Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Rifat Behar
6 yıl önce - Çrş 13 Mar 2013, 08:09
İstanbul 3. Havalimanı'nı şehre bağlayacak olan, Gayrettepe - yeni havalimanı metrosu M11 inşaatı


Şöyle bir bilgiye rastladım. Ne kadar kesin bilinmez:
Alıntı:

Üçüncü havalimanı karayolu taşımacalığında Kuzey Marmara Otoyolu ve Üçüncü köprü ile entegre olacak. Raylı sistem olarak, Yüksek Hızlı Tren ile havalimanındaki aktarma istasyonunda sonlanacak. Terminal, raylı sistem aracılığı ile Taksim'e bağlanacak. Bu raylı sistem, eski demir yolu hattının güzergâhından geçirilecek. Toplu taşıma aracılığıyla İstanbul'un tüm bölgelerinden ulaşım sağlanacak. Taksim'den havalimanına 15 dakikada ulaşılacak.


http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%9C%C3%A7%C3%BCnc ...iman%C4%B1

Bu bilgiler doğru mu? Kesin mi? Yoksa halen üzerinde etüd mü yapılıyor?

Benim görüşüm ya da hayalim diyelim... 3. havalimanını ara durak yapmadan veya sadece birkaç durak yaparak Avrupa yakasında Tarihi Yarımada'da otellerin en yoğun olduğu bölge tasarlanacak bir baş durak ile bağlanması.. Sultanahmet, Beyazıt, Sirkeci, Aksaray gibi bir yer olabilir.. Dünya'nın birçok şehrinde şehrin içini havalimanına bağlayan ekspres hatlar var. İstanbul'da da olmalı...

Alıntı:
Yüksek Hızlı Tren ile havalimanındaki aktarma istasyonunda sonlanacak.


denmiş.. Neyle aktarma yapılacak? Anadolu yakası ile bağlantı nasıl sağlanacak? 3. Köprü ile mi? Güzergah nedir? Ara duraklar nedir? Taksim başlangıç olarak iyi bir seçim mi? Daha iyi bir güzergah olabilir mi? Havalimanı ile uç nokta arasında ekspres opsiyonu düşünülüyor mu?

Havalimanının kendisi için ihaleye yakında çıkılıyor.. Peki raylı sistemin ihalesi ne olacak? O da ihalenin parçası mı? (Herhalde değildir..). O zaman onun ihalesi ne zaman yapılacak? Ortada bilgi eksikliği var..

Elde edebildiğimiz bilgileri ve görüşleri paylaşalım...

Not: 3. Havalimanının şehir ile karayolu bağlantısı için ayrı bir başlık açılabilir...


İSMAİL ÇELİK

6 yıl önce - Çrş 13 Mar 2013, 09:42

Daha kesin birşey yok bu hususta.Naçizane fikrimi bende arz etmiştim,yineleyeyim.

Beşiktaş-Mecidiyeköy-Alibeyköy-Tekstilkent metro projesi var zaten.Alibeyköy sonrası baraj yolu üzerinden Kemerburgaz ve Göktürk üstünden Havalimanına bağlantı şart.Hem nüfus kitlesi hemde Beşiktaş-Şişli bölgesinin işmerkezi hususu gözönüne alınarak.Hatta bu alandan Arnavutköy yönündede devam etmeli.


Bu hattın ikinci ayağı ise şöyle olmalı.Alibeyköy-Haliç kıyısı takip ederek Bahariye(Eyüp Devlet Hastanesi civarı)-Eyüp Sultan-Ayvansaray(Orhayim civarı)-Fener(karakol önü)-Küçükpazar'da mevcut metro köprünün altında istasyon olmalı ve Sirkeci'de tramvay ve Marmaray'a entegre olmalı.Eyüp-Sirkeci arası esere denk gelmemek için derinden gidecek mecburen.

Diğer alternatifim Eyüp'ten arazinin tabi meyili ile Edirnekapı(burada Mescid-i Selam hattı ve metrobüse entegre)40-50mt. mt. derinden giderek Fatih-Vezneciler-Sirkeci.

Derinden gitme sebebi eski esere denk gelme ihtimalini azaltmak istasyon çıkışlarıda buna göre ayarlanacak.Vezneciler'de M2 Taksim hattı ilede entegre olacak.

