Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 469
Olcy
1 ay önce - Pts 26 Ekm 2020, 22:16

Bu ülkenin en büyük sorunu okuduğunu anlamamaktır.

mafakyanc

1 ay önce - Sal 27 Ekm 2020, 00:18

Alıntı:
UBAK her projede olduğu gibi yine bol keseden tarih sallamaya başlamış. Yahu kardeşim daha ortada testler başlamamış aylardan Kasım, sen bunu Mayıs'da açacağız diyorsun. Bunlar bir zamanlar Ankara Sivas yht yi de 2017'de açıyorlardı. Test başlama tarihi + ortalama 8 ay, projenin açılış tarihidir. Bu forumda zaten aklı selim olanlar bu tür popülist söylemlere inanmazlar.


Set, elektrifikasyon tamamlandığında, raylar üzerinde birkaç kere gidip gelsin --- "açtık, açıyoruz, çoğu gitti azı kaldı işte" diyecekler!

Ben öyle açılma falan anlamam: ne zaman ki tam olarak yolcu taşımaya başlar bu hat; artık o zaman açılmıştır.

Bakın, anlaşılmadık yeri kalmasın diye üzerine basarak, altını çizerek tekrarlıyorum: ne zaman ki tam olarak yolcu taşımaya başlar bu hat!!!

Hadi M5'ten birşey anlayamadılar, bari M7'deki test sürecini (araya giren göçüktü, pandemiydi, falandı, filandı) --- bu süreçleri de atlasınlar. Test sürecinde yine de iki tane avantajları var: a) istasyon sayısının az, b) bazı istasyonlar arasındaki mesafenin fazla olması. Yani istasyon duruşları için yapılacak testlerdeki istasyon sayısı M7'ye göre çok daha az.

Ama bu test sürecinde (ki sürücülü yapılacağı anlaşılıyor) bu setleri kim kullanacak? İBB (İstanbul Metro'dan) bir ekip mi yoksa UBAK'ın toparlayacağı metro altyapısı hepten deneyimsiz bir ekip mi? İstasyon duruşlarında PAKS'ların açılıp kapanmasını otomasyon mu yapacak, yoksa içeriden makinist mi müdahalede bulunacak?

Zaten ilk tiyöyü bir süre önce verdilerdi: Hat, başlangıçta (ne kadarlık bir süre belirtilmedi) sürücülü çalıştırılacak. Bunun Gayrettepe/Z.Kuyu istasyonunun yetiştirilmesiyle acaba doğrudan ilgisi var mı?
Ve bu arada öğrendik ki Havalimanı-3 olarak bilinen istasyon da başlangıçta açılamayacak (nasıl bir nedenle, acaba?).

Eh, bu da test sürecini herhalde sürücüsüz sisteme göre bir 2 ay daha kısaltır.



Ahmet YükselS
1 ay önce - Sal 27 Ekm 2020, 00:24

Alıntı:
UBAK her projede olduğu gibi yine bol keseden tarih sallamaya başlamış. Yahu kardeşim daha ortada testler başlamamış aylardan Kasım, sen bunu Mayıs'da açacağız diyorsun. Bunlar bir zamanlar Ankara Sivas yht yi de 2017'de açıyorlardı. Test başlama tarihi + ortalama 8 ay, projenin açılış tarihidir. Bu forumda zaten aklı selim olanlar bu tür popülist söylemlere inanmazlar.


Niye bu kadar patırdıyorsun ki? Kısmı açılış olacak zaten. Kağıthaneye kadar olan kısım açılacak. Belki de 4-5 aylık sürücülü denemeyle kontrollü bir açılış planlanıyor! Asıl sürücüsüz açılış daha sonra yapılır. Zaten çok yolcusu olmaz Kağıthane kısmı için. O esnada sürücüsüz denemeler de devam edebilir belki. Gece saatlerinde filan. Neden olmasın.
İlla bir çok bilmişlik göstermeniz mi gerekiyor?


Olcy
1 ay önce - Sal 27 Ekm 2020, 00:35

Alıntı:
Gayrettepe-Kağıthane-Havalimanı metro hattı 37 kilometre, bunun Kağıthane-Havalimanı tarafının açılış tarihini Mayıs 2021 olarak hedefledik


Okuduğunu kimse anlamıyor diye boşuna demiyoruz.

Adam 2021 mayısta kesin açıcaz demiyor ki.

2021 mayısta açmayı hedefledik diyor.

Hedefin anlamını bilmeyenler burda yorum yapıp olmayan akıllarınca birde bakana hakaret ediyorlar.

Pes artık.

Hedef tutar veya tutmaz o zaman geldiğinde görücez.

Full çalışırlar sa neden olmasın. Adamlar 37 km metronun tünellerini rekor denecek bir sürede açtılar.
Bunu yapanlar mı 7 ay sonra burayı açamaz.

Hele alibeyköy tramvayının daha ray serilirken 60 gün so ra açılacağına inananlar bu hattın 7 ay sonra açılacağına inanmıyor.
Bu hattın suçu Ekrem İmamoğlu bu hatyı yapmıyor olması, ibb şeysi burayı yapsaydı bu süreye ilk bu şahıslar inanır bu sayfalarda da, 2021 mayısta açılacak bak görürsün bile derlerdi.

Komedi gibi memleket yeminle.

Birde kim dedi illa test sürüleri 8 ay sürecek diye, Allahın emri mi bu.

İnce işler, veya istasyonlar daki işler sürerken aynı anda testler yapılamaz mı.

Zaten öyle yapılıyor.

Ben 2021 mayıs hedefine inanıyorum.

Gerçi tutmasa ve bir kaç ay sarksa da sorun yok ki.

Bir kaç ay gecikti diye bela okuyup, küfür edecek bir kitle var malesef.

37 km metro yapılıyor hatırlatırım.

37 kmyi bazıları basit bişey sanıyor galiba.


En son Olcy tarafından Sal 27 Ekm 2020, 00:48 tarihinde değiştirildi, toplamda 4 kere değiştirildi


Burak3758
1 ay önce - Sal 27 Ekm 2020, 00:41

Silinsin



uluğ beyefendi
1 ay önce - Sal 27 Ekm 2020, 03:10

2021 nisan sonu,şimdide mayıs olmuş,tarih yaklaştıkça haziranda olur.Testlerin gidişatına göre ufak ötelemeler olur.

Esas soru,mecidiyeköyden metroya binen birisi,iki durak sonra kağıthanede inip,elinde bavullarıyla asansöre biner,bi kat aşağı iner,sonra baya bi yürüyüp m11 istasyonuna gider,asansörü bulduğunda ilk turnike katına asansör çıkarır,turnike katından sonra bida asansöre yürüyüp,binmesiyle beraber 3 defa asansör değiştiren havalimanı yolcusu,yani zahmetli aktarma.

Ayrıca daha önce örnekleri olduğu gibi bakanlık inşa etse bile,metro a.ş.'ye devrediyor,tcdd işletecek diyenlere duyurulur.Tcdd,ulusal demiryolu ağı ve bağlantılı uluslararası demiryolunu işletmekle yükümlüdür.Bolu dağında bi türlü yapılamayan sürat demiryolu projesi hayata geçerse bunuda tcdd işletir.Yani sabit olarak mevcut banliyö hatlarıyla,değişken olarak şehirlerarası ve uluslarası hatlar.Marmarayda başkentrayda izbanda banliyö hattıdır.Metro ise,tamamı yeraltında olan veya hafif metro olan tamamı yeraltında olmasada peron boyu itibariyle daha az kapasitesi olana deniyor.Ama banliyö hattının metrodan ayıran en önemli özellik 10 vagonlu olmasıyla beraber en yüksek kapasiteye sahip olmasıdır.Yani en yüksek kapasitenin işleticisi tcdd.Marmaray ana bi omurgadır,metrolar ara omurgadır.O yüzden metrolar banliyöyü besler.Yapılan yeni metrolarıda metro a.ş. işletir.


fdemir

1 ay önce - Sal 27 Ekm 2020, 21:14






Engin Karadereli
1 ay önce - Çrş 28 Ekm 2020, 22:46

Peki diyelim ki Mecidiyeköy Meydanı’ndasınız ve İstanbul Havalimanı’na gideceksiniz, hangisini seçersiniz?

- M2 ve M11 ile mi?

- M7 ve M11 ile mi?


Mustafaa ahmet
1 ay önce - Çrş 28 Ekm 2020, 23:02

Aktarma kolaylılığı ve oturma açısından m2+ m11

Kots
1 ay önce - Prş 29 Ekm 2020, 17:38

Arkadaşlar 6-7 sayfa geriye gittim yine anlamadım. Şu an zkuyuda metrobüs durağının yanında kocaman bir inşaaat var bu hat ile alakalı. Yukarıdan bakınca büyük bir delik gibi. Hemen metrobüs yoluyla dip dibe, duraklarla bitişik adeta. Biz, tamamlanınca buradan girip kolayca m11 e ulaşacak mıyız yoksa gayrettepe metro istasyonuna aşağıdan yarım saat yürü yürü bitmeyen yol gibi uzak mı mesafe?



sayfa 469
ANA SAYFA -> ULAŞIM