıl çözüm... 2) M7'de yer altında yapılan bu holden M7'nin bilet holüne asansörle çıkılacak ve oradaki turnikelerden geçtikten sonra asansörle ve merdiven/yürüyen merdivenle M7'nin viyadük üzerindeki peronuna erişilecek. Bu hem daha uzun, hem de daha meşakkatli bir çözüm.

Her durumda, her iki istasyonda da valizi büyük yolcular düşünülerek engelli geçiş turnikesi kadar olmasa bile normal turnikelerden daha geniş turnikeler olması lazım.

M7'nin durumunu tam bilemiyorum; gidip inceleme imkanım olamadı (pandemi...!!! ) Burada mantıken cadde üzerinden bilet holüne giriş olması lazım ama istasyonun (viyadükün) bir tarafından işlek bir cadde geçmekte. Ayrıca viyadükten cadde seviyesine ulaşan yürüyen merdivenler de var. Bir an acaba cadde seviyesinden girilen bir bilet holü yok mu diye aklıma geliyor.

M7'de viyadük üzerindeki peronda 4 tane asansör olduğu da kesin ama bunlar nerede konuşlanmış ve nereye iniyor? M7 başlığında gerekli soruyu sordum ama maalesef şimdiye kadar cevap veren çıkmadı!

EDIT: Şöyle bir cevap gelmiş ama bana göre yeterli açıklıkta değil. Yeniden sormak zorunda kaldım...

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=7987200#7987200


En son mafakyanc tarafından Cmt 14 Ksm 2020, 12:02 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


JusTiME
2 ay önce - Cmt 14 Ksm 2020, 02:00

Arkadaşlar bu hatta yht entegre olacak diye yazıyor metro sitesinde ve bu metroyu kim işletecek acaba 1 fikriniz var mı?



mafakyanc

2 ay önce - Cmt 14 Ksm 2020, 12:10

Bu konu daha önceki sayfalarda epeyce tartışıldı, konuşuldu...

Hatta YHT'nin entegre olması ayrı bir konu. Yenikapı İstasyonun'da da TCDD'nin işlettiği Marmaray ile İBB'nin işlettiği M1 ve M2 metro hatlarının entegrasyonu var (ancak bu entegrasyon bir peronda metrodan inip karşı perondan Marmaray'a bin şeklinde de değil...) ancak böyle bir entegrasyon iki raylı sistemin aynı işletmelerde olmasını gerektirmiyor.

M11 hattı da Halkalı ve de Yeni Havalimanında gelecekteki bir tarihte entegre olacaklar ama bu da Yenikapı'dakine benzer bir durum olacaktır.

Yine de büyük olasılıkla, sadece siyasal mülahazalar ve daha doğrusu kibir nedeniyle M11 hattının TCDD veya yeni kurulacak Ulaştıma Bakanlığı'na bağlı bir kurum tarafından işletileceğini düşünüyoruz; bu yönde somut sayılabilecek işaretler ve ayrıca İBB tarafına yaptığım özel bir sorgulamada aldığım duyumlar da var. Haliyle bu dediğim gerçekleşirse, artık bu hatta (hat tamamen metro yapısında olsa bile...) M11 hattı tanımlaması kaldırılıp başka bir tanımlama getirilmelidir.


Hasan Mihrican
2 ay önce - Cmt 14 Ksm 2020, 21:27

Geçen başkanın M7 metro yolculuğu sırasında M11-M7 Kağıthane bağlantısının yerüstünden olacağı konuşuldu. M11 açıldığında bu şekilde açılacak. Ama umarım bu aktarma ilerde yeraltına alınır. Bakanlık ve İBB gerekirse masrafını paylaşsınlar ama bu bağlantı yeraltından olsun.

recep30
1 ay önce - Prş 26 Ksm 2020, 19:18
İstanbul metrosu: M11 Gayrettepe - İstanbul Havalimanı hattı


UAB biraz da kendi elinde bulunan diğer hatlara da yoğunlaş sa güzel olabilir di bir sürü beklenen UAB metro hatları var

Misafir Berk
1 ay önce - Cum 27 Ksm 2020, 01:00

Recep Bey size katılarak şunu eklemek istiyorum keşke tüm metrolar aynı hızda devam etseydi de şimdi UAB'ın yaptığı tüm metro hatları bitmeye yakın olsaydı.

mecom
1 ay önce - Pzr 29 Ksm 2020, 22:59

Proje................................KM............ Tahmini Bitiş Yılı...........Yolcu Tahmini
Başakşehir-Kayaşehir.........6,20...................2022...........................??
Kabataş-Mecidiyeköy..........6,50..................2022........................... ??
Tavşantepe-S.Gökçen.........7,50..................2021........................... ??
Tavşantepe-Tuzla...............7,90..................2023........................... ??
Kirazlı -Bakırköy................9,00...................2022...........................??
Ç.köy-Sultanbeyli.............10,90..................2022...........................??
Bostancı-Dudullu..............14,30..................2022...........................??
İkitelli-Ataköy..................13,00..................2021...........................??
TOPLAM .........................75,30

G.tepe-H.limanı-Halkalı.....69,20..................2022............................??



sayfa 471
ANA SAYFA -> ULAŞIM