Eyüp-Düğmeciler(şimdi istasyon olacak noktaya belediye binası yapılıyor)-Demirkapı(Mescid-i selam hattı)-Bayrampaşa Deresi(saçma adı Maltepe Ahl hattı entegre)-Bayrampaşa(belediyenin önündeki park)arasıda mekik metro yapılmalıdır.

Dün bir iş dolayıs ile Çatalca Kestanelik Köy'üne gittim.Dönüşü kasti olarak Terkos-Göktürk Yolundan yaptım.Yol çok yerde yapılmış.Güzel olmuş ama keskin virajlar azaltılmalı bu yolda imkan var çok yerde.Arnavutköy bağlantısıda iyileştirilmeli.


sercan ılgaz
6 yıl önce - Çrş 13 Mar 2013, 10:29

Marmaray şehirleride birleştirdiğinden artı şehiriçi ulaşım aktarmaları olduğundan,bu sistemin bi kolu 3.havalimanına çıkmalı,halkalı istasyonunda marmarayın ana hattına aktarma vermeli.



Cemoli D18
6 yıl önce - Prş 09 May 2013, 22:17

Marmarayı 3. Havalimanına nasıl bağlayacaklar sayın Ilgaz ? Mesafe çok uzun ve ekstra maliyet

Ramazan ARICI

6 yıl önce - Prş 09 May 2013, 22:38

Havaalanı yapılmadan önce metro veya YHT hattı yapılmalıdır...Şu anki AHL mevcut yapısıyla çok işlevsel bir yapıya sahip,yeni yapılacak yere geçmeden önce aynı şekilde düzgün bir ulaşım sistemi olması lazım...

Her zaman yapılan yanlış;biz yapacağımızı yapalım,yolu suyu otobüsü treni zamanla zaten yapılır mantığıdır...Umarım bu defa hazır vakit varken gerekli ulaşım yatırımları yapılır



sercan ılgaz
6 yıl önce - Cmt 11 May 2013, 08:54

Havalimanları bağlantıları şöyle olmalı
3.havalimanı-tekirdağ
3.havalimanı-halkalı-yenikapı
sabiha gökçen havalimanı-pendik-yenikapı
sabiha gökçen havalimanı-düzce


Rifat Behar
6 yıl önce - Cmt 11 May 2013, 09:55



İBB Bülteni son sayı

Planlara böyle bir hat eklemişler. 3. Havalimanını şehrin kalbine değil Olimpiyat köyü ile Küçükçekmece'ye bağlamak daha elzemmiş demek ki..



En son Rifat Behar tarafından Cmt 11 May 2013, 10:09 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sercan ılgaz
6 yıl önce - Cmt 11 May 2013, 10:00

İstanbul belediyesinin projesi bu,altyapı yatırımlarına havale edilecektir,halkalı'dan başlayacak zaten orada parantez içi belirtilmiş.

bilalunal

6 yıl önce - Cmt 11 May 2013, 11:53

Birinci mesajdaki 'eski demiryolu hattı'ndan kasıt 'dekovil' hattı mı acaba? Taksim'e gelecekse şu an meydanın altında ona göre bir düzenleme yapılıyor mu acaba? Yoksa Taksim hepten yanlış bilgi mi?

Hasan ÖZDEN

6 yıl önce - Cmt 11 May 2013, 11:57

3. havalimanı kentin aktivite merkezlerine oldukça uzak. Burayı kent yaşamına entegre edebilmek için metro bağlantısı yerine örn. Stockholm'de olduğu gibi "Arlanda Express" veya Milano'da olduğu gibi "Malpenza Express" tarzı bir veya iki noktada duran YHT bağlantısı ile örn. M1 hattının AHL istasyonuna entegre etmek uygun olabilir düşüncesindeyim.

Şüphesiz ki diğer hatlara bağlantı örnekleri daha da artırılabilir ancak temel amaç, kent içine dağıtım noktasına hızlı ulaşmak olmalıdır. Dağıtım noktasına uzun sürede ulaşmanın kötü bir örneğini Münih havalanı olarak gösterebilirim, alandan ana istasyona gidiş yaklaşık 1 saat sürmektedir.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM